DISKUZE K ČLÁNKU Jak by se Kimi zachoval, kdyby na okruhu nebyl prezident Ferrari?

Zaútočil by v průběhu Velké ceny Maďarska Kimi Räikkönen na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela, který měl se svým Ferrari menší technické problémy, pokud by na okruh nedorazil prezident Sergio Marchionne?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak by se Kimi zachoval, kdyby na okruhu nebyl prezident Ferrari?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 31.07.2017 19:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001890 (Hlasovali 2 lidé) 31.07.2017 08:26
..."Také jsem na dráze před první zastávkou… »
» uzivatel001890 (Hlasovali 2 lidé) 31.07.2017 11:27
Já teď nevím na koho reagovat. - Je snad jasné,… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 31.07.2017 14:58
Jo, bral jsem to podle toho, jak rychle Kimi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • myron

    myron

    95.173.192.XXX
    Nemohu se zbavit dojmu, že valná většina diskutujících (včetně mne- taky mám raději Kimiho . 18 ) je podstatně schopnější, než vedení Ferrari. Nezapomínejme ale na to, že nikdo z nás nevidí do zákulisí týmu, a hodnotit jeho rozhodnutí podle osobních preferencí není ta nejvhodnější metoda...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    85.239.64.XXX
    Já teď nevím na koho reagovat. - Je snad jasné, že kdyby Kimi jel několik kol dýl, Seba by předjel přes boxy, protože ten měl problémy a Kimiho brzdil. Takže jasná TR ve prospěch Vettela TJ další výhru, kterou Kimi mít mohl ... ale neměl OK tentokrát je to díky Vettelovým technickým problémům. Ale sebrali mu výhru to je celé
    Ty časy jsem nějak nepochopil, ale ještě se o to pokusím

    (TJ byla to dokonce několikanásobná TR či jištění Sebovy výhry:
    1. Opatrný kimi v první zatáčce
    2: Nesměl útočit a tlačit na Seba
    3. Přes boxy to bylo ložené, neb Seb neměl tempo, ale i to zrežírovali
    ... Tak já nevím co už může být jasnější? a co tam Miku dokazuješ.

    O to je to zajímaější je to, že zároveň Ham vrátil ty tři body - ok tři body nejsou tolik jako 7, ale stejně má tohle Vettel zapotřebí? ... Asi ano, ale vyhraje li Ham, bude to "bez kyslíku jako messner" - to je vtip
    Ale Ham je férový .. zcela mimořádný borec ... jako Kimi 01
    (Vettel jen maximalizuje všemi způsoby ... to je nic moc)

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.128.XXX
      Pokud jsi nepochopil časy, tak už nevím. Vettel Kimiho brzdil. Ano, jednozněčně byl Kimi na STEJNÝCH gumách rychlejší (asi o 0,2-0,3s). Jenže NOVÉ gumy byly zhruba o 0,5s na kolo rychlejší, než ty staré (viz uvedené časy). Tedy se mohl těžko Kimi dostat přes Seba, když jezdil sice o 0,3s rychleji, ale na 0,5s pomalejších gumách. Stačí umět odečítat. Kromě toho, že musel být rychlejší, musel by být rachlejší natolik, aby vymyzal ztrátu, kterou před výmenou měl. Rozumíme si?
      teď k tvým bodům:
      1. To je snad normální ne? V každé stáji. Tedy pokud nebereš za normální co udělal MV.
      2. O tom jsem nečetl. Ono talčit by mohl stejně jak chtěl, v Maďarsku by ho nepředjel. Na rovinkách Vettel žádný problém neměl.
      3. To jsem ti popsal. Seb neměl tempo, ale pořád dost slušné na to, aby na lepších gumách Kimiho udržel. Důkaz o kolik byl Vettel pomalejší po problémech i o kolik byl rychlejší na nových gumách najdeš v časech na kolo. Co může být jasnější, než čísla?

      Nevím, co má mít Vettel za potřebí? Že si to místo udržel na trati, kde se dá dost těžko předjet? To ho měl úmyslně pustit? To se nějak běžně dělá? Řekne se: Mně bojovat o titul nebaví, raději dobrovolně přenechám vítězství kolegovi, mám ho rád? Nějaký příklad z historie?
      Nevím jak moc je Hamík férový, ale poslechnutí příkazu týmu zas takový vzor férovosti není. Je si dobře vědom, že by ho mohli sesadit z role jedničky jako loni. ;)

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    85.239.64.XXX
    ..."Také jsem na dráze před první zastávkou mohl zůstat déle..."

    Pamatujete si ty diskuse v Monacu co by bylo, kdyby to bylo naopak??? Co zde někteří tvrdili, že Seb si to vyjel svojí rychlostí??? HaHA ... tak zde to bylo naopak a musel pro gumy hned, aby náhodou, nedopatřením se nedostal dopředu ... takže nejde o rychlost ale o strategii jak dostat Seba dopředu - bylo to tak v Monacu a teď opět zase v opačném gardu
    .. je to smutné, protože Kimi by si zasloužil vyhrát alespoň někdy

    (Proto velmi silně fandím Hamiltonovi, ač jsem na začátku roku velmi fandil Vettelovi a Frrari se mi bylo líbilo ... už se mi vůbec nelíbí - jen Kimi - ale to je ve Ferrari takový simpatický sice, ale zametač)

    Forza Kimi, Lewis, Vateri a Mercedes 01

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.128.XXX
      27. 1:22.550
      28 1:23.079
      29 1:23.447
      30 1:22.592
      31 1:23.665
      34 1:21.993
      35 1:22.785
      36 1:23.090
      37 1:22.483
      38 1:22.343
      To jsou časy Vettela před a po výměně. Před v průměru 1:23,067, po 1:22,539. Tedy aby platilo to co píšeš, musel by Kimi na těch starých zrychlit o 0,5s na kolo proti stávajícím časům. K tomu samozřejmě ještě smazat rozdíl něco přes 1s mezi nimi.
      Do 13. kola byl rychlejší Vettel o 0,5 později 0,2s/kolo, od 14. kola jej Kimi zase dojížděl o 0,2-0,3s. Dost málo na to, aby dorovnal rychlejší nové gumy.
      Ptám se tedy, jak by se mohl Kimi ocitnout před Sebem, když evidentně Kimi na Sebovy časy na nových gumách neměl??? 03
      Mimochodem je úžasné, že jednou je špatně, když nechají Kimiho jezdit dýl o pár kol a podruhé je špatně, když Kimiho o pár kol dýl jet nenechají. Aneb kdo chce psa bíti.... 03
      Tohle jsi četl?: "Seb tady včera získal první místo, jako první odstartoval a našim cílem bylo jakkoliv obsadit první dvě příčky."
      Zdroj: [odkaz na stránku]

      Buď TR nevěří sám Kimi, nebo už je nejulhanějším člověkem v F1. A v Markovi má silnou konkurenci. 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Kimimu ale měli dát stejnou šanci jako Vettelovi v Monaku. Kdyby tam tehdy Vettela nechali jen jedno kolo tak by si taky neměl čím argumentovat. Kimiho navíc zbrzdil Di Resta, což se na jeho čase na kolo také podepsalo.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          Rozhodně chápu Ferrari, že zvolilo tuto variantu. Výsledek podle ideálního scénáře a bez rizika.
          Ale pořád nevidím podle čísel, že by měl Kimi jezdit byť jen stejně rychlé časy jako Vettel na nových, natož rychlejší. A dovedeš si představit ten masakr, že by Kimi na těch starých ztratil a ještě ho podesknuly Mercedesy? To by se celé Ferrari nehodilo ani na hnůj. A podle časů je pravděpodobnější ztráta času, než jeho zisk. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Jen jsem napsal že v případě rychlejšího Vettela v Monaku postupovali jinak. Já myslím že všem je jasné že Ferrari chce mít Vettela před Kimim, a tomu očividně podřizují i strategie.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              Jo, to nepopírám. Jen tu rozporuji názory, že se Kimimu nějak zásadně ubližuje a jehop výsledky jsou toho důsledkem. Podle mne Kimi neztrati v důsledku TR ještě ani bod. Ale určitě ho to čeká. 03

              + 0 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          Nevím, které kolo myslíš?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Myslím to jedno kolo co měl Kimi navíc kdy mohl předstihnout Vettela. Nadával přece na Di Restu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              No to jo, ale tohle kolo jsem v těch časech nezmínil. Takže to na výpočtu noc nemění.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        A co ta Kimiho veta vypovida? Cilem bylo obsadit prvni dve pricky, takze Kimi poslusne druhe misto. To z toho vyplyva mi. Promin, ale nikde ani naznakem nevidim, ze by Kimi popiral preferenci Vettela na prvnim miste.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Před zastávkami Kimi ztrácel 1,415 sekundy. Jeho nájezdové kolo do boxů bylo o 1,612 sekundy rychlejší než Sebovo, v piltane se zdržel o 0,4 s kratší dobu. Tady podle mě nemáš pravdu, Kimi by s nejvyšší pravděpodobnéstí vyjel před Vettelem, kdyby zůstal na dráze déle. Ty časy na kolo tě teď klamou, protože Kimi jezdil ve špinavém vzduchu těsně za Sebem.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          Podle toho co udáváš, měl vyjet Kimi o 0,597s (1,612+0,4-1,415) před Vettelem. Ale nevyjel. Vyjel zhruba 1s ním. Buď měl tedy Vettel výjezdové kolo rychlejší, nebo se Kimi musel někde zdržet. Když na to koukám, tak Vettel nájezdové podělal a výjezdové měl výrazně rychlejší než Kimi.
          A časy jsem nezmiňoval Kimiho v době, kdy byl za Vettelem, ale v době, kdy byl daleko za ním (mezi 5-20kolem). Pak už jsem jen porovnával časy Vettela před a po výmeně. Obě na čerstvém vzduchu, ze kterých je patrné, že na nových rychlejší jednoznačně byl (než na starých). I tak už jsem "zanedbal", že jsem nesrovnával jen výjezdové a první rychlé kolo, ale na obou stranách 5 kol. Po tom, co vyjel Kimi za ním, mohl se Seb už zase soustředit na šetření vozu a nebylo proč to honit.
          Podle toho jak ty časy vypadají, tak Vettelovy kola byla dost po výměně dost rychlá a zpomalil až po tom, co už neměl důvod na to tolik tlačit. Jo, nemusí to být přesné, ale nevidím moc důvod vidět, že by Kimi začal jezdit natolik lepší časy, aby se před něj dostal. těch pár kol si asi Vettel mohl dovolit to auto nešetřit. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            Jo, Vettel měl výjezdové kolo rychlejší, ale Kimi tam měl v nájezdu ještě provoz. Seb se nesoustředil na šetření vozu, měl technický problém, nesměl přes obrubníky, musel volit horší stopu - proto byl pomalejší než Kimi. Pokud by to bylo opačně, Kimimu by ujížděl - jak tomu bylo během prvních 8. kol po zajetí safety-caru. V té úvodní fázi máš pravdu, že byl rychlejší.

            Ferrari mělo podle mě včera trochu kliku, že je při těch potížích Vettela a při té strategii, které se drželi (neměnit pořadí), Mercedes nepředjel (i kvůli tomu black-outu Mercedesu, kdy jim kvůli prasklému optickému kabelu selhalo IT, TV a rádio - celý datový systém - během závodu).

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              Jo, bral jsem to podle toho, jak rychle Kimi potom Seba dotahoval. Ty časy jsou o 0,2-0,3s rychlejší než Seba. Myslím si, že to první kola Vettel risknul (aspoň podle času) a ty obrubníky zas tak neřešil. Je těžké přesně posoudit, kolik takových kol si Vettel mohl dovolit a jak dlouho by Kimi mohl tlačit, jako to nájezdové kolo. Než by mu odešly gumy. Neměl čas ukázat, o kolik rychlejší než předtím by byl. Takže soudím podle kol 14-20.
              A jo, kliku Vettel určitě měl. Ještě že (pro něj) se v Maďarsku blbě předjíždí. Jinak by je Hamilton asi dal oba a Kimi jeho taky. 03

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama