DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Změny v aerodynamice nesmí ztížit předjíždění. Jak na to?
Od roku 2017 má dojít k velkým změnám v pravidlech a zrychlení vozu. Vedoucí inženýři týmů F1 se ale obávají, že nárůst přítlaku znesnadní předjíždění. Technický ředitel Ferrari proto zdůrazňuje nutnost zachování současné úrovně předjíždění a uvádí, jak na to.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari: Změny v aerodynamice nesmí ztížit předjíždění. Jak na to?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
skejpa
14:33 23.12.2015 89.102.220.XXXNe že bych byl proti degradaci pneu a DRS ale to by měly být až druhotní pomocníci. V první řadě by mělo být možné jezdit blízko za sebou celý závod aniž by si někdo zničil pneumatiky nebo přišel o přítlak. Pak ty předjíždění půjdou daleko snáz. Jenže ono je DRS a pneu jednodušší...-
-
rock
16:02 24.12.2015 82.117.159.XXXAle nemusíš je přece potlačovat. Seber jim co nejvíc aerodynamického přítlaku a zbavíš se závislosti na čistém vzduchu. Rázem začne být možné, aby dvě auta jela těsně za sebou i v rychlé zatáčce, takže při výjezdu řekněme z Parabolicy bude možné využít větrného pytle. To dneska není.
Přidej k tomu pneu, co přežijou drsnější zacházení (protože v zatáčkách jim to bude bez přítlaku klouzat) a je to.
Ti géniové, co vymysleli nová pravidla, jdou přesně opačným směrem - a očividně to bude mít přesně ten efekt, na který narážím a kterýho se bojím, protože jako na hlavní spásu musejí spoléhat na berličky typu DRS nebo řízená degradace pneu-
Fanda.LH
13:38 26.12.2015 78.102.41.XXXJe mi jasné, že ten skutečný mozek jsi ty a tyhle nic neříkající hospodské kecy jsou tím správným řešením...
Prosím tě se prober... F1 je tak komplexní stroj, že její problémy neřeší kecy od stolu... Je to sama o sobě dost specifická soutěž, kde si každý tým vyvíjí auto sám a pomáhají mu v tom ti nejlepší odborníci ve svých oborech.
Skutečnost je taková, že se absolutně nedá předpovědět co nové pravidla přinesou...-
-
rock
13:36 28.12.2015 82.117.159.XXXOmyl. Z posledních dvou odstavců toho článku je zřejmé, že Allison má dost konkrétní představu, jaké účinky bude ta změna aerodynamiky mít a je tam popsaný i způsob, jakým se s tím chtějí vypořádat. Pokud to, že jsem došel ke stejnýmu názoru, znamená, že jsem skutečný mozek, tak jo, s tím dokážu žít.
Spíš považuju za divný, že ty tam ty zřejmé důsledky nevidíš a pokud ano, tak že ti jako dobrý řešení stačí posílení učinnosti DRS a spoléhání na degradaci pneu.-
Fanda.LH
15:16 28.12.2015 194.228.208.XXXMožná sleduješ F1 krátce, což by vysvětlovalo to naivní přejímání myšlenek např. od Allisona...
Když to budeš sledovat delší dobu, tak si podobných nápadů pár vyslechneš... Stačí se podívat do historie jak se F1 vyvíjela... Postupně tu už všechno bylo... Ostatně stačí si porovnat F1 2008 a 2009...
Úpravy 2009 měly řešit všechny problémy. Z roku na rok se F1 očistila od spousty křidélek, přišly slicky, nastavitelný přední křídlo (Jezdec mohl vyvážit ztrátu přítlaku na přední nápravě)... Částečně to zafungovalo, ale nemyslím si, že by to bylo jen pravidly, ale spíš tím, že to nejlepší týmy a piloty poslalo na chvost startovního pole...
Od té doby se dále a neustále hledá cesta jak to udělat lépe... Proč myslíš, že přišlo DRS a pneu co nic nevydrží ??? Protože na nic lepšího po těch pokusech už nepřišli... F1 je zkrátka příliš komplexní soutěž, můžeš změnit všechno a nezlepšíš nic. A nebo nemusíš změnit nic a rázem to začne fungovat...
Problém je, že každý tým si vyvíjí auto sám... Do závodu se startuje dle pořadí z kvalifikace, přičemž výsledek neodráží pouze výkon pilota, ale právě i jeho vozu => Jezdci v předu mají většinou výhodu v podobě rychlejšího auta... Těžko někdo pomalejší, předjede někoho rychlejšího... A je jedno jestli má širší gumy, nebo masivní křídla... Prostě je pomalejší.... Problém je i v samotné rychlosti, čím rychlejší vozy jsou, tím je méně prostoru, méně času... Ostatně čím vyšší rychlost, tím větší má aero vliv... Jenže pomalou F1 nikdo nechce...
PS: Nevěřím na žádné recepty v podobě širších / užších pneu ; většího / menšího přítlaku... Nikdo ti nezaručí, že daná pravidla budou fungovat. Že nikdo neobjeví dírů a nebo zkrátka, že nikdo nebude tak šikovný, aby to celý pohřbil....
PS II: Sám bych současná pravidla neměnil. Měnil bych věci okolo. Např. omezil komunikaci s boxy na minimum (Prakticky zakázal), zakázal zpětnou telemetrii (Sledování toho co se děje s autem v reálném čase). Omezil to co může nastavit pilot za jízdy... Nevidím důvod, aby přepínal mezi režimy motoru (Max. tak pro box. uličku), aby nastavoval vyvážení brzd, diferenciálu apod... Zkrátka omezit vliv lidí z boxové zídky, ztížit řízení, ale současně snížit počet hovadin, o které se pilot stará..
-
-
-
-
-
-
Situs
12:44 23.12.2015 85.70.164.XXXNo, a já se naopak domnívám že lesk F1 je ubíjen právě těma dvěma hlavníma věcma, degradací pneumatik a systémem DRS. Když někdo objede jiného jezdce na rovince díky DRS a špatným stavem pneu, tak to F1 nedodá vůbec nic. Když naopak uvízne rychlejší jezdec za pomalejším a umožníme jim pořádnýma pneu na něj tlačit klidně celej závod, tak to je to co chci vidět. Více vynikne jezdec jak při útoku tak při bránění, musí být kreativní, a bude napětí. Dnes se tam napětí díky pneu a DRS vytratilo. Samo, není to černo-bílé, ale u mně prostě účelná degradace ničí F1, není nic horšího když se jezdec po jednom kole stáhne z útočení a musí se začít spoléhat jen na strategii, nebo jen držet pozici-
Fanda.LH
21:14 23.12.2015 78.102.41.XXXAbsolutní hovadina...
Už to tu bylo... Moc se nestávalo, že by rychlejší kroužil za pomalejším... Protože zkrátka startujeme dle pořadí z kvalifikace... A potom, fakt není nic úžasného, když někdo naprosto zoufale krouží za někým druhým třeba o 0,8... Napětí je to možná 5 kol, pak už je to jen zoufalství a stereotyp...
Viz Alonso vs Petrov... Zabilo to jeho šance na titul a co udělal špatně ?? Zajel ve špatný čas do boxů a to ho stálo titul, protože předjetí nebylo možné a to ani na dlouhé rovince... Opravdu úžasné drama...
PS: Většina bojů s DRS je zajímavá o objíždění se jedná jen v minimu případů...-
-
-
-
Fanda.LH
09:44 25.12.2015 88.146.158.XXXTak se mi zdá, že jste takový ti věčně nespokojení... Teď je přejíždění moc, až nebude, tak ho bude málo... To skoro bez šance platí jen, když mají pneu v jiném stavu, jinak většinou ani DRS nestačí...
Dříve se ani bránit prakticky nemusel, protože bylo téměř nemožné byť jen zaútočit... -
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek