DISKUZE K ČLÁNKU Podle Pirelli si za defekt může Ferrari samo, ti však nesouhlasí
Defekt Sebastiana Vettela rozpoutal debatu ohledně bezpečnosti pneumatik. Němec zuří, Pirelli se však brání, že se jednalo o čisté opotřebení a že byl jeho stint příliš dlouhý.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Podle Pirelli si za defekt může Ferrari samo, ti však nesouhlasí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Rostislav M.
(Hlasovalo 11 lidí)
24.08.2015 08:01
Chápu frustraci Ferrari a Seba, ale tolik kol na… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-Tony-
11:19 24.08.2015 85.135.73.XXXVettel je známý svým "katováním" ... Je to jeden z pilotů, který nejvíc jezdí mimo vyznačený okruh. Poslední dva kola ho začal Grosjean významně stahovat a časmíra to jasně potvrdila. Vettel jednoduše zpanikařil a před Eau Rouge tu gumu prostě odrovnal ...
Házet to na Pirelli je ubohé. Nejsou možná to nejlepší, co kdy v F1 bylo, ale kvalita Pirelli je taková, jakou ji chce mít FIA. Pokud Pirelli doporučí pro daný okruh určitý počet výměn a hlavně správné dodržování tlaku v pneumatikách, tak to není o jejich alibi, ale o bezpečnosti pilotů!
Ferrari včera evidentně přestřelilo a ted´ má máslo na hlavě. Už po pátku jim podle dat muselo být jasné, že se po měsíční pauze žáden zázrak konat nebude. Nasadili agresívní stratégii a doplatili na to ... Jestli chce Vettel někoho osočovat, tak by měl začít u svého týmu! Ovšem proč by to dělal, když se na tom rozhodnutí podílel taky, že? -
tom11
08:26 24.08.2015 77.48.94.XXXmožná spíše než názor Pirelli na defekt Vettela by mě zajímalo jejich vyjádření k přehmatu, který se stal (opět ) Wilíkům. Valteri nebyl s netradiční kombinací na trati nikterak pomalejší a nebýt (dle pravidel správné ) penalizace, tak by ten přehmat ani nepoznal.
Je zajímavé, že co se běžně dělá v MotoGP, že se kombinují různé druhy pneu, je v F1 striktně zakázané a trestané. Možná by bylo zajímavé, povolit kombinace různých pneu i tady. mohli bychom se pak dočkat zajímavých řešení. levé tvrdší/pravé měkčí....... to by pak byla ta pravá pneumatikářská alchymie -
-
Rostislav M.
08:01 24.08.2015 31.192.64.XXXChápu frustraci Ferrari a Seba, ale tolik kol na jedné sadě? A ještě....tolik kol tak dlouhých jako je kolo ve Spa a na takové rychlé trati. Ještě když pilot jede nadoraz, mydlí to přes obrubníky, často i kousek na nimi atd.
Chápu, že byla jakási data a doporučení, ale tak v dnešní době jet ve zrovna ve Spa na jednu zastávku...bylo to odvážné a riskantní - risk se bohužel nevyplatil. -
Pepan
19:21 23.08.2015 89.24.157.XXXNevím, z jakých dat vycházel Arrivabene, ale pokud dalo Pirelli doporučení dvou a třízastávkové strategie, asi bylo na Ferrari, aby se tohoto doporučení drželo. Jejich rozhodnutí bylo na hraně a pokud závod nevyšel, měli by si v prvé řadě zamést před vlastním prahem a teprve potom kritizovat jiné.-
jiras
20:51 23.08.2015 185.26.182.XXXTakové doporučení dává Pirelli snad na každý závod a kolik se jich za ty roky jelo na jeden pitstop Arrivabene to asi myslel tak, že všechna data vypadala ok a najednou to prasklo. Ale riskovat vůbec nemuseli, Vettel po poslední výměně pneu u Mercedesu ztrácel 3 sekundy na kolo. Kdyby zajel 10-12 kol před koncem pro měkké, žvejkl by Lotus a spol v pohodě.-
-
mi88ki
11:31 24.08.2015 165.72.200.XXXDocela by mne zajímal ten jejich software a ti inženýři, kteří na tom pracují.
Přece poměrně krátká boxová ulička, která je tak trochu i zkratkou, předjíždění s DRS ve Spa bez problému, takže se dá max. zdržet a ne uvíznout v provozu. Tak mi nikdo nevymluví, že strategie dvou zastávek musela být mnohem rychlejší. Vždyť Vettel ztrácel na Romana, který byl ale do své zastávky pomalejší než Vettel. Musel bych se tedy podívat na přesné časy, ale od televize to vypadalo jako absolutní strategický nesmysl a už jsem se chytal za hlavu těch cca. 11-12 kol před koncem, když Vettlovi říkali ať vydrží do konce.
Docela bych věřil, že tam u Ferrari sedí nějaký magor a v ruce drží křišťálovou, případně vlastní kouli-
Mike17
11:48 24.08.2015 93.99.87.XXXMusíš taky brát v potaz provoz. Vettel by jezdil za někým, jako na začátku závodu. Tím by mohl ztratit víc času. Ono se stačí podívat na Kvjata, který měl podobnou rychlost a 2 zastávkovou strategii.
Kdyby se Vettelovi podařilo předjíždění stejně dobře, lepší jak 4-tý by nebyl. Zatímco takto by zůstal na bedně. To mi jako hloupé nepřipadá.-
mi88ki
17:23 24.08.2015 165.72.200.XXXJenže Vettel ztratil hodně času, protože dost protáhnul první stint. Tuším snad 14 kol na softech a to plus nějaké to kolo z kvaldy !!! Podle článku, nepamatuji si to přesně, byl před druhou zastávkou RG třetí a po zastávce v 25. kole nebyl GR ani v první desítce a přesto to dotáhnul až na bednu.
Po první zastávce vyjel SV hned za RG tedy v pořadí, odstup si přesně nepamatuji, ale ujel o nějaké čtyři kola víc v prvním stintu než GR, což byla dost velká strategická výhoda do dalšího vývoje závodu. Možná proto SV nejezdil až tak dobré časy v prvním stintu, a místo bezhlavého útočení a tlačení na pilu si šetřil gumy, aby na nich dojel co nejdál. Kdyby jel do boxů také kolem 10. kola jako většina soupeřů o bednu, tedy nepočítám Mercedes, tak na to mohl taky tlačit předtím jinak.
Jsem si jist, že 10 kol před cílem by byly měkké čerstvé gumy mnohem rychlejší než ojetější tvrdé gumy, které už taky určitě nebyly v úplné top formě. Rozdíl sám o sobě je kolem 1,5 sec. na kolo a když k tomu připočtu čerstvost měkkých tak nepochybuji že, by byl v poslední fázi tak v průměru o 2,5 sec na kolo rychlejší než při časech na těch ojetějších starších. A při nějakých 10-12 kolech na čertsvých. Navíc když zvládnul na začátku 14 kol + nějaké dvě kola z kvaldy v prvním stintu a na těžším voze, tak 10-12 kol by mohl odjezdit přímo na hraně a bavíme se tady o rozdílu 25-30 sec. za cenu jedné zastávky. Ztráta času při zastávce ve Spa je možná nejkratší v celém seriálu a pohybuje se někde kolem 20 sec. se vším všudy. Takže Seb by získal tak 10 sec v čase závodu, pokud by tedy dojel. Uvíznutí v provozu by taky nebylo nic strašného, protože ty dvě zastávky si stejně nakonec odpykali všichni, tak kdo by se před něj strategicky dostal? Nemluvě ještě o tom, že kdyby věděl, že bude zastavovat o nějakých 10-12 kol dříve na těch tvrdých gumách, tak by taky z nich ve druhém stintu vytáhnul více.
Osobně nemám pochyb, že to Ferrari prokaučovali. Samozřejmě kdyby nebouchla guma a dojel by před Romainem, tak by si tloukli v prsa, ale myslím si, že při dvou pitech by Romain neměl vůbec šanci. A vzhledem k tomu, že RG měl ve 20. kole za sebou druhou zastávku, tak by měl SV v závěru daleko čerstvější gumy o nějakých 12 kol !!!-
Mike17
18:04 24.08.2015 93.99.87.XXXMá to smysl co píšeš, ale podle mne ti tam pár detailů nesedí.
Ferrari rozhodně při prvním přezutí chybu neudělalo. Kdyby ho přezuli ve stejném kole jako ostatní (kolem 9-tého), nic by nezískal. Vyjel by do stejného vláčku, ve kterém se vozil i předtím. Takhle měl čistý vzduch a za těch 5 kol neztratil žádný čas a měl o 5 kol čerstvější gumy. Není důvod si myslet, že by se někam posunul. Kdyby mohl někoho předjet, udělal by to už před prvním pitstopem.
Druhá věc je, že 2,5s rozdílu by rozhodně nebylo. Mercedesy dělaly po výměně za čerstvé měkké 3s na kolo. Ferrari není Mercedes a ve Spa na ně ztrácelo hodně přes 1s na kolo. Reálnější by bylo počítat tak s 1,5s na kolo. K podobnému výsledku dojdeš i když ho srovnáš s Kvjatem, který v prvním stintu jezdil nedaleko za ním a měl podobně rychlé auto (viz Ricci). To už ti při 10-12-ti kolovém stintu dělá jen 15-18s a to sotva náhradí pitstop.
A další věc je, že těch 1,5s by bylo POUZE na čerstvém vzduchu, který Vettel měl, ale při druhém pitstopu by musel předjíždět. Minimálně Pereze a Grosjeana. A bylo vidět, že oba byli na rovinkách hooodně rychlí. Pochybuju, že by je Vettel dal. A i kdyby ano, ztratil by tolik času, že by se mu ztrátu pitstopu nemohlo podařit smazat.
Podle mne by při 2 zastávkách na bednu neměl šanci a možná by skončil i hůř jak 4. Zatímco jimi zvolená strategie vycházela na bednu a při nejhorším by mohli mít 4 místo. Což bylo nejlepší možné umístění při dvou pitstopech. Nevidím jediný důvod, proč neměli jet na jednu výměnu, když trvanlivost gum měla být 40 kol a gumy nejevily nejmenší známky opotřebení.
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek