DISKUZE K ČLÁNKU Palmer: Omezení radiokomunikace? Hamiltona bych pokutoval

Evropská Grand Prix a problémy Lewise Hamiltona s nastavením režimu motoru rozpoutala velkou debatu o využití radiokomunikace. Dokonce se začalo volat po revizi jejího omezení, které bylo vyhlášeno před touto sezónou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Palmer: Omezení radiokomunikace? Hamiltona bych pokutoval

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 30.06.2016 13:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovalo 7 lidí) 29.06.2016 13:24
Nelíbí se mi názor, že kritizovat může jen mistr… »
» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 29.06.2016 14:54
jenže je zajímavé, že rosberg stejnej problém… »
» Ladislav N. (Hlasovalo 6 lidí) 29.06.2016 12:08
Řekl Palmer, který z 8 závodů 3x nedokončil a 1x… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    Ja bych Schumiho zaradil, do te prvni skupiny, kdyby nebyl supertalent, tak nema 7 titulu a nechybelo moc a mohl mit 9...diskvalifikace 1997 a rok 2006 a jeste mozna kdyby si nezlomil nohu 99 tak to mohla byt desitka...ale na kdyby se nehraje. 14

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Nelíbí se mi názor, že kritizovat může jen mistr světa... Palmer, narozdíl od nás všech řídí monopost F1 a je součástí celého kolotoče, tedy má na svůj názor stejné právo jako jakýkoli jiný pilot ve startovním poli F1.
    Jestliže moderní F1 vyzaduje znalosti desítek módů a perfektní ovládání tlačítek na volantu, je to vlastně povinnost každého, kdo F1 chce jezdit. Dříve byli piloti, kteří díky svým technickým znalostem a zpětné vazbě dokázali regulerně získat náskok na svého týmového kolegu a soupeře. V tomto dominoval Lauda a v moderní éře Schumacher. To, že dnes zde máme generaci pilotů, kteří potřebují radit každou zatáčku a stěžující si, že neví, jaký mód použít, tak těm vzkazuji: Místo poflakování makejte tvrdě na pochopení ovládání auta které řídíte a pak nemusíte fňukat! Technická znalost a příprava je taky součástí F1 a je dobře, že je to opět alespoň trochu rozdílový faktor, bylo tomu totiž vždy... vždy existovali ti, kteří svůj volný čas strávili v garáží, aby lépe svůj monopost poznali a pak ti, kteří byť možná talentovanější, na to kašlali a mnoho jich zůstalo v zapomění.
    Za mě je absolutně v pořádku, že nyní toto pravidlo o omezené komunikaci existuje.

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mr.B

      Mr.B

      188.92.14.XXX
      To jsi trochu smíchal hrušky a rajčata dohromady, když jsi porovnával technickou vyspělost monopostů z doby Laudy nebo i Schumachera s dnešní F1 s rekuperační technikou.
      Já nejsem proti omezené komunikaci, alespoň jsou závody atraktivnější, ale dnešní pilot nemůže znát perfektně techniku F1, která se navíc neustále vyvíjí a mění, ani kdyby v garáži bydlel.

      + 3 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        jenže je zajímavé, že rosberg stejnej problém vyřešil během jednoho kola se stejnou nápovědou co měl hamilton! Vůbec si nemyslím, že by míchal hrušky s jabkama, dřív byly sice auta jednodušší, ale zároveň neměli podporu výpočetní techniky při nastavení, takže pilot musel mnohem víc rozumnět autu, aby si pomohl nastavením. Teď musí hlot být víc IT aby si měnil nastavení modu auta, ale na druhou stranu, nikdo nenutí mercedes mít na 60 modů motoru...

        + 7 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mr.B

          Mr.B

          188.92.14.XXX
          1. Docela by mě zajímalo, odkud víš, že šlo o STEJNEJ problém jako měl Rosberg, máš více podrobností?

          2. Cit pro mechanické nastavení auta je jedna věc a znát veškerá nastavení v současném elektronikou přecpaném monopostu je věc druhá.

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • -Tony-

          -Tony-

          85.135.73.XXX
          Rosberg si rozes.al to auto sám během jízdy, takže věděl, co má nastavit správně! Jenže Hamiltonovi to špatné nastavení "zařídil" tým už před startem ...

          + 4 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            176.74.140.XXX
            A kdyby Hamilton věnoval maximum přípravě pro pochopení módů motorů, věděl by, jak ten problém vyřešit. Toto je alibismus, hlavně když přihlédnu k tomu, že tento mód mu ubral jen 0,2s na kolo... tzn. stále měl 2. nejlepší auto v poli, avšak dokončil na 5. místě, takže nevyužil potenciál vozu bez ohledu na módy motoru.

            + 6 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • zipp

              zipp

              94.113.224.XXX
              A že sám Wolf prohlásil, že by si HAM lepším studiem nijak nepomohl? To jsi nečetl nebo záměrně přehlížíš?

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Cooper

                Cooper

                188.120.212.XXX
                Wolf přece nemůže někde na tiskovce říct že má jednoho inteligentního pilota kterej má vše vydřený a možná není tak rychlej a jednoho super talentovanýho nejrychlejšího ale dutohlava :-D

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • juress

              juress

              193.84.36.XXX
              On pravděpodobně věděl, jak problém vyřešit, ale nevěděl, jaký problém má.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            no, je zajímavé, že startují s nějakým modem motoru a pak jej mění a hned po závodě vydal lauda prohlášení, že rosberg měl stejnej problém jako hamilton, ale dokázal jej vyřešit během jednoho kola. Po startu si evidentně pilot musí zvolit jiný mod motoru a udělal to jak rosberg, tak hamilton a jelikož to nastavení bylo stejně chybné u obou vozů, musel si jej tam nastavit hamilton naprosto stejně jako rosberg, ale mercedes má evidentně strach veřejně říct, že si to hamilton podělal vlastně sám a ani nevěděl co....

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • armyk

          armyk

          37.221.248.XXX
          Ale to je nesmysl, závodník pouze mění nastavení, nic jiného. Přepínat ovladače nemá nic společného s IT.
          Jen díky elektronice si můžou s motorem a dělat takových věcí, že prostě není možné, aby si to jezdec při řízení upravoval sám. Asi těžko si nastaví rekuperaci MGU H a K a na základě toho upraví brzdy, atp. Jen si představte kolik přepínačů mají na volantu a tedy kolik kombinací mají k dispozici... několik stovek.
          Nevidím naprosto žádný důvod, proč pilotovi neříct co je s autem špatně, že se mu přehřívají brzdy, že mu uniká tlak v pneu atp... Podle mě to akorát zavání nehodou.
          Tady se jasně ukázala demence omezení komunikace. Komunikace byla naprosto bez problémová, nikdo s ní neměl problém a najednou se muzela změnit...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.140.XXX
        Já si myslím, že po pilotech nikdo nechce dokonalou znalost principu rekuperačních systémů, či problematiku ICE např. Dnes není nutné sedět s mechaniky hodiny a hodiny, dnes je nutné sedět s inženýry hodiny a hodiny a perfektně pochopit např. 60 módů motoru. Každý pilot by měl být dostatečně inteligentní na to, aby si spojil chování motoru s módy a uměl tyto věci napravit. Jestli je to moc složíté, není to chyba jeho protivníků, kteří to pochopili a umí s tím pracovat. Narážím konkrétně na Lewise - nepotřebuje si projít trať, nepotřebuje se připravovat dlouhe na GP, tedy ani nepotřebuje rady, jaký čudlík zmáčknout, když se děje to a to. Myslím, že je snad jasné, že pilot není cvičená opice řídící auto přesdne dle pokynů ze zdi. Pilot F1 vždy byl, je a pevně doufám že i bude myslící jedinec. Schumacher možná nebyl ten nejrychlejší pilot v historii F1, ale svých sedm titulů získal i díky obrovskému citu, obrovské přípravě, drině na testovacím okruhu a zatímco jiní si zrovna uživali párty a ženy, on seděl s inženýry a přemýšlel co změnit, aby našel nějaký čas. Vždy tady byli talenti od boha jako Senna, Alonso, Hamilton a pak tady byli pekelně rychlí piloti, kterým možná lehce chyblo na ten TOP talent, ale bohatě to nahradili pílí a přípravou na závody. - Schumacher, Lauda, Rosberg... ohledně toho vyvíjení a měnění... rozhodně si nemyslím, že by měli piloti na každý závod nový volant plný nových tlačítek, takže tento argument je mimo.

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    A jéje. Někdo si dovolil kritizovat Hamíka. To se neodpouští. 12

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juress

    juress

    193.84.36.XXX
    Si nějak vyskakuje, smrad jeden.

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ladislav N.

    Ladislav N.

    62.168.62.XXX
    Řekl Palmer, který z 8 závodů 3x nedokončil a 1x byl uplně poslední. O Q ani nemluvím. To má váhu... 02

    + 6 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama