DISKUZE K ČLÁNKU Některé součástí pohonné jednotky budou muset v roce 2018 vydržet půl sezóny
FIA zveřejnila první koncept pravidel, která se týkají nasazování jednotlivých součástí pohonných jednotek v roce 2018. Kromě zlevnění budou muset výrobci zajistit jejich výrazné prodloužení životnosti.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Některé součástí pohonné jednotky budou muset v roce 2018 vydržet půl sezóny
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
dannak
09:09 05.05.2016 10.131.12.XXXTak urcite :) urcite je levnejsi vyrobit dil z exotickych materialu, aby vydrzel pul sezony a stale mel spickovou vykonnost, nez mit moznost co zavod (2, 3 ... ) mit novy dil bez extremniho pozadavku na zivotnost, ale porad poskytujiciho spickovy vykon. Navic s vyrobou vice kusu obvykle jednotkova cena klesa, nez vyrabet maloseriove.
Achjo, kam to kraci, jak zavedou 3 motory na sezonu a fakt s F1 koncim. Delaji z F1 neco, cim podle me byt nema :(
Hlavne ze bude socialni, aby tam mohly jezdit tymy jako Manor apod.-
airwar1939
09:59 05.05.2016 77.240.188.XXXTak ini by ty exotické materiály používali i kdyby dělali motor co závod, a výroba těchto motorů je strojařská práce na špičkových CNC strojích, takže to jestli se vyrobí 3 nebo 5 motorů na cenu dílů vliv mít nebude. O snížení ceny je možné hovořit při sériích minimálně 100 ks, ale spíš ještě větších.
Když na to kouknete z druhé strany, tak závod má 300 km, včetně tréninků, kvalifikací a zahřívacích kol to je cca. 600-700 km max. To krát 7 závodů dělá maximálně nějakých 5000 km na motor, což už letos Mercedes v testech zvládnul (najezdili s jedním motorem přes 6000 km).
Jinak jeden motor na sezonu už zde dávno byl, běžně jeden motor stačil týmu až někdy do sedmdesátých let minulého století... teprve až když se začali dělat kvalifikační speciály a honil se výkon a váha šla životnost rapidně dolu. Co si pamatuji, tak Jim Clark měl tak vytříbený styl, že mu stačili 2 motory Ford Cosworth na sezonu, a s jednou sadou pneu vydržel 3-4 závody.-
dannak
11:17 05.05.2016 10.131.12.XXXChapu, ale na jedne strane je tu poptavka po modernizaci a ted napises, ze jeden motor tu byl "až někdy do sedmdesátých let minulého století". Tak chceme moderni F1, nebo koncepty/pravidla ze 70. let ?
Celkove mam z aktualniho smerovani dojem, ze z F1 delaji neco jineho, nez zavodeni na samem limitu, resp. ty limity meni pro me tezko akceptovatelnym zpusobem a je z toho spis vytrvalostni soutez:
misto limitu rychlosti a vubec uriditelnosti bestialne silnych aut tu mame limity zivotnosti prevodovky, motoru a pneumatik.
Korunu tomu ted nasadil Charlie s myslenkou, ze formule maji vypadat nebezpecne, ale nebyt nebezpecne. WTF ?!
Pardon, ale tohle proste neni produkt, ktery jsem ochoten konzumovat - sledovat a tedy koukat na reklamy sponzoru, kteri ten cirkus plati.
Mozna si to sve (nove) konzumenty najde, ale o mnoho stavajicich jiste prijde. Kterych bude vic, tot otazka.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek