DISKUZE K ČLÁNKU Potřebujeme více zábavy, týmy ze středu pole musí bojovat o pódium, tvrdí Sainz

Kde jsou problémy současného rozložení sil ve Formuli 1.A má Carlos Sainz případné řešení?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Potřebujeme více zábavy, týmy ze středu pole musí bojovat o pódium, tvrdí Sainz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 21.08.2017 13:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovali 5 lidé) 20.08.2017 15:45
Málo si pamatuješ. Ano, nyní bylo období 3 let… »
» airwar1939 (Hlasovali 4 lidé) 20.08.2017 07:51
V každé lidské činnosti se doporučuje dvakrát… »
» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 20.08.2017 06:37
To s tím komunismem jsem tady před časem taky… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        tak ono to bylo o spolehlivosti vždy, ale v okamžiku, kdy MUSÍ motor vydržet X závodů se ta pravděpodobnost selhání posouvá někam k nule a většinou to byl motor, co vystavil jezdci stopku. Navíc myšlenka, že když bude mít tým jen 3-4 motory na sezonu, tak ušetří je velice zcestná. Četl jsem rozhovor, proč jsou současné agregáty tak drahé a konstruktér řekl, že výrobce přenáší na zákazníky náklady vývoje, které lezou nahoru jen kvůli požadované spolehlivosti a tím pádem mnohem větší nutnosti vývoje a testování. Takže pokud by se zrušilo tohle nesmyslné omezení, tak by stoupla šance týmů středu pole na postup v závodě díky odstoupením a zároveň by vzrostlo napětí z očekávání možného selhání. Přitom cena motorů by v podstatě nahoru nešla a zároveň by se usnadnil vstup nových výrobců

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          Tomu moc nevěřím, spolehlivost ej klíčovým prvkem ve Formuli 1 poslední cca. 15 let. Matně vzpomínám kdy naposledy pravidelně bouchali motory ve větším počtu a paměť se mě vrací až do minulého století. Prostě smiřme se s tím, že tohle už se do Formule 1 nevrátí.

          To že výrobci motorů přenáší náklady na týmy je pochopitelný ekonomický jev, a pochybuji, že to někdy v minulosti nedělali. I Cosworth byl malý garážový výrobce a musel vydělávat, ale tehdy byly technologie jednodušší, pod Cosworth padalo minimálně šest týmů, pravidla byly stabilní skoro 15 let. Teď byly pravidla schváleny na šest let a výrobci když rozpočítají náklady na motory, tak výjde číslo, které výjde.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            jenže v okamžiku, kdy těch motorů prodali 50, tak se promítnuté náklady na vývoj tak nějak rozpustili a nebylo to tak markantní, jak když těch motorů prodají 8 a přitom technologicky mnohem náročnějších.
            Mě je jasné, že rozlitou vodu do láhve zpět nikdo nenažene, ale v okamžiku, kdy by životnost byla jenom jeden víkend, tak výrobci půjdou víc na hranu a to riziko selhání bude přijatelnější, než když ví, že ten motor musí vydržet dalších 5 závodů a pokud nevydrží, tak nejenom že zaplatí odstoupením, ale navíc ještě další penalizací v následujícím závodě. Nepředstavuju si to tak, že by v tomto okamžiku jako mávnutím kouzelného proutku začali bouchat motory jeden za druhým, ale výrobce by šel jistě do mnohem většího rizika za cenu získání vyššího výkonu a tím by se ten prvek nejistoty (a tím i napětí) vrátil...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama