DISKUZE K ČLÁNKU Veto Ferrari vede FIA k úsilí o prosazení standardního motoru
Ferrari při nedávném zasedání využilo své právo veta a zamítlo rozpočtové stropy pro motory. To se stalo hlavním impulsem pro Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), aby začala ve Formuli 1 prosazovat standardizovaný motor.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Veto Ferrari vede FIA k úsilí o prosazení standardního motoru
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001863
(Hlasovalo 13 lidí)
27.10.2015 09:52
Pokud si to přesně pamatuju, Ross svého času… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
skejpa
11:27 27.10.2015 88.146.158.XXXTohle mi přijde ujeté. Jednou se ty motory zavedly, tak ať to tak nechají a pokusí se snižovat náklady s postupem času. Zrovna když Ferrari začne Mercedes dotahovat a v příští sezóně se přiblíží snad i Renault s Hondou, tak to zase změněj ? A bude zase nějaký lepší a nějaký horší a budou cpát obrovské peníze do vývoje protože motor je sice výrobně levnej ale dotahování konkurence je drahé a zase to pojede dokolečka. Já bych nechal co je. Výkon to má solidní, už i spolehlivost je dobrá a pokud někdo nemá na motor, tak prostě v F1 nemá co dělat. -
uzivatel001863
09:52 27.10.2015 212.158.134.XXXPokud si to přesně pamatuju, Ross svého času prohlásil, že fromule sežerou za sezonu tolik benzínu, co letadlo za jeden let do Malajsie. -
jumpman
09:21 27.10.2015 178.255.168.XXXStejně nechápu, jak může FIA jen tak od stolu mrsknout nějakou cenu! Ferrari řeklo už v okamžiku, kdy tato "spásná" (od slova spásat) myšlenka přišla na pořad dne, že nemůže přeci prodávat motor za míň než to vyrobí! To si panáci z FIA nejsou schopni ani udělat audit u jednotlivých výrobců, aby si tu cenu necucali z prstu?
A nějaký socka motor bude fakt zábava. Pokud to postaví tak, že bude levnější a přitom výkonnější než ERS (což není nemožné) tak se celá slavná ekologická koncepce FIA zhroutí jak domeček z karet-
Pepan
09:36 27.10.2015 89.24.157.XXXTa ekologická koncepce je stejná pitomost jako ten jejich současný návrh. Na jedné straně se sleduje, kolik sežere formule na trati, na druhé straně nikoho nezajímá, kolik pohonných hmot spotřebují kamióny a letadla, které ten "cirkus" přepravují od jedné trati k druhé. A že těch kamiónů je. -
rock
09:56 27.10.2015 37.188.142.XXXKdyž opominu skutečnost, že může,
- protože angažmá v F1 je především marketingově prospěšná činnost, tudíž náklady navíc můžou zahrnout do kolonky reklama
- protože např. Mercedes tvrdí, že některé technologie se postupně mohou objevit a objeví v sériových motorech. Je tedy zřejmé, že ten vývoj, který probíhá v dílnách a laboratořích vyhrazených pro F1, by úplně stejně probíhal v rámci toho samýho koncernu, v těch samých dílnách a laboratořích, akorát by na jejich dveřích byl jinej štítek.
tak pod výrobní cenou neprodávají určitě. Ta se (podle článků na tomhle serveru) odhaduje pod 1 mil. E za pár.-
jumpman
10:45 27.10.2015 178.255.168.XXXjako sorry, ale nevidím důvod, proč by měl jakýkoliv výrobce dotovat svého konkurenta. To, že někdo plácne cifru 1milE za pár motorů, vůbec není směrodatné. Pokud by FIA přišla se seriozní studií, kde by řekla - vy vyrobíte jeden motor za 1mil E, tak ho musíte za tuto cenu nabídnout k prodeji - asi by nikdo nemohl nic namítat, ale takhle je to postavené na hlavu! Ty jako víš, co všechno musí výrobce motoru dodat zákazníkovi kromě 100kg zpracovaného hliníku?
Když čteš mezi žádky, tak bez speciálního paliva, bez úprav software a dalších věcí by nejspíš zákaznické týmy motor ani nenastartovali. Co vím, tak každý zákaznický tým má k dispozici technický tým dodaný výrobcem, který se mu o ty motory stará, myslíš, že jsou tam zadarmo?
Tohle není jednoduchá otázka. Tyhle motory jsou předraženej klumprd, kterej výrobcům vnutila FIA ve spolupráci s renaultem a nenechala jim ani možnost alternativy. Dalším nesmyslem je zákaz vývoje během sezony. Když nastoupili V8, tak první sezonu byly motory volné a až v další zmražené a FIA zvolila okamžik, kdy byly výkonnostně nejblíž sobě. Tohle smrdí úplatkem ze strany nejmenovaného dominantního týmu... Sám Todt přiznal, že mercedes vedl s FIA nadstandartní jednání před zavedením těchto jednotek...-
rock
11:09 27.10.2015 37.188.142.XXXKterýmu výrobci to FIA vnutila? Sám zmiňuješ, že Renault v tom frčel od začátku a že Mercedes se taky "nadstandardně" angažoval - takže v podstatě zbývá jenom Ferrari (a to jenom proto, že jsem línej hledat starý články, abych našel, jakej k tomu měli tehdy postoj, z hlavy to nevím).
Jestli to bylo někomu doopravdy vnucený, tak jsou to zákaznický týmy.
A netvrdím, že jde o metrák hliníku. Sumu 750000-1000000 euro odhadovaly zákaznické týmy jako navýšení celkových nákladů, když se na jaře projednávalo navýšení počtu motorů na sezónu ze čtyř na pět. Tedy včetně paliva a maziva a třeba i včetně toho pikolíka, kterej to zákazníkovi nastartuje. Použil jsem tu nepřesnou formulaci "výrobní cena", abych od ní zřetelně oddělil náklady na vývoj.
btw dva argumenty, proč by výrobci motorů klidně mohli dotovat zákazníky, máš v postu, na kterej odpovídáš.-
jumpman
12:25 27.10.2015 178.255.168.XXXstál o to pouze renault a mercedes se později připojil. Ferrari chtělo zůstat u atmosférického motoru. Když FIA nehodlala ustoupit od toho nesmyslu, tak si ferrari alespoň vydupalo že to bude 6V místo řadového čtyřválce.
Jenže to co uvádíš je naprostý nesmysl. Vůbec nemáš tušení, jak mají postavený smlouvy, protože pokud musí vydržet se 4 motory, tak asi mají ve smlouvě dodávku 4 motorů a pokud musí použít další, tak se nejspíš výrobce bude spolupodílet na ceně, když původně ten motor neměli ani potřebovat. Další věcí je to, že veškeré podpůrné prostředky pro motory budou asi stejné ať použiješ 4 nebo 7 motorů, takže se to asi nemůže do ceny promítnout. Zkrátka vaříš z vody.
Asi jsem natvrdlej, ale já sem jenom obyčejnej elektrikář, tak mi to zkus vysvětlit, na čem jako ten výrobce dostane nějakou reklamu, když bude svůj motor dodávat za svoje peníze nějakýmu loserovi, kterej není schopen sestavit a dodržet rozpočet na sezonu?-
rock
14:06 27.10.2015 37.188.142.XXXJeden příklad reklamy za všechny máš třeba v tomhle
[odkaz na stránku]
článku.
Podívej, mně je to jedno, já svůj názor napsal. Klidně věř tomu, že zinkasováním 20 mega euro za sadu motorů výrobce pokryje tak leda svoje náklady vzniklé jejich výrobou a dodávkou.-
jumpman
14:52 27.10.2015 178.255.168.XXXhmm, možná by sis měl i ty uvědomit, že spoustu dílů dodává dodavatel. Já si vážně nemyslím, že by si naúčtovali 1000% nákladů, jak naznačuje FIA. Pokud jim chtěli určit strop, mělo to být podloženo alespoň auditem...
V tom odkazu pořád nějak nevidím, kde se má komu vyplatit podpora soupeře...-
rock
15:38 27.10.2015 37.188.142.XXXTeď mne určitě jenom zkoušíš, je to tam černý na bílým
"Poskytneme motor, protože chceme, aby děti Red Bullu jezdily s daimlery"
Co na tom chceš vysvětlovat? Navážeme značku Mercedes na značku Red Bull, protože chceme, aby relativně usedlej Mercedes konečně už zaujal všechny ty mladé, co se identifikují s Red Bull životním stylem a aby ho zahrnuli do okruhu možných alternativ, až budou přemýšlet o novým autě.
Red Bull GmbH a Daimler AG nejsou vzájemní konkurenti nebo soupeři a na spolupráci můžou profitovat oba, přestože v F1 budou proti sobě závodit (pokud se domluví, samozřejmě). Je v podstatě podružný, jestli a jak se to finančně vyplatí nebo nevyplatí závodnímu týmu Mercedes F1, protože ten je jenom součástí koncernu o 300 000 zaměstnancích.
Možností reklamy je spousta, tohle je jedna z těch do očí bijících.
1000% asi ne. Pokud 100% znamená +- 0, tak můj (nepodloženej) tip je 200% jako minimum a 300% by mne nepřekvapilo.
Nicméně souhlasím s tím, že cenový strop měla FIA direktivně stanovit předem. Bylo by na výrobcích, jak to udělají, aby se do limitu vešli.-
jumpman
20:31 27.10.2015 178.255.168.XXXno, já to asi chápu jinak. Laudovi se nedá věřit vůbec nic a kdyby to bylo jak říká, tak má red bull v kapse smlouvu na motory od mercedesu. No, ale nějak nemá, což? Pochop to, že by možná byla dobrá reklama, kdyby všichni co mají mercedes dokázali natřít zbytek pole, jenže tak to není a těch pár ušetřenejch eur by rozdíl nepřineslo. Takže pokud ten zákazník chce jezdit, tak holt potřebuje motor a proč by ho měl ten výrobce dotovat z vlastní kapsy, když to vážně nepotřebuje? Uvědom si další souvislost, v dřívějších dobách bylo normální, že náklady na motor byly 50% rozpočtu týmu, současná situace je návratem k cca roku 2000 - 2004 kdy byly náklady na motor na podobné úrovni jako teď, ale nikdo si nestěžoval. Aź zmrazené V8 snížily náklady na motor pro zákazníky a to až po cca 3 sezonách od zmražení. Takže můj názor je to, že sice chápu rozhořčení zákaznických týmů, ale jak to tedy dělali dřív? Asi věnovali víc peněz na vlastní tým a ne do okolních aktivit.
Viděl jsem audit, kde auditorská společnot tvrdila, že nutné náklady zákaznických týmů jsou cca 30% jejich skutečných rozpočtů, tak potom řekni, kdo má kde šetřit?
-
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
23:04 27.10.2015 78.102.41.XXXSamozřejmě, že nemůže... Pokud chceš někoho dotovat, tak si dotuj a strkej si to do jaké kolonky chceš...
Co se praxe týče... Tak z F1 se toho v reálných vozech objeví jen skutečně málo... Silniční rodinné vozy jsou úplně jiná kategorie... Pro Mercedes je dobré, že díky F1 panuje povědomí o tom, že umí udělat ten nejlepší hybridní motor... Čert vem, že s jejich motory v silničních vozech nemá společného vůbec nic, že je dílem pár géniů, kteří měli absurdní zadání (1 motor na 5 závodních víkendů apod) a téměř neomezený rozpočet...
-
-
airwar1939
17:11 27.10.2015 176.74.128.XXXPostavit výkonnější motor bez ERS při zachování stropu 100 litrů paliva na motor bude celkem oříšek. Hybridní technologie přidávají nyní kolem 150 koní výkonu.-
Pepan
19:17 27.10.2015 89.24.157.XXXNad tím už taky delší dobu uvažuji. Dřívější generace motorů měla, pokud si pamatuji, povolenou spotřebu 150 litrů na závod. Pokud bude stanoven stejný limit spotřeby, bude to znamenat, že v závodě budou dvě kategorie vozů. Ty s dražšími motory se budou prát o přední místa a ty s levnějšími budou občas paběrkovat, při vysoké úmrtnosti v závodě. jednotlivé body za desáté místo. Copak asi na to řekne Monisha?
-
-
-
Pepan
08:49 27.10.2015 89.24.157.XXXFIA se normálně zbláznila. Už když začaly před několika lety prosakovat první zprávy o ceně hybridních motorů, věděl jsem, že tento krok je nesmysl. Je pochopitelné, že pokud další generace motorů je 2-3x dražší, než motory starší generace, budou s tím mít některé týmy problémy. Tohle mohla FIA předvídat a tento krok zastavit. Nyní jde FIA proti výrobcům hybridních motorů a vypisuje tendr na motory pro "socky". Takže fabriky, které do vývoje hybridů nainvestovaly doslova miliardy, mohou své investice odepsat, protože strejcové z FIA nedohlédnou ani na špičku svého nosu.-
rock
10:02 27.10.2015 37.188.142.XXXOny ty fabriky si tuhle příšernost samy prosadily, nikdo je k tomu nenutil. A ty miliardy by v rámci vývoje sériové produkce proinvestovaly tak jako tak.
Vlastně mne vůbec nenapadá žádnej rozumnej důvod, proč by kolotoč F1 (konkrétně mám na mysli soukromé týmy, ale vlastně všechny, co do toho vrazí nějaké peníze. Včetně mne, když si platím přenos) měl automobilkám dotovat vývoj hybridních technologií.-
Pepan
10:12 27.10.2015 89.24.157.XXXJá fakt nevím, jestli si fabriky tuhle příšernost vynutily, ale je fakt, že FIA tehdy měla říct - ano, ale jedině pokud cena nebude vyšší než u staré generace motorů- Už tehdy dost týmů nadávalo na to, že náklady jsou vysoké. No a FIA na to reagovala tím, že posvětila výrobu ještě dražších agregátů. Oni jsou ten nejvyšší orgán, který stanovuje pravidla sportu, oni mají právo restrikce. Ale zatím to vypadá tak, že akorát při požáru hasí největší plameny, místo aby dělali protipožární prevenci.-
rock
10:24 27.10.2015 37.188.142.XXX
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek