DISKUZE K ČLÁNKU Chystá se Aston Martin do F1? Potřebujeme pomoc FIA

Dohady o tom, zda počet dodavatelů pohonných jednotek je malý či dostatečný, mohou narazit na různé argumenty. Byly doby, kdy v F1 hřmělo i osm značek, ale také pamatujeme případy, kdy jsme slýchali jen tři odlišné pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Chystá se Aston Martin do F1? Potřebujeme pomoc FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 27.07.2017 09:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovali 2 lidé) 25.07.2017 18:30
Tyhle neustálé debaty o tom jaké by to měli být… »
» Pepan (Hlasoval 1 člověk) 26.07.2017 07:38
To víme všichni. Problém je v tom, že do… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Tyhle neustálé debaty o tom jaké by to měli být motory, jsou podle mě naprosto nesmyslné. Formule 1 by se dle mě měla vrátit ke kořenům a měla by umožnit motorářům hledat a najít nejefektivnější řešení. Pokud budou motoráři svazováni zadáním které zní: musí to být šestiválec, 1,6 litru, s jedním turbem, MGU-H atd tak je to kontraproduktivní.

    Zadání by mělo být mnohem jednodušší a mělo by umožnit konstruktérům najít nejefektivnější řešení. Prostě pravidlo ve stylu: máte 120 kg paliva, motor může vážit minimálně 85 kg a předvěďte se: A jestli konstruktér zvolí řadovej čtyřválec v turbem, nebo šestiválec do V s dvěma turby, zda použije KERS, MGU-H a nebo něco dalšího, to už by mělo být na volbě motoráře. Prostě mu umožnit hledat nejlepší řešení a ne ho nutit stavět nějakou nesmyslnou fosilii.
    :

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      To víme všichni. Problém je v tom, že do stávajících hybridů výrobci nalili neskutečné peníze a chtějí ty investice zúročit. Pokud by FIA v dohledné době nařídila drastickou změnu, mohla by některého, případně některé výrobce motorů přimět k odchodu a F1 by zašla na úbytě. Navíc, častá změna pravidel dává jasně najevo že vedení nemá žádnou koncepci.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        S tím co píšeš souhlasím. Podle mě by Formule 1 měla být stále vrcholem autosportu a proto já ve stávajících hybridech nevidím problém, právě naopak. Hybridy jsou výkonější a efektivnější než jakýkoli motor který byl ve Formuli 1 před nimi, takže za mě je dobře, že se s nimi dnes jezdí.

        Když to vezmu z vlastního života, tak posledních 12 let řídím vozy které mají přeplňování, a díky vlastním zkušenostem dost dobře nechápu, proč se této technologie Formule 1 v roce 1988 vzdala ve prospěch archaických atmosfér. Poslední tři roky mám k dispozici i hybridní vůz, a i když je to technologicky mnohem jednodušší, než to co dnes používá Formule 1, jsou výhody této technologie zcela zřejmé, zvláště při jízdě ve městě a rozjíždění na křižovatkách. Takže za mě by byl případný odklon od hybridních technologií opět krokem zpět.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          83.208.82.XXX
          Jak bylo právě na konci 80. let uváděno, od turba se F1 odvrátila právě kvůli penězům. Vedení si slibovalo velký nárůst účastníků (což se sice na jednu stranu stalo, ovšem většina nových týmů měla životnost dva až tři roky), protože návrat k atmosférickým motorům byl podstatně levnější. Dalším důvodem byl pokus srovnat výkonnost, protože polovina pole jezdila s turbem, druhá jen s atmosférickými motory, takže dokonce v rámci F1 byly čtyři šampionáty - MS pilotů, Pohár konstruktéru, Trofej Jima Clarka a Pohár Colina Chapmana.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama