DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes: Aktuální V6 jsou silnější, než byly V8. Jak dopadá srovnání s V10?
Andy Cowell je se současnými motory V6 s turbem velmi spokojený - podle něj přeplňované motory zdaleka nejsou na konci vývojových možností. Serveru 'motorsport-total.com' prozradil spoustu dalších zajímavostí o současné pohonné jednotce 'stříbrných šípů'.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes: Aktuální V6 jsou silnější, než byly V8. Jak dopadá srovnání s V10?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mike17
14:25 13.12.2015 93.99.87.XXXPořád si myslím, že ERS je funkční zbytečně dlouho. Piloti jej můžou používat skoro celý okruh a tím se ztrácí možnost využít jej jindy než soupeř.
Buď mohli mít menší baterie a ušetřit peníze a váhu, nebo měli udělat silnější elektromotor, aby se rozdíl ve výkonu ještě víc projevil.-
-
-
-
Mike17
18:27 13.12.2015 93.99.87.XXX1. Jednak ta umělotina v autech už je.
2. Princip té umělotiny se používal v 80-tých letech, kdy si pilot mohl po omezenou dobu zvýšit tlak v turbodmychadle, nebo v minulých letech v KERSu.
3. Pořád se mi to zdá míň blbé, než gumy na kterých se nesmí jezdit moc rychle. -
-
-
-
-
-
-
-
Alfred
09:23 13.12.2015 78.41.168.XXXV10 motor byl na vrcholu takřka na stropu svých výkonových možností a to byl snad neomezený vývoj. Současné motory jsou výkonově srovnatelné při masivním omezení parametrů i vývoje a s takřka poloviční spotřebou...jak by vypadalo srovnání obou koncepcí, kdyby měli taky srovnatelné požadavky na otáčky, plnící tlak a životnost tak je současný motor bezkonkurenčně to nejsilnější co se kdy v F1 objevilo.
Co se týče elektroniky a kroucení volantem....tak to je stupidní argument, protože třeba kolem r. 2003 fungovala dvousměrná telemetrie - tedy to, co musí dnes jezdec obsloužit volantem (změna motorové mapy, rozložení brzdních sil, změna diferenciálu etc), obsloužili páni inženýři na dálku z boxů - dnes se z boxů NESMÍ na dálku měnit NIC. Teď se můžeš zamyslet co může říct pouze idiot....-
Face
11:50 13.12.2015 37.188.129.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
rock
09:24 13.12.2015 82.117.159.XXX"Toho všeho" dosáhli za cenu miliardy euro na vývoj nové pohonné jednotky a porovnávají to s 10 let starými V10, nebo s V8, který byly po prvotním návrhu a jedné sezóně zmrazený a dalších 6 sezón se nesměly vyvíjet.
Když si představím, jaká by dneska mohla F1 být, kdyby na začátku éry V8 ta pravidla uvolnili, místo toho, aby je svázali naprosto beznadějně... Těch 1000 k jsme mohli mít, a s zlomkovými náklady.-
-
Alfred
09:54 13.12.2015 78.41.168.XXXNevím proč sem taháš ekofašisty....je to zatím nejefektivnější motor a on V10 taky nebyl moc levný když Ferrari od Prosta požadovalo za své motory sumu která jej nakonec z F1 vyhnala a s ohledem na inflaci byla cena za motory na celou sezonu srovnatelná s dnešní.-
rock
11:30 13.12.2015 82.117.159.XXXEfektivita je zdroje vs výsledek. Jestliže dáš o 10 mil euro za sezónu víc při úspoře 20 000 euro za nižší spotřebu a při srovnatelným výkonu -a že by ho ty V8 mohly mít už jenom prostým uvolněním parametrů KERSu-, tak to nemá s efektivitou nic společnýho.-
Alfred
12:37 13.12.2015 78.41.168.XXXV8 byla koncepce přímo navazující na předešlý x-letý vývoj V10 s minimálním prostorem na nárust výkonu, který je při současných motorech za předpokladu absence omezení která předešlé motory neomezovala nesrovnatelně větší. Úložiště rekuperované energie je dnes taky výkonově omezeno a třeba u předešlého KERSu měly týmy problém v plné míře nabít i onu omezenou kapacitu. S cenou souvisí také to, že dnešní motory jsou de facto pořád v plenách a se železnou pravidelností hrozícími změny motorových pravidel si všichni logicky chtějí pokrýt náklady co nejdříve. Jestli dnes činí náklady menších týmů zpoloviny ty na motor, tak to v historii F1 taky není níc co by tady nebylo už mnohokrát. Týmy automobilek by dali těch 10 mil. na víc dali do vývoje třeba i kosačky na trávu. Nemluvě o tom, že nová technologie v F1 byla vždy dražší než předešlá a zlevnila až po letech vývoje.
A to bychom mohli taky diskutovat o tom, jak se na dnešní rychlosti podepisují "závodní" pneumatiky Pirelli, kterým při přechodu na dnešní motory zamítli úpravu rozměrů a které se najednou upravovat budou...a jen tohle samo o sobě má údajně přinést 2 1/5 - 3 vteřiny na kolo...etc, etc. -
Mike17
14:20 13.12.2015 93.99.87.XXXNevěřím, že to píšu: Nesouhlasím s tebou a souhlasím s Alfredem.
Ona ta cena souvisí s tím, že jde o nové technologie. Časem jejich cena jako u všech novinek klesne. Kromě toho, všechno jde cenově nahoru, F1 není vyjímka. Časem to nebude velký cenový rozdíl a rozdíl v efektivitě motorů bude velký. Hlavně, je v tom budoucnost automobilového průmyslu.
A to píšu přesto, že jsem si opět zcela úmyslně a záměrně pořídil auto s atmosferickým motorem.-
rock
19:33 13.12.2015 82.117.159.XXXJsem ochotnej se smířit s tím, že se v F1 budou používat modernější technologie, než v dřívějších dobách. Naprosto ale nesouhlasím s tím, že F1 tu technologii vyvíjí v podstatě od nuly a tedy v plném rozsahu platí. Pro mne přijatelnej postup je vzít technologii osvědčenou a používanou v (alespoň malo-)sériové výrobě a pro závodní účely ji přizpůsobit. Tak, abys nebyl závislej na několika málo z velkých automobilek. Protože existující technologii může s relativním úspěchem přizpůsobit i někdo menší, ale od nuly ji už dneska udělat nedokáže.-
Mike17
11:26 14.12.2015 93.99.87.XXXChápu. Ale ona ta technologie už existovala, jen se ze základního vynálezu vyvíjí. Připadá mi to podobné, jako se v minulosti vyvíjely, nebo spíš zdokonalovaly jiné technologie. Přeplňování, používání drahých kovů v motorech, spalovací prostory, pádlové převodovky, keramické brzdy, difuzory, různá elektronika.....
Ale souhlasím s tím, že to pár automobilek dost zneužívá. Přitom by jen stačilo dát strop na cenu, nebo je donutit poskytnout stejné jednotky i ostatním.
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek