DISKUZE K ČLÁNKU Budou v F1 uzavřené kokpity?

První kolo Grand Prix Rakouska a za zatáčkou Remus podél svodidel klouzá dvojice Alonso Räikkönen v zápasnickém klinči. Hlava finského pilota se ocitá nebezpečně blízko podvozku Španělova vozu. Tato nehoda opět rozvířila otázku, jak moc je ohroženo v případě takové nehody pilotův život.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Budou v F1 uzavřené kokpity?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 29.06.2015 09:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» armyk (Hlasovalo 26 lidí) 27.06.2015 14:24
Bezpečnost je na prvním místě, ale rád bych… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 23 lidí) 27.06.2015 18:24
To je diskuse úplně mimo reálie. Formule obecně… »
» odin (Hlasovalo 18 lidí) 28.06.2015 00:00
Co k tomu napsat? Klidně ať monoposty opatří… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Rostislav M.

    Rostislav M.

    31.192.64.XXX
    Nedávno jsem koukal (zase) na film Rush, který moc hezky ukazuje rivalitu Laudy a Hunta (doporučuji). Zde se zmiňovalo, že v podstatě 2 piloti ročně zemřeli na trati (v té době). I přes to byla formule oblíbená jak u jezdců, tak u diváků.
    Dnes už se to nestává - smutnou výjimkou je snad jen Bianchi, který nezemřel, ale normální život asi nikdy nepovede. Není moc zpráv jak je na tom zdravotně...
    To je na druhou stranu k zamyšlení. Schumi spadl na lyžích a kdyby neměl helmu, tak je mrtev. Otázka je, vzal by si Schumi tu helmu kdyby tušil jak skončí? Nepozná své blízké, beztak musí mít pleny a 24/7 se o něj musí někdo starat. Další otázka - byl by Senna takovou legendou, kdyby nezemřel na trati? Kdyby z auta vyšel jak "šohaj" tak jistě ne - bude jen ten co zavedl více styl motokáry, méně gentlmenství. Byl by legendou, kdyby byl zachráněn, ale zbytek života prožil ve vegetativním stavu a nebo ve stavu kdy vnímá jen minimum skutečností?
    Na Prosta si kolikrát nikdo nevzpomene, protože jezdil jako profesor a i z mála se snažil vytěžit maximum. Bral totiž sezónu jako celek, ne jako 20 závodů co je nutno vyhrát za každou cenu.
    Tedy k otázce bezpečnosti - zakažme veškeré kontakty monopostů, tvrdě je trestejme. Jezdci začnou jezdi opatrně - bude méně soubojů. Méně potencionálně nebezpečných situací. Uberte autům kroutící moment .... a já nevím co ještě - ale stejně se najde nějaký Bianchi co foukne sebe i s formulí pod traktor nebo nějaká De Villotaová, co to při testech foukne pod přívěs náklaďáku.
    Tedy, pokud v královně motosportu nedáte rychlostní limity a tak dál, tak se vždy může stát něco nehezkého co bude mít fatální následky.
    Pak by bylo ale vhodné se bavit o zrušení MotoGP, vždyť tam jezdec může spadnout jak nic a nemá kolem sebe nic než kombinézu...a myslím, že najdeme spoustu sportů, kde chyba může znamenat smrtelné nebezpečí.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    Bezpečnost je mi úplně ukradená, ale uzavřený kokpit a zakrytá kola by zvýšila efektivitu. Proč se F1 pachtí za každým milimetrovým křidýlkem a přitom mají cosi, co je aerodynamicky zhruba stejně účinný jak otevřenej padák?

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Co k tomu napsat?
    Klidně ať monoposty opatří kapotami s blatníky a střechou. Stěrače mít nemusí, protože, když prší, stejně nejezdí, postaví stany a čekají.
    Ale ať tomu divadlu už neříkají formule. A v žádném případě Formule 1.

    Nějak se nám z F1 vytratila její podstata. To jsou samé vyšší zájmy, které se mocní snaží uspokojit. Ekologie, úspory, bezpečnost... A najednou zjistíme, že je z toho předražená sterilní umělotina přicházející o diváky, která přestává bavit i samotné aktéry.
    Jo a pro Rosberga mám dobrou zprávu. Vyděržáj pianér ještě pár let a budeš moci závodit v pohodlí Monackého obýváku ve virtuální formuli 1 (pro jistotu s uzavřeným kokpitem a blatníky). 03 18
    Nic víc se k tomuto tématu napsat nedá. Snad jen, že když už se přemýšlí i nad takovýmito věcmi, nastal nejvyšší čas na zmáčknutí "RESET".

    + 18 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • JOCHEN RINDT

      JOCHEN RINDT

      88.102.230.XXX
      Viďím to stejně,ať se vykašlou na kopkit bezpilotní formule to je řešení.Nechápu proč se hošani tak snaží o tu sedačku, když pak mají půlky stažený strachem,výsledkem jsou pak závody alegorických vozů.Nico mě také docela zklamal,jeho názor docela dost vysvětluje proč to u Mercedesu na tratí vypadá jak vypadá.

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • RoBertino

    RoBertino

    83.208.82.XXX
    Přátelé, děkujeme za příspěvky - opravdu nás těší. Otázka bezpečnosti je pochopitelně vždy aktuální, ale také nesmíme zapomenout, že absolutně bezpečné auto bude realitou pouze tehdy, když se závody zruší. Protože pokud bude existovat snaha někoho překonat, můžete i s nejlepšími úmysly navodit situaci, která měla původně ušlechtilý záměr, ale díky nějaké maličkosti skončila třeba katastrofou. Výsledkem by s ohledem na vyloučení všech rizik byly opancéřované elektomobily a jezdilo by se jen v superbezpečných prostorách a na čas. Taková vize mě tedy upřímně děsí, ač nepřeji nikomu nic špatného.

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    178.209.152.XXX
    To je diskuse úplně mimo reálie. Formule obecně jsou jednomístné závodní vozy s otevřeným kokpitem a nezakrytymi koly. To je stejné, jako kdyby závodní plavci museli mít povinně na zádech lahve a v puse dejchak, aby se náhodou netopili.

    + 23 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eliSKA-PUNKova

    eliSKA-PUNKova

    178.41.40.XXX
    Nevidim nejmensi duvod, proc by mely vypadat porad stejne jak kdysi. Kdyz se ukaze opodstatnene, ze maji vypadat jinak, tak budou a zadny nesmyslny konzervativizmus a tradicionalizmus tomu nezabrani. Spis naopak - muze byt na skodu veci

    + 8 / − 18

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • armyk

    armyk

    46.135.69.XXX
    Bezpečnost je na prvním místě, ale rád bych přpomněl, že posledním pilotem kdo zemřel na trati byl Senna. Nejsem si jist, že by Bianchimu pomohl jakýkoliv systém, kromě ocelové trubky kolem celého kokpitu, což jistě není řešení pro F1.

    + 26 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Bianchimu by to sice nepomohlo, ale Massovi v Maďarsku stoprocentně ano. Ta pružina z Baricchellova vozu, která jej málem zabila, by se svezla po krytu a Massa by vyvázl bez zranění. Tím ale nechci říct, že jsem pro kapotované formule.

      + 11 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Rostislav M.

        Rostislav M.

        31.192.64.XXX
        Nehoda Massi byla tak extrémní náhoda, že se jí nedá předejít ať se udělá cokoliv. V životě jsme všichni jistě zažili, že když se něco má vys*at, tak se to prostě vyse*e i když se udělá vše aby se tomu předešlo.

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • hepyno

    hepyno

    62.197.243.XXX
    Zakryté kokpity by boli pre mňa koncom F1.
    Vytvárajú hrozbu, ktorá možno ani nie je veľmi reálna, veď koľkých jazdcov by to v minulosti zachránilo? Stacey-ho, Donohue-a, Pryce-a a Sennu? 3/4 pritom boli pred viac ako 35mi rokmi...

    + 14 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001475

    uzivatel001475

    37.48.34.XXX
    zbytecna diskuze,dokud nekteremu ze zavodniku neurve hlavu jine auto,tak zustane vse pri starem a jen se bude diskutovat...
    je to stejne jako s divackym nasilim na fotbalovych stadionech-dokud nekdo neumre,tak se bude jen diskutovat a zavedou se maximalne opatreni,ktere jsou k nicemu a divacke nasili se dal tise toleruje...
    tohle me na techle vecech vzdycky sere-dokud nekdo neumre,tak se diskutuje a az kdyzbse neco stane,zavedou se smysluplna opatreni...

    + 12 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001475

      uzivatel001475

      37.48.34.XXX
      a abych vyjadril i svuj nazor-klidne kokpity uzavrit, kola ale nechat odkryte,aby z te f1 zustalo aspon neco...

      + 6 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      To nemusí utnout hlavu, stačí skákající kolo, které zlomí vaz, jako se to stalo vnukovi od Johna Surteese.

      + 5 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kelner

    Kelner

    46.23.52.XXX
    Tak život člověka má být na 1 místě . Ale nedovedu si FORMULI z uzavřeném kokpity představit vypadalo by to asi jako stíhačka.

    + 17 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama