DISKUZE K ČLÁNKU V Belgii vítězí Hamilton, Vettelovi nevydržela pneumatika, Lotus na pódiu

Z vítězství ve Velké ceně Belgie se raduje Lewis Hamilton. Mercedes získává double, na třetím místě dojel Romain Grosjean. Ferrari zkusilo jednozastávkovou strategii, v posledním kole však Vettelovi nevydržela pneumatika.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: V Belgii vítězí Hamilton, Vettelovi nevydržela pneumatika, Lotus na pódiu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 25.08.2015 11:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasovalo 27 lidí) 23.08.2015 15:50
Díky za supr zpravodajství online! Jinak škoda u… »
» virtual (Hlasovalo 18 lidí) 23.08.2015 20:55
Čemu chtěl zabránit? Vždyť v žádném souboji ještě… »
» Duncan66 (Hlasovalo 16 lidí) 23.08.2015 16:23
Williams opet nezklamal. Tolik prohlaseni po… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Prokop S.

    Prokop S.

    89.102.93.XXX
    tak Vettel smolař závodu..

    + 13 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      no, smolař? neřekl bych. prostě to zkusili a nevyšlo to. že to je risk přeci museli tušit. ale rozhodně bych jim to nevyčítal.

      jinak závod docela slušný, dost soubojů, předjíždění... ten vláček od Peréze po Bottase byl pěkně nahuštěný 01

      + 12 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Smolař? Svým odstoupením potvrdil, že strategie jedné zastávky je pitomost.

      + 13 / − 13

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Nevšiml jsem si doporučení Pirelli ohledně délky stintu. Pokud to bylo kvůli délce stintu, tak se nedá o těch gumách říct nic jiného, než že jsou to hadry. 26 rychlých kol by měla tvrdší směs hravě zvládnout. Nebo aspoň v minulosti to nebylo naprosto nic vyjímečného.
        Ale mně se nezdá, že šlo o příliš dlouhý stint.
        1. Časy měl pořád konstantní, jako ostatní. Nic nenasvědčovalo tomu, že by odcházely.
        2. Stalo se to na rovince hluboko pod maximální rychlostí. Kdyby byly na hraně životnosti, stalo by se to při maximálním zatížení. Spíš mi to připomíná podobný problém Rosberga ve volném tréninku. Tam ho snad z příliš dlouhého stintu vinit nebudeš ne? 03

        + 14 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          temer 2/3 zavodu v Belgii rikat pneu hadry, no nevim no.
          "hluboko pod maximalni rychlosti" ? Myslis ze je takovy rozdil u pneu jestli jeden 300 nebo 330? Podle me radove vetsi vliv na zivotnost ma to prejizdeni pred obrubniky, atypicke pohyby pri poskakovani apod.

          Jindy tady kritizujes, ze dnesni pneu vydrzi par kol a potom jdou do kopru. A kdyz najednou dokazou drzet vykonnost 25 kol, tak jsou to hadry. Navic od tebe dobra demagogie, protoze 26 kol v Belgii je jako 40 kol na prumernem okruhu, spis dokonce vice 13
          Riknuli to, nevyslo, nikdo jiny si to nelajznul, asi vedeli proc.

          + 12 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Asi jsi nečetl celou druhou půlku příspěvku. Já si nemyslím, že délka stintu byla problém. To by došlo nejspíš v Eau Rouge, nebo na koncích těch nejdelších rovinek při brždění. Ne na naprosto průmrném místě tratě.

            + 8 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Já si myslím, že problém byl délka stintu + jízda přes obrubníky. Ostatní přes ně jezdili taky, ale neměli tak dlouhý stint, takže jim ty gumy vydržely.

              + 4 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Praskla pravá zadní. Většinu výjezdů na obrubníky odnášely levá kola. Guma praskla v pravotočivé zatáčce, opět byl větší tlak na levá kola. Nesedí to. 03

                + 8 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  Já jsme to prasknutí viděl. On najel do Eau Rouge, střihnul přes levý obrubník, nechal se vynést na pravý obrubník (jako všichni ostatní) a po návratu na dráhu z obrubníku ta pravá prdla. Pokud měl ojeté pneu, neměl tak blbnout na obrubnících.

                  + 6 / − 7

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Kdyby mu prdla levá, pak souhlasím. Ale pravá nejela v Eau Rouge přes obrubník víc, než levá každého jezdce každé kolo. 03

                    + 7 / − 6

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Pepan

                      Pepan

                      89.24.157.XXX
                      Pravá jela přes obrubník v následující levé. Podívej se na video. Oni to při závodě několikrát opakovali a proto jsem si to, navzdory věku, zapamatoval i já. Nechal se vynést na pravý obrubník, a když z něj vyjel, asi po dvou sekundách mu ta guma prdla. Je fakt, že nenajížděl více než ostatní, ale měl nejvíce sjeté gumy. I Pirelli se vyjádřilo, že u Rosberga šlo při defektu o proříznutí pneumatiky, ale u Vettela šlo o čisté opotřebení. Takže by si u Ferrari měli nasypat popel na hlavu a neobviňovat jiné.

                      + 12 / − 6

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Chápu, že ikdyž na obrubníky vyjížděli naprosto všichni, díky délce stintu se to mohlo projevit. Ale s poslední větou naprosto nesouhlasím. Pokud mi dodavatel řekne, že trvanlivost gumy je 40 kol, pak nevím, proč by neměli zkoušet na nich ujet kol 29. Na základě takové informace bych se rozhodl stejně. Jó pokud by Pirelli napsalo, že 40 kol je maximální životnost, ale nemusí vydržet ani 2/3 udané vzdálenosti, to by byla jiná. 03

                        + 4 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              Duncan66

              89.29.32.XXX
              Ja teda nevim jak si predstavujes, ze prdne pneu, ale ono to proste klidne mohlo byt tak, ze to v Eau Rouge definitivne skoncilo a zustalo to na "vlasku" a holt na te rovince prdnul i ten posledni vlasek. Je nesmysl si myslet, ze ta pneu prdnula jen tak sama od sebe na rovince a kilometr pred tim byla uplne v poradku.

              + 8 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Možné to je, ale prdlo mu to celkem daleko za Eau Rouge. Myslel jsem, že mu to něco prořízlo, nebo to byla vada materiálu. Ale podle vyjádření Pirelli asi ne.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Vet zajel k pitstopu ve 14 kole. Čili jel 29 kol na středně tvrdých, což představuje téměř 200 km. Kam chodíš na ty své názory? Pirelli dává nějaké doporučení, v tomto případě 2 zastávky. Vettel to risknul na jednu a nevyšlo to. Proč zase vymýšlíš kritiku pneumatik za "každou cenu"?

          + 6 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Zase nečteš a navíc jsi to ani nespočítal dobře. K explozi došlo na začátku 28-mého kola a 2 kola jezdili za virtuálním SC (možná proto jsem psal o RYCHLÝCH kolech 13).
            Pirelli vyhlásilo 2 zastávky jako nejrychlejší strategii. Nikde jsem nečetl, že jednozastávkovou by gumy nemusely přežít. Nebo ano? prosím odkaz. 13 Rosberg v tréninku taky přetáhl délku stintu? 13
            A prosím citaci, kde dnes Pirelli kritizuji. 13

            + 7 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              "Rychlá kola" beru, v tom případě ti počty sedí. Což ovšem neznamená, že se gumy v "pomalejších kolech neopotřebovávají. Možná (nevím to určitě) jim ochlazení během stintu a následné zahřátí nemusí vyhovovat a opotřebují se rychleji.
              Pirelli vyhlásilo 2 zastávky jako nejrychlejší strategii. Když ale jedeš na jednu zastávku a chceš být stejně rychlý, jako ti co jedou na dvě, musíš gumy opotřebovávat více. Je to logické. Rosberga sem netahej.
              Citace:"...se nedá o těch gumách říct nic jiného, než že jsou to hadry."

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                -ok
                -podle Pirelli měly mít tvrdé ve Spa životnost 40 kol. Něco je tuším špatně, když vydržely 27. Tohle už můžeš považovat za kritiku. 03
                -tradičně jsi z citace vynechal ty nejdůležitější části:
                " Pokud to bylo kvůli..." a "Ale mně se nezdá, že šlo o..."
                Když řeknu: "Pokud je dotyčný blbec...." a pak "Ale mě se nezdá že je, proto..." Pak tím nevyjadřuju že dotyčný blbec je, ale že si NEMYSLÍM, že blbec je.
                Takže pokud nečteš příspěvky celé, pak ti z toho vychází naprosto něco jiného, než co píšu. 20

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Ale aspoň se postarali o největší vzrušení závodu. 12

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Ale za tu cenu? Pořád jsem čekal, kdy zajede na druhou výměnu a on nic. Tak by dojel na bodované pozici a neodpadl by kolo před cílem.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama