DISKUZE K ČLÁNKU Horner varuje: Mercedes bude dominanovat i v roce 2016. Díky čemu?

Šéf Red Bullu Christian Horner očekává, že Mercedes bude dominovat i příští rok. Žádného překvapivého zlepšení Ferrari či dalších týmů se za stabilních pravidel podle něj nedočkáme. Vysvětluje, proč byla nadvláda Red Bullu v letech 2010 - 2013 pro F1 mnohem přijatelnější.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner varuje: Mercedes bude dominanovat i v roce 2016. Díky čemu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 03.12.2015 10:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» MrWashek (Hlasovalo 20 lidí) 01.12.2015 10:09
No to bodové srovnání je dost zavádějící, kdyby… »
» jumpman (Hlasovalo 19 lidí) 01.12.2015 12:22
Ikdyž hornera fakt nemusím, tak jetřeba říct, že… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 18 lidí) 01.12.2015 10:21
Tak ono nikdy neměli tolik bodů hlavně proto, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    F1 som ja (Horner).

    + 11 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    147.251.233.XXX
    Tak ono nikdy neměli tolik bodů hlavně proto, že Weberovi dávali to co jim zbylo a Helmut potřeboval, aby špína Weber neotravoval jeho mazlíka Vetlíka neotravoval 12

    + 18 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Cooper

      Cooper

      188.120.212.XXX
      Haha tohle říká fanoušek nejprotekčnějšího zmetka co kdy v F1 byl 18 Vettel aspon vyhrál závod s autem které na výhru nemělo... ne jak ten tvůj černej polobůh kterej si nemusel projít žádným slabším týmem jako vetšina pilotů...

      + 14 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    77.240.188.XXX
    Takže Horner by rád z Formule 1 udělal takový malý Wrestling. 02

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • MrWashek

    MrWashek

    89.24.200.XXX
    No to bodové srovnání je dost zavádějící, kdyby Webber zajížděl stejně rychle jako Vettel v letech 2011 a 2013 tak budou mít možná i víc procent z celkem dosažitelných bodů než měl Mercedes letos a vloni. Vždyť Webber měl 66% bodů co Vettel v roce 2011 a 50% v roce 2013... Rosberg je těsně za Lewisem s 83% vloni a 85% letos. Jen tak hypoteticky, kdyby Webber sekundoval Vettelovi stejně jako Rosberg Hamiltonovi, tak by RBR dosáhl v roce 2011 na 717 bodů a na 738 bodů v roce 2013.

    Takže Hornerovy závěry, že RBR nebyl tak dominantní a že není možné se dotáhnout jsou jen alibistické řeči. Horner se snaží shodit vinu na pravidla, ale můžou si za to s Renaultem tak nějak stejně. Ferrari bude příští rok vyrovnaný soupeř.

    + 20 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Xinho

      Xinho

      217.118.100.XXX
      Tak tak. Horner opat prekruca, ale zo strany RB sa to da cakat. V podstate v tom obdobi vyhraval iba Vettel, co bolo ovela viac nudnejsie ako ked sa chlapci z Mercedesu aspon sem tam "pobiju" ci uz na trati alebo mimo nej...

      + 12 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        1. Od loňského Spa se "pobijů" maximálně tak na oko. Uveď prosím jediný jejich seriózní souboj. 03
        2. Které 2 roky za sebou byl RB tak dominantní jako Mercedes?

        + 7 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      Ikdyž hornera fakt nemusím, tak jetřeba říct, že v době dominance red bullu (a i ferrari) probíhaly akce na snížení jejich náskoku - změna pravidel i během sezony, změny pravidel na úpravu oblasti aerodynamiky, kde byli silní atd. Na mercedes se nesmí nikdo ani křivě podívat a když FIA začala v oblasti motoru něco zkoumat, tak jenom tam, kde by konkurence mohla mercedes náhodou dohnat... holt tady něco smrdí...

      + 19 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Sunkael

        Sunkael

        78.45.153.XXX
        Přesně tak, v letech 2010-2013 se kvůli RB 6x měnila pravidla.

        + 16 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • MrWashek

        MrWashek

        89.24.200.XXX
        Pravidla se taky mění. Ze začátku se hovořilo o tom, že se bude motor vyvíjet (tam kde je podle mnohých Mercedes dominantní) napřesrok, nakonec se povolil vývoj během sezóny včetně nasazení nových specifikací. Co se týče aero částí, tak tam pokud se nepletu nejsou omezení v počtu dílů nebo rozsahu změn v rámci pravidel.

        Spíš bych to viděl tak, že vzhledem k tomu, že je vývoj pohonné jednotky drahý, tak to chtěj dát všecko z první. To se nepovedlo tak je celá sezóna odepsaná, protože možnost vývoje tu je a byla.

        + 8 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Iscarian

        Iscarian

        89.177.195.XXX
        Že se neměnila? Ale no táák... Zákaz systému FRIC? říká ti to něco? Tento systém měl nejlepší Lotus a Mercedes a možná ještě FI, ostatní ho zdaleka neměli tak dobrý. A pokuď si dobře vzpomínám tak vývoj motorů měl být v průběhu sezóny úplně zakázán, nakonec se dohodl ten systém žetonů...

        + 9 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          ale no tak, fric nebyl zakázanej kvůli mercedesu, zase si nelži do kapsy... na jeho zákaz nejvíc doplatilo ferrari ve vyjádření času na kolo a zákaz byl vydanej kvůli stížnosti slabších týmů na jeho finanční náročnost. Bavíme se o tom, v čem má mercedes největší výhodu a tou je motor. Vývoj během sezony byl dírou v pravidlech, nikoliv změnou a i tak byla velká snaha tuto díru zalepit, aby to nebylo umožněno...

          + 10 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            78.102.41.XXX
            Hodně zaujatý pohled... Pokud se nepletu, tak s fricem přišel Mercedes, že po jeho zákazu mu to neuškodilo více, než soupeřům, je věc druhá. Co se vývoje motoru týče... Tak tam žádná díra v pravidlech nebyla, Ferrari přišlo s tím, že existuje výklad... Bylo jen na FIA, aby řekla ano / ne... V minulosti zatrhla milion takových výkladů, stejně jako schválila... A oni, jednoznačně politicky, se rozhodli pro ano... Nemám jim to za zlé, nakonec to bohužel žádný efekt nemělo, alespoň v rámci letošní sezóny...

            Do nového roku se jde opět s možností vývoje i žetonů je více...

            + 8 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Ano jde se už druhý rok s částečnou možností evoluce. Ne s radikální změnou pravidel, která sebere dominantnímu týmu jeho hlavní výhodu a pošle ho na úroveň ostatních. Jako tomu bylo po každém titulu RB. 03

              + 8 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                78.102.41.XXX
                Teď jsi tomu nasadil korunu... RB poslali na úroveň ostatních achjo...

                + 6 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  A ne snad? Jako nejlepší vůz končil sezony RB v roce 2009, 2010, 2011 a 2013. V roce 2012 na konci byl možná lepší Mclaren, ale ten si vstup do sezony 2013 podělal sám totální změnou konstrukce. Můžeš mi říct, kolik sezon začal RB jako dominantní vůz? Já vím jen o roce 2011. Můžeš mi připomenout ty další? Nějaký argument místo nasazování koruny by nebyl?

                  + 6 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Dobře. Můžeš mi tedy říct, které 2 roky po sobě by byl RB dominantnější než Mercedes, ikdyby Webber jezdil s odstupem od Vettela jako Rosberg???

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama