DISKUZE K ČLÁNKU Čtvrtý den testů nejrychlejší Ferrari, Red Bull druhý. McLaren stál v boxech

Ve čtvrtek týmy v Barceloně zakončily první předsezónní testování. Jak den probíhal, to jsem sledovali živě. Nejrychlejší čas dosáhl Kimi Räikkönen na Ferrari, nejdelší vzdálenost ujel Kevin Magnussen s Renaultem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Čtvrtý den testů nejrychlejší Ferrari, Red Bull druhý. McLaren stál v boxech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 26.02.2016 13:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Plecháček (Hlasovalo 13 lidí) 25.02.2016 10:06
"9:52 Mercedes při testu nového nosu vždy v… »
» Xinho (Hlasovalo 6 lidí) 25.02.2016 10:57
tak vo Ferrari urcite pozeraju prekvapene na to… »
» Kostěj (Hlasovalo 6 lidí) 25.02.2016 11:05
Když vidim to uchycení předního křídla na nos… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    No a je to. My fandové McL nebo jednoho z jejich jezdců máme opět po sezoně ještě dřív než začala. Je hrozné, že se opakuji a píši to samé co u loňských testů a neschopnost chlapců z Japonska je neuvěřitelná a nepochopitelná. Firma s tolika zdroji, tolika penězi a tolika "schopnáma" lidma není schopna za 7 hodin identifikovat a odstranit obyčejný problém s únikem vody. Kvalita motoru je bohužel opět ta nejhorší ve startovní poli a navíc ani ta spolehlivost se nezlepšila. Vyhýbavé vyjádření FA po prvních jízdách už hodně napovídá, ale včerejšek a dnešek to jenom potvrzují. McL je opět odsouzen na chvost startovního roštu a ani dle mého názoru velice podařené šasí jim v ničem nepomůže. Naopak se mohou jenom třást, aby Manor zůstal za nima, ale myslím, že stejně jako HAAS je minimálně řádně potrápí. No prostě opět záživná sezona. M první, RBR a F střídavě boj o druhé a ostatní podle štěstí. Na konci McL, Manor a asi i HAAS, ale určitě to bude zajímavé aspoň na tom konci. Souboje uprostřed mezi R, W, FI a TR budou určitě taky, hezké, tak doufejme, že režie nebude sledovat ja F s 5 s ztrátou stíhá M Vím, že jsem pesimista, ale bohužel to tak vidím. Jediná naděje je, že ten správný motor přiveze Honda na ty druhé testy, ale obávám se, že asi nemáme moc nadějí na zlepšení. To by totiž musel být zcela jiný motor.

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      já bych to neházel jenom na Hondu, pokud je problém s chlazením, může ten trabl být i na starně mcl, potažmo jeho mechaniků, pochybuju, že Honda má v boxu mcl houf mechaniků, co se starají o motor, bude tam mít pár týpků s notebookama, ale pracanta asi žádnýho...

      + 2 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kostěj

        Kostěj

        188.75.128.XXX
        Myslim, že problém bude někde jinde a snažej se to jenom bagatelizovat.

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          62.240.164.XXX
          Jestli je to tak tak jsou hloupí. Jak musí vypadat v očích obyčejného člověka, když nedokážou vlastně za dva dny vyřešit problém s únikem vody ???? To bych raději přiznal, že je to nějakej větší problém a nevymlouval se hloupě na maličkost. Myslím, že to kde je problém věděli během chvíle, ale opět jako loni neschopnost odstranit problémek s těsněním vlastně ničí vše a celou sezonu. Zase žádná data, zase žádná práce a zase další "testovací" sezóna o ničem. Prostě ostuda jako hrom. Docela by mě zajímalo jakej vliv měla loňská sezona na globální prodej vozů Honda.

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        62.240.164.XXX
        Pokud je to jak píšeš, tak je to vlastně ještě horší. Pokud něco postavím a má to fungovat, musím mít dostatek odborníků, kteří se o to postarají. Myslím, že tak to není. Jsem obrovsky zklamanej z toho co Honda předvádí. Myslel jsem, že jsou to profící. Motor staví od roku 2013 a postaví takovej šrot i to, že za 2 a půl roku se nic nezměnilo je ukázkou současné neschopnosti. Kecy o tom, že McL chce "nulu" a proto je to tak špatně jsou zbytečný. Oni prodávají svůj produkt a oni by měli říct, takhle ho nepostavíme, takhle to nejde. Pokud máte takové požadavky tak to nejsme schopni udělat a nejdeme do toho. To neudělali tak všechna ta potupa a všechna neschopnost jde za nima. Aspoň já to tak vidím.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          Tak mcl v podstatě potvrdil to, že věděl, kde je problém, ale byl v tak nešťastném místě, že to nedokázali odstarnit za celý den, či-li opět trpí na projekt zero....

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Xinho

    Xinho

    217.118.100.XXX
    tak vo Ferrari urcite pozeraju prekvapene na to mnozstvo aero noviniek Mercedesu...pre mna je celkom prekvapujuce, ze to odkryvaju uz v prvych testoch...asi si dost veria, ze kopirovanie nie je az take jednoduche...

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kostěj

      Kostěj

      194.213.42.XXX
      Když vidim to uchycení předního křídla na nos nechápu že to za jízdy neupadne. Asi to bude velká vychytávka, kterou prostě nikdo nezkopíruje.

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jake HorseRadisher

        Jake HorseRadisher

        78.45.253.XXX
        přesně tak, vem me si rok 2014, kdy po 2-4 závodech předvedl taky nový nos, který byl uchycen oproti předchozímu modelu jen tak na okrajích, a tohle řešení do konce sezony nikdo nedokázal okopírovat (i když je možné, že dokázali, ale kvůli stavbě auta a dalších aero prvků navazujících na přední křídlo by to výsledek jen zhoršílo...) to samé vloni, kdy podobné řešení uchycení předního křídla předvedl jen Lotus, ostatní se opět museli poprat s údy na svých autech... A jelikož se letos nic nezměnilo v oblasti předních křídel, tak Mercedesácké řešení mohl klidně někdo okopírovat, pokud chtěl, ale zatím (možná ještě někdo s něčím vyrukuje) ale opět nikdo nedokázal přijít s řešením podobným Mercedesu (neříkám, že to musí být to nejlepší řešení)

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Plecháček

    Plecháček

    85.207.31.XXX
    "9:52 Mercedes při testu nového nosu vždy v boxech hned zakrývá zadní křídlo. Možná, že s ním souvisí další zajímavost."

    Jistý Australan ve své knížce prý popisuje, že když přišel Ren Bull s revolučním předním křídlem, tak jim Newey řekl, aby zakrývali zadní křídlo, aby odvedl pozornost, což se prý povedlo. Tak aby to nebyla obdobná finta. 11

    + 13 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000635

      uzivatel000635

      88.101.0.XXX
      Ano, přesně toto mne napadlo - oni skrývají nějakou "kulišárnu" vpředu tím, že odvádí pozornost dozadu.

      Můj dotaz zní - k čemu je dobrý ten "S" kanál? Odvádí vzduch z prostoru pod nosem, ale obecně je důležité mít maximum vzduchu pod autem, což je v rozporu. Jedině snad zmenšení odporu v oblasti nosu a předních nápravy?

      + 2 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • fifo

        fifo

        213.94.78.XXX
        no dovodov moze byt vela. napriklad znizit oblast vyssieho tlaku pod nosom. to je uplna magia co tam robia, dnes je to uz tak komplexne ze niektore veci parcialne nemusia davat zmysel. napriklad predne kridlo je na to aby generovalo priklad. mercedes dlho mal na bocniciach predneho kridla klapky (z oboch stran) ktore generovali vztlak! to je opak pritlaku. asi to mali spocitane ze tak je to vyladane a tak to funguje. skoda, ze k tymto veciam sa neda blizsie dostat, tam su ozajstne inginierske suboje a to co vidime je len zlomok

        + 5 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Nechci zbytečně rýpat, ale obecně je důležité mít MINIMUM vzduchu pod autem, vzhledem k tomu, že z něj nechtějí mít letadlo. Pak by v tom nebyl rozpor. 03

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000635

          uzivatel000635

          88.101.0.XXX
          Na první pohled ano, ale jde o rozdíl v rychlosti proudění vzduchu pod a nad autem. Rychlost proudění musí být pod autem vyšší, aby se pod autem generoval podtlak. Vzduchový polštář zpod auta se za jízdy vysává ven difuzorem a protože obecně závodní auto má nízkou světlou výšku, tak je nutné tam ten vzduch dostat v dostatečném množství už zepředu. Jinak by se tam nasával zboku a pak by zase chyběl v té vrstvě nad autem a nefungovalo by to. Např. v karburátoru je tryska rozprašovače umístěná ve zúženém místě potrubí, protože tam díky tomu zúžení dochází ke zrychlení proudění a tím poklesu tlaku - a palivo je z trysky vysáváno. U závodního auta se v podstatě využívá pro "přisátí" auta k vozovce stejný princip, ale je potřeba si to představit ne v podobě potrubí, ale v podobě vrstev nad sebou a pak je také nutné si uvědomit, že v tom potrubí se okolo pevného tělesa a stěn pohybuje médium (v tomto případě vzduch), kdežto na závodní dráze se pohybuje ten předmět v relativně nehybném médiu.
          Snad jsem to popsal nějak srozumitelně.

          + 4 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            ...protože tam díky tomu zúžení dochází ke zrychlení proudění a tím poklesu tlaku - a palivo je z trysky vysáváno. U závodního auta se v podstatě využívá pro "přisátí" auta k vozovce stejný princip,..

            Z tohoto usuzuji, že v podstatě to vidíš stejně. Jde o zrychlení proudění a tím vytvoření podtlaku (tudíž menšího množství vzduchu) pod vozem. Jen jsi to popsal trochu matoucím způsobem (tedy aspoň pro mne). 03

            + 1 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel000635

              uzivatel000635

              88.101.0.XXX
              čím víc je tam toho vzduchu, tím větší je tam proudění a nárůst proudění generuje větší podtlak - proto je žádoucí tam na vstupu mít víc vzduchu

              + 3 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Ono je to trochu složitější. Bernouliho rovnice říká že 1/2hustotaxrychlost na druhou+tlak je konstantní. Protože hustota vzduchu je při stejné teplotě a tlaku také konstantní, je tam jen závislost rychlosti a tlaku. Pokud bys chtěl zvýšit hustotu vzduchu, musel bys tam snížit teplotu (což je problém) nebo zvýšit tlak (což je to co právě nechceš). Takže je dobré mít proudící vzduch pod celým vozem (mít ho všude pod podlahou), ale nechceš ho tam mít moc (zvýšil by se tlak a ty ho chceš mít co nejmenší, proto se to řeší). Prostě se snažíš ho odvést co nejrychleji pryč, aby ho tam bylo co nejméně a tím vznikl nižší tlak.
                Na tom se shodneme? 03

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel000635

                  uzivatel000635

                  88.101.0.XXX
                  Ano na tom se shodneme. Vím, že je to složité, záleží na teplotě, tlaku, tvaru obtékaného povrchu a mnoha a mnoha dalších faktorech. Ale obecně řečeno ten podtlak pod autem se vytváří prouděním vzduchu a to proudění se vytváří difuzorem a rychlostí auta. Aby proudění pod autem bylo pokud možno rovnoběžné s podélnou osou difuzoru a směrem pohybu a bylo lineární, je nežádoucí, aby se pod auto nasával vzduch ze stran. Protože těsnící zástěrky nejsou povoleny, jde o to mít už vpředu pod začátkem podlahy dostatečné množství vzduchu na to, aby se v maximální možné míře omezilo přisávání ze stran.

                  + 2 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Podle mě tam jde o to dostat ten vzduch nahoru. Kvůli ohybu nosu může docházet ke stallingu, když se tam přivede vzduch zespodu pomocí S-kanálu, může po horní straně proudit hladčeji a efektivněji.

        + 3 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama