DISKUZE K ČLÁNKU Je F1 sportem nebo zábavou? Symonds by ji vylepšil pomocí váhových hendikepů

Je Formule 1 sportem nebo spíše zábavou? Jak zařídil, aby soutěž byla vyrovnanější a nedominoval stále jeden tým? K tomu se vyjadřuje technický ředitel Williamsu Pat Symonds.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Je F1 sportem nebo zábavou? Symonds by ji vylepšil pomocí váhových hendikepů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 27.12.2016 10:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 19.12.2016 15:48
upřímně řečeno, tyhle rozpočtový hrátky jsou sice… »
» airwar1939 (Hlasoval 1 člověk) 19.12.2016 13:53
A nebylo by levnější a spravedlivější dát všem… »
» fifo (Hlasoval 1 člověk) 19.12.2016 14:55
bolo, ale F1 chce byt kralovska disciplina, kde… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    opravdu zásadní je otázka, kam se F1 chce ubírat.
    chápu snahy o umělé zpomalení těch nejrychlejších ve jménu dobré show. to mi ale přijde, jako kdyby fotbalový tým, který vstřelí branku pokračoval o desíti, kdyby dal druhý gól tak v devíti..... to samé, jako kdyby Barcelona nastupovala proti Plzni jen se čtyřmi hráči, protože přeci mají několikrát větší rozpočet a je potřeba to kompenzovat. to přeci není řešení. podle mého by podpora těm "slabším" měla přijít od toho, kdo má největší zájem na tom, aby byla F1 napínavá a zajímavá - tedy od promotéra. ten se dnes chová ale přesně opačně bohatým dává více než chudým a tím rozevírá pomyslné nůžky. navíc dle pravidel zakáží kooperaci mezi týmy, zákaznické vozy a pod. a vznikne nám to, co máme dnes. technicky velmi vyspělý produkt, který je svým dějem ale velmi nezajímavý. jak z toho ven je podle mě nyní hlavně na Liberty Media.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.226.XXX
      podpora těm "slabším"

      Ale to by promotér dělal přesně to, co nechceš: odměňoval neschopný. Takový sociální dávky...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        Jako sociální dávky to určitě není myšleno. Mě dost vadí, že nejsou finanční prostředky vynakládané efektivně, ale naopak zcela proti snaze o co nejvyrovnanější startovní pole. Neznám přesně záměry promotéra, ale nepředpokládám, že by tím zájmem byl dominující tým dva týmy bojující o pozice 3 až 6 a střed pole na hony vzdálený těm v čele.
        Ono to možná na první pohled může vypadat jako sociální inženýrství, ale někdo přeci musí říct co chce a dát jasné noty jak toho chce dosáhnout.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.226.XXX
    Tak já nevím, v čem je problém.
    Buď
    - účastníci F1 berou na vědomí, že se účastní sportu, nemají v úmyslu cíleně podvádět a pak nevím, proč by dodržování rozpočtovýho stropu mělo být neuhlídatelný a nerealizovatelný
    nebo
    si přiznají, že to sport není, že oni sami jsou banda podvodníků a to co produkují, je prostě jenom show - a pak nevidím důvod, proč tu show nevyšperkovat váhovými hendikepy nebo třeba Bernieho umělým deštíkem nebo jakoukoliv jinou šíleností. Show...


    btw jinej nápad:
    Což takhle ty dvě věci (rozpočet a hendikepy) zkombinovat a přidělit váhový hendikep úměrný rozpočtu? Bohatý týmy budou moci svoje koupený kapacity využít k odbourání hendikepu a všichni se po konstruktérské stránce mohou vyřádit přesně podle svých možností...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      trestat někoho za to, že sehnal víc peněz než ten druhý mi nepřijde úplně správně. navíc jak vidíme v konečné tabulce šampionátu, tak podle peněz to tak úplně není, že ano. ale souhlasím s tím, že je potřeba si ujasnit, zda chceme F1 jako sport, či F1 jako show. ono oboje dohromady je trošku "schíza" a taky to tak vypadá.
      PS: co se "dovažování" týká, tak bych si dokázal taky představit, že by všichni dovážili své piloty na váhu toho nejtěžšího. to abychom v F1 viděli taky "normální" chlapy 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.226.XXX
        "Sehnat víc peněz než druhý" je manažerská záležitost. Možná to má hodně společného s F1, ale nemá to nic společnýho se sportem.

        ad pilot: Stanovit váhu pilot + závaží = 90 kg s tím, že bude dané, kde to závaží může být umístěno. Prosté, spravedlivé, jednoduché a tudíž se to nikdy nezrealizuje.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Potrestať najúspešnejších je tá najväčšia sprostosť. Mali by ich naopak podporovať, napríklad odpustením kvalifikácie.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    A nebylo by levnější a spravedlivější dát všem stejný šasi a motor?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • fifo

      fifo

      213.94.78.XXX
      bolo, ale F1 chce byt kralovska disciplina, kde sa mozu ukazat kontrukteri a inzinieri. Bez vlastneho sasi sa strati tato exkluzivita.
      Kedze zaviest rozpoctovy strop nie je asi moc realne, a kedze rozpocty teamov su diametralne odlisne, vahovy hendikep sa mi velmi paci. Samozrejme, asi nebude tazke uhadnut ze bohate teamy budu proti.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        upřímně řečeno, tyhle rozpočtový hrátky jsou sice zajímavý, ale dost často vůbec nereflektují skutečnost. Navíc pokud v současnosti má TOP tým rozpočet 230-260 mega a před deseti lety to bylo téměř 400 (toyota) tak jde vývoj správným směrem. Mě osobně tyhle brečíky spíš dokáží naštvat, než cokoliv jiného. V dobách, kdy williams byl na špici, byly jeho rozpočty kolem 300 mil dolarů (92-97) a příliš neřešili malé týmy, které dokázali závodit za 10-15 mil. dolarů. Další věc je to, že výrobce motorů (ferrari, mercedes, renault) poskytují odborníky (zaměstnance) na pohonou jednotku zákazníkům. Jejich platy ovšem nehradí zákazník, ale výrobce, který je dává jako balíček s motorem, což je dobře, ale v této tabulce jsou tito zahrnutí jako zaměstananci motorářů a tak by se dalo pokračovat.
        Pokud nechctějí F1 zničit, tak by spíš měli TOP týmy máknout, aby mercedes předehnali na závodní dráze a nikoliv od zeleného stolu pravidel

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • fifo

          fifo

          213.94.78.XXX
          myslim,ze mercedes kdesi rozpraval ze na motore robi asi 700 ludi. To neni zahrnute v tychto poctoch. A spolu s vyvojom motora to kludne moze byt 400. A spravnym smerom to urcite nejde.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            78.157.167.XXX
            V tomto počtu to je, Brackley (šasi 700 lidí) i Brixworth (motor 500 lidí). Když jsem dnes ještě pátral, tak na voze jich tam dělá již 807, na motoru taky o 50 více.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • fifo

              fifo

              78.141.69.XXX
              ahoj Peto, no ja som nasiel ine cisla:
              [odkaz na stránku]
              [odkaz na stránku]

              priznavam ze sa v tom nejak stracam. To ako mercedes za auto + motor da tolko co RB a McLaren daju iba za auto ?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                109.81.245.XXX
                To ale odkazuješ na dva roky staré odpočty. Ta čísla, která jsem v té tabulce, byla v minulém Autosportu. Náklady na motory tam podle mě nejsou u žádného z týmů (jdou na účet automobilky).

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • fifo

                  fifo

                  213.94.78.XXX
                  jo asi mas presnejsie cisla. to som len tak narychlo nasiel.
                  Ok dobre, tiez som myslel ze naklady na motor su mimo toho.
                  Diky za info

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.226.XXX
          "jde vývoj správným směrem"

          On ten vývoj se zas tak moc nežene. Za prvé, těch 230-260 mega je v librách (takže v USD spíš 285-325) a nepředpokládám, že v tom jsou motory, což pro netovární týmy bude, nevím, 20 mega USD a pro tovární těžko vyčíslitelný, ale stovka by mne nepřekvapila - takže celek je pravděpodobně dražší, než v dobách té Toyoty. A budget nejmenších týmů za těch deset let skočil na dvojnásobek.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Za prvé: psal jsem to ironicky. Za druhé: co se ti na myšlence váhových hendikepů líbí? Vždyť je to proti principu soutěže? Pokud jim vadí rozdílná výkonnost monopostů (případně jejich cena), tak ať zruší Formuli 1 a nahradí ji nějakou levnou sérií kde mají všichni stejné monoposty a bude vyrovnanost startovního pole zaručena.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • fifo

          fifo

          213.94.78.XXX
          tu ironiu som nepostrehol. no na tej myslienke sa mi lubi to ze by to ciastocne kompenzovalo tu nevyvazenost v rozpoctoch. Mame s tym skusenost v inych seriach a dobre to funguje, preco by nemalo tu? Preco by to malo byt proti principom sutaze? A ja nechcem aby mali vseci rovnake monoposty, praveze suboj konstrukterov povazujem za fantasticku vec

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.128.XXX
            Pokud budeme ty schopnější umělě zpomalovat, tak o jakém souboji konstruktérů to vlastně hovoříš? To pak bude stačit tomu nejpomalejšímu splácat nějaké šasi, když bude vědět že všichni schopnější budou zpomaleni na jeho úroveň.

            Pokud jde o rozpočty, je podle mě třeba zrušit to uplácení za dlouhověkost, zmenšit rozdíly mezi penězi za první a poseldní místo v PK, ale omezovat rozpočet? To je podle mě opět o popírání soutěže, protože schopnější tým, který bude schopen získat více peněz od sponzorů, by měl mít právo s těmi penězi nakládat.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • fifo

              fifo

              213.94.78.XXX
              preco by sa mal najlepsie spomalovat na uroven to najpomalsieho ? to nejak straca logiku. Alebo nejak nechapem, ako si to myslel.
              Nemozem si pomoct, ale bolo by to elegantne a ekeftivne riesenie a prinieslo by to viac dramatu do velkej ceny. F1 za posledne tri sezony bola pre mna nepozeratelna.
              A s tym rozpoctom nesuhlasim. Ked ma niekto rozpocet 90 nemoze sa rovnat s niekym kto ma rozpocet 300, to proste neni mozne v hyper technickej discipline ako je F1.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama