DISKUZE K ČLÁNKU Šéfové F1 plánují zavést ochranu hlavy jezdců už od roku 2017

Mezinárodní automobilová federace (FIA) sdělila týmům, že chce od příštího roku zavést ochranu hlavy jezdců.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéfové F1 plánují zavést ochranu hlavy jezdců už od roku 2017

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 67, poslední 10.02.2016 13:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 18 lidí) 04.02.2016 12:29
Mě fascinuje, jak tady někteří kritizují snahy o… »
» Mike17 (Hlasovalo 17 lidí) 04.02.2016 19:02
Hmm, mě vždycky hrozně fascinuje, jak lidi v… »
» Mike17 (Hlasovalo 16 lidí) 04.02.2016 13:18
Nevím, v čem je v tom sluníčkaření a vůbec… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            přesně tak. postupným "zbezpečňováním" jsme se dostali tam, kde dneska F1 je. do fáze značné sterility. dalším krokem bude co? play station?

            + 5 / − 13

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Opravdu nikdo. Ale když jde při závodech o to riziko, proč neudělat povinně jízdu bez helmy (bude jim krásně vidět do obličeje), nehořlavých kombinéz (zbytečně snižují riziko), zrušit nárazové testy (stačí šasi, které vydrží odpor vzduchu), zakázat bezpečnostní nádrže (trocha ohně snad trochu zpestří závody ne?) a tak bych mohl pokračovat v dalších stupiditách. Pak to bude ta pravá F1? 20

            + 13 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel000635

              uzivatel000635

              88.101.0.XXX
              Hlavně oni toho bez té helmy víc uvidí 01

              + 6 / − 13

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              77.48.94.XXX
              vím, že v tomhle se opravdu nikdy neshodneme. to je dlouhodobě jasné. ale snad se shodneme alespoň na tom, že je potřeba najít přiměřenost. a to ve všech ohledech. kožená helma je jeden extrém, uzavřený kokpit ( nebo snad až ten play station ) druhý. co s tím?

              + 5 / − 12

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Jo, na tom se shodneme. Každý má tu hranici jinde. Pro mne ta verze Mercedesu F1 nijak neublíží. Nejde o uzavřený kokpit a kvalitu závodění nijak nezmění. Vzhled trochu ano. Ale míň, než změny po roce 2013.

                + 12 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  a až zůstane auto hore kolečkama a kvůli tomuhle rámu v něm někdo uhoří, tak se vymyslí poklop na podlahu, ne?

                  + 2 / − 12

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Promiň, ty máš pocit, že je to neřešitelný problém? Představ si, že moje auto má střechu. Vozy Le Mans taky a piloti se z něj kupodivu dostanou.

                    + 14 / − 8

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      skláním se před tvými technickými znalostmi! Jenom škoda, že sis nevšiml drobného rozdílu mezi F1 a tvojí fabií - dveřma

                      + 5 / − 9

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Nemám Fabii, těsně vedle. 12
                        1. Ty máš pocit, že se v F1 nedá vymyslet nic, aby vznikl prostor k úniku, třeba kus oddělávacího šasi na principu dveří???
                        2. Za hlavou pilota je cosi, co vylučuje pozici auta kolama kolmo vzhůru. Zkus se na ty vozy podívat. 03
                        3. Auto se dá většinou poměrně snadno na kola převrátit, nebo aspoň nadzvednout. Má 600kg, ne 6000!

                        + 9 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Alfred

                          Alfred

                          78.41.168.XXX
                          1. Tak jestli to pro tebe není problém, tak to gratuluji...já si monokok s dveřmi/"oddělávacím kusem šasi" (to je terminus technicus jak z jeslí mimochodem) který musí projít tvrdými nárazovými testy dost dobře představit neumím
                          2. Zkus zapátrat a zjistíš že to cosi za hlavou nijak nevylučuje pozici auta kolama vzhůru. To cosi je tam ze zcela jiného důvodu
                          3. Auto se dá většinou snadno převrátit, ovšem za předpokladu že převracením vozu "nedorazíš" již zraněného pilota a u hořícího vozu to je ještě méně snadné...
                          4. A teď si můžeš jít ***
                          Příspěvek byl redakčně upraven.

                          + 2 / − 8

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            1. Nárazovýni testy prochází všechny auta, s dveřmi či bez nich. Netuším v čem je problém.
                            2. Hmm, takže auto bude ležet přesně na té špici a nenakloní se ani na jednu stranu. něco jako postavit na špici vejce? Z jakého důvodu tam ten oblouk je nějak mění polohu auta? 11
                            3. Jasně, přežije náraz ve 300km/h, ale dorazí ho naklonění (nebo převrácení) auta. 12 Můžeš mi uvést nějaký příklad, kdy bylo v posledních letech auto po nehodě v plamenech??? Lauda 1976? 12
                            4. Jasně. Za 4 dny jsem si naklikal 11x plus. 12 To je ta logika? Když se dá dát + 1x denně a navíc jsem si pod většinou ostatních komentů ty + nějak zapomněl naklikat? 1212121212
                            Asi možnost, že mi to + dal někdo jiný, kdo se mnou souhlasí tě nenapadla, že? Ty, Jumpman a Mida jste ten proud 12

                            + 7 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Alfred

                              Alfred

                              78.41.168.XXX
                              1. Je rozdíl u nárazového testu plecháče se dveřmi a monokoku s dveřmi, kde se stěží nacpe anorektik
                              2. Nevím o čem meleš, ochranný oblouk je tam od toho aby ochránil pilota v situaci kterou jsi označil jako nemožnou - nemá a ani nevím jak by měl ochranný oblouk zabránit tomu, aby se vůz neoctl koly a podlahou vzhůru
                              3.Jasně...Lauda 1976....a kdy naposled v F1 někoho zabil letící předmět?
                              4. Nebuď zagorka, proti proudu tady plaveš sám jako onehdá soudruh Jakeš...ten si taky myslel že není sám. Ale práskat umíš stejně a těch smajlů co dokážeš nasázet....to musíš mít pak pravdu již z pincipu, horolezče u bedny.
                              12

                              + 3 / − 8

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                93.99.87.XXX
                                1. Jo je. A vyndávací část uprostřed vozu projít testy jako nemůže? 20
                                2. Potrpíš si na terminus technicus (aby nebyl jak z jeslí). Říká ti něco termín KOLMO vzhůru? Může mi poslat nějaký odkaz na fotku, kde je vůz koly KOLMO vzhůru??? Ten oblouk chrání hlavu při situaci, kdy se převrátí koly nahoru. Ale zůstane stát s koly KOLMO nahoru??? 12
                                3. Není to jen kvůli letícím předmětům. Naposledy umřel po nárazu do hlavy loni Bianchi. Mimo F1 těch příkladů najdeš víc.
                                4. Na to mám nějak reagovat? Nevím na co, nic z toho nějak nedává smysl. 12

                                + 7 / − 2

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Alfred

                                  Alfred

                                  78.41.168.XXX
                                  1. Dle tebe může..já si lehce otevíratelné dveře, nebo cosi , co by se mělo "oddělávat" představit u monokoku s minimálními rozměry bez dopadu na strukturální pevnost představit neumím.
                                  2. No, když tedy chceš slovíčkařit, tak přesně KOLMO se v praktickém životě neobrátí nic co nemá pravidelné geometrické tvary.... ovšem pro pilota v situaci s vozem koly k nebesům je s prominutím u pr.dele jestli kolmo nebo šejdrem - pro něj to v situaci kdy je uvězněný POD vozem nic nemění. Se svatozáří se na tom změní leda to, že bude zaklíněn ještě více.
                                  3. Hmm, ty budeš asi fakt z BOSP...jak by asi ten bumerang pomohl Bianchimu?
                                  4. ***
                                  Příspěvek byl redakčně upraven.

                                  + 3 / − 6

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    93.99.87.XXX
                                    1. Že si něco neumíš představit ty ještě neznamená, že to udělat nejde. 04
                                    2. Ve chvíli kdy to není kolmo, pak se z jedné strany asi bude dát dostat ne? 12 Při nejhorším z mírnou pomocí.
                                    3. Těžko říct, jestli by náraz vydržel. Ale minimálně by absorboval část energie místo jeho hlavy. Třeba by jeho krvácení do mozku nemuselo být tak silné a přežil by. Přesně to nikdo nikdy nezjistí. Každopádně by to mohlo pomoct Massovi, nebo chránit piloty při kolizích jako AlonsoxKImi.
                                    4. Na rozdíl od tebe jsem aspoň schopný reagovat na názory protiargumenty a neurážet lidi, když argumetny dojdou. Jako to děláš ty. 03 To, že mi dalo několik lidí + znamená, že nejsem jediný, kdo s vámi nesouhlasí. Dám jednoho infantilního smailíka. 13

                                    + 7 / − 1

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Alfred

                                      Alfred

                                      78.41.168.XXX
                                      1. Že si ty umíš a já neumím něco představit ještě neznamená, že to jde. Ty si možná umíš představit ledasco, ale vyargumentovat JAK by to šlo neumíš
                                      2. No a co z toho neplatí i u KOLMO stojícího vozu? Jenže se svatozáří ten prostor bude stejně menší než malý
                                      3. Massovi by pomohla už teď vynovená kostrukce přilby...stejně jako by mu pomohla i ta stará kdyby se ta pružina netrefila do jedné ze dvou prostorových plošek v kloubu hledí, které tvořily méně než 5% celkové plochy přilby z čelního pohledu. Co se týče Alonsa x Kimi, nikomu se nic nestalo a díky svatozáři k takovým situacím díky omezenějšímu výhledu může docházet častěji a s tím že ta svatozář taky nemusí zabránit tomu, čemu si myslíš že zabránit má.
                                      4. Ne, nejsi.

                                      + 2 / − 6

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Mike17

                                        Mike17

                                        93.99.87.XXX
                                        1. Vozy Le Mans dokazují, že to jde. Argument nad argumenty. 13
                                        2. Bude menší. S dopomocí nebude problém pilota z toho dostat.
                                        3. Nemusí, ale provaděpodobně pomůže. Konstruktéři asi o tom něco ví. 03
                                        4. Nějaký příklad mé urážky? Ne? Takže asi jsem. 12

                                        + 6 / − 1

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama