DISKUZE K ČLÁNKU Veto Ferrari vede FIA k úsilí o prosazení standardního motoru

Ferrari při nedávném zasedání využilo své právo veta a zamítlo rozpočtové stropy pro motory. To se stalo hlavním impulsem pro Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), aby začala ve Formuli 1 prosazovat standardizovaný motor.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Veto Ferrari vede FIA k úsilí o prosazení standardního motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 27.10.2015 23:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 16 lidí) 27.10.2015 08:49
FIA se normálně zbláznila. Už když začaly před… »
» uzivatel001863 (Hlasovalo 13 lidí) 27.10.2015 09:52
Pokud si to přesně pamatuju, Ross svého času… »
» jumpman (Hlasovalo 11 lidí) 27.10.2015 10:45
jako sorry, ale nevidím důvod, proč by měl… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • skejpa

    skejpa

    88.146.158.XXX
    Tohle mi přijde ujeté. Jednou se ty motory zavedly, tak ať to tak nechají a pokusí se snižovat náklady s postupem času. Zrovna když Ferrari začne Mercedes dotahovat a v příští sezóně se přiblíží snad i Renault s Hondou, tak to zase změněj ? A bude zase nějaký lepší a nějaký horší a budou cpát obrovské peníze do vývoje protože motor je sice výrobně levnej ale dotahování konkurence je drahé a zase to pojede dokolečka. Já bych nechal co je. Výkon to má solidní, už i spolehlivost je dobrá a pokud někdo nemá na motor, tak prostě v F1 nemá co dělat.

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001863

    uzivatel001863

    212.158.134.XXX
    Pokud si to přesně pamatuju, Ross svého času prohlásil, že fromule sežerou za sezonu tolik benzínu, co letadlo za jeden let do Malajsie.

    + 13 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    Stejně nechápu, jak může FIA jen tak od stolu mrsknout nějakou cenu! Ferrari řeklo už v okamžiku, kdy tato "spásná" (od slova spásat) myšlenka přišla na pořad dne, že nemůže přeci prodávat motor za míň než to vyrobí! To si panáci z FIA nejsou schopni ani udělat audit u jednotlivých výrobců, aby si tu cenu necucali z prstu?
    A nějaký socka motor bude fakt zábava. Pokud to postaví tak, že bude levnější a přitom výkonnější než ERS (což není nemožné) tak se celá slavná ekologická koncepce FIA zhroutí jak domeček z karet

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Ta ekologická koncepce je stejná pitomost jako ten jejich současný návrh. Na jedné straně se sleduje, kolik sežere formule na trati, na druhé straně nikoho nezajímá, kolik pohonných hmot spotřebují kamióny a letadla, které ten "cirkus" přepravují od jedné trati k druhé. A že těch kamiónů je.

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.142.XXX
      Když opominu skutečnost, že může,

      - protože angažmá v F1 je především marketingově prospěšná činnost, tudíž náklady navíc můžou zahrnout do kolonky reklama
      - protože např. Mercedes tvrdí, že některé technologie se postupně mohou objevit a objeví v sériových motorech. Je tedy zřejmé, že ten vývoj, který probíhá v dílnách a laboratořích vyhrazených pro F1, by úplně stejně probíhal v rámci toho samýho koncernu, v těch samých dílnách a laboratořích, akorát by na jejich dveřích byl jinej štítek.

      tak pod výrobní cenou neprodávají určitě. Ta se (podle článků na tomhle serveru) odhaduje pod 1 mil. E za pár.

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        jako sorry, ale nevidím důvod, proč by měl jakýkoliv výrobce dotovat svého konkurenta. To, že někdo plácne cifru 1milE za pár motorů, vůbec není směrodatné. Pokud by FIA přišla se seriozní studií, kde by řekla - vy vyrobíte jeden motor za 1mil E, tak ho musíte za tuto cenu nabídnout k prodeji - asi by nikdo nemohl nic namítat, ale takhle je to postavené na hlavu! Ty jako víš, co všechno musí výrobce motoru dodat zákazníkovi kromě 100kg zpracovaného hliníku?
        Když čteš mezi žádky, tak bez speciálního paliva, bez úprav software a dalších věcí by nejspíš zákaznické týmy motor ani nenastartovali. Co vím, tak každý zákaznický tým má k dispozici technický tým dodaný výrobcem, který se mu o ty motory stará, myslíš, že jsou tam zadarmo?
        Tohle není jednoduchá otázka. Tyhle motory jsou předraženej klumprd, kterej výrobcům vnutila FIA ve spolupráci s renaultem a nenechala jim ani možnost alternativy. Dalším nesmyslem je zákaz vývoje během sezony. Když nastoupili V8, tak první sezonu byly motory volné a až v další zmražené a FIA zvolila okamžik, kdy byly výkonnostně nejblíž sobě. Tohle smrdí úplatkem ze strany nejmenovaného dominantního týmu... Sám Todt přiznal, že mercedes vedl s FIA nadstandartní jednání před zavedením těchto jednotek...

        + 11 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.142.XXX
          Kterýmu výrobci to FIA vnutila? Sám zmiňuješ, že Renault v tom frčel od začátku a že Mercedes se taky "nadstandardně" angažoval - takže v podstatě zbývá jenom Ferrari (a to jenom proto, že jsem línej hledat starý články, abych našel, jakej k tomu měli tehdy postoj, z hlavy to nevím).
          Jestli to bylo někomu doopravdy vnucený, tak jsou to zákaznický týmy.

          A netvrdím, že jde o metrák hliníku. Sumu 750000-1000000 euro odhadovaly zákaznické týmy jako navýšení celkových nákladů, když se na jaře projednávalo navýšení počtu motorů na sezónu ze čtyř na pět. Tedy včetně paliva a maziva a třeba i včetně toho pikolíka, kterej to zákazníkovi nastartuje. Použil jsem tu nepřesnou formulaci "výrobní cena", abych od ní zřetelně oddělil náklady na vývoj.

          btw dva argumenty, proč by výrobci motorů klidně mohli dotovat zákazníky, máš v postu, na kterej odpovídáš.

          + 5 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            stál o to pouze renault a mercedes se později připojil. Ferrari chtělo zůstat u atmosférického motoru. Když FIA nehodlala ustoupit od toho nesmyslu, tak si ferrari alespoň vydupalo že to bude 6V místo řadového čtyřválce.
            Jenže to co uvádíš je naprostý nesmysl. Vůbec nemáš tušení, jak mají postavený smlouvy, protože pokud musí vydržet se 4 motory, tak asi mají ve smlouvě dodávku 4 motorů a pokud musí použít další, tak se nejspíš výrobce bude spolupodílet na ceně, když původně ten motor neměli ani potřebovat. Další věcí je to, že veškeré podpůrné prostředky pro motory budou asi stejné ať použiješ 4 nebo 7 motorů, takže se to asi nemůže do ceny promítnout. Zkrátka vaříš z vody.
            Asi jsem natvrdlej, ale já sem jenom obyčejnej elektrikář, tak mi to zkus vysvětlit, na čem jako ten výrobce dostane nějakou reklamu, když bude svůj motor dodávat za svoje peníze nějakýmu loserovi, kterej není schopen sestavit a dodržet rozpočet na sezonu?

            + 9 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              rock

              37.188.142.XXX
              Jeden příklad reklamy za všechny máš třeba v tomhle
              [odkaz na stránku]
              článku.

              Podívej, mně je to jedno, já svůj názor napsal. Klidně věř tomu, že zinkasováním 20 mega euro za sadu motorů výrobce pokryje tak leda svoje náklady vzniklé jejich výrobou a dodávkou.

              + 6 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                hmm, možná by sis měl i ty uvědomit, že spoustu dílů dodává dodavatel. Já si vážně nemyslím, že by si naúčtovali 1000% nákladů, jak naznačuje FIA. Pokud jim chtěli určit strop, mělo to být podloženo alespoň auditem...
                V tom odkazu pořád nějak nevidím, kde se má komu vyplatit podpora soupeře...

                + 6 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  rock

                  37.188.142.XXX
                  Teď mne určitě jenom zkoušíš, je to tam černý na bílým
                  "Poskytneme motor, protože chceme, aby děti Red Bullu jezdily s daimlery"
                  Co na tom chceš vysvětlovat? Navážeme značku Mercedes na značku Red Bull, protože chceme, aby relativně usedlej Mercedes konečně už zaujal všechny ty mladé, co se identifikují s Red Bull životním stylem a aby ho zahrnuli do okruhu možných alternativ, až budou přemýšlet o novým autě.
                  Red Bull GmbH a Daimler AG nejsou vzájemní konkurenti nebo soupeři a na spolupráci můžou profitovat oba, přestože v F1 budou proti sobě závodit (pokud se domluví, samozřejmě). Je v podstatě podružný, jestli a jak se to finančně vyplatí nebo nevyplatí závodnímu týmu Mercedes F1, protože ten je jenom součástí koncernu o 300 000 zaměstnancích.
                  Možností reklamy je spousta, tohle je jedna z těch do očí bijících.

                  1000% asi ne. Pokud 100% znamená +- 0, tak můj (nepodloženej) tip je 200% jako minimum a 300% by mne nepřekvapilo.

                  Nicméně souhlasím s tím, že cenový strop měla FIA direktivně stanovit předem. Bylo by na výrobcích, jak to udělají, aby se do limitu vešli.

                  + 5 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    no, já to asi chápu jinak. Laudovi se nedá věřit vůbec nic a kdyby to bylo jak říká, tak má red bull v kapse smlouvu na motory od mercedesu. No, ale nějak nemá, což? Pochop to, že by možná byla dobrá reklama, kdyby všichni co mají mercedes dokázali natřít zbytek pole, jenže tak to není a těch pár ušetřenejch eur by rozdíl nepřineslo. Takže pokud ten zákazník chce jezdit, tak holt potřebuje motor a proč by ho měl ten výrobce dotovat z vlastní kapsy, když to vážně nepotřebuje? Uvědom si další souvislost, v dřívějších dobách bylo normální, že náklady na motor byly 50% rozpočtu týmu, současná situace je návratem k cca roku 2000 - 2004 kdy byly náklady na motor na podobné úrovni jako teď, ale nikdo si nestěžoval. Aź zmrazené V8 snížily náklady na motor pro zákazníky a to až po cca 3 sezonách od zmražení. Takže můj názor je to, že sice chápu rozhořčení zákaznických týmů, ale jak to tedy dělali dřív? Asi věnovali víc peněz na vlastní tým a ne do okolních aktivit.
                    Viděl jsem audit, kde auditorská společnot tvrdila, že nutné náklady zákaznických týmů jsou cca 30% jejich skutečných rozpočtů, tak potom řekni, kdo má kde šetřit?

                    + 5 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        78.102.41.XXX
        Samozřejmě, že nemůže... Pokud chceš někoho dotovat, tak si dotuj a strkej si to do jaké kolonky chceš...

        Co se praxe týče... Tak z F1 se toho v reálných vozech objeví jen skutečně málo... Silniční rodinné vozy jsou úplně jiná kategorie... Pro Mercedes je dobré, že díky F1 panuje povědomí o tom, že umí udělat ten nejlepší hybridní motor... Čert vem, že s jejich motory v silničních vozech nemá společného vůbec nic, že je dílem pár géniů, kteří měli absurdní zadání (1 motor na 5 závodních víkendů apod) a téměř neomezený rozpočet...

        + 5 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      Postavit výkonnější motor bez ERS při zachování stropu 100 litrů paliva na motor bude celkem oříšek. Hybridní technologie přidávají nyní kolem 150 koní výkonu.

      + 7 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Nad tím už taky delší dobu uvažuji. Dřívější generace motorů měla, pokud si pamatuji, povolenou spotřebu 150 litrů na závod. Pokud bude stanoven stejný limit spotřeby, bude to znamenat, že v závodě budou dvě kategorie vozů. Ty s dražšími motory se budou prát o přední místa a ty s levnějšími budou občas paběrkovat, při vysoké úmrtnosti v závodě. jednotlivé body za desáté místo. 12 Copak asi na to řekne Monisha? 12

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    FIA se normálně zbláznila. Už když začaly před několika lety prosakovat první zprávy o ceně hybridních motorů, věděl jsem, že tento krok je nesmysl. Je pochopitelné, že pokud další generace motorů je 2-3x dražší, než motory starší generace, budou s tím mít některé týmy problémy. Tohle mohla FIA předvídat a tento krok zastavit. Nyní jde FIA proti výrobcům hybridních motorů a vypisuje tendr na motory pro "socky". Takže fabriky, které do vývoje hybridů nainvestovaly doslova miliardy, mohou své investice odepsat, protože strejcové z FIA nedohlédnou ani na špičku svého nosu.

    + 16 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.142.XXX
      Ony ty fabriky si tuhle příšernost samy prosadily, nikdo je k tomu nenutil. A ty miliardy by v rámci vývoje sériové produkce proinvestovaly tak jako tak.

      Vlastně mne vůbec nenapadá žádnej rozumnej důvod, proč by kolotoč F1 (konkrétně mám na mysli soukromé týmy, ale vlastně všechny, co do toho vrazí nějaké peníze. Včetně mne, když si platím přenos) měl automobilkám dotovat vývoj hybridních technologií.

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Já fakt nevím, jestli si fabriky tuhle příšernost vynutily, ale je fakt, že FIA tehdy měla říct - ano, ale jedině pokud cena nebude vyšší než u staré generace motorů- Už tehdy dost týmů nadávalo na to, že náklady jsou vysoké. No a FIA na to reagovala tím, že posvětila výrobu ještě dražších agregátů. Oni jsou ten nejvyšší orgán, který stanovuje pravidla sportu, oni mají právo restrikce. Ale zatím to vypadá tak, že akorát při požáru hasí největší plameny, místo aby dělali protipožární prevenci.

        + 7 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama