DISKUZE K ČLÁNKU Podle Pirelli si za defekt může Ferrari samo, ti však nesouhlasí

Defekt Sebastiana Vettela rozpoutal debatu ohledně bezpečnosti pneumatik. Němec zuří, Pirelli se však brání, že se jednalo o čisté opotřebení a že byl jeho stint příliš dlouhý.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Podle Pirelli si za defekt může Ferrari samo, ti však nesouhlasí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 26.08.2015 12:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 16 lidí) 23.08.2015 19:21
Nevím, z jakých dat vycházel Arrivabene, ale… »
» Mike17 (Hlasovalo 12 lidí) 24.08.2015 11:48
Musíš taky brát v potaz provoz. Vettel by jezdil… »
» Rostislav M. (Hlasovalo 11 lidí) 24.08.2015 08:01
Chápu frustraci Ferrari a Seba, ale tolik kol na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • mi88ki

                mi88ki

                165.72.200.XXX
                "Takhle měl čistý vzduch a za těch 5 kol neztratil žádný čas a měl o 5 kol čerstvější gumy." To je sakra rozdíl jez na ojetých gumách a na čerstvých. Na ojetých můžeš ztrácet třeba 3 sec na kolo oproti čerstvým, to si piš :-) a za těch pět kol posbíráš klidně čtvrt minuty o tom nepochybuj. To, že Ferrari stavělo až v 15. kole za chybu nepovažuji, protože to byla strategie prvního stintu, jet v provozu pomaleji a zkusit ujet co nejvíc kol.

                Co se týče těch tvých 1.5 sec na kolo, co si psal, tak to je totální ústřel. To je totiž běžný rozdíl mezi těmito směsi pokud jsou stejně nové či stejně ojeté. Ale nemůžeš srovnávat 20 kol ojetou tvrdou s čerstvou měkkou. To je další sekunda navíc. A tady hraje ještě důležitá věc, kterou si bohužel z mého příspěvku nepochopil. To že Seb stavěl až v tom 15. kole tak mohl do toho 31.-32. kola tlačit na hardy a pak i na konci na softech nepoměrně více, než ti, kteří šli nebo museli na druhou zastávku od 20.-25. kola. Co se týče Kvjata, tak ten byl za Sebem jen díky tomu, že ten si šetřil gumy ale reálně byl minimálně o sekundu na kolo pomalejší. takže pokud by na to Seb v druhém stintu tlačil s ohledem na to, že nemusí na těch gumách dojet do cíle, tak byl úplně někde jinde než Kvjat. Nemluvě o tom, že Renault na rovinkách moc předjíždět nemůže a nízký přítlak, který byl nucen tady z nouze zvolit, mu samozřejmě žral extrémně gumy.
                Seb by vyjel v nejhorším na pátém fleku s minimální ztrátou na oba jezdec před sebou. Ale s mnohem čerstvějšími gumy a místo, aby se musel bránit, tak by útočil a pochybuji, že by se mu na těch ojetinách ubránili. Spa není Monako. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Promiň, ale ve 2. stintu měl Vettel pouze o 5 kol čerstvější gumy. To je výhoda v řádu několika málo desetin. Stačí se podívat na rozdíl mezi Grosjeanem a Vettelem. RG měl čersvější (oba tvrdé) gumy o zhruba 10 kol a projevilo se to stahováním necelé 0,5s na kolo. Kde by se vzaly najednou 3s když by rozdíl v gumách nebyl 10 ale 5 kol? Těch pár desetin by na nějaké předjíždění nestačilo. Bylo vidět, že motory Mercedes ve Spa na rovinkách Ferrari jasně válcovaly.
                  Proč je 1,5s úlet? Z čeho výcházíš při svých 3s? Já vycházím z rychlosti Mercedesů, které byly na NOVÝCH softech o 3s rychlejší než Vettel na starých hardech. A nezlob se, ale Ferrari nebylo ani naprostým omylem ve Spa stejně rychlé jako Mercedes. V kvaldě dostali 1,7s. V závodě to možná nebylo tolik, ale jakmile se Rosberg dostal před ostatní, ujížděl jim tempem hodně přes 1s na kolo (nevím přesně kolik). A ti ostatní nebyli zrovna pomalejší než Ferrari. To samé nevím proč by měl být Kvjat o 1s pomalejší??? Na Ricciho Vettel neměl, Kvjat si podal Kimiho a startoval za ním. Kimi je možná o malinko pomalejší než Vettel, ale řádově o nějakou desetinku nebo dvě. Tak mi uniká, proč by měl Kvjat být rychlejší jak Kimi a přitom být o vteřinu pomalejší jak Vettel. Navíc se podívej na odstup Kvjata od Vettela. Jel vlastně po druhé do boxů právě zhruba 12 kol před koncem. A dojel za RG z větším odstupem, než byl před výměnou za Vettelem. Celkem důkaz toho, že ten čas nenahonil ne? A to byl na rovinkách ku... rychlý. Promiň, tohle ti hrubě nesedí. 03
                  Ať počítám jak počítám, cokoliv přes 2s na kolo je jasné sci-fi. A když si k tomu připočítáš naprosto nutné předjíždění (pokud by se povedlo při rychlosti FI a Lotusu), za 10-12 kol prostě výměnu nenahradíš. Naprosto zbytečně by riskovali neúspěšné předjíždění a ztrátu bodů, když měli strategii, která generovala 3. místo, při nejhorším 4-té. Logicky správná volba, pokud by gumy vydžely 3/4 toho co měly vydržet. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Celkem logická úvaha. Ale zapomněl jsi v tom započíst, že Ferrari není Mercedes a nebyl by rychlejší o 3s na kolo, ale o 1,5s. Nehledě na to, že na konci závodu už Mercedes nedělal ani 2s (samozřejmě to mohli šetřit).
        Takže by těžko ten Lotus dohnal, natož tak "žvejkl". 03

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama