DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli bude definovat "jasnější proceduru" užívání pneumatik
Je to taková malá násobilka letošní sezóny - nejdřív musí přijít nějaká kontroverzní situace, aby všemožně opěvovaný dodavatel pneumatik Pirelli mohl oznámit, že zlepší to či ono. Dalo se něco jiného čekat po Grand Prix Itálie?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli bude definovat "jasnější proceduru" užívání pneumatik
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 8 lidí)
14.09.2015 23:14
Rád bych se zeptal na jednu věc - on někdo běhá s… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Alfred
19:34 14.09.2015 78.41.168.XXXNechápu proč autor srovnává prokazatalný a úmyslný zásah do tankovacího zařízení, nebo branku dosaženou rukou s tlakem pneumatik, který se v průběhu závodu mění z principu a cela přirozeně. Tlak byl předepsán na žádost Pirrelli, jehož inženýři dohlížili na huštění gum a neměli žádnou námitku. Předpokládám že hodnota mezního tlaku byla určena vzhledem na bezpečnost a v závodním režimu byla ta hodnota reálně daleko za hranicí toho, co se vyžadovalo. To jako v momentu kdy během přeháňky vyjede SC, díky ochlazení vzducu rapidně klesne i teplota trati, pneu a zcela přirozeně a zákonitě i tlak v nich, tak je všechny DSQ, protože tlak klesne pod předepsanou mez, nebo jak?
A tohle napíše někdo kdo píše chorály na doby dávno minulé, kdy byla tráva zelenější než dnes a s gumama krom přehazování stran, směrů, nebo třeba různorodého tlakování bez omezení dělali jinačí psí kusy.
Mě např. zaráží víc to, že jeden jezdec vyvolá hysterii díky 1!, slovy jednomu defektu, gumaři jsou defacto po bezbřehé kritice donuceni vyžadovat jakési tlaky a teď se řeší kosočtvercovina, kterou jsou někteří schopni vydávat za nevídanou a neakceptovatelnou unfair událost.-
Fanda.LH
21:48 14.09.2015 78.102.41.XXXProtože mu...
Jinak je jasné, že ohledně těch tlaků je / bylo to hodně nedomyšlené. Jistě mohla přijít DSQ, proti které by se Mercedes odvolal a měsíc, či 14 dní by se řešila pěkná hovadina = Jen další negativní reklama... Dále předpokládám, že ostatní týmy mohli vznést protest, ale nestalo se tak... Což taky o něčem svědčí... -
RoBertino
23:14 14.09.2015 83.208.82.XXXRád bych se zeptal na jednu věc - on někdo běhá s manometrem a měří tlak v pneumatikách během závodu? Mluvíme o měření před závodem a tam je norma jasně daná. Že máte výhrady proti mému psaní mě až tak nepřekvapuje. Ale že mi podsouváte věci, které nedělám, mi docela vadí - nikdy jsem neříkal, že se v minulosti nedělaly psí kusy, stačí si přečíst dřívější stati nebo třeba příspěvek, co provedl všemi milovaný Stewart v Kyalami. Takže žádná tráva zelenější dříve nebo nyní, ale dodržujme něco, co je dáno.
A jenom mimochodem - v Spa nešlo o jeden, slovy jeden defekt, nýbrž dva - Rosberg a Vettel. A když už napíšete něco podobného, tak se podívejte, co vyvolalo hysterii, když už používáte toho výrazu, s uzavřenými kokpity. Dva, slovy dva případy - Massa a Bianchi. Surtees a Wilson jezdí v jiné kategorii, ale to snad víte. To jen pro srovnání. Vám se možná bude zdát zase mimo mísu nebo ho vtipně nazvete kosočtvercovinou. A taky se docela těším na vyčerpávající přehled těch psí kusů, které se s pneumatikami dělaly v minulosti.
-
Alfred
23:47 14.09.2015 78.41.168.XXXZeptat se můžete, ne s manometrem během závodů nikdo neběhá, od toho je snad telemetrie a před závodem na dohuštění pneumatik na předepsanou mez dohlížel inženýr firmy která si onu mez vynutila. Nezlobte se na mne, ale úmyslný zásah do konstrukce tankovacího zařízení a zcela přirozenou fluktuaci tlaku mezi odkrytím zahřívacích deček a dokončením zahřívacího kola můžete myslet vážně opravdu asi jen vy.
Vyčerpávající přehled psích kusů které se dělaly v minulosti nechám na Vás, jistě se toho rád ujmete -vždyť není jednoho článku který by jste nevěnoval z 90% minulosti aby ste jej ukončil kratičkým odstavcem věnujícím se aktuální události. Čekám že nebude dlouho trvat a výsledkovým listinám ze všech tréninků, kvalifikace a závodu bude předcházet taky obligátní exkurs do minulosti aspoň přes dvě A4.
Co se týče kokpitů, tak ano řeší se kosočtvercovina - protože u Wilsona všichni ječí nad vraždícími ůlomky, ale že obzávod závodí mezi betonovými zdmi které z ůlomků dělají reaktivní střely se jaksi neřeší . V GP2 na Spa mladý De Jong čelne narazil do pneubariéry, snad to bylo i stejný víkend a upadly mu všehovšudy dvě zrcátka a pochybuji, že někoho napadlo řešit krytí kokpitu. Bianchimu by nepomohl žádný kryt a defekt gumy je prostě defekt - bouchaly gumy i Michelinu, bouchaly Bridgestonu, bouchaly Good Yearu a teď bouchly dvě (promiňte, pro Vás to musí být zcela zásadní rozdíl v počtu) gumy Pirelli - a v budoucnosti zcela jistě bouchne i jiná guma - zvláště tehdy když od ní bude někdo očekávat něco, čeho nikdy předtím schopna nebyla. Proč se neřeší dlouhodobé a do očí bijící nedodržování limitů tratě jezdci? Možná by pak gumy nebouchaly vůbec... I u šachu si můžete vypíchnout oko, nezranitelnost a nesmrtelnost nezaručí nikdo nikomu u žádné činnosti.-
RoBertino
00:07 15.09.2015 83.208.82.XXXJeden velice moudrý člověk řekl, že kdo nezná minulost, nemůže v současnosti udělat nic přínosného. Toho se hodlám držet už jenom proto, že přítomnost máte zmapovanou do mrtě. Mně se prostě líbí a rád se k ní vracím, protože je v ní ještě velké množství příběhů, které nikdo nezachytil. A věřím, že za X let - a tady si opravdu netroufám odhadovat, jak dlouho ještě F1 bude fungovat, zvláště s ohledem na současné kosodélníky - někdo bude psát třeba o Grand Prix Velké Británie 2013, kdy během jediného závodu rozhodně nepraskla jen jedna, slovy jedna jediná pneumatika.
Proč se neřeší vyjíždění pilotů z trati? Ze stejného důvodu, jako se promíjí zdánlivě malé odchylky od pravidel. Prostě dokud někdo nenajde odvahu a nebude trestat, tak to bude procházet.
Na závěr, domníváte se, že všechny články týkající se současnosti, které píšu na tento web, jsou opravdu z 90% věnovány hluboké minulosti F1? Pak by mě zajímalo, co čtete.
Díky-
Alfred
00:34 15.09.2015 78.41.168.XXXjo pane, Silverstone 2013 je taky argument jako noha....za prvé guma z 2013 není guma z 2015 a za druhé to bylo opět Pirelli které se odneslo největší díl viny i když zrovna tam měly týmy potíž pochopit která strana je levá a pravá, nebo odklon kol měřili s bulharským metrem. Když se tak rád do minulosti vracíte tak poč po mne žádáte výčet psích kusů ? Namátkou fopá u Bottase s rozdílnymi sadami nebyl v minulosti žádný unikát..
Co se týče provinění Mercedesu - znáte přesné znění prvidla které měl dle vás porušit, nebo jen nafukujete svůj dojem? Pokud vím, tak FIA ve svém zápisu konstatovala, že Mercedes na vůz nasadil správně nahuštěné gumy dle požadavků výrobce....nikde nebylo zadefinováno, že si ten tlak musí udržet v každém okamžiku, zadefinován byl jen minimální tlak pod kterým se mustí nahustit. Krom toho tlak se měřili na roštu jen prvním čtyřem vozům - tedy de facto jen Merglu a Ferrari. Co myslíte, když u Rosberga klesl tlak o víc než 1 psi při 84° na čele roštu, tak jaký by asi naměřili na 20. místě kde ty gumy během doby kdy se tam dovalí komisař s manometrem budou ještě chladnější? A to se už bavíme o poklesu takřka 30° proti 110° v zahřívacích dečkách...Pirelli zcela jistě nevolilo onu hodnotu pro studenou gumu, ale pro gumu v závodním režimu.
Co se týče minulosti - tak třeba tento článek. Nenacházím jiný důvod pro připomenutí požáru na Hockenheimu 1994 jen exhibiční...a to nebudu rýpat do toho pod jakým stresem jste to musel psát, že jste zas a opět krom chybné konotace uvedl i chybnou dataci (1991). Snad prominete, ale při Vaší ironii a sarkasmu mířenému na nejmenovaného kolegu z fachu to pobaví výdatně pokaždé.
Krom toho si nepamatuji že by jste tady halasně volal po potrestání Vettela nebo dodržování pravidel, když vyjel z pit lane na dráhu v jednom z letošních tréninků s nedotaženým kolem a ještě to kamufloval údajným probržděním....Nebo když se coural po defektu ve Spa do boxů v závodní stopě a ohrožoval jiné jezdce - o tom pravidla taky něco píšou pane Pavelka.-
RoBertino
02:00 15.09.2015 83.208.82.XXXA já jsem snad někde psal, že Vettel se zachoval správně? Hájil jsem ho, že měl bytostné právo dojet s gumou do boxů? Tak jako to udělal Rosberg v Maďarsku? Máte pravdu, prvidla, jak píšete, tak dokonale neznám. S ohledem na rozmístění klávesnic se stane, že se uklepnete, což právě o něco dříve uvedené slovo dokazuje. Netvářím se jako neomylný jedinec a mé chyby mě mrzí. A když se opět vrátíme k psím kusům, mám dojem, že jste psal něco o letech zelené trávy, kterou tak oslavuji. V té tedy Bottas jezdil jen stěží.
A ještě k té exhibici, jen díky tomu, že došlo k maléru u Verstappenova Benettonu se přišlo na podvod, který nešel zakamuflovat, ono hořící auto se dá těžko prezentovat jako povinnou show pro diváky. Byl jenom ilustrací toho, že ačkoliv šlo o prohřešek proti pravidlům, stejně potrestán nebyl. To zpochybnit nelze.
Stále se nemohu zbavit jednoho pocitu, že ať napíšu cokoliv, jste prostě zásadně proti. Možná z jistých nejmenovaných důvodů. A když už jsme u ironie a sarkasmu nejmenovaného kolegu z fachu (nepíše se náhodou z fochu), pusťte si Grand Prix Anglie 2014 a pak se budeme o těchto dvou termínech bavit.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek