DISKUZE K ČLÁNKU Byl Bottasův start v Rakousku jako z jiného světa? Zkuste ho překonat!

Blesková reakce Valtteri Bottase na startu prozatím posledního závodu letošního šampionátu vyvolala spoustu debat a dohadů, jestli se finsky pilot "ulil" či ne. Nyní mají všichni fanoušci F1, ale i ti, kteří závodům neholdují, zkusit své schopnosti.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Byl Bottasův start v Rakousku jako z jiného světa? Zkuste ho překonat!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 11.07.2017 16:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001639 (Hlasoval 1 člověk) 11.07.2017 12:12
Valteri predvedl hezky start, az na to, ze… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 11.07.2017 13:44
Bottas měl reační dobu 0,201 s, Vettel 0,364 s.… »
» mi88ki (Hlasoval 1 člověk) 11.07.2017 15:22
Pokud byla reakční doba 201 tisícin, tak jak je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Easy

    Easy

    82.144.151.XXX
    Jestliže se fyziologická reakce člověka na zrakový podnět pohybuje kolem 200ms, tak vše cca pod 150ms níže je jen dílo náhody...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    109.81.245.XXX
    Bottas měl reační dobu 0,201 s, Vettel 0,364 s.
    Penalizaci by Valtteri dostal, pokud by to bylo pod 0.18 s.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      85.207.108.XXX
      Pokud byla reakční doba 201 tisícin, tak jak je možné, že se vůz dal do pohybu, dříve než zhasla světla? To je oč tu běží 03

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        82.144.151.XXX
        To je zřejmě to, co jsme tady řešili už po závodě. Ten startovní čas se počítá určitě od povelu elektroniky ke zhasnutí světel, ta ale zhasínají s menším zpožděním. Proto to vypadá, že to Valtteri ulil, ale v době fyzického zhasínání světel již běžel čas závodu. Jinak si ty údaje od FIA nedokážu vysvětlit.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          85.207.108.XXX
          Jenže pokud je to propojené, tak se jedná o zpoždění v rámci rychlost světla. Pokud vím, tak elektronika v F1 počítá s přesností 0,0001 sec. A odhalí to snímek, v běžném formátu 25 snímků za sekundu, tedy s přesností čtyři setiny. A podle videa tam došlo minimálně ke třem změnám obrazu a pořád svítila světla ? Valtery pak logicky musel odstartovat dřív a to minimálně o 3x čtyři setiny. 03 Pokud by tam bylo jisté zpoždění, tak potom by nemělo smysl nějaké reakční doby vůbec měřit. 18
          Správně měl tedy odstartovat nejdříve ve čtvrtém snímku ale po zhasnutí světel, a pokud to bylo dle ofiko dat 0,201, tak bylo mělo být v pátém až šestém snímku po zhasnutí. Celkový rozdíl je minimálně osm snímků aby to sedělo. Už to, že rozdíl v reakci mezi Vettelem a Bottasem byl ofiko asi jeden a půl desetiny, tak v reálu je jasně vidět, že ten rozdíl byl sakra o dost větší.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            82.144.151.XXX
            Jestliže mají světla prodlevu (např. proto, že jsou to LED moduly řízené PWMkou a kvůli stabilizaci svícení doplněny filtry s kondenzátory) srovnatelnou s minimální reakcí člověka, tak se asi tak moc neděje. Ten prvotní pohyb kol během ještě fyzicky svítících světel byl zjevně v toleranci měření. Jinak by se tím zabývali hned v prvním kole.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Easy

              Easy

              82.144.151.XXX
              Předpokládám, že ten řídicí panel, který obsluhuje Charlie vyšle signál do semaforu nad tratí, ale podstatný je okamžik, kdy k vyslání tohoto povelu došlo. Ten čas musí počítat zařízení, u kterého se schází i signály z transpondérů aut. Semafor je v rámci řídicího systému pouze akčním členem.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • ZemaCZ

    ZemaCZ

    46.135.49.XXX
    Nàhodou trefený 0.065 jinak když se chci vyhnout jump startu tak 0.2 a výš. Na mobilu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      82.144.151.XXX
      Souhlas. S poctivou reakcí jsem dosáhl časů kolem 0.250, někdy se štěstím o desetinu rychleji. Tu přírodu neoblbnem 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    85.207.108.XXX
    Problém je v tom, že Valtery se začal už malinko rozjíždět, ještě než světla zhasla. Tak pořád netuším jakou reakční dobu u Valteryho měřili?
    Přijde mi, že asi tu, co již odjel tolerančních x centimetrů.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Melo by to byt jako na sprintu. Odlehci bloky a je to ulity start. Takze by se melo auto zastavit na care a kdo se hne pred znasnutim tak pentle a ne takove to srani s tim, ze mel rychly start, kdyz se hybal jeste pred zhasnutim.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        82.144.151.XXX
        Dle FIA počítají s malou tolerancí při pohybu auta (vliv přípravy před samotným startem).

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.234.XXX
    Při poctivé snaze vyhnout se jump startu jsem kolísal někde v rozmezí 0.175-0.225. Na myši.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.77.XXX
    Valteri predvedl hezky start, az na to, ze svitili stale svetla 12
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fantomas

    Fantomas

    185.154.60.XXX
    Na chvíli docela dobrá zábava, nejlepší čas po cca 50ti pokusech 0,030s, ale je to jen dílo náhody, že jsem se trefil. Jinak pokud člověk opravdu čeká až zhasnou, tak je podle mého názoru reálná reakce cca 0,2s (moje reakce byla od 0,160 - 2,500)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jako

    jako

    46.135.84.XXX
    Nejlepsi 0.028..samozřejmě jsem to risknul...jinak.průměr kolem 0.24....na dotykovem mobilu...nevím jak rychle dokáže reagovat displej na dotek...určité tam prodleva nějaké milisekundy bude...ale sranda to je no...a dokáže to na chvíli zabavit... 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      To bude možná taky rozdíl - mobil a klasické PC s myší. Každopádně by bylo dobré, kdyby se tenhle testík mohl aplikovat na ovládací set pro simulátory F1. Pak bychom byli pravdě o hodně blíž 03 03 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jako

        jako

        46.135.84.XXX
        Ted jsem dal 0.014...lépe trefit už se me nepovede... 12.. A na to jsem hned taky myslel...uz jsem si rikal jak hned vecer zasednu k volantu a pedalum k pc a budu si zkouset starty u F1 2016 nebo Project Cars ,ktery hraju...i kdyz to nejsou simulatory ,presto skoda ze statistiky těchto her to neměří a i tam je to startování docela jednoduchý...ale zábava by to byla ještě větší než jen klikání... 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama