DISKUZE K ČLÁNKU 'Pánové, nastartujte motory' - Žetony končí, vývoj nebude omezen!
Cyril Abiteboul z Renaultu odhaluje, že Formule 1 opustí současný systém žetonů, který omezuje vývoj pohonných jednotek. Od roku 2017 tedy bude umožněn nijak neomezený vývoj.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: 'Pánové, nastartujte motory' - Žetony končí, vývoj nebude omezen!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Limbi
11:29 04.02.2016 31.47.102.XXXJe to tak jak jsem čekal. Vrací se neomezený vývoj motorů, lepší pneumatiky, které nebudou úmyslně rychle degradovat. Už jen chybí obnovení tankování, které mě osobně chybí. F1 se vrací do 90-tých let. A jediné co bylo potřeba bylo vyzkoušet že ne každý nápad je úžasný. Pravda sice do situace jako je tahle se F1 dostala díky světové krizi z roku 2008, ale od té doby šla atraktivita prudce dolů. Každopádně za mě palec nahoru. -
airwar1939
05:53 04.02.2016 176.74.128.XXXNemyslím že zrovna žetony byly důvodem pro to že Honda postavili shit motor u kterého nebyla schopna do konce sezóny vychytat spolehlivost, a stejně tak zaostávání Renaultu nebyly z důvodu omezení vývoje, vždyť oni vyčerpali jen 80% žetonů a krok kupředu veškerý žádný.
Podle mě neomezený vývoj nebude mít na vývoj motoru zásadní vliv, protože jednak nic nebránilo výrobcům vyvíjet a vyvíjet (jen nemohli vše do závodů nasazovat), a také proto že zásadním omezením jsou čtyři motory na sezonu.-
tom11
07:20 04.02.2016 77.48.94.XXXto omezení se čtyřmi motory je jednoznačně pravda a píší to i na konci toho článku.
ale mě v souvislosti s tím napadá ještě jedna věc. tím, že vývoj nebude omezen si bude moci např. RB "koupit" nějaký motor ( řekněme v základním provedení ) a libovolně si jej k obrazu svému sám, nebo za pomoci jiné odborné firmy, upravit. a to se mi jednoznačně líbí. vzniká tím prostor pro posun vpřed nejen v továrních týmech a také pro rozmanitost, která je pro F1 žádoucí a byla vždy přínosem.-
Hr3bec
08:19 04.02.2016 85.135.106.XXXTo si nemyslím...pořád budou muset kupovat motor od nějakého dodavatele, který podle mě jen stěží dovolí, aby oni jako tým zasahovali do motoru. Tady to je o tom, že motoráři budou moci neomezeně vylepšovat motory, ale určitě né, že si RB koupí motor a pak si ho upraví podle sebe.-
jumpman
08:49 04.02.2016 178.255.168.XXXkdyby to bylo tak snadné, tak by byl uvolněn alespoň ERS pro jednotlivé týmy, ale tým jako takový nedokáže ani naladit ERS pro daný motor.
Ale ukončení žetonového nesmyslu je jen dobře. Stejně docházelo k obcházení pravidel přes záminku zvýšení spolehlivosti již takhle dosti nechutně spolehlivých jednotek, jak přiznal mercedes, díky téhle dírce v pravidlech dokázali změnit 95% motoru, ikdyž měli možnost změny cca 50%. Ještě bych změnil systém penalizací za nadpočetné jednotky jednotky na peněžní pokutu a záleželo by na domluvě mezi výrobcem a týmem, kdo by ji platil a z těhle pokut by mohla FIA přispívat zákaznickým týmům na placení motorů... -
rock
09:42 04.02.2016 37.188.236.XXXKoupit a upravit by to v principu mohli, podle mne spolu s žetony zmizí ta jarní homologace pohonné jednotky, nikomu už nebude nic do toho, jestli je motor v základním provedení, EVO 5 nebo třeba EVO X - a že by motorář z principu nedovolil, aby mu někdo sahal do prodaného motoru, to už je věc domluvy.
Akorát že toho žádný tým nebude schopen po technické nebo finanční stránce. Alespoň ne v takovém rozsahu, aby to stálo za řeč. -
Pepan
09:44 04.02.2016 89.24.157.XXXRed Bull do toho určitě nepůjde. Marchionne loni nabízel Torro Rossu aby se podíleli na vývoji jejich motoru a oni to odmítli. Mateschitz zastává postoj, že oni si postaví špičkové šasi, do toho koupí špičkový motor a pak vymlátí celou konkurenci. Je otázka, zda jim to bude fungovat i v budoucnu.-
tom11
10:34 04.02.2016 77.48.94.XXXcož o to, ono by to asi fungovalo. ale kdo jim ten špičkový motor dá? to je ta zásadní otázka.
a pokud se nikdo takový nenajde, napadá mě jen několik málo řešení:
- odejít z F1
- jezdit s motorem, který není špičkový
- upravit si "běžný" motor na špičkový
první možnost letos odmítli. druhá možnost letos nastala a uvidíme, jak jim to bude fungovat. v případě, že ne, vrací se do hry zpátky první možnost a po změně předpisů se jim otevírá ta třetí.
je jasné, že ta třetí možnost je dosti náročná, ale myslím si, že zrovna pro RB by to cesta na úplný vrchol mohla být. určitě do toho nepůjde třeba FI nebo Will-
Pepan
11:25 04.02.2016 89.24.157.XXXJá se divím, že Mateschitz nejde cestou McLarenu. On si neuvědomuje, že při chování vedení jeho firmy se klidně může stát že v roce 2017 budou bez motoru. Renault jim to podepsal jenom na letošek a pokud budou remcat, smlouvu jim neobnoví. Jediná jistota by byla - podílet se na stavbě vlastního motoru.-
rock
11:55 04.02.2016 37.188.236.XXXNo, doteď na té cestě byl, měl Renaulty coby exkluzivního dodavatele a na stavbě se podílel asi tak stejně, jak McLaren na Hondě.
McLarenu se povedl mimořádně husarský kousek (přitáhnout nového motoráře), a asi ta dohoda mezi McLarenem a Hondou nebyla uzavřena přes víkend. Novej motorář názorně předvedl, jak strašně těžký je do tohodle rozjetýho vlaku naskočit. Pokud o tom ještě nějakej další výrobce třeba přemýšlel, teď si to rozmyslí n-násobně důkladněji.
Red Bull teď bude mít o to těžší přitáhnout někoho dalšího, takže aktuálně je v háji. Bude mít jenom to, co odpadne od stolu ostatních. Třeba to bude stačit (měl možná troj, možná čtyřnásobný rozpočet proti Lotusu, to by mohlo vyvážit výhodu motoru na míru. I když Renault teď asi do týmu nějaký to euro nasype, tak pořád záleží na tom, kolik), ale spíš ne.-
Pepan
15:17 04.02.2016 89.24.157.XXXU Renaultu jsem měl takový pocit jako by si každý z nich tak trochu hrál na svém písečku. U jednodušších motorů to jakžtakž fungovalo, ale když byly zavedeny hybridy, ukázaly se slabiny takové spolupráce. Je jasné že nový výrobce to bude mít ze začátku těžké, ale RB si může vybrat
1) Bude brát motory od Renaultu s tím, že zřejmě nebude mít k dispozici nejnovější specifikaci
2) Najít si nového dodavatele s tím, že začátek bude těžký, ale nakonec zřejmě bude mít konkurenceschopný motor-
jumpman
15:56 04.02.2016 178.255.168.XXXrenault měl hlavně problém v tom, že nestavěl KERS jako ostatní výrobci, jeho zákazníci neměli o jejich produkt zájem a raději si stavěli svůj, což se projevilo v nedostatku zkušeností při konstrukci ERS.
Ono je spíš otázkou, jestli jim renault bude ochoten příští sezonu cokoliv dodávat. Red bull už je pouhý zákazník a příští sezonu bude chtít renault spíš úspěch svého týmu, než nevděčného red bullu...
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek