DISKUZE K ČLÁNKU Potřebujeme více zábavy, týmy ze středu pole musí bojovat o pódium, tvrdí Sainz

Kde jsou problémy současného rozložení sil ve Formuli 1.A má Carlos Sainz případné řešení?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Potřebujeme více zábavy, týmy ze středu pole musí bojovat o pódium, tvrdí Sainz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 21.08.2017 13:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovali 5 lidé) 20.08.2017 15:45
Málo si pamatuješ. Ano, nyní bylo období 3 let… »
» airwar1939 (Hlasovali 4 lidé) 20.08.2017 07:51
V každé lidské činnosti se doporučuje dvakrát… »
» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 20.08.2017 06:37
To s tím komunismem jsem tady před časem taky… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        tak ono to bylo o spolehlivosti vždy, ale v okamžiku, kdy MUSÍ motor vydržet X závodů se ta pravděpodobnost selhání posouvá někam k nule a většinou to byl motor, co vystavil jezdci stopku. Navíc myšlenka, že když bude mít tým jen 3-4 motory na sezonu, tak ušetří je velice zcestná. Četl jsem rozhovor, proč jsou současné agregáty tak drahé a konstruktér řekl, že výrobce přenáší na zákazníky náklady vývoje, které lezou nahoru jen kvůli požadované spolehlivosti a tím pádem mnohem větší nutnosti vývoje a testování. Takže pokud by se zrušilo tohle nesmyslné omezení, tak by stoupla šance týmů středu pole na postup v závodě díky odstoupením a zároveň by vzrostlo napětí z očekávání možného selhání. Přitom cena motorů by v podstatě nahoru nešla a zároveň by se usnadnil vstup nových výrobců

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          Tomu moc nevěřím, spolehlivost ej klíčovým prvkem ve Formuli 1 poslední cca. 15 let. Matně vzpomínám kdy naposledy pravidelně bouchali motory ve větším počtu a paměť se mě vrací až do minulého století. Prostě smiřme se s tím, že tohle už se do Formule 1 nevrátí.

          To že výrobci motorů přenáší náklady na týmy je pochopitelný ekonomický jev, a pochybuji, že to někdy v minulosti nedělali. I Cosworth byl malý garážový výrobce a musel vydělávat, ale tehdy byly technologie jednodušší, pod Cosworth padalo minimálně šest týmů, pravidla byly stabilní skoro 15 let. Teď byly pravidla schváleny na šest let a výrobci když rozpočítají náklady na motory, tak výjde číslo, které výjde.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            jenže v okamžiku, kdy těch motorů prodali 50, tak se promítnuté náklady na vývoj tak nějak rozpustili a nebylo to tak markantní, jak když těch motorů prodají 8 a přitom technologicky mnohem náročnějších.
            Mě je jasné, že rozlitou vodu do láhve zpět nikdo nenažene, ale v okamžiku, kdy by životnost byla jenom jeden víkend, tak výrobci půjdou víc na hranu a to riziko selhání bude přijatelnější, než když ví, že ten motor musí vydržet dalších 5 závodů a pokud nevydrží, tak nejenom že zaplatí odstoupením, ale navíc ještě další penalizací v následujícím závodě. Nepředstavuju si to tak, že by v tomto okamžiku jako mávnutím kouzelného proutku začali bouchat motory jeden za druhým, ale výrobce by šel jistě do mnohem většího rizika za cenu získání vyššího výkonu a tím by se ten prvek nejistoty (a tím i napětí) vrátil...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

Lance Stroll se svou nehodou postaral o napjatou situaci před GP Brazílie

Alibismus FIA nebo snaha něco zakrýt? Vysvětlení podivného jednání kolem kvalifikační nehody Strolla

Piastrimu se příliš nedařilo, Alonso svůj vůz uvedl do stavu nepojízdného (ilustrační foto)

„Červená“ kvalifikace pohromou pro Hamiltona a Red Bull, za Norrisem se prosadili méně obvyklí piloti

Nepřízeň počasí může ovlivnit kvalifikaci (ilustrační foto)

GP BRAZÍLIE: Kvalifikace byla čtyřikrát časově posunuta, nakonec je odložena na neděli. Posune se i čas závodu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama