DISKUZE K ČLÁNKU Massa: Současné vozy F1 vůbec není snadné řídit
Dohady o tom, zda je nebo není současné monoposty F1 ovládat se táhnou už nějakou dobu. Jeden proud tvrdí, že pokud se mohou prosazovat mladíci jako Verstappen, nebude už to nejspíš tak namáhavé jako dříve. Názor druhé skupiny reprezentuje veterán v závodním poli Felipe Massa.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Massa: Současné vozy F1 vůbec není snadné řídit
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Hr3bec
07:26 11.12.2015 85.135.106.XXXTak já bych třeba řazení nechal tak jak je, přece jen doba už je jinde a není potřeba zase za každou cenu se vracet někam, kde byla před xx lety. Navíc když každé lepší auto už má dneska řazení pádlama tak jako ve Formuli 1. Ale co bych zrušil je komunikace s boxy. Omezil bych to jen na nějaké základní info jako třeba kdy bude box, pokud by hrozilo nebezpečí vzhledem k nějakému problému atd...ale zakázal bych takové to zahřívej více tu gumu, tamtu brzdu, přepínač dej tam a onam atd....To je dle mého největší zlo, že inženýři do toho moc kecají a v podstatě jsou takovými kopiloty a to je špatně. Nechal bych pilotům možnost se nějak profilovat, chovat se podle jejich povahy a toho jací jsou ať si můžeme vybrat komu budeme fandit i podle toho jak nám kdo připadá jako člověk...tihle roboti co si v pauze jdou zapařit, nebo zajezdit na bugině a už je půlka F1 světa kritizuje je alarmující. Přitom většina fanoušků vzhlíží k dřívějším pilotům i právě proto, že byly..jak to říct...lidští a daleko blíže normálním smrtelníkům.
Co se týká toho řízení.....ať mi Massa neříká, že je to pořád obtížné....teď jsem tento týden už o tom psal...že když si člověk srovná onboard z roku třeba 2004 a dnes jak vypadá to řízení tak už od pohledu s tím dříve pilot daleko více bojoval a pral se s volantem a dnes to vypadá, že u toho usnou.-
tom11
12:28 11.12.2015 77.48.94.XXXsouhlas. rozdíl není jen při pohledu z onboardů. když si vezmu, jak zpocení a unavení vystupovali ze svých monopostů dřívější hrdinové a jak dnes křepčí svěží chlapci po závodě, tak je to taky rozdíl.
někdo namítne, že dnes jsou více trénovaní. ano. jsou. ale i trénovaný člověk se při námaze unaví a může to pro něj být náročné.
co se té komunikace s boxy týká, tak mi mluvíš ( píšeš ) z duše. už jsem to tu taky několikrát psal. osobně bych komunikaci s boxy zrušil úplně a na displeji na volantu by se jim objevovaly pouze zprávy o nebezpečných situacích, SC a pod. ale výhradně od vedení závodu. tím by bylo zabráněno "šifrovaným" sdělením. do boxů na výměnu gum by jezdili podle svého uvážení, případně na pokyn z panelu na boxové zídce při průjezdu. ať se každý ukáže, co umí.
-
-
tom11
20:03 10.12.2015 193.86.205.XXXono řídit současnou F1 bude spíše věc pro IT odborníky. to přepínání spousty čudlíků na volantu musí být opravdu dost vyčerpávající. chápu, že pro Masu, jako "staršího pána", je to opravdu vypětí. a nedej bože, aby se v tom musel vyznat sám, bez rad inženýrů v rádiu. snížení štelovatelných součástí by do jisté míry zjednodušilo ovládání a zbylo by více na to pravé řízení. fyzicky náročnější, při vyšších rychlostech a klidně i s klasickou řadičkou-
Pepan
10:02 11.12.2015 89.24.157.XXXMassa zase až tak starý není, ale má pravdu v tom, že té elektroniky by v autě mělo být mnohem méně.Projevuje se to i na délce servisu a jeho obtížnosti. A kdyby byla auta tak "jednoduchá" jako v éře před zavedením hybridů, asi třeba i Honda by dneska měla konkurenceschopné auto. Prostě to Todt s těmi hybridy podělal
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek