DISKUZE K ČLÁNKU Kvalifikaci vyhrává Mercedes, její průběh vzbudil značné rozladění
Po dnech plných napětí, kdy se formát kvalifikace doslova v předvečer dění v Grand Prix Austrálie několikrát měnil a upravoval, měli piloti, týmy a diváci konečně možnost posoudit, jak funguje novinka v praxi. Můžeme říci - je to do jisté míry průšvih.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kvalifikaci vyhrává Mercedes, její průběh vzbudil značné rozladění
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 19 lidí)
19.03.2016 08:21
Prvek napětí? Pozornost upnutá k jezdcům, kterým… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Fanda.LH
08:17 19.03.2016 78.102.41.XXXMně se ta kvalifikace líbila. Dle mého to zafungovalo dobře, pozornost se upínala k jezdcům, kterým hrozilo vyřazení => Byl tam prvek napětí. Jediné co je opravdu zlé, je fakt, že v 3. části vyjeli ke 2. pokusu jen vozy Mercedesu...
Možná za to můžou pneumatiky... Ale roli hraje více věcí... Problém vidím v tom, že ty týmy si to umí spočítat, co je pro ně nejvýhodnější a fanoušek je jim u zadku... Proto ani nevěřím, když navrhují nějaké změny... Nakonec vždy vymyslí způsob jak se s tím popasovat tak, aby minimalizovali jakékoli riziko...
Takže za mě formát dobrý-
RoBertino
08:21 19.03.2016 83.208.82.XXXPrvek napětí? Pozornost upnutá k jezdcům, kterým hrozilo vyřazení? Vždyť jich o zlepšení času bojovala sotva třetina, ostatní to zapíchli a v době, kdy jim mělo jít o kůži stáli v boxech, nebo jako v případě Ferrari už hopsali po váze. Nejspíš jsme se každý dívali na něco jiného.-
Fanda.LH
08:28 19.03.2016 78.102.41.XXXTo co říkáš se týkalo 3. části a to zmiňuji... Vyjeli do druhého kola jen jezdci Mercedesu... Ale v Q3 i Q2 to fungovalo....
U Ferrari si spočítali, že už se nezlepší a nevyjeli... Pravděpodobně by nevyjeli stejně, to tak úplně není chyba letošního formátu... Zatím se o tom moc nemluví, ale dostali slušný výprask... Naštěstí závod může být o něčem jiném a pak loni Vettel vyhrál 2. závod => Je tu jistá naděje, že o titul / vítězství bude bojovat více jezdců než dva...
-
-
uzivatel001836
08:25 19.03.2016 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
huhukoktejl
08:31 19.03.2016 37.48.37.XXXVidim to podobne, po dnesku jsem totalne rozcarovany. Kdyz k tomu pridam tu mega dominanci Mercedesu (na pateho v Q naskok 1,6 s), tak nevim, na co se letos tesit.-
-
huhukoktejl
08:50 19.03.2016 37.48.37.XXXVsak ja jim to nemam za zle, ze jsou dobri ... jen to divacky moc atraktvini neni ...
-
-
-
Fanda.LH
08:36 19.03.2016 78.102.41.XXXDalší rok taky končím s F1... Je mi líto i těch F1 her, s tou hovadinou kolem hlavy se to bude těžko hráčům prodávat...
Jinak jak říkám... Zaměňujete dvě věci... Jedna věc je, že současný kvalifikační systém jezdce průběžně vyřazuje a to dle mého fungovalo dobře... A druhá věc je, že to jezdci / týmy neřeší... Tohle zkrátka nemá moc řešení... Každý tým umí spočítat odhadnout, kde se nachází jejich maximum a čím je konkurence dál, tím větší je to riziko a menší to dává smysl....
Zkrátka vše souvisí se vším... Při větší vyrovnanosti, by se bojovalo více... Spolehlivější technika by se taky nemusela tak šetřit atp. Nemůžeme to srovnávat s nějakou snovou představou... Srovnejme to s loňskem... A dle mého to loni lepší nebylo i tohohle neježdění jsme byli svědky...-
huhukoktejl
08:39 19.03.2016 37.48.37.XXXByli, to mas pravdu, ale nejezdilo se pripadne na uvod Q3, v zaveru se to stupnovalo a gradovalo. Navic mi ani ta eliminace neprisla zajimava, povetsinou ten ohrozeny pilot nemel prostor se z eliminovane pzice dostat ... vlastne mohl jen v boxech sklopit hlavu ...-
Fanda.LH
08:48 19.03.2016 78.102.41.XXXNevím... Nemám moc pocit, že by to loni gradovalo... Rozprostřelo se to možná po větší časový úsek a více jezdců jelo 2 kola... První na jistotu a druhý naplno, dalo se předvídat jak to dopadne bez věštecké koule...
Samozřejmě, že z pohledu diváka na místě je to megaprůser... Zlaté MotoGp, tam se čas využívá naplno... Nepotřebují žádné nápady na zatraktivnění, ani spec. ochranu hlavy -
rock
08:59 19.03.2016 82.117.159.XXXHned několik ohrožených pilotů se přímo z odpočtu dostat dokázalo, několik dalších mělo pokus a nezvládli to nebo to vzdali v jeho průběhu. To není tak, že by tu možnost neměli, spíš ji nedokázali využít.
V Q1 mne to bavilo, v Q2 už Force Indie taktizovaly a zabily to a na Q3 se to vysloveně nehodí, navíc osm aut je málo na jakýkoliv formát (mimo superpole, tam na počtu nezáleží).
-
-
RoBertino
08:46 19.03.2016 83.208.82.XXXA co by bylo o tolik horší proti vyřazování, kdyby pilot mohl v závěru Q1, Q2 či Q3 vyrazit a dobrým časem vytřít ostatním zrak? Že se to nedělo? To je právě ona věc jezdců/týmů, ale šanci měli. Teď je to ultimátní záležitost. F1 se opět přiblížila počítačovým hrám - a v tomhle formátu kvalifikace to prostě nefunguje. Jestliže se pořád deklaruje, že F1 chce přitáhnout diváky, tak tohle přes skutečně ojedinělé výkřiky skončilo fiaskem. Při vší úctě.-
Fanda.LH
08:56 19.03.2016 78.102.41.XXXTohle bych označil za demagogii... Ty předkládáš snové podání min. formátu. Pravda připouštíš, že se tak v praxi nedělo... A to je o čem mluvím... Pokud je Mercedes rychlejší o 0,5 - 0,8 sec... Tak je jedno, jestli ti kvalifikace končí za 10sec, 10min nebo 10 hod... Protože víš, že už se nezlepšíš a nedává smysl vyjíždět... Měli pouze teoretickou šanci, prakticky ale šanci neměli...
Pokud bychom si idealizovali současný formát... Tak v něm je větší riziko vypadnutí pro kohokoli... Vyžene jezdce trať ve velkém počtu a oni si musí najít prostor proto své kolo... A když se jim to nepodaří, tak je tu větší šance, že už se nezlepší a někdo jiný z toho může těžit... Samozřejmě největší riziko je tu v Q1, v Q3 už je to jedno...
-
-
-
-
Iscarian
09:52 19.03.2016 78.45.229.XXXTento formát kvalifikace by teoreticky nebyl tak špatný pokuď by jezdci nemuseli šetřit pneumatiky a mohli jezdit naplno. Zkrátka mít kvalifikační pneu a do závodu by si pak mohli zvolit pneumatiky jaké chtějí a hlavně by ty pneumatiky byly úplně nové.
-
-
-
Jake HorseRadisher
08:15 19.03.2016 85.207.90.XXXPříspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.
-
-
jako
08:10 19.03.2016 89.233.183.XXXTak chlapi souhlasim s vama...Ta kvalda je totalni blamaz...Q1 byla super...Q2 nuda....ale Q3 pruser nehorzanej....rozhodnuto bylo hned jak projel Ros podruhe cilem...4 minuty pred koncem..."tleskam FIA"..A to jsem zvedav na delsi okruhy..a nebo jak to do pristiho zavodu zmeni...Jinak me prijde ze z Renaultu se stava nejhorsi motor v poli...Na to ze proklamovali zlepseni,tak docela zklamani i kdyz Riccardo delal co mohl ,na mlady vlcaky u TR to nestacilo..a to zas bylo docela necekane blizko Ferrari...vazne jim preju podium..jak Sainzovi tak i Verstappenovi...Jinak McL docela mirnej optimismus..nedaleko za FI...
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek