DISKUZE K ČLÁNKU Šéfové F1 plánují zavést ochranu hlavy jezdců už od roku 2017

Mezinárodní automobilová federace (FIA) sdělila týmům, že chce od příštího roku zavést ochranu hlavy jezdců.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéfové F1 plánují zavést ochranu hlavy jezdců už od roku 2017

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 67, poslední 10.02.2016 13:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 18 lidí) 04.02.2016 12:29
Mě fascinuje, jak tady někteří kritizují snahy o… »
» Mike17 (Hlasovalo 17 lidí) 04.02.2016 19:02
Hmm, mě vždycky hrozně fascinuje, jak lidi v… »
» Mike17 (Hlasovalo 16 lidí) 04.02.2016 13:18
Nevím, v čem je v tom sluníčkaření a vůbec… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • virtual

    virtual

    89.29.90.XXX
    Je docela smutné, tak se mění mediální obraz F1. Ještě nedávno piloty po závodě vynášeli z kokpitu kvůli vyčerpání a ti se pak přebíjeli tím, co všechno jim kvůli extrémní zátěži na autě nevydrželo.
    Dneska po závodě setřou kapku potu z čela, porovnají si spotřebu paliva, komu vydržely déle pneumatiky a jdou předvádět své bavičské umění s mikrofónem. Po závodě možná ještě stihnou podpořit demostraci za něco zeleného.

    Pro Mike17 - formule byly vozy s otevřeným kokpitem. Těď to "bude znamenat" tankistický průzor, za chvíli možná ani ten. Porovnej např., jestli se podobně změnil výraz slova kabriolet (auto bez střechy). V dnešním rádoby bezpečném světě to je kupodivu pořád auto bez střechy, B a C sloupků.

    + 11 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Pokud jsem pozorně četl článek, pořád to má být otevřený kokpit. Nebo jsi četl něco jiného? Jen se v podstatě zvedne ochrana vepředu i z boku, jako už několikrát v historii.

      + 15 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        opět nevíš o čem mluvíš
        jsou na přetřes dvě varianty - tzv svatozář - ochranný rám nad hlavou jezdce s pilonem přímo před jeho hlavou
        a druhou variantou byl plně uzavřený kokpit, podobný těm ve stíhačkách
        to jen aby ses dostal do obrazu

        + 8 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Já v obraze jsem a ty?
          "Jde o zařízení ve tvaru elipsy nad hlavou pilota, které je k vozu připevněno v zadní části kokpitu a pomocí vzpěry před jezdcem. Týmy byly nyní pořádány o to, aby se zaměřili na detaily zavedení takového řešení. Podle FIA je nejvhodnější - splňuje požadavky bez větších kompromisů v dalších oblastech."

          Zdroj: [odkaz na stránku]

          Stačí číst, o tomto se bavíme. 03

          + 15 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        89.29.90.XXX
        A ty opravdu nevnímáš ten posun? Jak divně zní označovat otevřeným kokpitem tu hrůzu, co se zde prezentuje? Ano, lze to nazvat otevřeným kokpitem, protože tam jsou dvě nezakrytá okýnka velikosti průzoru z tanku. Z mého pohledu to ale je jako nazvat auto s otevřeným střešním oknem kabrioletem. 02

        + 7 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Promiň, ale pokud se na to podívám, pak nad hlavou pilota nic není. Tudíž je to otevřený kokpit. Jen tam bude rám kolem jeho hlavy. Jo, je to změna vzhledu, ale ve srovnání s tím, jak se změnil vzhled F1 od počátků (doutníkový tvar), je to změna téměř zanedbatelná. Pokud to má někomu zachránit život, tento estetický nedostatek přežiju. Co třeba škaredé nosy v roce 2014? Bylo to mnohem horší a současně to bylo to "poslední", co divákům na té sezoně vadilo.

          + 9 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Alfred

    Alfred

    78.41.168.XXX
    No..já tedy nevím, bezpečnost jako musí být, ne že ne, ale nebylo bezpečnější zrušit F1? To by se nezabil nikdo zcela určitě. Argumentovat upadlým kolem u Surteese je liché, hlavně když se po té nehodě upevnily kola lanky a jistotu že by se se svatozáří Alonsovi ve Spa nic nestalo? Možná ne a možná ano, v tomhle pan Mike17 jistotu nemá i když se u toho tváří že jako tedy má, ovšem bez svatozáře se mu nestalo nic. Já mám takovej neodbytnej pocit na pomezí jistoty, že ta konstrukce v nezanedbatelné míře omezí výhled - a to po celou dobu závodu, což mi přijde daleko nebezpečnější než řešit hypotetické situace co by kdyby možná...
    zbytečně se dá umřít i u šachu, hlavně při výštu Mikových argumentů o bezpečnosti

    + 13 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Předpokládám, že pan Alfred jezdí bez stěračů. Přece by nepodstupoval takové riziko, že mu něco bude kazit výhled. Zvlášť když prší, je nehorázný hazard je zapínat. 12
      Ano, nebezpečné to bude vždy. Ale nerozumím tomu, proč naprosto zbytečně podstupovat riziko, když to ničemu vadit nebude. Je to jako by si horolezci na měsíc vybudovali základní tábor pod tím nejlavinóznějším svahem, jen aby někomu dokázali, jak jsou cool. 20

      + 15 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Alfred

        Alfred

        78.41.168.XXX
        Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

        + 9 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Ale najednou??? Tak piloti mají jezdit pokud možno bez ochrany, protože jakákoliv ochrana z toho dělá nudu. Ale jak se někdo věnuje horolezectví, tak by mu to měli zakázat, protože přes všechno jištění je to vůl že? 03
          Není nad konstatní názor. Tradičně ti logika dělá trochu problémy co? 12
          Máš nějakou statistiku, kolik lidí se zabilo, protože měli před očima stěrače? 11
          P.S. Pojištění si hradím, ale sám bych nechal platit léčebné výlohy lidem, co jen sedí a kynou před monitorem. Tam jsou náklady na léčení mnohem vyšší. 13

          + 15 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            Alfred

            78.41.168.XXX
            Jak bez ochrany? Mají přeci helmu, bočnice takřka 100% nerozbitného monokoku/kokpitu jsou vytaženy tak, že i bez svatozáře je již pomalu není vidět...ty jsi ani ten příklad s tím horolezectvím nepochopil, tak nevykládej nic o logice. Co sem pleteš stěrače z civilního provozu, ty snad v něm závodíš, nebo máš spuštené stěrače i za sucha - jen tak, pro jistotu?
            Co se týče nákladů na zdravotní pojištění, tak nevím kdo a na kolik stát vyjde, ovšem když jsem pracovní úraz tak mi chirug říkal že nejčastěji ošetřují opilce posbírané městskými fízly a sportovní úrazy.
            Krom toho proč lezeš po skálách,když jsou snad na to lezecké zdi v halách...logiku.

            + 10 / − 13

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              -A přesto umírají.
              -Víš o tom, že stěrače mají i závodní vozy, třeba v Le Mans? A představ ci, že jezdí i za mokra a dokonce jim kmitají. Už jsi slyšel, že by se někdo zabil, protože mu vadily ve výhledu? 12
              -Pokud vylezeš z úrazové ambulance a projdeš si celou nemocnici zjistíš, že je tam několikanásobně víc lidí s chorobami z obezity, než sportovců. A stejně je to i s náklady na léčení. Stačí jen nechtít vidět pouze to svoje. 03
              -Představ si, že častěji lezu v hale. Ale je to asi takový rozdíl jako mezi tím jet v F1 a jet na simulátoru F1. Pro spoustu lidí není záhada, proč lidi lezou raději venku v přírodě. Pro někoho, kdo nejraději sedí u bedny asi je. 03

              + 14 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Mě fascinuje, jak tady někteří kritizují snahy o zvýšení bezpečnosti, aniž by se zamýšleli nad účinností daného opatření. Některé nehody se sice ještě v F1 nestaly, ale to neznamená, že tato série je proti nim imunní.. Je pravda, že Bianchiho by tento prvek asi nezachránil, Stejně tak by asi neuchránil Massu v Maďarsku před skákající pružinou z Baricchellova vozu. Na druhé straně by určitě zachránil život vnukovi Johna Surteese, kterému urvané kolo z konkurentova vozu při závodě GP3 zlomilo vaz. A to, že se tato nehoda zatím v F1 nestala., je jenom otázkou času. A pokud si vzpomeneme na loňskou Velkou cenu Rakouska, tak tam chyběly jenom centimetry k tomu aby Alonsova skákající formule Räikkönenovi urvala hlavu. Všem úrazům ani tento prvek nezabrání, ale než plně kapotované formule, to radši tohle.

    + 18 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kelner

      Kelner

      46.23.52.XXX
      Děkujeme.

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000635

        uzivatel000635

        88.101.0.XXX
        Janěééé Bruséééél... raději zakažme obecně lidem nože a vidličky, mohli by si ublížit, vždyť mají ruce, jimiž se klidně naž**rou. Současná pokryteckosluníčkářská kampaň za zakrytí kokpitů je postavena na stejně pitomých principech, jako je zákaz distribuce Kindervajíček v USA.

        + 11 / − 13

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          doufám, že nebudu považován za krvelačnou bestii a xenoněco, když si dovolím souhlasit 03

          + 9 / − 10

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Takže sluníčkáři jsou lidé, kteří neradi umírají zbytečně? Hmm, slyšel jsem ten pojem v jiné souvislosti. Ale člověk se pořád učí. 04

          + 14 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Cooper

            Cooper

            188.120.212.XXX
            S Midou Tomem a Alfredem souhlas... my v práci říkáme (když porušujem bezpečnost práce) že lidí je jak sr ač ek . Jsou za to královsky placení a nikdo je nenutí to riziko podstupovat. Každej den umírá tisíce lidí na daleko větší prkotiny a každýmu to je jedno ovšem jde li o pilota formule jedna je to hned národní tragédie .

            + 13 / − 12

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              jak řikáš, k závodění riziko vždy patřilo a bez rizika se potom piloti chovají na trati jako ho..da protože si myslí, že se nemůže nikomu nic stát...

              + 7 / − 12

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Hmm, mě vždycky hrozně fascinuje, jak lidi v křesílku a papučích před monitorem vědí, jak se má riskovat život.
              Umírání lidí je v pohodě, pokud se to netýká mně nebo mých blízkých. Asi tak že? 03

              + 17 / − 10

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama