DISKUZE K ČLÁNKU FIA: Při zavádění V6 motorů jsme udělali chyby. Co je v pravidlech špatně?
FIA se domnívá, že se před sezónou 2014 dopustila chyb při stanovování nových pravidel týkajících se motorů pro šampionát Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA: Při zavádění V6 motorů jsme udělali chyby. Co je v pravidlech špatně?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001639
(Hlasovalo 17 lidí)
09.11.2015 15:18
To jako, ze pokud se budu chtit zucastnit F1 budu… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
Petr
20:59 09.11.2015 78.157.160.XXXNikoliv. Asi byste se divili, jak málo lidí zná aktuální kurz dolaru/libry/... Základ je použít vždy lokální měnu, v které drtivá většina národa přemýšlí a se orientuje. Málo lidí je tak erudovaných, že mají aktuální denní kurzy v hlavě nebo články studují s kalkulačkou. A ani ty bys neuvítal, kdybychom při zprávě např. z Burundi ponechali částku pouze v jejich francích.-
Fanda.LH
23:45 09.11.2015 78.102.41.XXXPetře nezlob se, ale teď jsi mimo... Když budu mít na stole 100 eur, tak je tam můžu mít včera, dnes, zítra i pozítří... Stále to bude 100 eur, ale v korunách to může mít každý den jinou hodnotu...
Vtipné je to u porovnávání historicky nejdražších fotbalistů... Kdy žebříček v librách se liší od toho v eurech právě díky historickému vývoji kurzu těchto dvou měn...
PS: Možná si někdo nenajde kurz eura, ale pak asi moc neprahne po představě, kolik to asi je v korunách...-
Petr
07:15 10.11.2015 109.81.245.XXXPravdu by měl, kdybychom tady eura běžně používali. Navíc 100 eur dnes nemá stejnou hodnotu jako před 5 i 10 lety. A lidé především prahnou po tom, aby informace měla pro ně nějakou hodnotu místo bezvýznamných cifer. To zajistíme tehdy, když ji budeme vyjadřovat v měně, jakou používají. Po tom prahne každý rozumný člověk. Navíc je v článku obojí, proto mi tato diskuse přijde bezpředmětná.
-
-
-
-
-
-
jumpman
16:28 09.11.2015 178.255.168.XXXUž sem myslel, že FIA dostala rozum, ale nee. Místo toho, aby si posypali hlavu popelem, že zmrazili motory dřív, než bylo vidět, jak se s vývojem kdo popasoval, tak brečí, že si rovnou nedali maximální cenu. Vážně, ta FIA je komunistická organizace! Jak jinak si vysvětlit jejich myšlenkové pochody. Vždyť logika mi říká, když donutím někoho, aby si vybral mezi dodávat se značnou ztrátou každému, kdo si řekne, nebo se raději na slavnou F1 vybodl, jak to asi dopadne?
FIA udělala obrovskou chybu v pravidlech pro nový motor, ale stanovení maximální ceny to rozhodně není-
jiras
18:21 09.11.2015 83.208.145.XXXTaky jsem si říkal, ale nebyla by to FIA a frantík, aby to nepřekroutili někam jinam. Na druhou stranu zrovna Mercedes vyhrožoval odchodem, ten ať si na nové motory nestěžuje, to samé Renault.
2.2 V6 biturbo, bez elektronických pomocníků, bez rádia. Ideálně ještě manuál, ale ok, nebuďme zlí.-
jumpman
19:48 09.11.2015 178.255.168.XXXjako ten jejich alternativní motor je zralej na žalobu, tohle si tak nějak těžko můžou dovolit, buď to budou mít všichni, nebo sundaj omezení z 1,6
Tohle už vážně nemá s F1 nic společnýho. Týmy, co by nedaly rozpočet na F3 chtějí mít zaručeno pravidly, že budou moct jet o titul! Kde to jsme!
-
-
rock
13:59 10.11.2015 37.188.140.XXXTehdejší pravidla dlouhodobě umožňovala obojí. Už když v r. 1966 přišly nově 3l atmosféry, tak v pravidlech bylo možnost použít 1.5l s turbem nebo kompresorem.
Abys tu situaci mohl srovnávat, tak by nějaká alternativa musela být v pravidlech už od začátku současné éry 1.6 V6T. Přidávat tu alternativu dodatečně asi úplně košer není.
Pamatuju si, že v 80. letech taky byla zlá krev z toho, že se postupně omezoval plnící tlak u turba.
To nic nemění na tom, že V6T v jejich současné podobě bych spláchl do záchoda, ať si o tom jejich výrobci myslí co chtějí.-
Mike17
14:21 10.11.2015 93.99.87.XXXObě verze (turboxatmosféry) sice byly dlouhodobě, ale ne od začátku F1. Jednou s tím tedy začali.
Stejně jako teď můžou udělat dlouhodobě menší turba s rekuperací a větší bez. Princip mi připadá stejný.
Samozřejmě, že se s tím problémy vyskytnou, stejně jako na konci 80-tých a není to ideální řešení. Ale jestli mít 2 ligy továrníxnetovární, nebo 2 ligy rekuperacexbez rekuperace, moc rozdílné není. A jak je vidět, fabriky na tom rozdělení trvají (staré motory pro odběratele).
Podle mne chyba byla tradičně v zadání, kde se měla dát maximální cena motorů, dát podmínku motorů pro více týmů, nebo dát homologaci motoru až bude k dispozici všem týmům.-
rock
15:42 10.11.2015 37.188.140.XXXPokud za začátek F1 bereš sezónu 1950, tak už v ní se s turbem počítalo - takže dvojí motory byly fakt od začátku.
Pro sezónu 1966 sháněli nebo stavěli novej motor úplně všichni (protože se zvyšoval objem atmosfér z přechodných 1.5l na 3.0l) - a všichni měli už od začátku té sady pravidel možnost volby mezi atmosférou a turbem.
Ale to bylo jenom k tomu prvnímu odstavci. K tomu zbytku - já jsem ten poslední, kdo by za V6T plakal, nebo kdo by soucítil s automobilkami. To, že si automobilky udělaly z F1 výkladní skříň a testovací laboratoř považuji za zhovadilost a aktuální stav podle mne nemá moc daleko od kartelové dohody.
F1 má být o závodění na top úrovni a toho se dá dosáhnout i jinak, než motorem za 20 mega euro.-
Mike17
17:18 10.11.2015 93.99.87.XXXUpřímně: Už si moc nepamatuju, jakým způsobem se předpisy pro motory měnily. Měl jsem pocit, že na začátku turba byly, pak se jezdilo s atmosférickými, pak zase s turby atd. Nepamatuju si, jestli to bylo povinné. Ale je to celkem jedno. Prostě se maximálně vrátí do dob, kdy byly 2 druhy motorů o různém objemu povoleny.
Pro mne to není ideální stav. Nejlepší by bylo mít jednotné a celkem vyrovnané motory, tak jak to donedávna po dlouhé roky bylo. Rozhodně nejsem příznivcem stavu, kdy budou 2-3 top týmy a zbytek nebude mít šanci na úspěch, i kdyby postavil "božské" šasi. Ano, často byly týmy které dominovaly, nebo soupeřily s dalšími 1-2 týmy o titul. Ale zatím to zavání tím, že budou jezdit 2-3 týmy vepředu a zbytek bude dostávat pravidelně kolo. Protože kromě toho že nebudou mít menší týmy postavené motory na potřeby svého šasi, a že budou mít menší rozpočty, tak dají většinu peněz za motory a na šasi zbydou drobné a ještě budou dostávat podřadné jednotky. Takže tak jako tak budeme mít 2 soutěže a motivací pro ně může být maximálně vlastní trofej, jako to bylo na začátku 90-tých let pro atmosferické motory.
Souhlasím s tím, že si automobilky z F1 dělají testovací laboratoř pro svá seriová auta, chtějí tyto investice naúčtovat menším týmům a ještě jim za tyto přemrštěné ceny nabízí jen rok staré jednotky. S tímto přístupem si koledují jedině o šamiponát 4 týmů. Ale kdo se na to bude dívat, netuším. Možná jen fanoušci LH.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001639
15:18 09.11.2015 89.111.77.XXXTo jako, ze pokud se budu chtit zucastnit F1 budu muset vyrabet super motor, ktery musim prodat i komu nechci a musim mu ho prodat skoro zadarmo. To ma logiku. Ted akorat sehnat ty idioty, kteri by se toho chteli ucastnit
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek