DISKUZE K ČLÁNKU Co je to za sport, když v něm nemůžete vyhrávat? střízliví Haas

Jaká je situace u Haasu po roce a půl aktivního závodění v královně motorsportu? Plánuje americká stáj zůstat, nebo s F1 sekne?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co je to za sport, když v něm nemůžete vyhrávat? střízliví Haas

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 12.09.2017 21:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 09.09.2017 22:20
Rozčilovat se že ve Formuli 1 vyhrávají ti… »
» Adi (Hlasovali 2 lidé) 09.09.2017 23:54
Co to je za šéfa, který pláče po roce a půl v F1?… »
» VáclavI (Hlasovali 2 lidé) 10.09.2017 08:32
Je zřejmé, že na prvním místě může být jen jeden.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    Pamatuju si jak Haas po velmi solidním vstupu do F1 tvrdil že je skvělé být součástí F1 a že pro něj je to perfektní...a ohrnoval nos nad tím jak si některé týmy stěžovali že nemají šanci kvůli velkému rozdílu v rozpočtech bojovat s těmi nebohatšími.

    Kdoví copak si Gene myslel...jak skvěle zvládl vstup do F1? Jak bude do roka, do dvou vyhrávat? Jak ostatní jsou plačky?

    Teď už ho dostihla realita...

    A to za svůj opravdu velmi dobrý vstup do F1 vděčí nadstandardní spolupráci s Ferrari...jinak by kopíroval úděl Caterhamu či Manoru.

    PS : F1 byla vždycky o penězích...bez nich (respektive s méně penězi) nešlo nikdy jezdit vepředu dlouhodobě. Tak jak se ohromně zdokonalila technika...bohužel se ještě víc stalo důležitějším mít špičkový rozpočet. Rok jako 2009 kdy špičkové a bohaté týmy kompletně zaškobrtly a triumfoval "nikdo" Brawn je výjimkou která se stane jednou za 50 let.
    Ačkoli je to velmi smutné...jediné co platí proti penězům jsou omezení...testů, počtu motorů, unifikace některých částí monopostu (jednotná elektronika, jeden dodavatel pneu). I tak stále ti nejbohatší drží díky penězům zásadní výhodu ve svých rukou. A vzhledem k tomu že špičkové rozpočty mají stále 3-4 týmy, vítězení nějakého "černého koně" se jen tak nedočkáme. Stačí aby jeden z bohatých odváděl 100 % práci (3 roky po sobě Mercedes)...a i když se týmy jako Ferrari či Redbull trápily...takový McLaren doslova trpěl...žádný tým středu pole stejně neměl šanci. 05

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.128.XXX
    Určitě souhlasím se všemi, co tu píší, že F1 byla vždy o penězích. Je tu jen jeden rozdíl, proti minulosti.
    Dřív musel mít tým nějaký slušný rozpočet, kopuil slušný motor a mohl vyhrávat. Ty tituly se střídaly a každou chvíli soupeřil o titul někdo jiný (Williams, Mclaren, Ferrari, Renault, Brawn, RB). Teď se nedá vyhrávat bez výborného motoru a na jeho vývoj žádný tým F1 nemá. Je tredy odkázaný na výrobce. Protože jsou jen 2 a oba vlastní svůj tým, není tedy pro žádnýá jiný tým šance na boj o titul, ikdyž mají rozpočet slušný. Prostě v F1 chybí nějaký silný bezávislý výrobce motorů, který by je dodal jakémukoliv soventnějšímu zájemci. To je problém dnešní F1. Bez toho to bude pořád mezi piloty Mercedesu, případně dnes už MercedesxFerrari. Změna do roku 2021 asi nehrozí.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Cooper

      Cooper

      188.120.212.XXX
      Souhlas ... ale kdo za to může? Kdo nejvíc brečel že pokud se nezmění koncepce motorů tak z F1 odjedou? pořád tu od všech čtu jak se Ferrari ve všem nadržuje ale že si mercedes zaplatil pravidla pro sebe nikdo neřeší kdykoliv nějakej tým dominoval FIA dělala všechno proto aby jim to zkomplikovali co udělali za poslední 4 roky proti mercedesu?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        195.29.234.XXX
        Zakazali FRIC napr.? ;-) RB tepali proto, ze sli kolikrat za hranu pravidel, ale tak, aby to proslo testy. Mercedes se pripravil nejlepe motoricky a vsechny tim zaskocili. Navic v roce 2014 dokazali mit i pekne sasi.
        Ferrari to vzalo sportovne a dotahli je. Od roku 2014 breci vicemene jen Marko a obcas ufnukne Horner. Ale zrovna ti by po te blamazi s odchodem od Renaultu maji soupat nohama a byt radi, ze vubec maji motor.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      195.29.234.XXX
      Souhlas. Mozna se tam jeste vklini Renault, pokud se jim povede zapracovat na sasi a posilit motor. Akorat v takovem pripade vidim druhorade motory pro RB a McL, jestli k nim prejdou.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    195.29.234.XXX
    Kdyz si takhle stezuje Sauber, Force India nebo jiny soukromnik/konstrukter, tak budiz. Ale nekdo, kdo nema od Ferrari jen monokok a ted snad ceka, ze mu k tomu vsemu daji snad i kompletni data, manual a ve finale asi i Vettela do kokpitu ... Haas mi byl ze zacatku sympaticky, kdyz to vypadalo, ze stoji nohama na zemi, ale jak tak koukam, je to jen dalsi jouda, ktery cekal, ze vrcholna disciplina motorsportu je charita ...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.247.XXX
    Říká to správně, ale bohužel ve většině sportů kdo nemá peníze, tak neuspěje. Tohle si měl promyslet než do F1 šel.
    Neni ale jedinej, kdo si myslel že v současný F1 přijde a bez pořádně investovanejch prachů nebo podpory velký automobilky uspěje - viz Branson, Fernandes a našli by se další.

    Bohužel ale ve většině sportů bez peněz není šance být úspěšnej, př. ve fotbale Leicester taky uspěl, ale dlouhodobě nemůže. Protože bohatý se jim pokusili zkoupit kádr a oni nemají peníze na to aby je udrželi nebo stejně drahý náhrady. Těžko se potom znovu obhajujou úspěchy. Nejsou navíc jediný klub, který takhle podobně dopadl.
    Velký kluby tam mají taky miliardáře za zády nebo mají díky automatický výdělky díky tomu, že stačí aby byli 4. kvůli LM - což pro týmy, který mají na nejlepší fotbalisty není problém. Pak sou díky tomu v Lize mistrů, kde dostanou automaticky stovky milionů jenom za účast - tedy hned můžou nakupovat. A to nepočítám peníze za tv práva, dresy apod. "automatický" výdělky co maj.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Dobrý podnikatel si vždycky, než udělá novou investici, dobře zhodnotí možná rizika a šanci na úspěch. Gene Haas podnikatel je a proto si měl průzkum udělat. Nebo si snad myslel, že přijde do F1, všichni z něj sednou na zadek a on vyhraje šampionát?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • dannak

    dannak

    89.103.144.XXX
    S tim by se dalo souhlasit. Bohuzel, tech selhani aut je min kvuli imho nesmyslnym pravidlum. Chteli setrit pejize snizenim poctu prevodovek a motoru, aby usetrili penize malym tymum. Paradoxne to ale ma presne opacny efekt; prinsravajicim poctu motoru nejde tolik o body z nedojeteho zavodu, ale o dojeti zbytku sezony se zbyvajicimi motory.
    Tedy, snizeni poctu kusu ve jmenu snizeni ceny zpusobuje mnohem vyssi spolehlivost (aspon tedy u F a M), tedy min odstoupeni favoritu a tedy i kin sanci pro slabsi tymy urvat lepsi vysledek.
    A dest... FIA je podelana a vsechno zaklina bezpecnosti. Maji snad ale predepsane bezpecnostni standardy a piloti preci musi zavodit s vedomim, ze se neco muze stat. Pokud by meli byt jak v bavlnce, nejezdit v desti, byt zakrytovani atp., tak to uz muzou rovnou zavodit na PlayStationech a bude to levnejsi nez provozovat drahy tym.
    Zjednodusit pravidla, ubrat omezeni a kdo klidne trochu hnout s prerozdelenim penez. Ale ze by kazdy mel mit garantovanou moznost vyhravat jen pro to, aby tobylo "fer", tp mi prijde uplne mimo

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • VáclavI

    VáclavI

    213.175.51.XXX
    Je zřejmé, že na prvním místě může být jen jeden. A být v tomto sportu dlouhodobě a plácat se někde ve středu pole, či na konci, to prostě stojí neskutečné peníze. Proč odešla Toyota, BMW, Honda a jiní? Protože to stojí právě ty neskutečné peníze a pokud nejste alespoň jednou za čas mistry světa, tak se to ani z marketinkového hlediska nevyplatí.

    Asi je třeba se zamyslet na přerozdělování odměn za dosažené body - ale aby to zase nebylo demotivující. No mají to páni kluci těžké.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    212.96.178.XXX
    Co to je za šéfa, který pláče po roce a půl v F1? Lidé hlavně v F1 by měli pochopit,že nic nejde hned! Kde byl Red Bull v roce 2006 a kde byl za 3 roky? V boji o titul. Kde byl Mclaren před 5 ti lety a kde je dnes? Kde byl tovární Mercedes po 1,5 sezóně a kde je dnes? Když to mohl 4x dokázat pán, který vyrábí limonádu, proč by to nemohl dokázat někdo jiný?! Jen zarputilost a tvrdá práce přináší ovoce a možnosti. Třeba jednou pan Haas zlanari amerického motorare, bude tedy tovární a třeba to vybuduje podobně jako RB. Jestli však už teď pláče a tvrdí,že ty nejlepší nelze dohnat...ať to raději vzdá a přenechá místo schopnějším...

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Rozčilovat se že ve Formuli 1 vyhrávají ti opravdu nejlepší je podobn na hlavu, jako kdybych se rozčiloval že sprint na 100 metrů posledních 50 let vyhrávají černoši před bělochama.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      jenomze tak tomu neni. Je to v prvni rade otazka penez. Kdyby mely vsechny tymy stejne penize, tak potom by to bylo jak pises. Potom by vyhravali opravdu ti nejlepsi.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        212.96.178.XXX
        A ona to snad někdy v historii F1 nebyla otázka peněz? I v dobách garážniku vyhrávala nejbohatší garáž.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Ne.
          Kreativita byla mnohdy více než peníze.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            212.96.178.XXX
            A kdy přesně se podařilo v F1 vyhrát týmu, který měl řekněme podprůměrný rozpočet? Snad foukaný Lotus mě napadá, ale i ti byli s rozpočtem v top 3. Dominantní Williams Ford do toho taky slušně sypal. Kreativita byla odměněna tím, že se na výsluní dostaly i týmy, které by si dnes neškrtly, ale z dlouhodobějšího hlediska to bylo hlavně o penězích. Neexistuje éra F1, kdy to o nich nebylo...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              Ono to sice vždy bylo o penězích, ale od nových motorů je to extrém. Neexistuje žádný tým, který má dost peněz na vývoj vlastního motoru. Takže jsou závislí na jejich výrobcích. 3 roky tu byl jen jeden schopný, teď jsou 2. A protože každý z nich vlastní svůj tým, nemá nikdo jiný šanci na titul. To se nezmění, dokud nepřibude někdo třetí, což zatím nezhrozí.
              prostě chybí tu dodavatel, co bude schopný poskytnout kvalitní motor komukoliv, kdo si za něj zaplatí. To je rozdíl proti minulosti.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Cooper

        Cooper

        188.120.212.XXX
        ještě že ten socialismus aspoň v F1 nefunguje...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        A je nějaké pravidlo které by bránilo Haasu mít stejný rozpočet jako Mercedes a Ferrari, mít stejné zázemí, či mít stejný počet lidí v týmu, či stavět si sám motory?

        Pokud do toho Haas dává cca. třetinu či čtvrtinu peněz a má třetinu lidí nemůže čekat zázraky.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama