DISKUZE K ČLÁNKU Massa se znovu vrací k incidentu s Alonsem

Alonso při Velké ceně USA předváděl v posledních kolech vcelku divoké kousky. Nejdříve tvrdě předjel Massu a došlo i na kontakt a v posledním kole si ještě podal španělského kolegu Sainze. Brazilec se k incidentu ještě jednou vrací.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Massa se znovu vrací k incidentu s Alonsem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 27.10.2016 21:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovali 3 lidé) 27.10.2016 09:34
Massa stárne a dědkovatí. Když si vzpomenu na… »
» mi88ki (Hlasovali 3 lidé) 27.10.2016 15:21
Souhlasím s názorem, že jezdci se musí… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 27.10.2016 09:25
Tak jednoznačné jak to předkládá Massa či Symonds… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Martin Z.

    Martin Z.

    185.14.233.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.229.XXX
    Massa stárne a dědkovatí. Když si vzpomenu na jeho -famózní, mimochodem- souboj s Kubicou z Japonska 2007, tak tam si těžkou hlavu z kontaktu se soupeřem, z vytlačení soupeře z tratě nebo z předjetí soupeře mimo trať vůbec nedělal.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.73.XXX
      Ted jsem koukal a dobrej boj 11
      Je fakt, ze dnesni F1 je jen o pocasi, pokud zaprsi muze byt zavod zajimavy a nepredvidatelny, jinak je to docela bida. Kdyz Alonso predvede dravejsi jizdu, je hedn ohen na strese, pritom to byla asi nejzajimavejsi cast zavodu. Pekna stihaci jizda 11

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.229.XXX
        No, vzhledem k tomu, že s novými pravidly se zvětšuje mechanický i aerodynamický grip, tak bude jenom hůř.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Jo, ale je problém když někteří piloti dostanou opakovaně trest a jiní za to samé o pár týdnů později ne. Je to tedy dovoleno, nebo není? Jak se mají piloti chovat, když je to pokaždé posuzováno jinak?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.153.XXX
        Chovat se mají jak uznají za vhodný a vedení závodu to buď potrestá, nebo nechá být (sám za sebe konstatuji, že co do vzájemných kontaktů bych pouštěl všechno, co do dodržování track limitů bych naopak všechno trestal).
        Ale když už vedení rozhodne, tak tímhle vyplakáváním Massa škodí jenom sobě. Nic nezmění, nic nezíská...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Já to mám spíš naopak. Měnit jednou směr jízdy a nechat místo na trati by měla být povinnost. Jinak se bude bránit agresivněji a předjetí ubude.
          Limity tratě bych nechal na mechanickém omezení (vyšší obrubníky, jiné únikové zony), jinak bych to neřešil.
          A poukázat ne nekonzistenci mi nepřipadá špatně. Posuzovat stejné situace opačně je ke škodě sportu. Pokud se nikdo neozve...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            82.117.159.XXX
            Jenže dokud budou situace posuzované jenom citem, tak to bude vždycky subjektivní a do nějaké míry nekonzistentní. A podle mne - v F1 nikdy nejsou dvě situace stejné, i když se to tak třeba od TV jeví. Při současných pravidlech a systému posuzování fakt nemá smysl se ozývat.
            Má smysl přijít s návrhem pravidla, který bude založený na něčem objektivně posouditelným (například kdo je vpředu, volí stopu) a pak to pravidlo bez milosti dodržovat, i když to třeba v některých případech bude nespravedlivé. Než takový pravidlo vznikne, bylo by lepší tomu nechat úplně volnej průběh.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Tak jednoznačné jak to předkládá Massa či Symonds to rozhodně nebylo, tvrzení že se mu ani nesnažil uzavřít cestu, že byl prostě daleko neshledávám jako správný popis situace, Alonso rozhodně nevjel do zatáčky stylem vrazit tam jen čumák, ale volil jinou trajektorii již v první zatáčce a v té druhé již oba byli bok po boku: [odkaz na stránku] . Jako může si myslet že kdyby tam nebyl, tak by Alonso vyletěl z trati, ale v takovém případě se Massa zachoval jako trdlo, neb rozhodně měl pozměnit svou trajektorii, jako to udělal Alonso již několikrát. Když vidí že je někdo vedle něj, nebo i za ním, a jede na vnitřku moc rychle, tak Alonso rozhodně nezkříží jeho trajektorii, ale nadjede si zatáčku ještě více zeširoka, nechá ho projet s jeho nedobrou trajektorií aby ho po zákonitě lepším výjezdu zase předjel. Penalizovat ne, závodní incident. A ještě jen dodám že si myslím že Rosberg/Kimi byl jiný případ a v případě Rosberga do té zatáčky nevjížděli bok po boku.

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.73.XXX
      Nechapu o co Masovi jde. Jak rikas, vsichni normalni jezdci, kdyz vidi soupere vedle sebe, ktery je chce predjet na brzdy, tak mu necaj misto, ten pak vyjede mimo idealni stopu a oni rychlejsim vyjezdem ziskaji zpet svou pozici. Rikam normalni, kteri vi co delaji a sleduji deni komel sebe. Je to krasne videt na startu v prvnich zatackach, kazdy nechava misto pro soupere, aby nedoslo ke kolizi.
      Jinak nechapu za co by chtel trestat Alonsa, za to ze mu nenechal misto a to je jasne na vsech videich videt, ze ho tam zavrel nebo za to ze by Alonso vyjel mimo trat a ze najel do zatacky moc rychle? To jsou zavody F1 a ne silnicni vyjizdka kdy se nemuze predjizdet pres plnou caru. Masu mam rad, ale prijde mi trochu zabrzdeny, asi jak starne 03

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Promiň, ale Rosberg předním křídlem poškodil přední křídlo Kimiho. Co tedy znamená bok po boku?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Podíval jsem se na Malajsii znovu. Rád bych se omluvil za nepřesnost. Rosberg nepoškodil Kimiho křídlo svým předním křídlem, ale předním kolem. Ale otázka zůstává. Co znamená bok po boku, když je viník evidentně o něco víc vepředu a tuto definici nesplňuje? 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Vysvětlím můj pohled: Pokud se 2 jezdci nacházejí na podobné úrovni ještě před zatáčkou, pak tomu říkám bok po boku a v jízdě do zatáčky se musejí respektovat. K tomu podle mě v případě Rosberga nedošlo, proto kontakt přičítám jemu. V případě Massy ale velmi otevřel dveře v první zatáčce a Alonso se legitimně dostal vedle něho, bok po boku, a jezdci se musí respektovat/tolerovat. Pak záleží kde se srazej, pokud by Alonso srazil Massu při výjezdu kde by byl na krajnici, pak je vina Alonsa, pokud by při kontaktu Alonso v zatáčce neměl žádnej další prostor nalevo, pak je to vina Massy, pokud ovšem ke kontaktu dojde tam kde auta maj místo napravo či nalevo, pak si za to můžou sami a považuji to za závodní incident. Někdy to samo není černo-bílé a těžko se to posuzuje, ale takové obecné měřítko mám já. Tady to nebylo o tom vrazit mu čumák do zatáčky, to udělal Rosberg a to právo bok po boku bylo vynuceno kontaktem v zatáčce, proto jeho chyba. Ale nejsem soudce, rád si přečtu proč se pletu v tom či onom.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Já v tom zásadní rozdíl nevidím.
          1. Rosberg https://www.youtube.com/watch?v=RsjbLaV_7fA
          v čase 0:08 je Rosberg přesně vedle Kimiho ještě před kus nehodou. V čase 0:09 došlo ke kontaktu a je vidět, že Kimi má půlku trati volnou, dokud se nedostane kus za Rosberga. Ke kontaktu došlo jen proto, že to Rosbergovi ulítlo, pak jel dál ve stopě a nějakou dobu bylo dost místa i pro Kimiho. K pravému kraji se zařadil až ve chvíli, kdy byl Kimi už daleko za ním.
          2. Alonso https://www.youtube.com/watch?v=92F3dWRod4c
          V čase 0:04 je v podstatě stejná pozice Alonsa, jako Rosberga. V čase 0:05s je kontakt kolo na kolo (v době kontaktu byl Rosberg víc vepředu, než Alonso). Následně Alonso Massu totálně vyvezl mimo trať a mimo závodní stopu a nenechal mu na trati ani milimetr místa. Sám byl celý mimo trať.

          Rozdíl vidím jen v tom, že v Malajsii byl velký rozdíl v rychlosti obou (Rosberg se dostal před Kimiho velmi rychle), zatímco Alonso s Massou jeli kolo na kolo nějaké 2s.
          Promiň, ale pokud bych měl dát trest jen jednomu, byl by to Alonso. Jehož manévr byl víc agresivní a nenechal Massovi naprosto žádné míst na trati. Rosberg se Kimiho dotkl jen proto, že mu to ustřelilo. Místa mu nechal dost. Osobně bych netrestal ani jednu situaci. Ale nevidím jediný důvod, proč by měl být Rosberg trestán a Alonso ne.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            No neshodneme se, neb já naopak vnímám Rosberga více agresivního a vnímám to tak že bok po boku získal až v zatáčce, Alonso před zatáčkou. Alonso byl dokonce kousek před Massou před tou zatáčkou, Rosberg si to v zatáčce vyloženě vynutil. To co se děje na trati po kontaktu je už ovlivněno kontaktem a neni to pak zcela vypovídající. Alonsa bych prostě netrestal a u Rosberga jsem asi přísnější, a důvody jsem napsal. Ale uznávám že ta hranice viny je prostě tenká - myslím že Alonsovi to v zatáčce také podjelo minulej rok v Monaku a ťuknul Hulka, také dostal trest.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Já si hlavně myslím, že by se oba incidenty měly posoudit stejně. V obou případech byli předjíždějící vedle předjížděného už nějakou dobu před kontaktem. Takže měli dostat prostor. Oba ho sice dostali, ale trochu jim to ujelo a došlo ke kolizi. Jestli byli vedle předjížděného 1s, nebo 20s by nemělo hrát roli. V obou případech jsou na vině předjíždějící, protože jim to ujelo, ale je to tak drobné, že bych to bral jako závodní incident. Oboje!!!

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Ale tak víme že Rosberg to měl vlastně také bez trestu 04

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Jo, to je pravda. Ale právě v kontextu s Alonsem neměl být trest žádný. Ne šalamounský. 04
                  Protože tím dělají precedens, který je matoucí. Buď je toto dobře, nebo špatně. Piloti neví, jestli je to povoleno, nebo zakázáno, nebo se FIA bude snažit vymyslet bezbolestný trest.
                  Mělo by to být jasné. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            A ještě k tomu Rosbergovi, sice jsem k tomuto incidentu přísnější, ale po slovech že "Před několika měsíci jsme se všichni dohodli, že bychom si přáli tvrdší souboje mezi piloty - a pokud nebude stoprocentně jasné, že je někdo na vině, měli bychom je nechat závodit" [odkaz na stránku] bych to nechal být také 04

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Souhlasím s názorem, že jezdci se musí respektovat, pokud jsou vedle sebe. Jenže nechceš vidět, že ta trajektorie jízdy Alonsa, byla taková, že kolidovala se stopou Felipeho a dokonce následně ani nevedla po trati. Prostě to Fernando nemohl ubrzdit na trati a k tomu překřížil i stopu soupeře.
          Připouštím, že se tomu mohl Massa teoreticky vyhnout, pokud by nechal Alonsa projet a počkal si až bude mimo trať a pak ho nejspíš lehce podjel. Otázka je, jakou rychlost by si Alonso uchoval i za tratí a jestli by případně bylo takové předjetí od Alonsa legální? Podle mě tedy určitě ne, ale názor komisařů bývá v těchto případech hodně netransparentní.
          Nicméně tady řešíme kolizi, kdy Alonso při předjetí se dostal na úroveň soupeře, díky absenci standardního nájezdu do šikany, zablokoval mu jízdní stopu svým vozem a aniž by byl schopen se udržet na trati natož soupeři nechat nějaký manévrovací prostor. Tohle určitě odporuje tomu co si uvedl a s čím i souhlasím, že jezdci by v prvé řadě měli respektovat stopu soupeře. Pokud byl Alonso na vnitřku měl jet vnitřní stopou a nechat vnější stopu. A pokud netrpím nějakou zrakovou vadou, tak žádnou volnou stopu soupeři nenechal. Tak kde je ten respekt ?

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama