DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone: Ferrari a Mercedes dávají zákazníkům mnohem slabší motory

Podle Bernieho Ecclestonea můžou o titul bojovat pouze dva týmy - Ferrari a Mercedes. Svým zákazníkům podle něj poskytují mnohem slabší pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone: Ferrari a Mercedes dávají zákazníkům mnohem slabší motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 18.01.2016 08:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Alfred (Hlasovalo 17 lidí) 14.01.2016 09:45
Pravidla ale vyžadovali aby dodavatel prodával… »
» Tomur (Hlasovalo 16 lidí) 14.01.2016 08:19
Je tak těžké nařídit výrobcům používání stejné… »
» Alfred (Hlasovalo 16 lidí) 14.01.2016 15:59
Nevím jestli každý tým, ale třeba Williams a Red… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Alfred

    Alfred

    78.41.168.XXX
    Omlouvám za špatnou formulaci, samozřejmě jsem měl na mysli čistý výkon vozu. Ovšem tebe bych naopak požádal jak chceš měřit čistý výkon motoru na základě pohybu vozu na dráze.

    Co se týče vlivu převodovky na přenos výkonu, tak snad taky nebudeš doufat že po naroubování motoru z F1 do škodovky budeš dosahovat byť jen vzdáleně srovnatelný výkon jako monoposty F1. Nedosáhl bys na něj ani s identickou převodovkou ani s továrním softwarem. Mimochodem top speedy leckdy dosahovali netovární týmy vyšší než dosahoval tým tovární.

    Red Bullu NIKDO a NIJAK nezakazuje aby si zaopatřil konkurenceschopný motor....ty snad o někom víš? Myslím že i slovenština rozlišuje mezi právem a povinností .... a v F1 zatím žádný motorář neměl nikdy povinnost plynoucí z pravidel dodávat motor komukoliv, kdo o něj zažádal. No a stěžovat si, že jim někdo něco nedá mi jako regulerní zrovna moc nepřijde, zvláště když chce určovat taky cenu, která neodráží náklady. A jejich brek nad tím jak Renaultu platili horibilní sumy za nekvalitní motory je taky víceméně k smíchu - dost možná je "zaplatili" zrovna penězi od Renaultu skrze Infinity....

    + 12 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    to si jako myslis, ze prevodovku ma kazdy svoji vlastni a neni spojena s konkretnim motorem? 20

    to melo byt na Alfreda 05

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Alfred

      Alfred

      78.41.168.XXX
      Nevím jestli každý tým, ale třeba Williams a Red Bull mají zcela jistě netovární převodovky...a převodovka je jaksi klíčový prvek přenosu a distribuce výkonu z motoru na asfalt.
      Ono je taky otázkou jak kdo chce očistit i další vnější vlivy na čistý výkon motoru, nastavení, konstrukce zavěšení atd, aerodynamika, že ano. On ani operační systém v PC stejných značek, se stejným procesorem, matiční deskou, RAMkou atd, ale s dalšími komponenty rozdílnými se nebude chovat stejně. Prostě Ecclestone hejtuje a borci z Red Bullu by chtěli i modré z nebe a to vše za zlomek ceny vývoje.

      + 16 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • fifo

        fifo

        213.94.78.XXX
        no tvrdit ze za rozdielny vykon motoru mercedes v monoposte Williamsu oproti tovarenskemu tymu moze prevodovka sa mi zda troska prehnane.
        NIc menej, by som poprosil o vysvetlenie ako sa prejavuje vplyv aerodynamiky, ci konstrukcie zavesenia na cisty vykon motoru.
        Neviem co vsetko RB chce ale minimalne chcu konkurencie schopny motor. Co mi pride ako regularna poziadavka od zavodneho teamu.

        + 6 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          77.240.188.XXX
          Převodovka a zavěšení ovlivňují přenoc výkonu na dráhu, pokud má Williams toto horší než Mercedes, přenese výkon mortoru méně efektivně a může celkem dost ztrácet. Na začátku sezony měl Williams nepochybně stejnou specifikaci motoru jako Mercedes a přesto dostával 1 sekundu na kolo.

          Koukni na to i z druhé strany. I kdyby dodával Mercedes ostatním slabší verzi motoru, myslíš že by ještě selektoval mezi zákazníky? On totiž třeba Lotus či Force India byly občas pomalejší o tu jednu sekundu než Williams a Williams byl Mercedesu blíž něž tu sekundu.

          Výhoda Mercedesu je v tom že motor zná díky dynamometru naprosto přesně a auto má postavené tak aby jeho potenciál 100% využil. Konkurence která staví auto a motor v něm nastartuje až v únoru s tím že neví jaký ten motor bude je logicky hodně pozadu, a podobné efektivnosti jako Mercedes budě těžko dosahovat.

          + 7 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          77.240.188.XXX
          A ještě+ takový malý dovětek. V roce 2013 získal RedBull s motorem Renault titul. Další týmy z motorem Renault měli problém dojet na bodech... včetně Williamsu. 03

          + 7 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • fifo

    fifo

    213.94.78.XXX
    no zo zaciatku sa vyrobci aspon tvarili, ze ked uz nic ine aspon hardware dostavaju zakaznici rovnaky. no po monze 2015 neplati uz ani toto. A keby aj, pokial tam nemate rovnake palivo(a mazivo) a software na ktory je ten motor konstruovany, logicky vykon musi byt niekde inde.
    Hotovo, pec nam spadla, neni co riesit. Smutny pribeh o tom ako vyrobcovia motorov ovladli F1.

    + 7 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Alfred

    Alfred

    78.41.168.XXX
    Pravidla ale vyžadovali aby dodavatel prodával zákazníkům identický hardware, ovšem díky Ferrari které nalezlo skulinu to díky různým specifikacím v průběhu sezony logicky možné nebylo.
    No a co se týče skrblíka, tak spíš uvěřím tomu kdo ty motory odebírá a tvrdí že železo odebírá stejné jako tovární tým, než tomu kdo je v jednom kuse osírá.
    Ostatně ani ten software nebude pracovat ideálně když bude mít třeba jinou převodovku jak tovární tým. Ale koukám že ovčanům stačí když si demagog typu Hornera, Marka postěžují že k motoru by chtěli i tovární hajzlpapír, nebo strýčka Skrblíka kterému to nesype jak by chtěl a už se rozepisují co by kdo měl udělat.... 17

    + 17 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kelner

    Kelner

    46.23.52.XXX
    Tak pomatuji sezonu 2006. Kdy Red Bull měl motory Ferrari a nebyl tak úspěšný.

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Tomur

    Tomur

    188.175.122.XXX
    Je tak těžké nařídit výrobcům používání stejné specifikace a stejného řídícího softwaru? Už se o tom mluví pěkně dlouho 17

    + 16 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Taky si rikam, ze to preci nemuze byt tak slozite.

      + 9 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        77.240.188.XXX
        Tak je to otázka dvou věcí: 1) přesná definice v pravidlech, 2) důsledná kontrola během závodního víkendu.

        Ale to by musela FIA a Bernie chtít.

        + 9 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          evidentně nechápete, že o co je lepší tovární motor, je hlavně palivo a jelikož každý ze zákazníků má vlastní sponzorskou smlouvu se svým dodavatelem, tak asi těžko můžou používat palivo továrních týmů

          + 13 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            77.240.188.XXX
            Reagujeme na informace z článku, kde Bernie tvrdí že Mercedes a Ferrari úmyslně dodávají konkurenci slabší motory. A pokud jde o toto, tak to není problém ohlídat.

            Pokud jde o maziva a palivo, tak pokud má tým smlouvu z jiným dodavatelem než výrobce motorů, a požaduje použití jeho výrobků, může mít logicky nižší výkon, ale s tím výrobce nic nenadělá.

            + 8 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Tomur

              Tomur

              188.175.122.XXX
              Přesně tak, navíc bych se asi neodvážil tvrdit, že rozdíl dělá "hlavně" palivo, on každý rozdíl se nějak projeví, ale kolik z toho dělá palivo a kolik software nebo specifikace motoru, tady asi nevyřešíme 03

              + 8 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              eklákovi nemůžeš věřit ani nos mezi očima. Na začátku sezony dostali všechny týmy (kromě manoru) stejnej základ, rozdíl dělá skutečně jenom palivo, během sezony dodávali specifikace nejspíš dle smlouvy. Uvědom si, že jedinej kdo si stěžoval byl red bull a to byl tovární tým. Sauber sám řekl, že novější specifikaci nechce protože by dostal penalizaci a potom by musel upravit vůz. U mercedesu si jenom v monze posteskl williams, že nedostal aktuální motor, ale je otázkou, jak mají postavenou smlouvu...
              Když se podíváš do historie, tak málokdy o titul bojovali víc než dva jezdci a málo kdy víc než 2 stáje, takže pokud se ferrari dotáhne na mercedes, bude to vlastně v normálu....

              + 12 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

Lewis Hamilton s Toto Wolff se mohli usmívat i po třetím tréninku

Red Bull dál tápe, poslední trénink ovládl Mercedes

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (10:30 - 11:30)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama