DISKUZE K ČLÁNKU Chystá se Aston Martin do F1? Potřebujeme pomoc FIA
Dohady o tom, zda počet dodavatelů pohonných jednotek je malý či dostatečný, mohou narazit na různé argumenty. Byly doby, kdy v F1 hřmělo i osm značek, ale také pamatujeme případy, kdy jsme slýchali jen tři odlišné pohonné jednotky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Chystá se Aston Martin do F1? Potřebujeme pomoc FIA
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar1939
18:30 25.07.2017 176.74.128.XXXTyhle neustálé debaty o tom jaké by to měli být motory, jsou podle mě naprosto nesmyslné. Formule 1 by se dle mě měla vrátit ke kořenům a měla by umožnit motorářům hledat a najít nejefektivnější řešení. Pokud budou motoráři svazováni zadáním které zní: musí to být šestiválec, 1,6 litru, s jedním turbem, MGU-H atd tak je to kontraproduktivní.
Zadání by mělo být mnohem jednodušší a mělo by umožnit konstruktérům najít nejefektivnější řešení. Prostě pravidlo ve stylu: máte 120 kg paliva, motor může vážit minimálně 85 kg a předvěďte se: A jestli konstruktér zvolí řadovej čtyřválec v turbem, nebo šestiválec do V s dvěma turby, zda použije KERS, MGU-H a nebo něco dalšího, to už by mělo být na volbě motoráře. Prostě mu umožnit hledat nejlepší řešení a ne ho nutit stavět nějakou nesmyslnou fosilii.
:-
Pepan
07:38 26.07.2017 89.24.157.XXXTo víme všichni. Problém je v tom, že do stávajících hybridů výrobci nalili neskutečné peníze a chtějí ty investice zúročit. Pokud by FIA v dohledné době nařídila drastickou změnu, mohla by některého, případně některé výrobce motorů přimět k odchodu a F1 by zašla na úbytě. Navíc, častá změna pravidel dává jasně najevo že vedení nemá žádnou koncepci.-
airwar1939
09:16 26.07.2017 176.74.128.XXXS tím co píšeš souhlasím. Podle mě by Formule 1 měla být stále vrcholem autosportu a proto já ve stávajících hybridech nevidím problém, právě naopak. Hybridy jsou výkonější a efektivnější než jakýkoli motor který byl ve Formuli 1 před nimi, takže za mě je dobře, že se s nimi dnes jezdí.
Když to vezmu z vlastního života, tak posledních 12 let řídím vozy které mají přeplňování, a díky vlastním zkušenostem dost dobře nechápu, proč se této technologie Formule 1 v roce 1988 vzdala ve prospěch archaických atmosfér. Poslední tři roky mám k dispozici i hybridní vůz, a i když je to technologicky mnohem jednodušší, než to co dnes používá Formule 1, jsou výhody této technologie zcela zřejmé, zvláště při jízdě ve městě a rozjíždění na křižovatkách. Takže za mě by byl případný odklon od hybridních technologií opět krokem zpět.-
RoBertino
09:30 27.07.2017 83.208.82.XXXJak bylo právě na konci 80. let uváděno, od turba se F1 odvrátila právě kvůli penězům. Vedení si slibovalo velký nárůst účastníků (což se sice na jednu stranu stalo, ovšem většina nových týmů měla životnost dva až tři roky), protože návrat k atmosférickým motorům byl podstatně levnější. Dalším důvodem byl pokus srovnat výkonnost, protože polovina pole jezdila s turbem, druhá jen s atmosférickými motory, takže dokonce v rámci F1 byly čtyři šampionáty - MS pilotů, Pohár konstruktéru, Trofej Jima Clarka a Pohár Colina Chapmana.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek