DISKUZE K ČLÁNKU Amerika může pomoci, myslí si závodní veterán

Mario Andretti, mistr světa F1 a vítěz 500 mil Indianapolis, závodnický nezmar, který dokázal vyhrát i sedm závodů během jednoho víkendu. Poslední debaty kolem F1 ho příměly, aby sdělil listu Guardian své názory.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Amerika může pomoci, myslí si závodní veterán

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 30.06.2015 18:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Zix. (Hlasovalo 15 lidí) 25.06.2015 17:18
To co Bernie pro F1 udělal mu nikdo nevezme a jen… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 25.06.2015 18:41
Kdyby v Evropě chodili na F1 lidi, okruhy by… »
» Zix. (Hlasovalo 6 lidí) 25.06.2015 19:18
Sem si teda nevšiml, že by na asijských okruhách… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Zix.

    Zix.

    86.49.16.XXX
    To co Bernie pro F1 udělal mu nikdo nevezme a jen blbec by to neuznával.

    Problém je spíše v tom, že jí žene zpátky dolu a to díky penezům, navíc si to nedokáže přiznat.

    Beru že zkusil F1 vecpat do Asie a různých nových zemí, protože tam jedině mohl získat nový fanoušky + samozřejmě peníze. Získal ale pouze peníze a fanoušků minimum (samozřejmě to bude i tím že v těch zemích na to málokdo má).
    Ty peníze to ho tolik zlákaly, že jim akceptoval jakejkoliv schválenej okruh od FIA. To že tam sou totálně nudný závody, který odrazujou fanoušky ho nezajímá.

    A kvůli těmto zemím (který žijou díky ropě) chce tak vysoký peníze i po evropských zemích, kterým se to poté nevyplatí a ztrácejí na tom.
    Okruhy tedy poté logicky chtějí vysoký vstupný a né každej na to má nebo by na ten okruh za tu cenu chodil. A ještě k tomu navíc si bere nějaký peníze za výdělky ze vstupenek - jak potom mají ty okruhy vydělat??

    Další věc je, že cpe F1 do placených tv. Sou lidi co na to nemají a nebo je velká část co to kouká, ale jen z toho důvodu že to zrovna dávají. Málokdo (nebo výrazně menší část) žere F1 natolik, aby platili za její sledování.
    Bere tedy formulím tímhle fanoušky a budoucnu díky tomu může být hodnota toho sportu výrazně menší. Já sám sem taky před hodně lety náhodou narazil na závod F1 a postupně sem si zjišťoval kdy se jede další GP, kalendřář na další rok apod. - ale těžko by se to stalo, když sme neměli placený kanály, kde dneska F1 v mnoha zemích je.

    + 15 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Kdyby v Evropě chodili na F1 lidi, okruhy by neměly problém s financováním. Jelikož je mají, tak asi v Evropě není tolik fanoušků jako tam, kde s naplněním okruhu nemají problém. Mám taky rád klasické okruhy, ale nemá smysl dotovat okruhy, kam nikdo nechodí. 03
      A co se TV týká, Bernie nevybírá placené TV. Ale ty TV které mu zaplatí nejvíc. Škoda, že Nova nepochopila, že za nízkou sledovaností F1 u nich nemůže nezájem diváků o F1, ale neschopnost moderátorů a režiséra (nevhodné umístění reklam). Pochybuju, že Sport1 v tom bude dlouho pokračovat. Aspoň ne s Richtrem. 04

      + 7 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        86.49.16.XXX
        Sem si teda nevšiml, že by na asijských okruhách bylo nějak moc fanoušků. Max. ty prachatý šejkové a celebrity ze světa. Názorná ukázka bylo Turecko nebo Korea s Indií.

        A v Evropě by určitě chodilo lidí hodně, viz Rakouseko. Problém ale je, že to stojí několik tisícovek (nebo i přes 10 tisíc) a pokud má jít celá rodina, tak se na to hodně lidí raději vykašle. 03
        Důvod ale je samozřejmě ten, že okruhy to musejí dát takhle drahý, aby prodělali co nejméně.

        Co se týče tv, tak souhlasim. Jen není chytrý to dávat placeným tv, když kvůli nim je méně diváků, tedy i menší zájem o ten sport. A nejsme se slovákama ani zdaleka jediný, kde to je na placený tv.

        + 6 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Ono je to poměrně jednoduché. Pokud nepřijdou diváci, GP skončí ve ztrátě. Pokud se to opakuje, skončí úplně. Když jsou v zisku, pak tam musel přijít dostatečný počet lidí. V Evropě některé okruhy končí, protože nejsou v zisku = nepřišli diváci (nebo lépe řečeno nebyl v té zemi velký zájem o F1). Ano, Turecko a Korea trpěly nedostatkem diváků, proto skončili. Ale je pořád dost závodů v Asii, kde se roky jezdí a o nějakých špatných prognózách se nemluví. Tudíž tam o F1 zájem asi je. To, že mi evropané máme pocit, že jsme ti jediní, kteří F1 žerou ještě neznamená, že to tak je. 03
          Mimochodem důvod proč se nejede GP Německa je právě tento. Ale věř mi, že z toho radost nemám. 03

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Hr3bec

            Hr3bec

            85.135.106.XXX
            Tak zase tak jednoznačně bych to neviděl. To, že u některých tratí neslyšíme o tom, že mají problémy, nemusí nutně znamenat, že tam diváci chodí a mají o F1 zájem. Třeba jen okruh mají lidé, pro které je ta cena co musejí zaplatit natolik zanedbatelná, že si to zaplatí jen proto, aby ten závod měli. Navíc to, že se nemluví o problémech, rovněž nemusí znamenat, že ten okruh není ztrátový, protože se mluví o problémech až když se okruh bouří, nebo na to již dále nemá. Pro šejky to může být taky ztrátové, ale prostě mají tolik peněz, že je pro ně prestižnější ukázat, že mají "svůj závod F1", než to že na tom prodělají miliony.

            + 6 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Ono je těžké posuzovat ztrátu nebo zisk. Protože závod poskytuje i výhody pro region a stát, které se do rozpočtu velké ceny nepočítají. A pokud to šejkům stojí za to, jistě můžou připustit finanční ztrátu. Ale v arabských zemích se tuším konají pouze 2 závody a Asie má více velkých cen (6?). Takže to není jen o ropných penězích.
              Nicméně by mne zajímala statistika návštěvnosti jednotlivých velkých cen.
              Námět pro redakci???

              + 3 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Zix.

            Zix.

            86.49.16.XXX
            To že sou závody oblíbený v Japonsku, možná Malajsii snad řešit nemusíme. Ale mě jde o ty nový země, kde se to málokde chytlo.

            Co se týče šejků, tak jim jde o zábavu nebo zviditelnění tý země - málokdo by znal země jako Bahrajn, SAE, Katar nebo třeba pidizemi Singapur.

            PS. Docela redakce nevychytala reakce na poslední příspěvky. Vůbec tam nemám vidět co píšu a ani nejde odeslat.
            U toho úplně dole.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Jo, určitě v tom máš pravdu. Jen mám pocit, že si tu v Evropě myslíme, že F1 je jen náš sport a všechno by se mělo podřizovat Evropě (časy závodů, okruhy....). Ale i jinde ve světě jsou spousty fandů a přeplněné okruhy a když jsou v Evropě poloprázdné, asi tu až takový zájem není. Uvidíme, kam se to bude ubírat. Osobně mi chybí tradiční evropské okruhy (Německo, Francie...) a nechci o další přijít. Na druhou stranu nemá smysl jezdit tam, kde budou poloprázdné tribuny.

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Zix.

              Zix.

              86.49.16.XXX
              Myslim si že by jich až moc, kdyby bylo dostupný vstupný - ono když je to okolo 10 tisíc, tak se nedivim že většina lidí dá přednost televizi nebo i netu.

              A rozhodně netvrdim, že je jen Evropy, protože v USA, Japonsku, Jižní Americe nebo Austrálii je fanoušků motorsportu dost.

              PS. Reaguju na sebe, protože nevidím zas co píšu, když reaguju na příspěvek úplně dole.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama