DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli bude definovat "jasnější proceduru" užívání pneumatik

Je to taková malá násobilka letošní sezóny - nejdřív musí přijít nějaká kontroverzní situace, aby všemožně opěvovaný dodavatel pneumatik Pirelli mohl oznámit, že zlepší to či ono. Dalo se něco jiného čekat po Grand Prix Itálie?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli bude definovat "jasnější proceduru" užívání pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 15.09.2015 02:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovalo 8 lidí) 14.09.2015 21:48
Protože mu... Jinak je jasné, že ohledně těch… »
» RoBertino (Hlasovalo 8 lidí) 14.09.2015 23:14
Rád bych se zeptal na jednu věc - on někdo běhá s… »
» Alfred (Hlasovalo 8 lidí) 14.09.2015 23:47
Zeptat se můžete, ne s manometrem během závodů… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Alfred

    Alfred

    78.41.168.XXX
    Nechápu proč autor srovnává prokazatalný a úmyslný zásah do tankovacího zařízení, nebo branku dosaženou rukou s tlakem pneumatik, který se v průběhu závodu mění z principu a cela přirozeně. Tlak byl předepsán na žádost Pirrelli, jehož inženýři dohlížili na huštění gum a neměli žádnou námitku. Předpokládám že hodnota mezního tlaku byla určena vzhledem na bezpečnost a v závodním režimu byla ta hodnota reálně daleko za hranicí toho, co se vyžadovalo. To jako v momentu kdy během přeháňky vyjede SC, díky ochlazení vzducu rapidně klesne i teplota trati, pneu a zcela přirozeně a zákonitě i tlak v nich, tak je všechny DSQ, protože tlak klesne pod předepsanou mez, nebo jak?
    A tohle napíše někdo kdo píše chorály na doby dávno minulé, kdy byla tráva zelenější než dnes a s gumama krom přehazování stran, směrů, nebo třeba různorodého tlakování bez omezení dělali jinačí psí kusy.
    Mě např. zaráží víc to, že jeden jezdec vyvolá hysterii díky 1!, slovy jednomu defektu, gumaři jsou defacto po bezbřehé kritice donuceni vyžadovat jakési tlaky a teď se řeší kosočtvercovina, kterou jsou někteří schopni vydávat za nevídanou a neakceptovatelnou unfair událost.

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      78.102.41.XXX
      Protože mu...

      Jinak je jasné, že ohledně těch tlaků je / bylo to hodně nedomyšlené. Jistě mohla přijít DSQ, proti které by se Mercedes odvolal a měsíc, či 14 dní by se řešila pěkná hovadina = Jen další negativní reklama... Dále předpokládám, že ostatní týmy mohli vznést protest, ale nestalo se tak... Což taky o něčem svědčí...

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Rád bych se zeptal na jednu věc - on někdo běhá s manometrem a měří tlak v pneumatikách během závodu? Mluvíme o měření před závodem a tam je norma jasně daná. Že máte výhrady proti mému psaní mě až tak nepřekvapuje. Ale že mi podsouváte věci, které nedělám, mi docela vadí - nikdy jsem neříkal, že se v minulosti nedělaly psí kusy, stačí si přečíst dřívější stati nebo třeba příspěvek, co provedl všemi milovaný Stewart v Kyalami. Takže žádná tráva zelenější dříve nebo nyní, ale dodržujme něco, co je dáno.
      A jenom mimochodem - v Spa nešlo o jeden, slovy jeden defekt, nýbrž dva - Rosberg a Vettel. A když už napíšete něco podobného, tak se podívejte, co vyvolalo hysterii, když už používáte toho výrazu, s uzavřenými kokpity. Dva, slovy dva případy - Massa a Bianchi. Surtees a Wilson jezdí v jiné kategorii, ale to snad víte. To jen pro srovnání. Vám se možná bude zdát zase mimo mísu nebo ho vtipně nazvete kosočtvercovinou. A taky se docela těším na vyčerpávající přehled těch psí kusů, které se s pneumatikami dělaly v minulosti.

      + 8 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Alfred

        Alfred

        78.41.168.XXX
        Zeptat se můžete, ne s manometrem během závodů nikdo neběhá, od toho je snad telemetrie a před závodem na dohuštění pneumatik na předepsanou mez dohlížel inženýr firmy která si onu mez vynutila. Nezlobte se na mne, ale úmyslný zásah do konstrukce tankovacího zařízení a zcela přirozenou fluktuaci tlaku mezi odkrytím zahřívacích deček a dokončením zahřívacího kola můžete myslet vážně opravdu asi jen vy.
        Vyčerpávající přehled psích kusů které se dělaly v minulosti nechám na Vás, jistě se toho rád ujmete -vždyť není jednoho článku který by jste nevěnoval z 90% minulosti aby ste jej ukončil kratičkým odstavcem věnujícím se aktuální události. Čekám že nebude dlouho trvat a výsledkovým listinám ze všech tréninků, kvalifikace a závodu bude předcházet taky obligátní exkurs do minulosti aspoň přes dvě A4.
        Co se týče kokpitů, tak ano řeší se kosočtvercovina - protože u Wilsona všichni ječí nad vraždícími ůlomky, ale že obzávod závodí mezi betonovými zdmi které z ůlomků dělají reaktivní střely se jaksi neřeší . V GP2 na Spa mladý De Jong čelne narazil do pneubariéry, snad to bylo i stejný víkend a upadly mu všehovšudy dvě zrcátka a pochybuji, že někoho napadlo řešit krytí kokpitu. Bianchimu by nepomohl žádný kryt a defekt gumy je prostě defekt - bouchaly gumy i Michelinu, bouchaly Bridgestonu, bouchaly Good Yearu a teď bouchly dvě (promiňte, pro Vás to musí být zcela zásadní rozdíl v počtu) gumy Pirelli - a v budoucnosti zcela jistě bouchne i jiná guma - zvláště tehdy když od ní bude někdo očekávat něco, čeho nikdy předtím schopna nebyla. Proč se neřeší dlouhodobé a do očí bijící nedodržování limitů tratě jezdci? Možná by pak gumy nebouchaly vůbec... I u šachu si můžete vypíchnout oko, nezranitelnost a nesmrtelnost nezaručí nikdo nikomu u žádné činnosti.

        + 8 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          83.208.82.XXX
          Jeden velice moudrý člověk řekl, že kdo nezná minulost, nemůže v současnosti udělat nic přínosného. Toho se hodlám držet už jenom proto, že přítomnost máte zmapovanou do mrtě. Mně se prostě líbí a rád se k ní vracím, protože je v ní ještě velké množství příběhů, které nikdo nezachytil. A věřím, že za X let - a tady si opravdu netroufám odhadovat, jak dlouho ještě F1 bude fungovat, zvláště s ohledem na současné kosodélníky - někdo bude psát třeba o Grand Prix Velké Británie 2013, kdy během jediného závodu rozhodně nepraskla jen jedna, slovy jedna jediná pneumatika.
          Proč se neřeší vyjíždění pilotů z trati? Ze stejného důvodu, jako se promíjí zdánlivě malé odchylky od pravidel. Prostě dokud někdo nenajde odvahu a nebude trestat, tak to bude procházet.
          Na závěr, domníváte se, že všechny články týkající se současnosti, které píšu na tento web, jsou opravdu z 90% věnovány hluboké minulosti F1? Pak by mě zajímalo, co čtete.
          Díky

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            Alfred

            78.41.168.XXX
            jo pane, Silverstone 2013 je taky argument jako noha....za prvé guma z 2013 není guma z 2015 a za druhé to bylo opět Pirelli které se odneslo největší díl viny i když zrovna tam měly týmy potíž pochopit která strana je levá a pravá, nebo odklon kol měřili s bulharským metrem. Když se tak rád do minulosti vracíte tak poč po mne žádáte výčet psích kusů ? Namátkou fopá u Bottase s rozdílnymi sadami nebyl v minulosti žádný unikát..
            Co se týče provinění Mercedesu - znáte přesné znění prvidla které měl dle vás porušit, nebo jen nafukujete svůj dojem? Pokud vím, tak FIA ve svém zápisu konstatovala, že Mercedes na vůz nasadil správně nahuštěné gumy dle požadavků výrobce....nikde nebylo zadefinováno, že si ten tlak musí udržet v každém okamžiku, zadefinován byl jen minimální tlak pod kterým se mustí nahustit. Krom toho tlak se měřili na roštu jen prvním čtyřem vozům - tedy de facto jen Merglu a Ferrari. Co myslíte, když u Rosberga klesl tlak o víc než 1 psi při 84° na čele roštu, tak jaký by asi naměřili na 20. místě kde ty gumy během doby kdy se tam dovalí komisař s manometrem budou ještě chladnější? A to se už bavíme o poklesu takřka 30° proti 110° v zahřívacích dečkách...Pirelli zcela jistě nevolilo onu hodnotu pro studenou gumu, ale pro gumu v závodním režimu.
            Co se týče minulosti - tak třeba tento článek. Nenacházím jiný důvod pro připomenutí požáru na Hockenheimu 1994 jen exhibiční...a to nebudu rýpat do toho pod jakým stresem jste to musel psát, že jste zas a opět krom chybné konotace uvedl i chybnou dataci (1991). Snad prominete, ale při Vaší ironii a sarkasmu mířenému na nejmenovaného kolegu z fachu to pobaví výdatně pokaždé.
            Krom toho si nepamatuji že by jste tady halasně volal po potrestání Vettela nebo dodržování pravidel, když vyjel z pit lane na dráhu v jednom z letošních tréninků s nedotaženým kolem a ještě to kamufloval údajným probržděním....Nebo když se coural po defektu ve Spa do boxů v závodní stopě a ohrožoval jiné jezdce - o tom pravidla taky něco píšou pane Pavelka.

            + 7 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              83.208.82.XXX
              A já jsem snad někde psal, že Vettel se zachoval správně? Hájil jsem ho, že měl bytostné právo dojet s gumou do boxů? Tak jako to udělal Rosberg v Maďarsku? Máte pravdu, prvidla, jak píšete, tak dokonale neznám. S ohledem na rozmístění klávesnic se stane, že se uklepnete, což právě o něco dříve uvedené slovo dokazuje. Netvářím se jako neomylný jedinec a mé chyby mě mrzí. A když se opět vrátíme k psím kusům, mám dojem, že jste psal něco o letech zelené trávy, kterou tak oslavuji. V té tedy Bottas jezdil jen stěží.
              A ještě k té exhibici, jen díky tomu, že došlo k maléru u Verstappenova Benettonu se přišlo na podvod, který nešel zakamuflovat, ono hořící auto se dá těžko prezentovat jako povinnou show pro diváky. Byl jenom ilustrací toho, že ačkoliv šlo o prohřešek proti pravidlům, stejně potrestán nebyl. To zpochybnit nelze.
              Stále se nemohu zbavit jednoho pocitu, že ať napíšu cokoliv, jste prostě zásadně proti. Možná z jistých nejmenovaných důvodů. A když už jsme u ironie a sarkasmu nejmenovaného kolegu z fachu (nepíše se náhodou z fochu), pusťte si Grand Prix Anglie 2014 a pak se budeme o těchto dvou termínech bavit. 03

              + 8 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Tomur

    Tomur

    188.175.122.XXX
    "Trochu to mimo jiné připomíná známou situaci v Grand Prix Německa 1991. Tým Benetton tehdy v rozporu s pravidly odstranil z tankovací hlavice bezpečnostní filtry."

    RoBertino, omylem jsi napsal 1991, správně má být 1994 03

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    18 Pirelli + FIA!?! sakra, proč se mě vybaví pejsek + kočička s dortem, nebo ještě spíše Pat + Mat..........

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama