DISKUZE K ČLÁNKU FIA: Při zavádění V6 motorů jsme udělali chyby. Co je v pravidlech špatně?

FIA se domnívá, že se před sezónou 2014 dopustila chyb při stanovování nových pravidel týkajících se motorů pro šampionát Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA: Při zavádění V6 motorů jsme udělali chyby. Co je v pravidlech špatně?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 10.11.2015 19:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 18 lidí) 09.11.2015 17:06
Co používají ostatní média, není relevantní, a… »
» uzivatel001639 (Hlasovalo 17 lidí) 09.11.2015 15:18
To jako, ze pokud se budu chtit zucastnit F1 budu… »
» jumpman (Hlasovalo 17 lidí) 09.11.2015 16:28
Už sem myslel, že FIA dostala rozum, ale nee.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Zabúdajú, že motory sú výsledkom ťažko dohodnutého kompromisu. Teraz chce niekto naivne presadiť svoj názor bez ohľadu na dohodu. Alebo len chce byť zaujímavý.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.224.XXX
    redakce:

    Není dost na tom, že různé zdroje v různých médiích používají na střídačku eura, dolary a libry? Fakt je potřeba do toho tahat ještě koruny (zvláště když za ně nikdo nenakupuje ani neprodává?)

    + 8 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Co používají ostatní média, není relevantní, a pokud na střídačku používají různé měny, to není náš problém. Jako české médium bychom měli používat primárně koruny.

      + 18 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.224.XXX
        Co myslíš, jak dlouho by mi trvalo, než bych na tomhle serveru našel eura nebo dolary?

        + 9 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        194.228.208.XXX
        Spíš by se měla používat měna ve které k tomu obchodu dochází... Tyhle přepočty jsou irelevantní...

        + 8 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Nikoliv. Asi byste se divili, jak málo lidí zná aktuální kurz dolaru/libry/... Základ je použít vždy lokální měnu, v které drtivá většina národa přemýšlí a se orientuje. Málo lidí je tak erudovaných, že mají aktuální denní kurzy v hlavě nebo články studují s kalkulačkou. A ani ty bys neuvítal, kdybychom při zprávě např. z Burundi ponechali částku pouze v jejich francích. 03

          + 16 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            78.102.41.XXX
            Petře nezlob se, ale teď jsi mimo... Když budu mít na stole 100 eur, tak je tam můžu mít včera, dnes, zítra i pozítří... Stále to bude 100 eur, ale v korunách to může mít každý den jinou hodnotu...

            Vtipné je to u porovnávání historicky nejdražších fotbalistů... Kdy žebříček v librách se liší od toho v eurech právě díky historickému vývoji kurzu těchto dvou měn...

            PS: Možná si někdo nenajde kurz eura, ale pak asi moc neprahne po představě, kolik to asi je v korunách...

            + 9 / − 12

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Pravdu by měl, kdybychom tady eura běžně používali. Navíc 100 eur dnes nemá stejnou hodnotu jako před 5 i 10 lety. A lidé především prahnou po tom, aby informace měla pro ně nějakou hodnotu místo bezvýznamných cifer. To zajistíme tehdy, když ji budeme vyjadřovat v měně, jakou používají. Po tom prahne každý rozumný člověk. Navíc je v článku obojí, proto mi tato diskuse přijde bezpředmětná.

              + 15 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    Už sem myslel, že FIA dostala rozum, ale nee. Místo toho, aby si posypali hlavu popelem, že zmrazili motory dřív, než bylo vidět, jak se s vývojem kdo popasoval, tak brečí, že si rovnou nedali maximální cenu. Vážně, ta FIA je komunistická organizace! Jak jinak si vysvětlit jejich myšlenkové pochody. Vždyť logika mi říká, když donutím někoho, aby si vybral mezi dodávat se značnou ztrátou každému, kdo si řekne, nebo se raději na slavnou F1 vybodl, jak to asi dopadne?
    FIA udělala obrovskou chybu v pravidlech pro nový motor, ale stanovení maximální ceny to rozhodně není

    + 17 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jiras

      jiras

      83.208.145.XXX
      Taky jsem si říkal, ale nebyla by to FIA a frantík, aby to nepřekroutili někam jinam. Na druhou stranu zrovna Mercedes vyhrožoval odchodem, ten ať si na nové motory nestěžuje, to samé Renault.

      2.2 V6 biturbo, bez elektronických pomocníků, bez rádia. Ideálně ještě manuál, ale ok, nebuďme zlí.

      + 11 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        jako ten jejich alternativní motor je zralej na žalobu, tohle si tak nějak těžko můžou dovolit, buď to budou mít všichni, nebo sundaj omezení z 1,6
        Tohle už vážně nemá s F1 nic společnýho. Týmy, co by nedaly rozpočet na F3 chtějí mít zaručeno pravidly, že budou moct jet o titul! Kde to jsme!

        + 11 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Dřív byly turba 1,5l a současně 3,5l atmosféry. Jaký je v tom rozdíl?

          + 8 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.140.XXX
            Tehdejší pravidla dlouhodobě umožňovala obojí. Už když v r. 1966 přišly nově 3l atmosféry, tak v pravidlech bylo možnost použít 1.5l s turbem nebo kompresorem.
            Abys tu situaci mohl srovnávat, tak by nějaká alternativa musela být v pravidlech už od začátku současné éry 1.6 V6T. Přidávat tu alternativu dodatečně asi úplně košer není.
            Pamatuju si, že v 80. letech taky byla zlá krev z toho, že se postupně omezoval plnící tlak u turba.

            To nic nemění na tom, že V6T v jejich současné podobě bych spláchl do záchoda, ať si o tom jejich výrobci myslí co chtějí.

            + 10 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Obě verze (turboxatmosféry) sice byly dlouhodobě, ale ne od začátku F1. Jednou s tím tedy začali.
              Stejně jako teď můžou udělat dlouhodobě menší turba s rekuperací a větší bez. Princip mi připadá stejný.
              Samozřejmě, že se s tím problémy vyskytnou, stejně jako na konci 80-tých a není to ideální řešení. Ale jestli mít 2 ligy továrníxnetovární, nebo 2 ligy rekuperacexbez rekuperace, moc rozdílné není. A jak je vidět, fabriky na tom rozdělení trvají (staré motory pro odběratele).
              Podle mne chyba byla tradičně v zadání, kde se měla dát maximální cena motorů, dát podmínku motorů pro více týmů, nebo dát homologaci motoru až bude k dispozici všem týmům.

              + 8 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                rock

                37.188.140.XXX
                Pokud za začátek F1 bereš sezónu 1950, tak už v ní se s turbem počítalo - takže dvojí motory byly fakt od začátku.
                Pro sezónu 1966 sháněli nebo stavěli novej motor úplně všichni (protože se zvyšoval objem atmosfér z přechodných 1.5l na 3.0l) - a všichni měli už od začátku té sady pravidel možnost volby mezi atmosférou a turbem.

                Ale to bylo jenom k tomu prvnímu odstavci. K tomu zbytku - já jsem ten poslední, kdo by za V6T plakal, nebo kdo by soucítil s automobilkami. To, že si automobilky udělaly z F1 výkladní skříň a testovací laboratoř považuji za zhovadilost a aktuální stav podle mne nemá moc daleko od kartelové dohody.
                F1 má být o závodění na top úrovni a toho se dá dosáhnout i jinak, než motorem za 20 mega euro.

                + 11 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Upřímně: Už si moc nepamatuju, jakým způsobem se předpisy pro motory měnily. Měl jsem pocit, že na začátku turba byly, pak se jezdilo s atmosférickými, pak zase s turby atd. Nepamatuju si, jestli to bylo povinné. Ale je to celkem jedno. Prostě se maximálně vrátí do dob, kdy byly 2 druhy motorů o různém objemu povoleny.
                  Pro mne to není ideální stav. Nejlepší by bylo mít jednotné a celkem vyrovnané motory, tak jak to donedávna po dlouhé roky bylo. Rozhodně nejsem příznivcem stavu, kdy budou 2-3 top týmy a zbytek nebude mít šanci na úspěch, i kdyby postavil "božské" šasi. Ano, často byly týmy které dominovaly, nebo soupeřily s dalšími 1-2 týmy o titul. Ale zatím to zavání tím, že budou jezdit 2-3 týmy vepředu a zbytek bude dostávat pravidelně kolo. Protože kromě toho že nebudou mít menší týmy postavené motory na potřeby svého šasi, a že budou mít menší rozpočty, tak dají většinu peněz za motory a na šasi zbydou drobné a ještě budou dostávat podřadné jednotky. Takže tak jako tak budeme mít 2 soutěže a motivací pro ně může být maximálně vlastní trofej, jako to bylo na začátku 90-tých let pro atmosferické motory.
                  Souhlasím s tím, že si automobilky z F1 dělají testovací laboratoř pro svá seriová auta, chtějí tyto investice naúčtovat menším týmům a ještě jim za tyto přemrštěné ceny nabízí jen rok staré jednotky. S tímto přístupem si koledují jedině o šamiponát 4 týmů. Ale kdo se na to bude dívat, netuším. Možná jen fanoušci LH. 17

                  + 9 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Kelner

    Kelner

    46.23.52.XXX
    Myslím že 8 V byli lepší.

    + 13 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • TarAg

      TarAg

      91.241.42.XXX
      Ostatně soudím, že 3.0L V10 nyly lepší :-)

      A ještě lepší by byl 5.0L V10 s minimálním předepsaným zdvihem. Optimální objem válce je 0,5-0,7 litru a minimální zdvih efektivně omezí maximální otáčky a dodá kroutící moment pro pomalé zatáčky.

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.77.XXX
    To jako, ze pokud se budu chtit zucastnit F1 budu muset vyrabet super motor, ktery musim prodat i komu nechci a musim mu ho prodat skoro zadarmo. To ma logiku. Ted akorat sehnat ty idioty, kteri by se toho chteli ucastnit 12

    + 17 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama