DISKUZE K ČLÁNKU Proč se Mercedes obával o Hamiltona? Podváděl s tlaky v pneumatikách?

Vítěz Velké ceny Itálie Lewis Hamilton i jeho týmový kolega Nico Rosberg jsou vyšetřování komisaři FIA kvůli podezření z toho, že porušili nařízení o minimálním tlaku pneumatik. Pro start závodu je natlakovali méně, než vyžadují technická pravidla.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč se Mercedes obával o Hamiltona? Podváděl s tlaky v pneumatikách?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 07.09.2015 08:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasovalo 28 lidí) 06.09.2015 16:04
Pat Symonds to řekl pěkně, "buď je tlak ve… »
» Petr (Hlasovalo 25 lidí) 06.09.2015 16:24
Tlaky jsou v článku uvedeny. Předpis je jasný,… »
» uzivatel001832 (Hlasovalo 20 lidí) 06.09.2015 15:59
Podle mého všichni zapomínáte na jednu věc...… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • badys

    badys

    46.13.68.XXX
    Možná by se mohlo uvést , jakým způsobem se vlastně tlak v pneumatikách měří, aby při každém po sobě následujícím měření byl tlak stále stejný. Já když měřím gumy ,tak při kontrole tlaku na 0,0nic bych měl tlak vždy menší a menší. Vždy mi trochu usičí bokem.

    + 11 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Pokud vím, tak ty startovní tlaky měří Pirelli klasicky přes ventilek jako u běžných silničních aut. Týmy je pak mají možnost sledovat přes telemetrii.

      + 11 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    78.45.253.XXX
    Je to v pohodě, vyšetřováno je i Ferrari... takže pokud by porušili ty tlaky tak by museli dát určitý trest všem, a všichni víme, že Ferrari žádný trest nikdy od FIA dostat nemůže... Takže obadva odejdou s tím, že bude bububu a příště dostanete pentli...

    + 14 / − 15

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      Ferrarri neni vysetrovano, ale stejne jako u Mercedesu probehla kontrola tlaku pneumatik a vse bylo v poradku. Alespon to tak celou dobu tvrdili na Sky, nebo ty mas nejake aktualni informace, ze tomu tak nebylo?

      + 13 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Sunkael

        Sunkael

        78.45.153.XXX
        Pokud jsem slyšel dobře, tak Ferrari spolu s Mercedesem bylo vyšetřováno kvůli vyšší teplotě zahřívací dečky, plus Mercedes kvůli tlaku.

        + 9 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Ferrari je zcela v pohodě, viz originální dokument komisařů v textu. Mercedes teploty také nepřekročil, u něj jde jen o ty počáteční tlaky.

          + 13 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Jake HorseRadisher

        Jake HorseRadisher

        78.45.253.XXX
        Aha, právě jsem jen čerpal z facebookové stránky... byl jsem totiž v Brně na BOSS GP (bolí mě uši jako prase, ty V10 řvaly jako krávy a to byly jen 2 - ale bylo to super! ) a tak jsem ani formule neviděl, jen jsem se díval na takový jejich online přenos přes facebook a právě tam byl i dokument, kde bylo napsáno, že jsou vyšetřovány Mercedesy i Ferrari...
        Trest nakonec nebyl udělen a správně, byl to poles o 0,3 PSI a na jednom kole... takže 01 komisařům :)
        Příspěvek byl redakčně upraven.

        + 8 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001832

    uzivatel001832

    213.220.254.XXX
    Takový rozdíl v tlaku není poznat. Sám Hamilton to teď na SkySports říkal, že rozdíl je poznat až když to je o nějakých 1PSI a to stejně ne v autě, ale jen v garáži. Ten tlak je prostě jen bezpečnostní nařízení a určitě ne nějaká výhoda pro něj. stejně je to ale zajímavé proč to měli oba špatně . 20

    + 9 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Sunkael

      Sunkael

      78.45.153.XXX
      A nemůže ta výhoda být v lepším výjezdu z pravotočivé zatáčky? Jen se ptám.

      + 9 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      Vettel pro me prekvapive rikal, ze nizsi tlak rovna se vetsi zivotnost pneumatiky. Ale taky se mi libilo, kdyz rikal, ze na takove veci by se nemeli ptat pilotu, protoze ti tam jsou kvuli zcela jine praci a ze Lewis byl sakra rychly a mel zavod pod kontrolou.

      + 9 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      mozna to neni poznat, ale jednou je pravidlo nastaveno zcela jasne a neni tam zadna tolerance o kolik muzes jit pod hranici, aby to bylo bez trestu atd. A ta pravidla plati pro vsechny tymy.

      + 12 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • badys

    badys

    46.13.68.XXX
    ted jsem četl , že ten minimální tlak měl být 1,344Bar. Hamilton měl v jedné gumě o 0,021 Bar tlak menší. Ten nadpis s podváděním je jako z Blesku. Dalo by se to i přeci interpretovat , jako chyba měření.

    + 9 / − 15

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Tlaky jsou v článku uvedeny. Předpis je jasný, pokud natlakuji o něco méně a oficiální KALIBROVANÉ měřidlo mi ukáže méně, tak lze sotva mluvit o chybě měření. Nebo může být žena jen trochu těhotná? Měřidlo určitě prověří. V nadpis je formou otázky. Příspěvek jako od čtenáře Blesku. 03

      + 25 / − 16

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hixaxon

        hixaxon

        213.220.203.XXX
        Předpokládám, že se MER pokusí metodiku a proceduru tak jako tak napadnout a nechat prověřit.

        + 10 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • badys

        badys

        46.13.68.XXX
        Můj názor je , že pro takto vzniklou situaci je slovo podvod, silné a nepravdivé.

        + 12 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          Pokud ho do zavodu pustili s tlakem mensim a meli k mereni kalibrovany merak, tak co jineho, nez ucel a podvod to jako ma byt? To jako chces tvrdit, ze tam maji tak nekompetentni mechaniky, kteri nevi, jaky minimalni tlak tam ma byt, nebo ze neumi spravne precist ciselny udaj z meraku?
          U Rosberga melo ji o 1,1PSI, to uz je pomerne hodne, takze evidentne nejde o nejakou nestastnou nahodu, ale jednoznacny zamer nastavit tlak co nejmensi mozny.

          + 14 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          178.41.37.XXX
          Presne, to slovo je prehnane... Aj minuly rok bolo "prehnane" diskvalifikovat RedBull za chybu merania, ked im masina spapala o nejaku tu stotinku-desatinku viac paliva ako je dovolene... 18 18 18

          + 16 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jake HorseRadisher

            Jake HorseRadisher

            78.45.253.XXX
            Ale vloni v Red Bullu se v tom měřidle evidentě hrabali, a chtěli to nějak občouhnout a navíc i několikrát před tou diskvalifikací byli několikrát varováni, že mají nepovolený průtok paliva... Navíc jak FIA zakázala úpravy toho průtokoměru, tak najednou neměl Red Bull jediný problém....
            Tady v případě Mercedesu mohlo dojít jen k chybě v tom, že to oni měřili ten tlak u zahřáté pneu a komisaři u vychládlé pneu... ano Merceedes udělal chybu, ale bylo to o nepatrný rozdíl a pouze na jedné pneu...

            + 9 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • erdedy

              erdedy

              213.160.189.XXX
              Problem bol, ze okrem RedBullu sa v tom hrabali aj dalsi a na "nepresne" (nakalibrovane?) snimace boli nejake staznosti nielen od RedBullu.
              Podstatne vsak je, ze RedBull si svojvolne presiel na "zaloznu" metodu, sice schvalenu ale proste to spravili svojvolne.

              Tuto je skor problem ten, ze rozdiel bol namerany (nahodne?) akurat na lavej zadnej a na Rosbergovom bol ten rozdiel docela vyznamny.
              Pirelli a FIA pred tyzdnom varovala teamy, ze nebude tolerovat obchadzanie (finty) v tlakoch a tlak musi v ktorejkolvek casti vikendu nesmie byt pod urcenou hodnotou...
              A co sa stalo? Nic. 03

              P.S.: Isola (ci kto?) zaroven ale upozornoval na sede zony, len nebolo jasne "kto sa toho chyti" 03

              + 7 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001832

    uzivatel001832

    213.220.254.XXX
    Podle mého všichni zapomínáte na jednu věc... Mercedes po Hamiltonovi možná chtěl udělat tak velký náskok proto, protože penalizace za nízký tlak je 25s nebo diskvalifikace. Pochybuju, že by ho vyřadili ze závodu, takže by mu v nejhorším dali penalizaci a co by se stalo, kdyby mu jí dali? No nic, protože si udělal ten náskok nad 25s. ;)

    EDIT: Navíc proto by to ani nechtěli říct, což by dávalo smysl. A teď to mlčení jako zamluví tím, že nechtěli mluvit o pneumatikách, protože jinak by museli říct, že se bojí penalizace.

    + 20 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama