DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Změny v aerodynamice nesmí ztížit předjíždění. Jak na to?

Od roku 2017 má dojít k velkým změnám v pravidlech a zrychlení vozu. Vedoucí inženýři týmů F1 se ale obávají, že nárůst přítlaku znesnadní předjíždění. Technický ředitel Ferrari proto zdůrazňuje nutnost zachování současné úrovně předjíždění a uvádí, jak na to.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari: Změny v aerodynamice nesmí ztížit předjíždění. Jak na to?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 29.12.2015 12:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 19 lidí) 23.12.2015 12:44
No, a já se naopak domnívám že lesk F1 je ubíjen… »
» skejpa (Hlasovalo 13 lidí) 23.12.2015 14:33
Ne že bych byl proti degradaci pneu a DRS ale to… »
» Situs (Hlasovalo 12 lidí) 23.12.2015 21:37
U mě i přes prohranej titul byla F1 bez hadrgum… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Roky kvôli tomu diskutovali odborníci a ladili previdlá a teraz zastrúhajú ceruzku a je to vybavené. 12

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    89.102.220.XXX
    Ne že bych byl proti degradaci pneu a DRS ale to by měly být až druhotní pomocníci. V první řadě by mělo být možné jezdit blízko za sebou celý závod aniž by si někdo zničil pneumatiky nebo přišel o přítlak. Pak ty předjíždění půjdou daleko snáz. Jenže ono je DRS a pneu jednodušší...

    + 13 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      78.102.41.XXX
      Jj mnohem jednodušší je potlačit fyzikální zákony... Achjo...

      + 7 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.117.159.XXX
        Ale nemusíš je přece potlačovat. Seber jim co nejvíc aerodynamického přítlaku a zbavíš se závislosti na čistém vzduchu. Rázem začne být možné, aby dvě auta jela těsně za sebou i v rychlé zatáčce, takže při výjezdu řekněme z Parabolicy bude možné využít větrného pytle. To dneska není.
        Přidej k tomu pneu, co přežijou drsnější zacházení (protože v zatáčkách jim to bude bez přítlaku klouzat) a je to.

        Ti géniové, co vymysleli nová pravidla, jdou přesně opačným směrem - a očividně to bude mít přesně ten efekt, na který narážím a kterýho se bojím, protože jako na hlavní spásu musejí spoléhat na berličky typu DRS nebo řízená degradace pneu

        + 12 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          78.102.41.XXX
          Je mi jasné, že ten skutečný mozek jsi ty a tyhle nic neříkající hospodské kecy jsou tím správným řešením...


          Prosím tě se prober... F1 je tak komplexní stroj, že její problémy neřeší kecy od stolu... Je to sama o sobě dost specifická soutěž, kde si každý tým vyvíjí auto sám a pomáhají mu v tom ti nejlepší odborníci ve svých oborech.

          Skutečnost je taková, že se absolutně nedá předpovědět co nové pravidla přinesou...

          + 6 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            89.176.58.XXX
            A jak je možné, že v GP2 mohou jezdit vozy těsně za sebou ?
            Řešení, "vrchní" (mimo difuzor a podlahu) aerodynamiku osekat na úroveň GP2, silnější motor, širší gumy.

            + 9 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            82.117.159.XXX
            Omyl. Z posledních dvou odstavců toho článku je zřejmé, že Allison má dost konkrétní představu, jaké účinky bude ta změna aerodynamiky mít a je tam popsaný i způsob, jakým se s tím chtějí vypořádat. Pokud to, že jsem došel ke stejnýmu názoru, znamená, že jsem skutečný mozek, tak jo, s tím dokážu žít.
            Spíš považuju za divný, že ty tam ty zřejmé důsledky nevidíš a pokud ano, tak že ti jako dobrý řešení stačí posílení učinnosti DRS a spoléhání na degradaci pneu.

            + 6 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              194.228.208.XXX
              Možná sleduješ F1 krátce, což by vysvětlovalo to naivní přejímání myšlenek např. od Allisona...

              Když to budeš sledovat delší dobu, tak si podobných nápadů pár vyslechneš... Stačí se podívat do historie jak se F1 vyvíjela... Postupně tu už všechno bylo... Ostatně stačí si porovnat F1 2008 a 2009...

              Úpravy 2009 měly řešit všechny problémy. Z roku na rok se F1 očistila od spousty křidélek, přišly slicky, nastavitelný přední křídlo (Jezdec mohl vyvážit ztrátu přítlaku na přední nápravě)... Částečně to zafungovalo, ale nemyslím si, že by to bylo jen pravidly, ale spíš tím, že to nejlepší týmy a piloty poslalo na chvost startovního pole...

              Od té doby se dále a neustále hledá cesta jak to udělat lépe... Proč myslíš, že přišlo DRS a pneu co nic nevydrží ??? Protože na nic lepšího po těch pokusech už nepřišli... F1 je zkrátka příliš komplexní soutěž, můžeš změnit všechno a nezlepšíš nic. A nebo nemusíš změnit nic a rázem to začne fungovat...

              Problém je, že každý tým si vyvíjí auto sám... Do závodu se startuje dle pořadí z kvalifikace, přičemž výsledek neodráží pouze výkon pilota, ale právě i jeho vozu => Jezdci v předu mají většinou výhodu v podobě rychlejšího auta... Těžko někdo pomalejší, předjede někoho rychlejšího... A je jedno jestli má širší gumy, nebo masivní křídla... Prostě je pomalejší.... Problém je i v samotné rychlosti, čím rychlejší vozy jsou, tím je méně prostoru, méně času... Ostatně čím vyšší rychlost, tím větší má aero vliv... Jenže pomalou F1 nikdo nechce...

              PS: Nevěřím na žádné recepty v podobě širších / užších pneu ; většího / menšího přítlaku... Nikdo ti nezaručí, že daná pravidla budou fungovat. Že nikdo neobjeví dírů a nebo zkrátka, že nikdo nebude tak šikovný, aby to celý pohřbil....

              PS II: Sám bych současná pravidla neměnil. Měnil bych věci okolo. Např. omezil komunikaci s boxy na minimum (Prakticky zakázal), zakázal zpětnou telemetrii (Sledování toho co se děje s autem v reálném čase). Omezil to co může nastavit pilot za jízdy... Nevidím důvod, aby přepínal mezi režimy motoru (Max. tak pro box. uličku), aby nastavoval vyvážení brzd, diferenciálu apod... Zkrátka omezit vliv lidí z boxové zídky, ztížit řízení, ale současně snížit počet hovadin, o které se pilot stará..

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    No, a já se naopak domnívám že lesk F1 je ubíjen právě těma dvěma hlavníma věcma, degradací pneumatik a systémem DRS. Když někdo objede jiného jezdce na rovince díky DRS a špatným stavem pneu, tak to F1 nedodá vůbec nic. Když naopak uvízne rychlejší jezdec za pomalejším a umožníme jim pořádnýma pneu na něj tlačit klidně celej závod, tak to je to co chci vidět. Více vynikne jezdec jak při útoku tak při bránění, musí být kreativní, a bude napětí. Dnes se tam napětí díky pneu a DRS vytratilo. Samo, není to černo-bílé, ale u mně prostě účelná degradace ničí F1, není nic horšího když se jezdec po jednom kole stáhne z útočení a musí se začít spoléhat jen na strategii, nebo jen držet pozici 05

    + 19 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      78.102.41.XXX
      Absolutní hovadina... 02 02

      Už to tu bylo... Moc se nestávalo, že by rychlejší kroužil za pomalejším... Protože zkrátka startujeme dle pořadí z kvalifikace... A potom, fakt není nic úžasného, když někdo naprosto zoufale krouží za někým druhým třeba o 0,8... Napětí je to možná 5 kol, pak už je to jen zoufalství a stereotyp...

      Viz Alonso vs Petrov... Zabilo to jeho šance na titul a co udělal špatně ?? Zajel ve špatný čas do boxů a to ho stálo titul, protože předjetí nebylo možné a to ani na dlouhé rovince... Opravdu úžasné drama... 20 20

      PS: Většina bojů s DRS je zajímavá o objíždění se jedná jen v minimu případů...

      + 8 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        U mě i přes prohranej titul byla F1 bez hadrgum lepší. Pro Tebe je to možná "absolutní hovadina", pro mě nikoliv.

        + 12 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          78.102.41.XXX
          Prohranej titul byla jen kapka v moři... Ale tak člověk si lépe představí co pro tebe znamená napětí a drama => bezmoc, stereotyp...

          + 7 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Tomur

            Tomur

            188.175.122.XXX
            Jsem stejného názoru jako Situs, předjíždění je více, ale připadá mi to všechno takové laciné a bez napětí. A když už jsi zmínil bezmoc, tak tu při současných pravidlech zažívá ten vepředu, skoro bez šance bránit předjetí 03

            + 11 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              88.146.158.XXX
              Tak se mi zdá, že jste takový ti věčně nespokojení... Teď je přejíždění moc, až nebude, tak ho bude málo... To skoro bez šance platí jen, když mají pneu v jiném stavu, jinak většinou ani DRS nestačí...

              Dříve se ani bránit prakticky nemusel, protože bylo téměř nemožné byť jen zaútočit...

              + 6 / − 9

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • vojtano

                vojtano

                95.143.132.XXX
                Co to je dříve? My se změnami vracíme do doby, kdy byly difuzory velmi účinné a gumy nikoliv. To je jediné, co mi na tom vadí. Přiblížení aerodynamiky podvozku do úrovně 2. pol. 80 let nebo 1. pol. 90 let by byl dle mého přínosnější.

                + 5 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  78.102.41.XXX
                  Dříve myslím blízká léta před DRS...

                  Dle tebe by bylo přínosnější jistě cokoli co se nedá ověřit a není možné provést... Vrátit se o 20 let zpátky je jedna z těch věcí...

                  + 4 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama