DISKUZE K ČLÁNKU Je F1 sportem nebo zábavou? Symonds by ji vylepšil pomocí váhových hendikepů

Je Formule 1 sportem nebo spíše zábavou? Jak zařídil, aby soutěž byla vyrovnanější a nedominoval stále jeden tým? K tomu se vyjadřuje technický ředitel Williamsu Pat Symonds.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Je F1 sportem nebo zábavou? Symonds by ji vylepšil pomocí váhových hendikepů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 27.12.2016 10:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 19.12.2016 15:48
upřímně řečeno, tyhle rozpočtový hrátky jsou sice… »
» airwar1939 (Hlasoval 1 člověk) 19.12.2016 13:53
A nebylo by levnější a spravedlivější dát všem… »
» fifo (Hlasoval 1 člověk) 19.12.2016 14:55
bolo, ale F1 chce byt kralovska disciplina, kde… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    opravdu zásadní je otázka, kam se F1 chce ubírat.
    chápu snahy o umělé zpomalení těch nejrychlejších ve jménu dobré show. to mi ale přijde, jako kdyby fotbalový tým, který vstřelí branku pokračoval o desíti, kdyby dal druhý gól tak v devíti..... to samé, jako kdyby Barcelona nastupovala proti Plzni jen se čtyřmi hráči, protože přeci mají několikrát větší rozpočet a je potřeba to kompenzovat. to přeci není řešení. podle mého by podpora těm "slabším" měla přijít od toho, kdo má největší zájem na tom, aby byla F1 napínavá a zajímavá - tedy od promotéra. ten se dnes chová ale přesně opačně bohatým dává více než chudým a tím rozevírá pomyslné nůžky. navíc dle pravidel zakáží kooperaci mezi týmy, zákaznické vozy a pod. a vznikne nám to, co máme dnes. technicky velmi vyspělý produkt, který je svým dějem ale velmi nezajímavý. jak z toho ven je podle mě nyní hlavně na Liberty Media.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.226.XXX
      podpora těm "slabším"

      Ale to by promotér dělal přesně to, co nechceš: odměňoval neschopný. Takový sociální dávky...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        Jako sociální dávky to určitě není myšleno. Mě dost vadí, že nejsou finanční prostředky vynakládané efektivně, ale naopak zcela proti snaze o co nejvyrovnanější startovní pole. Neznám přesně záměry promotéra, ale nepředpokládám, že by tím zájmem byl dominující tým dva týmy bojující o pozice 3 až 6 a střed pole na hony vzdálený těm v čele.
        Ono to možná na první pohled může vypadat jako sociální inženýrství, ale někdo přeci musí říct co chce a dát jasné noty jak toho chce dosáhnout.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.226.XXX
    Tak já nevím, v čem je problém.
    Buď
    - účastníci F1 berou na vědomí, že se účastní sportu, nemají v úmyslu cíleně podvádět a pak nevím, proč by dodržování rozpočtovýho stropu mělo být neuhlídatelný a nerealizovatelný
    nebo
    si přiznají, že to sport není, že oni sami jsou banda podvodníků a to co produkují, je prostě jenom show - a pak nevidím důvod, proč tu show nevyšperkovat váhovými hendikepy nebo třeba Bernieho umělým deštíkem nebo jakoukoliv jinou šíleností. Show...


    btw jinej nápad:
    Což takhle ty dvě věci (rozpočet a hendikepy) zkombinovat a přidělit váhový hendikep úměrný rozpočtu? Bohatý týmy budou moci svoje koupený kapacity využít k odbourání hendikepu a všichni se po konstruktérské stránce mohou vyřádit přesně podle svých možností...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      trestat někoho za to, že sehnal víc peněz než ten druhý mi nepřijde úplně správně. navíc jak vidíme v konečné tabulce šampionátu, tak podle peněz to tak úplně není, že ano. ale souhlasím s tím, že je potřeba si ujasnit, zda chceme F1 jako sport, či F1 jako show. ono oboje dohromady je trošku "schíza" a taky to tak vypadá.
      PS: co se "dovažování" týká, tak bych si dokázal taky představit, že by všichni dovážili své piloty na váhu toho nejtěžšího. to abychom v F1 viděli taky "normální" chlapy 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.226.XXX
        "Sehnat víc peněz než druhý" je manažerská záležitost. Možná to má hodně společného s F1, ale nemá to nic společnýho se sportem.

        ad pilot: Stanovit váhu pilot + závaží = 90 kg s tím, že bude dané, kde to závaží může být umístěno. Prosté, spravedlivé, jednoduché a tudíž se to nikdy nezrealizuje.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Potrestať najúspešnejších je tá najväčšia sprostosť. Mali by ich naopak podporovať, napríklad odpustením kvalifikácie.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    A nebylo by levnější a spravedlivější dát všem stejný šasi a motor?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • fifo

      fifo

      213.94.78.XXX
      bolo, ale F1 chce byt kralovska disciplina, kde sa mozu ukazat kontrukteri a inzinieri. Bez vlastneho sasi sa strati tato exkluzivita.
      Kedze zaviest rozpoctovy strop nie je asi moc realne, a kedze rozpocty teamov su diametralne odlisne, vahovy hendikep sa mi velmi paci. Samozrejme, asi nebude tazke uhadnut ze bohate teamy budu proti.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        upřímně řečeno, tyhle rozpočtový hrátky jsou sice zajímavý, ale dost často vůbec nereflektují skutečnost. Navíc pokud v současnosti má TOP tým rozpočet 230-260 mega a před deseti lety to bylo téměř 400 (toyota) tak jde vývoj správným směrem. Mě osobně tyhle brečíky spíš dokáží naštvat, než cokoliv jiného. V dobách, kdy williams byl na špici, byly jeho rozpočty kolem 300 mil dolarů (92-97) a příliš neřešili malé týmy, které dokázali závodit za 10-15 mil. dolarů. Další věc je to, že výrobce motorů (ferrari, mercedes, renault) poskytují odborníky (zaměstnance) na pohonou jednotku zákazníkům. Jejich platy ovšem nehradí zákazník, ale výrobce, který je dává jako balíček s motorem, což je dobře, ale v této tabulce jsou tito zahrnutí jako zaměstananci motorářů a tak by se dalo pokračovat.
        Pokud nechctějí F1 zničit, tak by spíš měli TOP týmy máknout, aby mercedes předehnali na závodní dráze a nikoliv od zeleného stolu pravidel

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • fifo

          fifo

          213.94.78.XXX
          myslim,ze mercedes kdesi rozpraval ze na motore robi asi 700 ludi. To neni zahrnute v tychto poctoch. A spolu s vyvojom motora to kludne moze byt 400. A spravnym smerom to urcite nejde.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            78.157.167.XXX
            V tomto počtu to je, Brackley (šasi 700 lidí) i Brixworth (motor 500 lidí). Když jsem dnes ještě pátral, tak na voze jich tam dělá již 807, na motoru taky o 50 více.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • fifo

              fifo

              78.141.69.XXX
              ahoj Peto, no ja som nasiel ine cisla:
              [odkaz na stránku]
              [odkaz na stránku]

              priznavam ze sa v tom nejak stracam. To ako mercedes za auto + motor da tolko co RB a McLaren daju iba za auto ?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                109.81.245.XXX
                To ale odkazuješ na dva roky staré odpočty. Ta čísla, která jsem v té tabulce, byla v minulém Autosportu. Náklady na motory tam podle mě nejsou u žádného z týmů (jdou na účet automobilky).

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • fifo

                  fifo

                  213.94.78.XXX
                  jo asi mas presnejsie cisla. to som len tak narychlo nasiel.
                  Ok dobre, tiez som myslel ze naklady na motor su mimo toho.
                  Diky za info

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.226.XXX
          "jde vývoj správným směrem"

          On ten vývoj se zas tak moc nežene. Za prvé, těch 230-260 mega je v librách (takže v USD spíš 285-325) a nepředpokládám, že v tom jsou motory, což pro netovární týmy bude, nevím, 20 mega USD a pro tovární těžko vyčíslitelný, ale stovka by mne nepřekvapila - takže celek je pravděpodobně dražší, než v dobách té Toyoty. A budget nejmenších týmů za těch deset let skočil na dvojnásobek.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Za prvé: psal jsem to ironicky. Za druhé: co se ti na myšlence váhových hendikepů líbí? Vždyť je to proti principu soutěže? Pokud jim vadí rozdílná výkonnost monopostů (případně jejich cena), tak ať zruší Formuli 1 a nahradí ji nějakou levnou sérií kde mají všichni stejné monoposty a bude vyrovnanost startovního pole zaručena.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • fifo

          fifo

          213.94.78.XXX
          tu ironiu som nepostrehol. no na tej myslienke sa mi lubi to ze by to ciastocne kompenzovalo tu nevyvazenost v rozpoctoch. Mame s tym skusenost v inych seriach a dobre to funguje, preco by nemalo tu? Preco by to malo byt proti principom sutaze? A ja nechcem aby mali vseci rovnake monoposty, praveze suboj konstrukterov povazujem za fantasticku vec

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.128.XXX
            Pokud budeme ty schopnější umělě zpomalovat, tak o jakém souboji konstruktérů to vlastně hovoříš? To pak bude stačit tomu nejpomalejšímu splácat nějaké šasi, když bude vědět že všichni schopnější budou zpomaleni na jeho úroveň.

            Pokud jde o rozpočty, je podle mě třeba zrušit to uplácení za dlouhověkost, zmenšit rozdíly mezi penězi za první a poseldní místo v PK, ale omezovat rozpočet? To je podle mě opět o popírání soutěže, protože schopnější tým, který bude schopen získat více peněz od sponzorů, by měl mít právo s těmi penězi nakládat.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • fifo

              fifo

              213.94.78.XXX
              preco by sa mal najlepsie spomalovat na uroven to najpomalsieho ? to nejak straca logiku. Alebo nejak nechapem, ako si to myslel.
              Nemozem si pomoct, ale bolo by to elegantne a ekeftivne riesenie a prinieslo by to viac dramatu do velkej ceny. F1 za posledne tri sezony bola pre mna nepozeratelna.
              A s tym rozpoctom nesuhlasim. Ked ma niekto rozpocet 90 nemoze sa rovnat s niekym kto ma rozpocet 300, to proste neni mozne v hyper technickej discipline ako je F1.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama