DISKUZE K ČLÁNKU Massa: Současné vozy F1 vůbec není snadné řídit

Dohady o tom, zda je nebo není současné monoposty F1 ovládat se táhnou už nějakou dobu. Jeden proud tvrdí, že pokud se mohou prosazovat mladíci jako Verstappen, nebude už to nejspíš tak namáhavé jako dříve. Názor druhé skupiny reprezentuje veterán v závodním poli Felipe Massa.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Massa: Současné vozy F1 vůbec není snadné řídit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 12.12.2015 11:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 9 lidí) 11.12.2015 07:26
Tak já bych třeba řazení nechal tak jak je, přece… »
» tom11 (Hlasovalo 9 lidí) 11.12.2015 12:28
souhlas. rozdíl není jen při pohledu z onboardů.… »
» tom11 (Hlasovalo 7 lidí) 10.12.2015 20:03
ono řídit současnou F1 bude spíše věc pro IT… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Tak já bych třeba řazení nechal tak jak je, přece jen doba už je jinde a není potřeba zase za každou cenu se vracet někam, kde byla před xx lety. Navíc když každé lepší auto už má dneska řazení pádlama tak jako ve Formuli 1. Ale co bych zrušil je komunikace s boxy. Omezil bych to jen na nějaké základní info jako třeba kdy bude box, pokud by hrozilo nebezpečí vzhledem k nějakému problému atd...ale zakázal bych takové to zahřívej více tu gumu, tamtu brzdu, přepínač dej tam a onam atd....To je dle mého největší zlo, že inženýři do toho moc kecají a v podstatě jsou takovými kopiloty a to je špatně. Nechal bych pilotům možnost se nějak profilovat, chovat se podle jejich povahy a toho jací jsou ať si můžeme vybrat komu budeme fandit i podle toho jak nám kdo připadá jako člověk...tihle roboti co si v pauze jdou zapařit, nebo zajezdit na bugině a už je půlka F1 světa kritizuje je alarmující. Přitom většina fanoušků vzhlíží k dřívějším pilotům i právě proto, že byly..jak to říct...lidští a daleko blíže normálním smrtelníkům.
    Co se týká toho řízení.....ať mi Massa neříká, že je to pořád obtížné....teď jsem tento týden už o tom psal...že když si člověk srovná onboard z roku třeba 2004 a dnes jak vypadá to řízení tak už od pohledu s tím dříve pilot daleko více bojoval a pral se s volantem a dnes to vypadá, že u toho usnou.

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      souhlas. rozdíl není jen při pohledu z onboardů. když si vezmu, jak zpocení a unavení vystupovali ze svých monopostů dřívější hrdinové a jak dnes křepčí svěží chlapci po závodě, tak je to taky rozdíl.
      někdo namítne, že dnes jsou více trénovaní. ano. jsou. ale i trénovaný člověk se při námaze unaví a může to pro něj být náročné.
      co se té komunikace s boxy týká, tak mi mluvíš ( píšeš ) z duše. už jsem to tu taky několikrát psal. osobně bych komunikaci s boxy zrušil úplně a na displeji na volantu by se jim objevovaly pouze zprávy o nebezpečných situacích, SC a pod. ale výhradně od vedení závodu. tím by bylo zabráněno "šifrovaným" sdělením. do boxů na výměnu gum by jezdili podle svého uvážení, případně na pokyn z panelu na boxové zídce při průjezdu. ať se každý ukáže, co umí.

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Souhlasím s oběma. Stačí se podívat na to v jakém stavu vystupovali piloti kdysi a v jakém dnes. Ono by stěčilo, kdyby mohli jezdit v závodě naplno a ne splňovat časy nadiktované z boxů.

        + 7 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    ono řídit současnou F1 bude spíše věc pro IT odborníky03. to přepínání spousty čudlíků na volantu musí být opravdu dost vyčerpávající. chápu, že pro Masu, jako "staršího pána", je to opravdu vypětí. a nedej bože, aby se v tom musel vyznat sám, bez rad inženýrů v rádiu. snížení štelovatelných součástí by do jisté míry zjednodušilo ovládání a zbylo by více na to pravé řízení. fyzicky náročnější, při vyšších rychlostech a klidně i s klasickou řadičkou 03

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Massa zase až tak starý není, ale má pravdu v tom, že té elektroniky by v autě mělo být mnohem méně.Projevuje se to i na délce servisu a jeho obtížnosti. A kdyby byla auta tak "jednoduchá" jako v éře před zavedením hybridů, asi třeba i Honda by dneska měla konkurenceschopné auto. Prostě to Todt s těmi hybridy podělal

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama