DISKUZE K ČLÁNKU F1 se "bojí" jít cestou plně zakrytého kokpitu," myslí si bývalý jezdec

Otázka ochrany kokpitu je stále velice silným tématem Formule 1. Názory se dělí zhruba do tří proudů, z nichž asi nejmenší šanci má ten, který by chtěl ponechat F1 ve stávajícím stavu, tedy bez úplného zakrytí či instalace Halo konceptu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F1 se "bojí" jít cestou plně zakrytého kokpitu," myslí si bývalý jezdec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 03.04.2016 12:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001999 (Hlasovalo 15 lidí) 29.03.2016 11:57
pokuď zavedou uzavřené kokpity(potom to přestává… »
» Mike17 (Hlasovalo 11 lidí) 29.03.2016 13:38
"a jestli ti posránkové nechtějí "… »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 29.03.2016 16:00
Rád bych věděl, zda se podobná debata vede i mezi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    Točení volantem ještě není důvod, aby ta činnost byla sportem. Tam je zapotřebí, aby se auto, mimo jiné, pohybovalo na svém limitu a ne pouze na limitu řidičových schopností. A co se týče rizika, tak to taky není argument, protože to by sportovním výkonem byla i hospodská pranice. 12

                    + 3 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • rock

                      rock

                      37.188.225.XXX
                      No jo, ale teď nevím, jestli už tě debata nezavála trošku jinam. O sportovním výkonu ten článek tak úplně není a asi jim ho nikdo neupírá -i když i tady je potřeba rozlišovat mezi sportem (což F1 není) a mezi sportovními výkony (které piloti bezesporu podávají)-, mně se nelíbí snižování míry jejich rizika.

                      Když budou závodit bez rizika, tak
                      1. samotní piloti nebudou mít respekt k sobě navzájem, když jim nic nebude hrozit
                      2. budou závodit metodou pokus-omyl a zkušenosti budou mít menší význam. To bude mít za následek, že zazářit bude moci i relativní nebo úplný nováček. Jenže legendu tvoří staří psi.
                      3. bude to nuda i pro mne. Když koukám na provazochodce, tak chci takovýho, kterej nemá záchrannou síť (tím neříkám, že ho chci vidět spadnout)

                      Navíc to všichni, úplně všichni dělají dobrovolně a pokud mají pocit, že podstupují neadekvátně velké riziko (a přitom je to riziko stejné nebo nižší než v době, kdy teprve usilovali o to, aby tu práci dostali), tak by možná bylo lepší, kdyby je nahradil někdo, kdo ten pocit mít nebude (Lauda v 70. letech akceptoval 20% riziko, že nepřežije, a že zrovna on nebyl žádnej suicidní plašan).

                      + 3 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        1. Pořád je kolize konec závodu, finanční ztráta a možnost zranění. Nikdo v okamžiku souboje neřeší, jestli bude mít "jen" zlomené nohy, nebo něco horšího.
                        2. Částečně máš pravdu a věk se snižuje, ale on ten pokus-omyl je učivem už dávno.
                        3. Jak dlouho se vydržíš dívat na výstup na K2? Nesrovnatelně vyšší riziko, ale přesto to nikdo online nepřetržitě nesleduje. O riziku to přece není. Pokud se bude závodit, předjíždět a bude to napínavé, nikdo nemusí umírat ani se zranit. 03

                        Ano, dělají to dobrovolně a budou to nejspíš dělat, i kdyby to byly stejné rakve jako kdysi. Ale nemá smysl to dělat bez bezpečnostních opatření, když to jde stejně dobře i s nimi. Aneb proč bych lezl na Everest v oblečení do práce, když mi mačky, cepín a péřové oblečení zvýší bezpečnost. Vylezu tam stejně.

                        + 5 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • rock

                          rock

                          37.188.225.XXX
                          ad 1
                          nikdo z nich to neřeší, protože obvykle odejdou po svejch.
                          ad 2
                          procento těch, kteří spoléhají zrovna na tuhle učební metodu, je dneska podle mne výrazně vyšší. Dřív aktivní využívání téhle metody znamenalo přinejlepším zpřelámaný nohy a zbytek sezóny v háji - anebo neuvěřitelný štěstí
                          ad 3 a ten dodatek
                          Borce, který na Everest vyběhne sám, ve vlněným svetru a bez přístrojů, budu uctívat jako poloboha. Nad turistou, který si vzduchu bez dýchačáku lokne naposledy v základním táboře a nahoru ho vyvleče horský vůdce s partou šerpů jenom pokrčím rameny. Jako dobrý, ale co já s tím?
                          O riziku a o překonání něčeho, co je pro normálního fanouška nepředstavitelné, to právě je. Závody bez rizika si můžou uspořádat na PS.
                          Bezpečnostní opatření ať používají hasiči, když jedou k zásahu.

                          + 2 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            1. V těch setinkách vteřin podle mne opravdu neřešíš, jaké následky nehoda bude mít.
                            2. Jo, máš pravdu. Ale halo nebo kokpit už s tím nic navíc neudělají.
                            3. Hillary to ve svetru a bez přístrojů dokázal. Přesto už dnes nikdo ve vlněným svetru a bez sedáku nikdo nahoru neleze. Není to o odvaze, ale o rozumu.
                            V F1 je o tom, kdo z nich bude rychlejší, ne o tom, kdo z nich předvede šílenější a nebezpečnější kousky. I bez rizika to bude o něčem jiném jak o na PS. Stejně jako lízt na přírodní skále nebo na umělé stěně. Obojí je dnes bezpečné a přesto je to rozdíl.
                            Ale je to jen můj názor. Názorů pilotů na toto tu moc není a pokud jsou, většina také nevidí smysl ignorovat bezpečnost, když to F1 nijak nepoškozuje. 03

                            + 4 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • rock

                              rock

                              37.188.225.XXX
                              Ani já nejsem pilot. Jsem divák. Jenže diváci jako já jim tu srandu platí. Možná by měli nechat rozhodnout diváky v nějakým hlasování, na co se chtějí dívat.
                              A ne, nemyslím si, že by F1 byla jenom o tom, kdo je rychlejší.

                              + 3 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                93.99.87.XXX
                                Tak každý jsme jiný. Co mi na F1 chybí je předjíždění, napětí, souboje. Nejlepší z mého pohledu byly třeba roky 1990, 2007, 2008, 2010, 2012. Začátek roku 1994 mezi ně rozhodně nepatří, ikdyž umřeli 2 piloti a další měli těžká zranění.

                                + 1 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • rock

                                  rock

                                  37.188.225.XXX
                                  Já po nich nechci, aby se zranili nebo chraňbůh zabili.
                                  Chci ale, aby tam ten Damoklův meč byl. To je pro mne jako diváka neoddělitelná součást napětí. A štve mne, když je tenhle aspekt motoristického závodění potírán. Možná jsem zvrácenej, ale v tomhle rozsahu si to přiznám a odmítám se za to stydět.

                                  + 3 / − 3

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                          • Pepan

                            Pepan

                            89.24.157.XXX
                            Oni to řeší. Stačí se podívat na jejich reakce ohledně "svatozáře". Je tam spousta rozporuplných názorů a obvykle ti, kterým se zatím nic nestalo, celou věc bagatelizují.

                            + 2 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001924

            uzivatel001924

            178.17.92.XXX
            Za co by měli mít úctu??? Jezdci ve předu mají obrovské platy. A za co??? Za to že tem obkrouží zavod a konec. Mohli by tam sedět roboti ti by aspoň nenadávali. Jestli chceš pochopit o čem mluvím tak se koukni na motogp

            + 4 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Když je to taková sranda a mají tak obrovské platy za nic, proč už v tom nesedíš?
              Nemusím se dívat na nějaké motorky. Horolezci riskují taky mnohem víc a bere z nich někdo zlomek toho co piloti F1 nebo motorkáři? Ne, často si to platí sami. Jak moc riskují život golfisti, nebo herci? Co takový Babiš? Co s tím mají společného peníze? 20

              + 4 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001924

                uzivatel001924

                178.17.92.XXX
                Na motogp sem spal abys ses podíval protože se tam závodí. Okolo trati je hromada fanoušků a má to na rozdíl nějakou úroven. Z jezdců motogp mám respekt protože tu motorku málokdo zvládne. A né jak ty holčičky z f1 18

                + 3 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Není lepší cyklistika? Diváky se doslova prodírají je nebezpečnější než motorky a kromě zvládnutí sjezdů musí ještě makat. 12

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            82.117.159.XXX
            Člověče, nejsem si tak úplně jistej, jestli to v Octávce na D1 není větší risk a adrenalin než v té současné F1. Zrovna teď na začátku a na konci velikonočního víkendu bych si vsadil spíš na tu D1.

            + 6 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Sice chápu co myslíš, ale pořád není. Srovnej počet aut a najeté kilometry. 03

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Ještě k tomu adrenalinu:
              Nemám zkušenost zrovna s Octávkou, ale žádné vzrušení při jízdě po dálnici nepociťuju. Teda až na nějaké zřídkavé nebezpečné situace.
              Ale stačí jen sednout do motokáry a tep je někde jinde, ikdyž se mi nic nestane (teda skoro nic, jedinou zlomeninu mám právě z motokár 12). Ani si nedokážu představit, jaké to musí být v kokpitu F1. Bude to totální adrenalin, i kdyby měl kolem sebe milion airbagů a při nehodě byl jak v peřince. 04

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama