DISKUZE K ČLÁNKU Podle Pirelli si za defekt může Ferrari samo, ti však nesouhlasí
Defekt Sebastiana Vettela rozpoutal debatu ohledně bezpečnosti pneumatik. Němec zuří, Pirelli se však brání, že se jednalo o čisté opotřebení a že byl jeho stint příliš dlouhý.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Podle Pirelli si za defekt může Ferrari samo, ti však nesouhlasí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Rostislav M.
(Hlasovalo 11 lidí)
24.08.2015 08:01
Chápu frustraci Ferrari a Seba, ale tolik kol na… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
mi88ki
16:19 25.08.2015 165.72.200.XXX"Takhle měl čistý vzduch a za těch 5 kol neztratil žádný čas a měl o 5 kol čerstvější gumy." To je sakra rozdíl jez na ojetých gumách a na čerstvých. Na ojetých můžeš ztrácet třeba 3 sec na kolo oproti čerstvým, to si piš :-) a za těch pět kol posbíráš klidně čtvrt minuty o tom nepochybuj. To, že Ferrari stavělo až v 15. kole za chybu nepovažuji, protože to byla strategie prvního stintu, jet v provozu pomaleji a zkusit ujet co nejvíc kol.
Co se týče těch tvých 1.5 sec na kolo, co si psal, tak to je totální ústřel. To je totiž běžný rozdíl mezi těmito směsi pokud jsou stejně nové či stejně ojeté. Ale nemůžeš srovnávat 20 kol ojetou tvrdou s čerstvou měkkou. To je další sekunda navíc. A tady hraje ještě důležitá věc, kterou si bohužel z mého příspěvku nepochopil. To že Seb stavěl až v tom 15. kole tak mohl do toho 31.-32. kola tlačit na hardy a pak i na konci na softech nepoměrně více, než ti, kteří šli nebo museli na druhou zastávku od 20.-25. kola. Co se týče Kvjata, tak ten byl za Sebem jen díky tomu, že ten si šetřil gumy ale reálně byl minimálně o sekundu na kolo pomalejší. takže pokud by na to Seb v druhém stintu tlačil s ohledem na to, že nemusí na těch gumách dojet do cíle, tak byl úplně někde jinde než Kvjat. Nemluvě o tom, že Renault na rovinkách moc předjíždět nemůže a nízký přítlak, který byl nucen tady z nouze zvolit, mu samozřejmě žral extrémně gumy.
Seb by vyjel v nejhorším na pátém fleku s minimální ztrátou na oba jezdec před sebou. Ale s mnohem čerstvějšími gumy a místo, aby se musel bránit, tak by útočil a pochybuji, že by se mu na těch ojetinách ubránili. Spa není Monako.-
Mike17
12:48 26.08.2015 93.99.87.XXXPromiň, ale ve 2. stintu měl Vettel pouze o 5 kol čerstvější gumy. To je výhoda v řádu několika málo desetin. Stačí se podívat na rozdíl mezi Grosjeanem a Vettelem. RG měl čersvější (oba tvrdé) gumy o zhruba 10 kol a projevilo se to stahováním necelé 0,5s na kolo. Kde by se vzaly najednou 3s když by rozdíl v gumách nebyl 10 ale 5 kol? Těch pár desetin by na nějaké předjíždění nestačilo. Bylo vidět, že motory Mercedes ve Spa na rovinkách Ferrari jasně válcovaly.
Proč je 1,5s úlet? Z čeho výcházíš při svých 3s? Já vycházím z rychlosti Mercedesů, které byly na NOVÝCH softech o 3s rychlejší než Vettel na starých hardech. A nezlob se, ale Ferrari nebylo ani naprostým omylem ve Spa stejně rychlé jako Mercedes. V kvaldě dostali 1,7s. V závodě to možná nebylo tolik, ale jakmile se Rosberg dostal před ostatní, ujížděl jim tempem hodně přes 1s na kolo (nevím přesně kolik). A ti ostatní nebyli zrovna pomalejší než Ferrari. To samé nevím proč by měl být Kvjat o 1s pomalejší??? Na Ricciho Vettel neměl, Kvjat si podal Kimiho a startoval za ním. Kimi je možná o malinko pomalejší než Vettel, ale řádově o nějakou desetinku nebo dvě. Tak mi uniká, proč by měl Kvjat být rychlejší jak Kimi a přitom být o vteřinu pomalejší jak Vettel. Navíc se podívej na odstup Kvjata od Vettela. Jel vlastně po druhé do boxů právě zhruba 12 kol před koncem. A dojel za RG z větším odstupem, než byl před výměnou za Vettelem. Celkem důkaz toho, že ten čas nenahonil ne? A to byl na rovinkách ku... rychlý. Promiň, tohle ti hrubě nesedí.
Ať počítám jak počítám, cokoliv přes 2s na kolo je jasné sci-fi. A když si k tomu připočítáš naprosto nutné předjíždění (pokud by se povedlo při rychlosti FI a Lotusu), za 10-12 kol prostě výměnu nenahradíš. Naprosto zbytečně by riskovali neúspěšné předjíždění a ztrátu bodů, když měli strategii, která generovala 3. místo, při nejhorším 4-té. Logicky správná volba, pokud by gumy vydžely 3/4 toho co měly vydržet.
-
-
-
-
-
-
Mike17
11:52 24.08.2015 93.99.87.XXXCelkem logická úvaha. Ale zapomněl jsi v tom započíst, že Ferrari není Mercedes a nebyl by rychlejší o 3s na kolo, ale o 1,5s. Nehledě na to, že na konci závodu už Mercedes nedělal ani 2s (samozřejmě to mohli šetřit).
Takže by těžko ten Lotus dohnal, natož tak "žvejkl".
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek