DISKUZE K ČLÁNKU Marko: Pokud má Renault rozum, vsadí vše na nás, s Lotusem nic nedosáhnou

Podle odborného poradce Helmuta Marka by se měl Renault při vývoji pohonné jednotky soustředit mnohem více na Red Bull než na Lotus, který francouzská automobilka odkoupila. Toro Rosso bude mít z počátku sezóny díky motoru Ferrari výhodu až 0,6 sekundy, díky vývoji se během ní ale Renault na stáj z Maranella dotáhne.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko: Pokud má Renault rozum, vsadí vše na nás, s Lotusem nic nedosáhnou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 114, poslední 24.01.2016 17:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 35 lidí) 17.01.2016 09:56
Jak vidno i v letošní sezóně bude sranda. Ještě… »
» fifo (Hlasovalo 26 lidí) 18.01.2016 08:27
pretoze RB je spickovy team a mat konkurencie… »
» odin (Hlasovalo 23 lidí) 18.01.2016 09:23
Občas mi to tu připadá, jako bych diskutoval s… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                  • jumpman

                                    jumpman

                                    178.255.168.XXX
                                    a ten red bull vs infinity
                                    to jsi asi nepochopil, pokud renault zaplatí motory pro red bull (+ nějaké všimné) za to, že si dá nějakej nápis na auto, je pro mě pořád motor zadarmo, ferrari ho musí zaplatit ať se ti to líbí nebo ne. Je úplně jedno, ze které kupičky si budeš myslet, že ty peníze šly...

                                    + 4 / − 4

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Mike17

                                      Mike17

                                      93.99.87.XXX
                                      Zkus se někdy podívat, kolik za to "nějakej nápis na autě" platí třeba PDVSA Lotusu, Santander Mclarenu, Petronas Mercedesu apod. Pak ti možná dojde, že se to vyrovná ceně motorů, ne-li ji předčí. Rozhodně není zadarmo. Na to stačí i to IQ 17. 12

                                      + 5 / − 5

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • jumpman

                                        jumpman

                                        178.255.168.XXX
                                        hm, jenže pokud by nebyl renault není ani nápis, chápeš? A myslet si, že sponzoři čekaj před fabrikou, až se uvolní nějakej plácek na kapotě, to je fakt naivní... podívej se jak vypadá mcl - už čtvrtým rokem nemá titulárního sponzora, williams se oblíkl do martini za 17 mil eur, myslíš že malej nápis infinity má hodnotu dodávky motorů??? Vážně si to myslíš????

                                        + 5 / − 5

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Mike17

                                          Mike17

                                          93.99.87.XXX
                                          A ty si myslíš, že 4 násobný MS si požaduje za reklamu stejně jako Williams? 20
                                          To není naivní? Vidíš na RB nějakého většího sponzora? Kolik platí PDVSA? Kolik platí Santander, aniž by byl titulární sponzor?
                                          Ano nebýt Infinity, byl by na jejich místě někdo jiný. To je 100% jistota. Možná za trochu jinou cenu, ale RB rozhodně nedostatkem sponzorů netrpí.
                                          Vaše utkvělá představa, že Infinity je jediná firma na světě, ochotná sponzorovat RB, je fakt už trapná.

                                          + 5 / − 6

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • jumpman

                                            jumpman

                                            178.255.168.XXX
                                            to si jako nemyslím. Většina přijmu red bullu je z prize money, po ferrari má (měli) největší příděl. Co si pamatuju, bylo to kolem 170 mil euro a ano, přispívaj i ostatní sponzoři, ale pochybuju, že částkou převyšující cenu dodávky motorů za daný prostor. Red bull možná byl mistrovským týmem, ale zase ty nepřeceňuj finanční situaci v F1. Pokud bych měl srovnávat, tak bych víc ocenil místo na voze týmu williams, případně mcl než na red bullu a nepochybuji, že nebudu daleko od pravdy.
                                            Víš, možná by sis mohl konečně připustit, že něco bude na tom, že renault v podstatě zaplatil motory sám sobě a dodal je red bullu, před inifinity red bull neplatil nic... z toho mi vychází, že to je možná nějaký pokus o daňový únik, ale to už jsme vážně daleko...

                                            + 4 / − 5

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • Mike17

                                              Mike17

                                              93.99.87.XXX
                                              Jasný. Takže reklamní místo na Wiiliamsu (4. týmu tabulky v době uzavření smlouvy) stojí víc, než místo na RB, který v tu dobu měl 4 tituly v řadě.
                                              No pak to vysvětluje tvůj názor. 20
                                              A co Manor? Neměl by taky požadovat víc jak RB? 12
                                              S těmito počty už je mi vše jasné. 03

                                              + 5 / − 7

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
                                          • jumpman

                                            jumpman

                                            178.255.168.XXX
                                            apropo williams těch titulů má 9, tak bych se nějakejma ubohejma 4 moc neoháněl.... 03

                                            + 7 / − 5

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • Mike17

                                              Mike17

                                              93.99.87.XXX
                                              Jo, poslední titul byl léta páně 1997. Že? To je pro sponzory trhák. Rozhodně lepší než aktuální 4 násobný mistr?
                                              Už fakt nevíš kudy kam.
                                              Nejdřív mi tu tvrdíte, že když počítám 1mld nákladů, tak je to směšně málo, že ty investice budou mnohem větší a pak se mi tu snažíte namluvit, že je to jen ta 1mld rozdělená do 10-ti let (které v jiném kontextu byly taky ode mne směšné). 11
                                              Prostě si to měníte jak se vám to hodí.
                                              Není lepší se smířit s tím, že ty motory vyrábí automobilka, než tu plácat takové hovadiny? 03

                                              + 5 / − 7

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
          • Cooper

            Cooper

            188.120.212.XXX
            Do Marka by se nemělo rýpat ale kopat a ne občas ale pokaždý když se dostane ke slovu. :-D můžeš mi vysvětlit tvojí teorii týmů F1? hrozně mě zajímá jak si to mám vyložit . Chceš říct že tým Scuderia Ferrari nemá s továrnou Ferrari nic společného nebo jak to mám chápat? že by Ferrari třeba zrušilo svůj Tým prože podle toho jak to podáváš ty by se do aut týmu Ferrari mohl klidně montovat Mercedes... to je ale blbost co?

            + 7 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              No s tím kopáním je to sporné, protože spousta lidí tu předvádí naprosto srovnatelnou demagogii. 03
              Neříkám, že nemají nic společného. Je velký koncern Daimler-Benz, kterého součástí je automobilka Mercedes. A součástí té automobilky je tým Mercedes F1. Stejné je to u Ferrari (Fiat-Ferrari-Scuderia Ferrari F1). Motory nevyrábí samotné týmy F1, ale jejich automobilky. Nic složitého.
              Nevím, jaká je to blbost. Ale třeba se mluví o tom, že by vzinkl tým Alfa-Romeo. A myslíš, že by vyvíjeli za 1mld svůj vlastní motor, když patří do jednoho koncernu, nebo by použili ten od Ferrari? Zkus se zamyslet. 03
              On by se klidně motor Mercedes do Ferrari namontovat mohl, ale nevím jak by to zkousl ředitel Fiatu, že si jejich hvězný tým raději koupil motor jinde. 12

              + 8 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Cooper

                Cooper

                188.120.212.XXX
                Takže to chápu správně ... prostě jde o jednu firmu... jak můžeš teda tvrdit že všechny týmy si kupujou motory? přece není stejné když si kupuje Ferko motor pro sebe a nebo když ho dává STR které je z jiné firmy?

                + 5 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Oba je kupují. Jen Scuderia od spřízněné firmy. Otázka, kolik který tým za ně platí a jestli platí.
                  Kdyby si tým Ferrari měl dělat motory sám, neměl by na vývoj peníze, stejně jako na to nemá peníze RB nebo STR.

                  + 5 / − 8

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    Těmhle rakouskejm ptáčkům by už měl někdo vysvětlit, že se opravdu F1 netočí kolem limonády! Kecy o tom, jak renaultu platili sou jenom PR kecy, skutečnost byla úplně jiná, to co si řekl renault za motory, jim dal násobně zpět za infinity, takže by tenhle panáček neměl plácat takový bludy.
    Pokud sem dobře pochopil smluvu mezi red bullem a renaultem tak red bull během sezony dostane max, suchý z nosu a ne vývojový stupeň motoru a kdybych byl na místě renaultu, tak těm panáčkům řekl, že můžou bejt rádi, že nemaj šlapátka...

    + 13 / − 15

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ligier

      Ligier

      88.101.147.XXX
      No Ty jo, on sem píše někdo, kdo byl u podpisu smlouvy mezi Renaultem a RB a zná i ostatní smlouvy, ty jo, klobouk dolů...

      + 10 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      "Kecy o tom, jak renaultu platili sou jenom PR kecy, skutečnost byla úplně jiná, to co si řekl renault za motory, jim dal násobně zpět za infinity, takže by tenhle panáček neměl plácat takový bludy."

      Jistě a ten velký nápis na voze je zadarmo. Ony si všechny ty týmy píší různá písmenka na šasi, protože je to hrozně baví a nemají co dělat. 20
      Jak jsi to psal s tím medvědem? 12 13

      + 8 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        *** Pokud si sponzora seženeš, je to tvůj výkon, pokud ti jej sežene někdo, kdo ti dodává motor, tak to jaksi příjem zadarmo, ale to Ty asi nepochopíš!
        Je evidentní, že Marko je tvůj vzor, způsob vyjadřování a argumentace máte stejný
        Příspěvek byl redakčně upraven.

        + 5 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Myslíš trolling v mém podání, nebo v tvém? 13
          RB si sponzora Infinity sehnal. Jestli to bylo přes Renault na tom nic nemění. Ono to už tak bývá, že se sponzoři shánějí přes různé kontakty. A je úplně jedno, přes koho byla smlouva domluvená. Podstatné na tom je, že Infinity platilo za umístění reklamy na voze, jako největší sponzor. To není zadarmo a takoví sponzoři prostě platí desítky milionů za lukrativní reklamu. Je to u všech týmů a všech sponzorů podobné. Nebo chceš říct, že Lotus měl motory Mercedes zadarmo, protože mu na to poskytl peníze PDVSA??? Takovou stupiditu bys nevypustil, že?
          Pro mne je evidentní, že Markův způsob vyjadřování ovládáš mnohem líp jak já. Není trochu schizofrenní, odsuzovat ho za to, co sám děláš? 03

          + 9 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            No, zase přemýšlím proč na tvoje bláboly reaguju, ale třeba to pochopíš.
            Pokud si sponzora sežene red bull, tak je to jak řikáš, ale jelikož infinity je součástí renaultu (a inifinity mělo v konečném důsledku logo renaultu nahradit), takže jim ty peníze dává renault (už je to dost polopatisticky?) a tím pádem nejen že měl red bull motory zadarmo, ale ještě jim bylo placeno za to, že tyto motory používá, ale jim to nebylo dost dobrý.
            Na stupiditu, že když PDVSA sponzoruje lotus, tak má motory mercedes zadarmo, můžeš přijít jenom ty. Je vidět, že skutečně nechápeš základní souvisloti

            + 6 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              No vidíš a já zase přemýšlím, kde přicházíš ty na svoje nesmysly.
              Samozřejmě, že je Infinity součástí Renaultu a ty peníze jsou víceméně ze stejného zdroje. Ale platí je za reklamní místo na voze. Když se na vůz RB podíváš, těžko to logo přehlédneš. To logo stojí víc peněz, než logo PSVDA na Lotusu. Ne jen proto, že je větší, ale protože reklama na RB je jistě dražší, než na Lotusu.
              Takže ne, RB nedostává peníze za to, že používá motory Renault, ale za to, že má Renault (Infinity) obrovské logo na voze. Stejně jako PDVSA platí za to svoje Lotusu a za motory Lotus platil Mercedesu, tak naprosto stejně platí Infinity Red Bullu za logo a RB Renaultu za motory. Připadá mi to natolik prosté a jednoduché, že mi hlava nebere, že to někdo nechápe. 20 20 20

              + 10 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama