DISKUZE K ČLÁNKU Palmer: Omezení radiokomunikace? Hamiltona bych pokutoval
Evropská Grand Prix a problémy Lewise Hamiltona s nastavením režimu motoru rozpoutala velkou debatu o využití radiokomunikace. Dokonce se začalo volat po revizi jejího omezení, které bylo vyhlášeno před touto sezónou.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Palmer: Omezení radiokomunikace? Hamiltona bych pokutoval
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Ladislav N.
(Hlasovalo 6 lidí)
29.06.2016 12:08
Řekl Palmer, který z 8 závodů 3x nedokončil a 1x… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Libor P.
19:31 29.06.2016 89.190.61.XXXJa bych Schumiho zaradil, do te prvni skupiny, kdyby nebyl supertalent, tak nema 7 titulu a nechybelo moc a mohl mit 9...diskvalifikace 1997 a rok 2006 a jeste mozna kdyby si nezlomil nohu 99 tak to mohla byt desitka...ale na kdyby se nehraje. -
Adi
13:24 29.06.2016 176.74.140.XXXNelíbí se mi názor, že kritizovat může jen mistr světa... Palmer, narozdíl od nás všech řídí monopost F1 a je součástí celého kolotoče, tedy má na svůj názor stejné právo jako jakýkoli jiný pilot ve startovním poli F1.
Jestliže moderní F1 vyzaduje znalosti desítek módů a perfektní ovládání tlačítek na volantu, je to vlastně povinnost každého, kdo F1 chce jezdit. Dříve byli piloti, kteří díky svým technickým znalostem a zpětné vazbě dokázali regulerně získat náskok na svého týmového kolegu a soupeře. V tomto dominoval Lauda a v moderní éře Schumacher. To, že dnes zde máme generaci pilotů, kteří potřebují radit každou zatáčku a stěžující si, že neví, jaký mód použít, tak těm vzkazuji: Místo poflakování makejte tvrdě na pochopení ovládání auta které řídíte a pak nemusíte fňukat! Technická znalost a příprava je taky součástí F1 a je dobře, že je to opět alespoň trochu rozdílový faktor, bylo tomu totiž vždy... vždy existovali ti, kteří svůj volný čas strávili v garáží, aby lépe svůj monopost poznali a pak ti, kteří byť možná talentovanější, na to kašlali a mnoho jich zůstalo v zapomění.
Za mě je absolutně v pořádku, že nyní toto pravidlo o omezené komunikaci existuje.-
Mr.B
14:31 29.06.2016 188.92.14.XXXTo jsi trochu smíchal hrušky a rajčata dohromady, když jsi porovnával technickou vyspělost monopostů z doby Laudy nebo i Schumachera s dnešní F1 s rekuperační technikou.
Já nejsem proti omezené komunikaci, alespoň jsou závody atraktivnější, ale dnešní pilot nemůže znát perfektně techniku F1, která se navíc neustále vyvíjí a mění, ani kdyby v garáži bydlel.-
jumpman
14:54 29.06.2016 178.255.168.XXXjenže je zajímavé, že rosberg stejnej problém vyřešil během jednoho kola se stejnou nápovědou co měl hamilton! Vůbec si nemyslím, že by míchal hrušky s jabkama, dřív byly sice auta jednodušší, ale zároveň neměli podporu výpočetní techniky při nastavení, takže pilot musel mnohem víc rozumnět autu, aby si pomohl nastavením. Teď musí hlot být víc IT aby si měnil nastavení modu auta, ale na druhou stranu, nikdo nenutí mercedes mít na 60 modů motoru...-
-
Adi
15:34 29.06.2016 176.74.140.XXXA kdyby Hamilton věnoval maximum přípravě pro pochopení módů motorů, věděl by, jak ten problém vyřešit. Toto je alibismus, hlavně když přihlédnu k tomu, že tento mód mu ubral jen 0,2s na kolo... tzn. stále měl 2. nejlepší auto v poli, avšak dokončil na 5. místě, takže nevyužil potenciál vozu bez ohledu na módy motoru. -
-
jumpman
16:04 29.06.2016 178.255.168.XXXno, je zajímavé, že startují s nějakým modem motoru a pak jej mění a hned po závodě vydal lauda prohlášení, že rosberg měl stejnej problém jako hamilton, ale dokázal jej vyřešit během jednoho kola. Po startu si evidentně pilot musí zvolit jiný mod motoru a udělal to jak rosberg, tak hamilton a jelikož to nastavení bylo stejně chybné u obou vozů, musel si jej tam nastavit hamilton naprosto stejně jako rosberg, ale mercedes má evidentně strach veřejně říct, že si to hamilton podělal vlastně sám a ani nevěděl co....
-
-
armyk
13:58 30.06.2016 37.221.248.XXXAle to je nesmysl, závodník pouze mění nastavení, nic jiného. Přepínat ovladače nemá nic společného s IT.
Jen díky elektronice si můžou s motorem a dělat takových věcí, že prostě není možné, aby si to jezdec při řízení upravoval sám. Asi těžko si nastaví rekuperaci MGU H a K a na základě toho upraví brzdy, atp. Jen si představte kolik přepínačů mají na volantu a tedy kolik kombinací mají k dispozici... několik stovek.
Nevidím naprosto žádný důvod, proč pilotovi neříct co je s autem špatně, že se mu přehřívají brzdy, že mu uniká tlak v pneu atp... Podle mě to akorát zavání nehodou.
Tady se jasně ukázala demence omezení komunikace. Komunikace byla naprosto bez problémová, nikdo s ní neměl problém a najednou se muzela změnit...
-
Adi
15:29 29.06.2016 176.74.140.XXXJá si myslím, že po pilotech nikdo nechce dokonalou znalost principu rekuperačních systémů, či problematiku ICE např. Dnes není nutné sedět s mechaniky hodiny a hodiny, dnes je nutné sedět s inženýry hodiny a hodiny a perfektně pochopit např. 60 módů motoru. Každý pilot by měl být dostatečně inteligentní na to, aby si spojil chování motoru s módy a uměl tyto věci napravit. Jestli je to moc složíté, není to chyba jeho protivníků, kteří to pochopili a umí s tím pracovat. Narážím konkrétně na Lewise - nepotřebuje si projít trať, nepotřebuje se připravovat dlouhe na GP, tedy ani nepotřebuje rady, jaký čudlík zmáčknout, když se děje to a to. Myslím, že je snad jasné, že pilot není cvičená opice řídící auto přesdne dle pokynů ze zdi. Pilot F1 vždy byl, je a pevně doufám že i bude myslící jedinec. Schumacher možná nebyl ten nejrychlejší pilot v historii F1, ale svých sedm titulů získal i díky obrovskému citu, obrovské přípravě, drině na testovacím okruhu a zatímco jiní si zrovna uživali párty a ženy, on seděl s inženýry a přemýšlel co změnit, aby našel nějaký čas. Vždy tady byli talenti od boha jako Senna, Alonso, Hamilton a pak tady byli pekelně rychlí piloti, kterým možná lehce chyblo na ten TOP talent, ale bohatě to nahradili pílí a přípravou na závody. - Schumacher, Lauda, Rosberg... ohledně toho vyvíjení a měnění... rozhodně si nemyslím, že by měli piloti na každý závod nový volant plný nových tlačítek, takže tento argument je mimo.
-
-
-
Ladislav N.
12:08 29.06.2016 62.168.62.XXXŘekl Palmer, který z 8 závodů 3x nedokončil a 1x byl uplně poslední. O Q ani nemluvím. To má váhu...
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek