DISKUZE K ČLÁNKU Honda: Zákaznické motory Formuli 1 poškodí
Snaha dvojice Todt - Ecclestone sílí a jejím výsledkem je pochopitelně reakce a dohady, které dělí názorové spektrum na dva tábory. Zůstává otázkou, který z nich je blíže realitě, což je v současné době těžké odhadnout.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Honda: Zákaznické motory Formuli 1 poškodí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» huhukoktejl
(Hlasovalo 11 lidí)
04.11.2015 14:35
A mne se tento tah libi. Je evidentni, ze to ma… »
» huhukoktejl
(Hlasovalo 11 lidí)
04.11.2015 15:05
To je jasne, ze to melo byt stanoveno predem a… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Fanda.LH
00:21 05.11.2015 78.102.41.XXXNemáme tu hlučný motor ani náhodou... Ten motor bude omezený pravidly, bude mít stažené otáčky a turbo má hlavní podíl na tom, že jsou současné motory tiší...
Potom co znamená levný motor ?? Ten motor bude muset někdo vyvinout a komplet vývoj a provozní náklady přenést na ty zákazníky... Teď kolik jich potenciálně sežene ?? A na jak dlouho taková pravidla budou platit ?? To se všechno bude muset zohlednit, aby případný výrobce nepřišel zkrátka...
Další věc je, jak to vybalancovat ?? Jak neodradit případné nové výrobce od vstupu do F1 ? Protože vstup do F1 = investice ve 100vkách mil dolarů / eur , nejasný výsledek a pak je má porážet nějaký levný alternativní motor ?? A když bude horší, tak ho zase nikdo nebude chtít...
Tohle rozhodně vidím jako cestu do pekla... To ať se domluví na těch loňských motorech a ty pak prodávají za tu nižší cenu...
-
-
-
huhukoktejl
14:35 04.11.2015 37.48.33.XXXA mne se tento tah libi. Je evidentni, ze to ma pomoci k tomu, aby vyrobci sli s cenami dolu. Zde bohuzel magicka ruka trhu neplati, neco jako na trhu s nasimi mobilnimi operatory ...-
Pepan
14:58 04.11.2015 89.24.157.XXXJá vím že vypadám jako obhájce výrobců motorů, ale tenhle krok měl FIA udělat před tím, než do F1 naordinovala ty nesmyslné hybridy. Tehdy měla dát parametry na motor, který se navrhuje dneska a bylo by po problému. Bohužel FIA s tím přichází v době, kdy čtyři výrobci motorů do vývoje nainvestovali stovky miliónů eur. Pokud by ten alternativní motor prošel, klidně si dokážu ředstavit situaci, že všichni čtyři výrobci motorů by řekli, že je FIA cíleně poškodila a normálně by z F1 odešli. Tím by celá slavná F1 skončila, protože pozornost diváků táhnou známé značky jako Ferrari, Mercedes, McLaren a Renault. Málokdo je zvědavý na Manor nebo Force India, tedy týmy s minimální historií.-
huhukoktejl
15:05 04.11.2015 37.48.33.XXXTo je jasne, ze to melo byt stanoveno predem a dost dobre nechapu, proc to neudelali. Dost pochybuju o tom, ze by vyrobci motoru odesli, nicmene by urcite nebylo dobre, kdyby jejich superrekuperacni1.6motor za 50 mil. € porazilo auto s motorem za 6 mil. €.
Druha stranka veci je ta, ze F1 nutne potrebuje kvalitni vykonny motor od alternativniho vyrobce. To jde podle mne bez debat. Proc ho potrebuje? Protoze v tuto chvili to jsou vyrobci motoru, kteri si defacto mohou diktovat, ktery tym v F1 bude nebo ne. Ad absurdum, pokud se z nejakeho duvodu vsichni vyrobci shodnou, ze nechteji v poli Williams, tak ten proste zavodit nebude, nebude mit s cim.-
Pepan
15:15 04.11.2015 89.24.157.XXXJe to i chyba malých týmů. Když bylo zadání na hybridy a jednotliví výrobci dali své ceny, mělo se pět malých týmů sebrat, zajít za Todtem a říct mu, že místo možných úspor z nich tahá další peníze a měli říct, že pokud hybridy projdou, oni v F1 skončí. Věř mi, že pokud by to natvrdo řekli, Todt by od hybridů ustoupil, protože ani formou třetích aut by nevykryl ztrátu deseti míst ve startovním poli. Navíc, noví zájemci se do F1 zrovna nehrnou, takže ten prostor na vyjednávání tam byl hodně velký. A ještě jedna věc. Já sice Bernieho moc nemusím, ale on před časem řekl jednu pravdivou větu, kterou by měli všude tesat do kamene. Řekl, že když měl formulový tým, tak utratil pouze tolik, kolik peněz měl. Jenže tohle malé týmy neudělaly. Oni si nechali vnutit drahé hybridy a teď brečí, že je to na ně příliš.-
huhukoktejl
15:20 04.11.2015 37.48.33.XXXTak chyba to jiste je, otazka taky je, jestli se jich nekdo poradne vubec ptal. Ale natlak meli udelat. Ale nevidime do toho, mozna puvodni odhady ceny byly nizsi, a kdyz se objevily tyto mega ceny, uz nebylo mozne z toho vycouvat. Tezko rict. Spis nez ze by odesli vyrobci motoru, tak hrozi to, ze nekolik tymu muze zaniknout. A jak jsi psal, nikdo jiny (vyjma Haasu) se do F1 nehrne. A jednim z duvodu je premrstena cena za motor.-
Pepan
15:29 04.11.2015 89.24.157.XXXTo není o tom, že se jich někdo ptal. F1 je v prvé řadě byznys a tam se Tě nikdo moc neptá. Byla dána cena, měli se sejít, udělat delegaci, zajít za Todtem a říct své požadavky. Je jasné, že výrobci motorů jsou kapitálově silní a oni tu cenu nesou, ale je otázka, jak dlouho ji mohou unést malé týmy. No a pokud by Todt řekl, že s tím nic dělat nehodlá, měli to zabalit a jít do jiné série. I když se na mě teď dost lidí bude zlobit, pořád si myslím, že důstojný odchod z F1 do jiné série je lepší než skončit v konkurzu pro neplacení.-
huhukoktejl
15:35 04.11.2015 37.48.33.XXXPochybuju o tom, ze by sve pozadavky nesdelili. Pravdepodobne jim podekovali za nazor. Opet, mas pravdu v tom, ze to mohli zabalit a odejit. Nicmene to zkusili a jak jde videt, asi se moc nedari a tyto naklady je potapi k zemi. Tak bud ta cena pujde dolu a vyrobci budou mit komu dodavat nebo nepujde a ty tymy to driv nebo pozdeji zapichnou a zadne dodavky nebudou. Ono, osobne si myslim, ze zadny alternativni motor nebude a dohodnou se nizsi ceny od sezony 2017 (treba 20 mil. €). A vsichni budou spokojeni, jaky kompromis udelali.-
-
-
-
rock
13:14 05.11.2015 37.188.226.XXX"A Ty bys chtěl"
Co já bych chtěl, to bohužel hraje pramalou roli.
"startovní pole o desíti autech?"
Absolutně nevěřím tomu, že by bylo startovní pole o 10 autech. Něco by se dohnalo 3. vozem, pro někoho by za cenu nějakého ústupku a zákulisního jednání Bernie sehnal motory za rozumnou cenu. Jsem pevně přesvědčený o tom, že by i v nejkritičtější sezóně dostal na start 14-16 aut.
"Kde každý, kdo odjede 90% závodu, si sáhne na body?"
Pokud by se třeba v 80. letech bodovalo prvních 10, taky by ta situace nastala odhadem v 70% závodů.
btw Body pro první desítku nejsou vytesaný do kamene. Klidně se dá pro zvýšení napětí vrátit k bodování TOP8 nebo TOP6
A to všechno nic neřeší fakt, že týmy, které by se nenechaly přemluvit ke kolaboraci s Berniem, by byly pryč. A to navždy, protože infrastrukturu, kterou si týmy vybudovaly pro F1, by v nižší sérii neuživily - a pokud by se jí z důvodu ekonomičnosti provozu zbavily, zavřela by se jim šance na návrat do F1.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
huhukoktejl
15:09 04.11.2015 37.48.33.XXXJeste bych doplnil, co se ozyva casto z tech mensich tymu, ze tyto drahe motory byly zavedeny pod tlakem vyrobcu motoru. Tito vyrobci motoru chteli implementovat ty bateriove elektro rekuperacni nesmysly do F1, ktere mimo jine tyto motory tak silene zdrazuji. Vyrobci to chteli proto, aby se to blizilo vice normalne vyrabenym autum. Takze cast nakladu spojenych s vyvojem musi logicky jit za vyrobci. Proc by mel jejich vyvoj dotovat Sauber nebo Force India. Tem jsou tyto rekuperace uplne k nicemu.
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek