DISKUZE K ČLÁNKU Budou v F1 uzavřené kokpity?
První kolo Grand Prix Rakouska a za zatáčkou Remus podél svodidel klouzá dvojice Alonso Räikkönen v zápasnickém klinči. Hlava finského pilota se ocitá nebezpečně blízko podvozku Španělova vozu. Tato nehoda opět rozvířila otázku, jak moc je ohroženo v případě takové nehody pilotův život.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Budou v F1 uzavřené kokpity?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 23 lidí)
27.06.2015 18:24
To je diskuse úplně mimo reálie. Formule obecně… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Rostislav M.
09:34 29.06.2015 31.192.64.XXXNedávno jsem koukal (zase) na film Rush, který moc hezky ukazuje rivalitu Laudy a Hunta (doporučuji). Zde se zmiňovalo, že v podstatě 2 piloti ročně zemřeli na trati (v té době). I přes to byla formule oblíbená jak u jezdců, tak u diváků.
Dnes už se to nestává - smutnou výjimkou je snad jen Bianchi, který nezemřel, ale normální život asi nikdy nepovede. Není moc zpráv jak je na tom zdravotně...
To je na druhou stranu k zamyšlení. Schumi spadl na lyžích a kdyby neměl helmu, tak je mrtev. Otázka je, vzal by si Schumi tu helmu kdyby tušil jak skončí? Nepozná své blízké, beztak musí mít pleny a 24/7 se o něj musí někdo starat. Další otázka - byl by Senna takovou legendou, kdyby nezemřel na trati? Kdyby z auta vyšel jak "šohaj" tak jistě ne - bude jen ten co zavedl více styl motokáry, méně gentlmenství. Byl by legendou, kdyby byl zachráněn, ale zbytek života prožil ve vegetativním stavu a nebo ve stavu kdy vnímá jen minimum skutečností?
Na Prosta si kolikrát nikdo nevzpomene, protože jezdil jako profesor a i z mála se snažil vytěžit maximum. Bral totiž sezónu jako celek, ne jako 20 závodů co je nutno vyhrát za každou cenu.
Tedy k otázce bezpečnosti - zakažme veškeré kontakty monopostů, tvrdě je trestejme. Jezdci začnou jezdi opatrně - bude méně soubojů. Méně potencionálně nebezpečných situací. Uberte autům kroutící moment .... a já nevím co ještě - ale stejně se najde nějaký Bianchi co foukne sebe i s formulí pod traktor nebo nějaká De Villotaová, co to při testech foukne pod přívěs náklaďáku.
Tedy, pokud v královně motosportu nedáte rychlostní limity a tak dál, tak se vždy může stát něco nehezkého co bude mít fatální následky.
Pak by bylo ale vhodné se bavit o zrušení MotoGP, vždyť tam jezdec může spadnout jak nic a nemá kolem sebe nic než kombinézu...a myslím, že najdeme spoustu sportů, kde chyba může znamenat smrtelné nebezpečí. -
odin
00:00 28.06.2015 77.240.96.XXXCo k tomu napsat?
Klidně ať monoposty opatří kapotami s blatníky a střechou. Stěrače mít nemusí, protože, když prší, stejně nejezdí, postaví stany a čekají.
Ale ať tomu divadlu už neříkají formule. A v žádném případě Formule 1.
Nějak se nám z F1 vytratila její podstata. To jsou samé vyšší zájmy, které se mocní snaží uspokojit. Ekologie, úspory, bezpečnost... A najednou zjistíme, že je z toho předražená sterilní umělotina přicházející o diváky, která přestává bavit i samotné aktéry.
Jo a pro Rosberga mám dobrou zprávu. Vyděržáj pianér ještě pár let a budeš moci závodit v pohodlí Monackého obýváku ve virtuální formuli 1 (pro jistotu s uzavřeným kokpitem a blatníky).
Nic víc se k tomuto tématu napsat nedá. Snad jen, že když už se přemýšlí i nad takovýmito věcmi, nastal nejvyšší čas na zmáčknutí "RESET".-
JOCHEN RINDT
06:55 28.06.2015 88.102.230.XXXViďím to stejně,ať se vykašlou na kopkit bezpilotní formule to je řešení.Nechápu proč se hošani tak snaží o tu sedačku, když pak mají půlky stažený strachem,výsledkem jsou pak závody alegorických vozů.Nico mě také docela zklamal,jeho názor docela dost vysvětluje proč to u Mercedesu na tratí vypadá jak vypadá.
-
-
RoBertino
23:25 27.06.2015 83.208.82.XXXPřátelé, děkujeme za příspěvky - opravdu nás těší. Otázka bezpečnosti je pochopitelně vždy aktuální, ale také nesmíme zapomenout, že absolutně bezpečné auto bude realitou pouze tehdy, když se závody zruší. Protože pokud bude existovat snaha někoho překonat, můžete i s nejlepšími úmysly navodit situaci, která měla původně ušlechtilý záměr, ale díky nějaké maličkosti skončila třeba katastrofou. Výsledkem by s ohledem na vyloučení všech rizik byly opancéřované elektomobily a jezdilo by se jen v superbezpečných prostorách a na čas. Taková vize mě tedy upřímně děsí, ač nepřeji nikomu nic špatného. -
uzivatel000635
18:24 27.06.2015 178.209.152.XXXTo je diskuse úplně mimo reálie. Formule obecně jsou jednomístné závodní vozy s otevřeným kokpitem a nezakrytymi koly. To je stejné, jako kdyby závodní plavci museli mít povinně na zádech lahve a v puse dejchak, aby se náhodou netopili. -
eliSKA-PUNKova
17:41 27.06.2015 178.41.40.XXXNevidim nejmensi duvod, proc by mely vypadat porad stejne jak kdysi. Kdyz se ukaze opodstatnene, ze maji vypadat jinak, tak budou a zadny nesmyslny konzervativizmus a tradicionalizmus tomu nezabrani. Spis naopak - muze byt na skodu veci -
-
-
Rostislav M.
09:38 29.06.2015 31.192.64.XXXNehoda Massi byla tak extrémní náhoda, že se jí nedá předejít ať se udělá cokoliv. V životě jsme všichni jistě zažili, že když se něco má vys*at, tak se to prostě vyse*e i když se udělá vše aby se tomu předešlo.
-
-
-
uzivatel001475
12:59 27.06.2015 37.48.34.XXXzbytecna diskuze,dokud nekteremu ze zavodniku neurve hlavu jine auto,tak zustane vse pri starem a jen se bude diskutovat...
je to stejne jako s divackym nasilim na fotbalovych stadionech-dokud nekdo neumre,tak se bude jen diskutovat a zavedou se maximalne opatreni,ktere jsou k nicemu a divacke nasili se dal tise toleruje...
tohle me na techle vecech vzdycky sere-dokud nekdo neumre,tak se diskutuje a az kdyzbse neco stane,zavedou se smysluplna opatreni...-
uzivatel001475
13:01 27.06.2015 37.48.34.XXXa abych vyjadril i svuj nazor-klidne kokpity uzavrit, kola ale nechat odkryte,aby z te f1 zustalo aspon neco...
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek