DISKUZE K ČLÁNKU FIA obhajuje koncept Halo: Jedná se o nejlepší existující řešení ochrany hlavy

V příštím roce by se ochranný prvek Halo měl objevit na všech monopostech Formule 1. Toto rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace zatím nenachází moc pochopení, a to primárně kvůli vzhledu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA obhajuje koncept Halo: Jedná se o nejlepší existující řešení ochrany hlavy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 25.07.2017 18:14 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Opravte mě, prosím, pokud se mýlím, ale za poslední dekádu došlo v F1 ke dvěma vážným nehodám. Ta první, to byla uvolněná pružina z Baricchellova vozu, která v Maďarsku poranila Massu. V tomto případě by byl Halo systém na kulové, pokud by se skákající pružina netrefila přímo do trubky před pilotem. Tou druhou nehodou byla havárie Bianchiho, kdy v Japonsku zajel velkou rychlostí pod jeřáb. V tomto případě by byl halo koncept na ho..., protože by stejně nedokázal Bianchiho ochráni. Z nižších sérií si pamatuji na nehodu mladého Surteese, kterému ulomené skákající kolo zlomilo vaz. Tam by halo efekt zaučinkoval, ale létající kola byla ošetřena lanky, která tomuto zabraňují. Nárazy do bariér se sice občas vyskytují, ale tam se obvykle jedná o bariéry tlumící energii jedoucího vozu a pokud jsou někde zdi, tak buď by byl náraz veden šikmo a tam by došlo ke sklouznutí vozu po tečně a nebo se jedná o okruh, kde ten náraz by byl v malé rychlosti.(viz třeba Monaco). Zdá se mi to, nebo FIA taknějak lže?

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      Ono už je v principu špatně něco zavést ze strachu před soudy a zkoušet to pak okecat a pseudozdůvodnit to bezpečností. Akorát ze sebe dělají blbce. Tvoje zhodnocení je dost přesné. Bohužel.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      těch smrtelnej nehod kdy by hallo pomohlo bylo poslední dobou poměrně dost, ale žádná v F1, přesto se zavede v F1 místo serií, kde se tyto nehody staly...
      ... je vidět, jak FIA přemýšlí, v F1 se točí nejvíc peněz, týmy i jezdci mají nejlepší právníky, tak se to tam zavede, aby náhodou někdo z FIA nemohl být nějak účinně popotahován, ale v seriích, kde závodí v podstatě malí kluci, kde ti rodiče nemají peníze na nejlepší právníky, tam ať se všichni klidně po**rou...

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.128.XXX
      Ta pružina nebyla z propisky, ale z auta. Tedy měla nějakou velikost a s velkou pravděpodobností by hallo trefila. Bianchi: OK. Pak bylo několik situací, kdy to bylo o fous, když minulo hlavu kolo vozu, nebo zeď. Je jen otázkou času, kdy to o fous nebude. v nižších seriích toho bylo víc. Předpokládám, že se něco podobného časem zavede i tam. Pokud jde o náraz do hlavy, stačí opravu malá rychlost, na to je F1 vysoce předimenzovaná.
      Tedy jsem nenašel žádnou lež. 03

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.128.XXX
        Kdyby tu nebylo bez hallo vyšší riziko smrti, neexistoval by strach ze žaloby. Tedy buď je hallo bezpečnější, nebo nemůžou být žaloby. Není to složité. 03

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Ta pružina šla do oka, tudíž mimo střed vozu a tam ta trubka Halo není. Po Massově zranění došlo k velkému zesílení skla v přilbách.
        "V poslední dekádě jsme byli svědky několika vážných nehod, které mnohdy měly dlouhodobé následky. "
        Ty nehody byly dvě a ani v jedné by Halo pilota neochránilo, takže první lež.
        "že viditelnost z kokpitu zůstala nepoznamenána."
        Ta trubka před pilotem jednoznačně zhorší jeho výhled, takže druhá lež.
        "Testy také ukázaly, že ochrana není překážkou při opouštění kokpitu."
        Piloti hovoří přesný opak, takže třetí lež.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Přesně tak. A co se týče Massovi nehody, vůbec bych tu nehledal že by Haloo mohlo pomoci, neb někdy by samo pomoci mohlo, ovšem někdy by naopak jezdci mohlo pořádně zavařit. Předměty které míří i mimo jezdce může Haloo nasměřovat do jezdce, a to navíc do míst které nejsou chráněny helmou. Kdyby to třeba někdy v budoucnu nějakou pružinu odrazilo těsně pod helmu, nechci to vidět.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Mě na tom štve že FIA to předkládá jako by Halo bylo samospásné. Nechápu, jak může ochránit pilota při čelním nárazu do zdi. Na druhé straně i při obrácení auta je pilot dostatečně chráněn. Dokázal to Kubica při Velké ceně Kanady 2007, kdy na rovince s vozem BMW Sauber udělal "eskymáka", očesal všechna čtyři kola, vůz byl na šrot, ale Kubica vystoupil pouze s poraněným kotníkem. Sice nejel následující Velkou cenu USA, protože jej lékaři nepustili na start, ale celý zbytek sezóny už absolvoval v pohodě.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          193.86.205.XXX
          opravdu to není složité. jde jen o to, co je pravý důvod a co je jen důvod zástupný. v rozhovoru s Totem se jasně píše, že FIA NĚCO zavést musela, protože jinak jí hrozilo, že by se vystavovala případným žalobám. kdyby v ten moment FIA usoudila, že nejbezpečnější je hosteska držící za jízdy nad jezdcem paraple, měli bychom pro příští rok dvojmístné formule....

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.128.XXX
            Pánové, kdyby to bylo jak píšete, bála by se FIA žalob po zavedení Hala. Ne při jeho nezavedení. Už bylo několik situací, kdy něco těsně minulo hlavu pilota. Namátkou se mi vybavuje tuším Grojeanovo kolo kolem Alonsovy hlavy ve Spa, nebo Alonsova hlava těsně míjející zeď v Melbourne. Těch příkladů by bylo víc. Teorie, že by Halo nasměrovalo nějaký přemět natolik veliký, aby pilota zranil a současně natolik malý, aby proletěl mezi kokpitem a Halem a ještě přitom měl směr mimo pilotovu hlavu a ještě navíc k tomu všemu neztratil energii, to už řešme pád meteoritu, přímo na pilotovu hlavu. 03
            Já v tom pořád nevidím jedinou lež, maximálně se můžeme bavit o tom, že něco z toho není jednoznačné. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.183.XXX
      Opravím, ke třem. Ještě de Villotová. Že to bylo v testech je celkem lhostejné, jde o to, že seděla v F1.
      Nikde jsem nenašel nějaký detailnější fotky nebo alespoň animaci její nehody, tak nevím, jestli narazila napřímo (pak by jí halo pomohl skoro jistě), nebo našikmo, případně na roh rampy, to by jí byl pravděpodobně nahouby.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama