DISKUZE K ČLÁNKU Chystá se Aston Martin do F1? Potřebujeme pomoc FIA

Dohady o tom, zda počet dodavatelů pohonných jednotek je malý či dostatečný, mohou narazit na různé argumenty. Byly doby, kdy v F1 hřmělo i osm značek, ale také pamatujeme případy, kdy jsme slýchali jen tři odlišné pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Chystá se Aston Martin do F1? Potřebujeme pomoc FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 27.07.2017 09:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovali 2 lidé) 25.07.2017 18:30
Tyhle neustálé debaty o tom jaké by to měli být… »
» Pepan (Hlasoval 1 člověk) 26.07.2017 07:38
To víme všichni. Problém je v tom, že do… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Tyhle neustálé debaty o tom jaké by to měli být motory, jsou podle mě naprosto nesmyslné. Formule 1 by se dle mě měla vrátit ke kořenům a měla by umožnit motorářům hledat a najít nejefektivnější řešení. Pokud budou motoráři svazováni zadáním které zní: musí to být šestiválec, 1,6 litru, s jedním turbem, MGU-H atd tak je to kontraproduktivní.

    Zadání by mělo být mnohem jednodušší a mělo by umožnit konstruktérům najít nejefektivnější řešení. Prostě pravidlo ve stylu: máte 120 kg paliva, motor může vážit minimálně 85 kg a předvěďte se: A jestli konstruktér zvolí řadovej čtyřválec v turbem, nebo šestiválec do V s dvěma turby, zda použije KERS, MGU-H a nebo něco dalšího, to už by mělo být na volbě motoráře. Prostě mu umožnit hledat nejlepší řešení a ne ho nutit stavět nějakou nesmyslnou fosilii.
    :

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      To víme všichni. Problém je v tom, že do stávajících hybridů výrobci nalili neskutečné peníze a chtějí ty investice zúročit. Pokud by FIA v dohledné době nařídila drastickou změnu, mohla by některého, případně některé výrobce motorů přimět k odchodu a F1 by zašla na úbytě. Navíc, častá změna pravidel dává jasně najevo že vedení nemá žádnou koncepci.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        S tím co píšeš souhlasím. Podle mě by Formule 1 měla být stále vrcholem autosportu a proto já ve stávajících hybridech nevidím problém, právě naopak. Hybridy jsou výkonější a efektivnější než jakýkoli motor který byl ve Formuli 1 před nimi, takže za mě je dobře, že se s nimi dnes jezdí.

        Když to vezmu z vlastního života, tak posledních 12 let řídím vozy které mají přeplňování, a díky vlastním zkušenostem dost dobře nechápu, proč se této technologie Formule 1 v roce 1988 vzdala ve prospěch archaických atmosfér. Poslední tři roky mám k dispozici i hybridní vůz, a i když je to technologicky mnohem jednodušší, než to co dnes používá Formule 1, jsou výhody této technologie zcela zřejmé, zvláště při jízdě ve městě a rozjíždění na křižovatkách. Takže za mě by byl případný odklon od hybridních technologií opět krokem zpět.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          83.208.82.XXX
          Jak bylo právě na konci 80. let uváděno, od turba se F1 odvrátila právě kvůli penězům. Vedení si slibovalo velký nárůst účastníků (což se sice na jednu stranu stalo, ovšem většina nových týmů měla životnost dva až tři roky), protože návrat k atmosférickým motorům byl podstatně levnější. Dalším důvodem byl pokus srovnat výkonnost, protože polovina pole jezdila s turbem, druhá jen s atmosférickými motory, takže dokonce v rámci F1 byly čtyři šampionáty - MS pilotů, Pohár konstruktéru, Trofej Jima Clarka a Pohár Colina Chapmana.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama