DISKUZE K ČLÁNKU Mateschitz chválí Neweyho a jeho vůz RB12, kritizuje Ferrari a Mercedes

Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz zkritizoval současné poměry v F1. Nelíbí se mu příliš velká moc Ferrari s Mercedesem a situace kolem motorů, proto znovu pohrozil odchodem. Chválí svého technického ředitele Adriana Neweyho, který postavil jedno z nejlepší aut v historii týmu. Silné podle něj bude také Toro Rosso poháněné starým motorem Ferrari, oceňuje i zvýšené úsilí Renaultu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mateschitz chválí Neweyho a jeho vůz RB12, kritizuje Ferrari a Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 15.03.2016 16:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 20 lidí) 14.03.2016 09:14
A jéje už je to tu zase :-D Máme mistrovské auto,… »
» Milan B. (Hlasovalo 16 lidí) 14.03.2016 09:43
To je ako v Marečku podejte mi pero, keď Kroupa… »
» tom11 (Hlasovalo 9 lidí) 14.03.2016 12:04
... ale ta pěkná 4- je takovou první vlaštovkou … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001983

    uzivatel001983

    93.99.5.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Pořád stejná písnička, buď budeme vyhrávat my nebo odejdeme. Tak už běžte.

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • api

    api

    88.212.37.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.11.XXX
    A jéje. To jsou zase myšlenky. Mě osobně třeba také trápí situace, že RB značně krade zákazníky Kofole (Semtexu) tady na českém trhu. Proč jí Red Bull nenechá prodávat ve svých plechovkách Semtex a veškeré zisky z toho plynoucí jim nenechá za řekněme třeba celý jeden milion korun ročně pěkně na dřevo, jakože by Kofola pak byla luxusně platící zákazník se vším všudy. V ceně by se počítalo i občasné plivnutí po RB, jaká to banda joudů, že jim platí jak mourovatí a RB stáhnul reklamní kampaň na 50% a nedělají tolik promo akcí. Samozřejmě by RB mohl dodávat i svoje produkty ve stejném kabátě na trh a prodávat je, aby se jim jejich desetimilionové investice do reklam mohly zlomkem z původních zisků nějak navrátit.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Easy

    Easy

    37.205.56.XXX
    RB chtějí 3. místo za továrními týmy... Ale ty jsou přece tři 03

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    77.240.188.XXX
    Termín "nezávislý motor" se mě moc líbí. Co brání panu Mateschitzovi jít cestou Rona Dennise, oslovit nějaké schopného výrobce motorů a nechat si exclusivně pro sebě nějaký "nezávislý motor" postavit? A s tímto motorem pak Mercedes a Ferrari porazit?

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.140.XXX
      A který výrobce tě napadá? VAG koncern je mimo a i kdyby do toho šli, nemají potřebné zázemí a technologie pro to, aby mohli být hned od 1. roku na špici (viz Honda). Možná Ford,ale ten je na tom technologicky ještě daleko hůř než VAG koncern, jiní francouzi na to nemají peníze a japonci? Tam mě napadá maximálně Toyota, jenže ta by se jim na to s přístupem RB vykašlala nejpozději po první sezóně. Čistě americké koncerny jsou technicky úplně mimo. Takže nám zbývá z nezávislých BMW group, kteří na to mají jak velikost, tak předpoklady být do 2 - 3 let na špici... proč u nich už rok Mateschits s Hornerem a Markem neklepou, to nechápu.

      + 4 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Cooper

        Cooper

        188.120.212.XXX
        Já to celkem chápu. BMW nemá zapotřebí aby si je bral Helmut do huby... a pokud by do toho BMW opravdu šlo rád bych je viděl spíš jako tovární tým než dodavatele motorů. Mrzí mě že BMW není v F1 dle mě tam rozhodně patří.

        + 8 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        77.240.188.XXX
        Tak úvaha byla z mé strany v teoretické rovině která je daná úrovní Mateschitzova pohledu že špičkový motor F1 je "houska na krámě" a má na ni každý nárok.

        Druhá věc je historická zkušenost, svého času vládnul Formuli 1 jistý motor z názvem Cosworth - jeho výrobu si zadal jistý tým formule 1 a měl k němu nějaké dva roky exkluzivní právo. Podobně si Mclaren v roce 1982 zadal u Porsche vývoj turbo motoru, zaplatili to tehdy sponzor, motor se jmenoval TAG-Porsche, podobně Bernie přesvědčíl BMW ke stavbě turbo motoru pro svůj tým Brabham, či Williams Honda pro stavbu turbo motoru.

        V zásadě jsem ale chtěl říct, že čekat z napřaženou rukou, že mě hlavní konkurent (ať Mercedes či Ferrari) dá svou největší zbraň skoro zadarmo je při nejmenším najivní. Nehledě na to, že za situaci v které se RedBull ocitnul, si může z velké části sám.

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          176.74.140.XXX
          Doby, kdy mohl v F1 dominovat nezávislý výrobce motorů (nebo řekněme "malá" specializovaná motorářská firma typu Ilmor nebo Coswotth) jsou nyní pryč. Poslední to vzdal Cosworth na konci roku 2013 a to, přiznejme si, byl motoricky roky nejslabší článek pole. Vyvíjet motory do F1 dnešní koncepce si může dovolit pouze globální automobilka, proto jsem uvažoval, jestli vůbec je v tomto odvětví další automobilka, která by na F1 měla ekonomicky i technologicky. Nostalgicky vzpomínat na skvělé počiny motorářů ze 70. a 80. let je sice fajn, ale to už je dávno za námi... jinak samozřejmě souhlas, současná V6T nejsou rohlíky na krámě a ví to všichni výrobci. Proto mají buď své týmy nebo motorářskou exkluzivitu. Jsem přesvědčenej, že kdyby se Red Bull choval stejně jak se Mclaren choval k Hondě, tak dnes má u Renaultu stejnou pozici jako má Mclaren u Hondy... takhle mají dost možná poslední sezónu, kdy mohou něco dokázat, protože až bude Renault u špičky / ve špičce, RB u nich bude hrát 2. housle úplně stejně, jako je hrají jiní soukromníci v dnešní F1.

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Jako fanda Renaultu mě na tomto článku naopak těší, že nejvyšší vedení již podruhé pochválilo i snahu na straně motoráře. To je velký posun oproti minulému roku.
    Jaké bude jejich šasi, to uvidíme až na okruzích, ale 3. místo v PK je pro ně myslím reálné. Každopádně rétorika RB značí velký posun v komunikaci s Renaultem a je klidně možné, že to letos nemusí být jejich poslední rok spolupráce.
    Když se naposledy zásadně měnila koncepce pohonných jednotek (zákaz přeplňování od r. 1989 a tedy nástup V12 a V10 atmosfér), chvíli ještě vládla Honda (do roku 1992), pak se již začal projevovat nástup Renaultu a Neweyho počinům na šasi. Je pravda, že Renault začátek nové éry nezvládl, ale něco mi říká, že již letos náznakem a od příští sezóny naplno budeme opět sledovat těsné souboje 3 továrních týmu a jednoho soukromého. :)

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Jedno arabské rčení říká že psi štěkají, ale karavana táhne dál. 12

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000054

    uzivatel000054

    195.113.166.XXX
    Ať už jdou do pr... a bude pokoj.

    + 7 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    To je ako v Marečku podejte mi pero, keď Kroupa-Sovák kritizoval svojich podriadených za svoje zlé študijné výsledky a hrozil odchodom zo školy.

    + 16 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    31.47.102.XXX
    Jak tenhle člověk může vést něco tak velkého? Nejdřív si stěžuje, že Ferrari a Mercedes mají moc velkou moc a potom se víceméně přes "moc", kterou si Red Bull získal za roky panování, snaží získat pozornost a vydupat si potřebné změny pro zvýšení výkonnosti opětovným vyplakáváním a hrozbou odchodu. Následně pochválí AN za auto na kterém ještě nedávno tvrdili, že má pouze konzultační funkci. Být šéfem týmu ,který na tom autě dřel několik měsíců od rána do noci, tak si opravdu rád přečtu, jak se zásluhy a vychvalování připisují jiným.

    + 5 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    A jéje už je to tu zase :-D Máme mistrovské auto, jen motor je špatný :-D Oni nebudou spokojeni do té doby, než už s nimi vážně nebude chtít nikdo spolupracovat. Doufám, že příští rok už jim ani ten Renault nedá motor a konečně půjdou do kopru....

    + 20 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama