DISKUZE K ČLÁNKU Honda: Zákaznické motory Formuli 1 poškodí

Snaha dvojice Todt - Ecclestone sílí a jejím výsledkem je pochopitelně reakce a dohady, které dělí názorové spektrum na dva tábory. Zůstává otázkou, který z nich je blíže realitě, což je v současné době těžké odhadnout.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda: Zákaznické motory Formuli 1 poškodí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 06.11.2015 07:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» huhukoktejl (Hlasovalo 11 lidí) 04.11.2015 14:35
A mne se tento tah libi. Je evidentni, ze to ma… »
» huhukoktejl (Hlasovalo 11 lidí) 04.11.2015 15:05
To je jasne, ze to melo byt stanoveno predem a… »
» Lahva (Hlasovalo 11 lidí) 04.11.2015 15:37
Mně se ten nápad se zákaznickým motorem vlastně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
Mali by začať výberovým konaním, kto urobí lepší a lacnejší motor ako Mercedes, Ferrari, Renault, Honda. Možno VW so špeciálnym SW.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
To je ako keby sme chudobnejším mančaftom vo futbale nepískali ofsajdy, alebo povolili 12 hráčov. Kto by na to pozeral.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.226.XXX
"A Ty bys chtěl"
Co já bych chtěl, to bohužel hraje pramalou roli.

"startovní pole o desíti autech?"
Absolutně nevěřím tomu, že by bylo startovní pole o 10 autech. Něco by se dohnalo 3. vozem, pro někoho by za cenu nějakého ústupku a zákulisního jednání Bernie sehnal motory za rozumnou cenu. Jsem pevně přesvědčený o tom, že by i v nejkritičtější sezóně dostal na start 14-16 aut.

"Kde každý, kdo odjede 90% závodu, si sáhne na body?"
Pokud by se třeba v 80. letech bodovalo prvních 10, taky by ta situace nastala odhadem v 70% závodů.
btw Body pro první desítku nejsou vytesaný do kamene. Klidně se dá pro zvýšení napětí vrátit k bodování TOP8 nebo TOP6

A to všechno nic neřeší fakt, že týmy, které by se nenechaly přemluvit ke kolaboraci s Berniem, by byly pryč. A to navždy, protože infrastrukturu, kterou si týmy vybudovaly pro F1, by v nižší sérii neuživily - a pokud by se jí z důvodu ekonomičnosti provozu zbavily, zavřela by se jim šance na návrat do F1.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ta poslední věta se mi líbí. Ale problém bude asi v tom, že oni budou chtít i za ty rok staré motory víc jak 12 mega. Nebo aspoň tak chápu jejich veto proti limitům. 05

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
To není zajímavé, to je přece logické. 03

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
A Ty by ses chtěl dívat na startovní pole o desíti autech? Kde každý, kdo odjede 90% závode si sáhne na body?

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.226.XXX
Tak by v F1 dneska nebyli. Kde je v tom pro ně to pozitivum? Takhle mohou doufat, že nějak přežijí kritická léta a že další motor bude finančně přijatelnější.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.226.XXX
Technická poznámka: tým Force India má v F1 odkrouceno víc než tým Mercedes 03

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

78.102.41.XXX
Nemáme tu hlučný motor ani náhodou... Ten motor bude omezený pravidly, bude mít stažené otáčky a turbo má hlavní podíl na tom, že jsou současné motory tiší...

Potom co znamená levný motor ?? Ten motor bude muset někdo vyvinout a komplet vývoj a provozní náklady přenést na ty zákazníky... Teď kolik jich potenciálně sežene ?? A na jak dlouho taková pravidla budou platit ?? To se všechno bude muset zohlednit, aby případný výrobce nepřišel zkrátka...

Další věc je, jak to vybalancovat ?? Jak neodradit případné nové výrobce od vstupu do F1 ? Protože vstup do F1 = investice ve 100vkách mil dolarů / eur , nejasný výsledek a pak je má porážet nějaký levný alternativní motor ?? A když bude horší, tak ho zase nikdo nebude chtít...

Tohle rozhodně vidím jako cestu do pekla... To ať se domluví na těch loňských motorech a ty pak prodávají za tu nižší cenu...

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
To není o jenom o sdělení požadavků. To mělo být ultimatum. Pokud tu budou hybridy, nebudeme tu my.

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Lahva

Lahva

178.165.131.XXX
Mně se ten nápad se zákaznickým motorem vlastně líbí. Nakonec i současní motoráři couvnou. Řeknou, tak my taky uděláme levný motor, když je stejně výkonný jako ten drahý hybrid a nazdar. A máme tu zpět hlučné výkonné motory!

+ 11 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
huhukoktejl

huhukoktejl

37.48.33.XXX
Pochybuju o tom, ze by sve pozadavky nesdelili. Pravdepodobne jim podekovali za nazor. Opet, mas pravdu v tom, ze to mohli zabalit a odejit. Nicmene to zkusili a jak jde videt, asi se moc nedari a tyto naklady je potapi k zemi. Tak bud ta cena pujde dolu a vyrobci budou mit komu dodavat nebo nepujde a ty tymy to driv nebo pozdeji zapichnou a zadne dodavky nebudou. Ono, osobne si myslim, ze zadny alternativni motor nebude a dohodnou se nizsi ceny od sezony 2017 (treba 20 mil. €). A vsichni budou spokojeni, jaky kompromis udelali.

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
To není o tom, že se jich někdo ptal. F1 je v prvé řadě byznys a tam se Tě nikdo moc neptá. Byla dána cena, měli se sejít, udělat delegaci, zajít za Todtem a říct své požadavky. Je jasné, že výrobci motorů jsou kapitálově silní a oni tu cenu nesou, ale je otázka, jak dlouho ji mohou unést malé týmy. No a pokud by Todt řekl, že s tím nic dělat nehodlá, měli to zabalit a jít do jiné série. I když se na mě teď dost lidí bude zlobit, pořád si myslím, že důstojný odchod z F1 do jiné série je lepší než skončit v konkurzu pro neplacení.

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
huhukoktejl

huhukoktejl

37.48.33.XXX
Tak chyba to jiste je, otazka taky je, jestli se jich nekdo poradne vubec ptal. Ale natlak meli udelat. Ale nevidime do toho, mozna puvodni odhady ceny byly nizsi, a kdyz se objevily tyto mega ceny, uz nebylo mozne z toho vycouvat. Tezko rict. Spis nez ze by odesli vyrobci motoru, tak hrozi to, ze nekolik tymu muze zaniknout. A jak jsi psal, nikdo jiny (vyjma Haasu) se do F1 nehrne. A jednim z duvodu je premrstena cena za motor.

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Je to i chyba malých týmů. Když bylo zadání na hybridy a jednotliví výrobci dali své ceny, mělo se pět malých týmů sebrat, zajít za Todtem a říct mu, že místo možných úspor z nich tahá další peníze a měli říct, že pokud hybridy projdou, oni v F1 skončí. Věř mi, že pokud by to natvrdo řekli, Todt by od hybridů ustoupil, protože ani formou třetích aut by nevykryl ztrátu deseti míst ve startovním poli. Navíc, noví zájemci se do F1 zrovna nehrnou, takže ten prostor na vyjednávání tam byl hodně velký. A ještě jedna věc. Já sice Bernieho moc nemusím, ale on před časem řekl jednu pravdivou větu, kterou by měli všude tesat do kamene. Řekl, že když měl formulový tým, tak utratil pouze tolik, kolik peněz měl. Jenže tohle malé týmy neudělaly. Oni si nechali vnutit drahé hybridy a teď brečí, že je to na ně příliš.

+ 9 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
huhukoktejl

huhukoktejl

37.48.33.XXX
Jeste bych doplnil, co se ozyva casto z tech mensich tymu, ze tyto drahe motory byly zavedeny pod tlakem vyrobcu motoru. Tito vyrobci motoru chteli implementovat ty bateriove elektro rekuperacni nesmysly do F1, ktere mimo jine tyto motory tak silene zdrazuji. Vyrobci to chteli proto, aby se to blizilo vice normalne vyrabenym autum. Takze cast nakladu spojenych s vyvojem musi logicky jit za vyrobci. Proc by mel jejich vyvoj dotovat Sauber nebo Force India. Tem jsou tyto rekuperace uplne k nicemu.

+ 8 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
huhukoktejl

huhukoktejl

37.48.33.XXX
To je jasne, ze to melo byt stanoveno predem a dost dobre nechapu, proc to neudelali. Dost pochybuju o tom, ze by vyrobci motoru odesli, nicmene by urcite nebylo dobre, kdyby jejich superrekuperacni1.6motor za 50 mil. € porazilo auto s motorem za 6 mil. €.
Druha stranka veci je ta, ze F1 nutne potrebuje kvalitni vykonny motor od alternativniho vyrobce. To jde podle mne bez debat. Proc ho potrebuje? Protoze v tuto chvili to jsou vyrobci motoru, kteri si defacto mohou diktovat, ktery tym v F1 bude nebo ne. Ad absurdum, pokud se z nejakeho duvodu vsichni vyrobci shodnou, ze nechteji v poli Williams, tak ten proste zavodit nebude, nebude mit s cim.

+ 11 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Já vím že vypadám jako obhájce výrobců motorů, ale tenhle krok měl FIA udělat před tím, než do F1 naordinovala ty nesmyslné hybridy. Tehdy měla dát parametry na motor, který se navrhuje dneska a bylo by po problému. Bohužel FIA s tím přichází v době, kdy čtyři výrobci motorů do vývoje nainvestovali stovky miliónů eur. Pokud by ten alternativní motor prošel, klidně si dokážu ředstavit situaci, že všichni čtyři výrobci motorů by řekli, že je FIA cíleně poškodila a normálně by z F1 odešli. Tím by celá slavná F1 skončila, protože pozornost diváků táhnou známé značky jako Ferrari, Mercedes, McLaren a Renault. Málokdo je zvědavý na Manor nebo Force India, tedy týmy s minimální historií.

+ 8 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
huhukoktejl

huhukoktejl

37.48.33.XXX
A mne se tento tah libi. Je evidentni, ze to ma pomoci k tomu, aby vyrobci sli s cenami dolu. Zde bohuzel magicka ruka trhu neplati, neco jako na trhu s nasimi mobilnimi operatory ...

+ 11 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Je zajímavé, že nejhalasněji o možnosti levných motorů hovoří ti, kteří nikdy žádný motor nevyrobili a ani nezkonstruovali.

+ 8 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu