DISKUZE K ČLÁNKU Potřebujeme více zábavy, týmy ze středu pole musí bojovat o pódium, tvrdí Sainz
Kde jsou problémy současného rozložení sil ve Formuli 1.A má Carlos Sainz případné řešení?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Potřebujeme více zábavy, týmy ze středu pole musí bojovat o pódium, tvrdí Sainz
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
jumpman
19:57 20.08.2017 178.255.168.XXXtak ono to bylo o spolehlivosti vždy, ale v okamžiku, kdy MUSÍ motor vydržet X závodů se ta pravděpodobnost selhání posouvá někam k nule a většinou to byl motor, co vystavil jezdci stopku. Navíc myšlenka, že když bude mít tým jen 3-4 motory na sezonu, tak ušetří je velice zcestná. Četl jsem rozhovor, proč jsou současné agregáty tak drahé a konstruktér řekl, že výrobce přenáší na zákazníky náklady vývoje, které lezou nahoru jen kvůli požadované spolehlivosti a tím pádem mnohem větší nutnosti vývoje a testování. Takže pokud by se zrušilo tohle nesmyslné omezení, tak by stoupla šance týmů středu pole na postup v závodě díky odstoupením a zároveň by vzrostlo napětí z očekávání možného selhání. Přitom cena motorů by v podstatě nahoru nešla a zároveň by se usnadnil vstup nových výrobců-
airwar1939
21:11 20.08.2017 176.74.128.XXXTomu moc nevěřím, spolehlivost ej klíčovým prvkem ve Formuli 1 poslední cca. 15 let. Matně vzpomínám kdy naposledy pravidelně bouchali motory ve větším počtu a paměť se mě vrací až do minulého století. Prostě smiřme se s tím, že tohle už se do Formule 1 nevrátí.
To že výrobci motorů přenáší náklady na týmy je pochopitelný ekonomický jev, a pochybuji, že to někdy v minulosti nedělali. I Cosworth byl malý garážový výrobce a musel vydělávat, ale tehdy byly technologie jednodušší, pod Cosworth padalo minimálně šest týmů, pravidla byly stabilní skoro 15 let. Teď byly pravidla schváleny na šest let a výrobci když rozpočítají náklady na motory, tak výjde číslo, které výjde.-
jumpman
13:50 21.08.2017 178.255.168.XXXjenže v okamžiku, kdy těch motorů prodali 50, tak se promítnuté náklady na vývoj tak nějak rozpustili a nebylo to tak markantní, jak když těch motorů prodají 8 a přitom technologicky mnohem náročnějších.
Mě je jasné, že rozlitou vodu do láhve zpět nikdo nenažene, ale v okamžiku, kdy by životnost byla jenom jeden víkend, tak výrobci půjdou víc na hranu a to riziko selhání bude přijatelnější, než když ví, že ten motor musí vydržet dalších 5 závodů a pokud nevydrží, tak nejenom že zaplatí odstoupením, ale navíc ještě další penalizací v následujícím závodě. Nepředstavuju si to tak, že by v tomto okamžiku jako mávnutím kouzelného proutku začali bouchat motory jeden za druhým, ale výrobce by šel jistě do mnohem většího rizika za cenu získání vyššího výkonu a tím by se ten prvek nejistoty (a tím i napětí) vrátil...
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek