DISKUZE K ČLÁNKU Týmy jsou jednoznačně proti návratu tankování - proč by závody byly horší?
K návratu tankování v nejbližší budoucnosti ve Formuli 1 zřejmě nedojde. Týmy na čtvrteční schůzce v Montrealu hlasovaly jednomyslně proti tomuto návrhu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Týmy jsou jednoznačně proti návratu tankování - proč by závody byly horší?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Duncan66
12:20 05.06.2015 193.179.208.XXXehm A jeste jsme oba zapomneli na jeden zasadni moment. Kdyz pojedes drive do boxu a natankujes, tak kdyz vyjedes na trat, tak se dostanes do provozu, kde tvy souperi budou mit sice sjetejsi gumy, ale budou mit velmi pravdepodobne lehci vuz, protoze maji jinou strategii. Takze budes rychlejsi max. o par desetin, jestli vubec a to znamena, ze budes na sve soupere vepredu kazde kolo cas ztracet, misto abys ho vubec ziskal. -
Kapor
11:08 05.06.2015 194.160.178.XXXPresne tak,... ...nielen choré návrhy treba zhodiť zo stola, ale aj starého a degenerovaného cholerika, zo svojej stoličky na ktorej ako promotér FOM stále sedí a plzní F1. Treba sa pozrieť, kde je dnes na rozdiel od F1 Moto GP a je každému jasné, že tu niečo nie je v poriadku.
-
-
Karel
09:24 05.06.2015 109.81.245.XXXTřeba méně zmařené energie? A snížení hmotnosti tomu taky samozřejmě pomůže, nikoliv naopak, jak naznačuješ. Žádné poručíme větru, dešti - přirozený vývoj. Nevidím to nereálně (už teď podle některých Mercedes v kvalifikaci dosahuje skoro 900 koní).-
wrt
09:53 05.06.2015 88.80.244.XXXTy popieraš fyzikálne zákony. Teraz majú autá najmenšiu možnú spotrebu. Ak zvýšia výkon, zvýši sa aj spotreba, to palivo navyše bude treba natankovať pred štartom. Širšie gumy sú tiež ťažšie. Zníženie hmotnosti za takýchto podmienok je úplný nezmysel.-
Karel
10:19 05.06.2015 109.81.245.XXXFyzikální zákony nepopírám - cožpak není logické, že se s nižší hmotností sníží i spotřeba? Proč by se s vyšším výkonem měla lineárně spotřeba? Nepočítáš s dalším nárůstem efektivity, když jsou dnes někde jen u 35%? Širší gumy jsou sice těžší, ale proč by mělo být snižování hmotnosti nesmyslem, když dnes do auta cpou týmy závaží - např. Mercedes přes 25 kg těžkých kovů (wolframových slitin)? Logice tady dáváš zabrat ty, když se navíc ještě nesmyslně oháníš fyzikou. -
-
-
-
-
-
mi88ki
10:20 05.06.2015 165.72.200.XXXJestli to zjednodušené předjíždění nebylo spíš díky DRS ?
Zákazem tankování se pouze vyřadily alternativní strategie, protože každá zastávka navíc už není odměněna možností jízdy s lehčím vozem oproti konzervativnější strategii. Takže tu máme nyní strategie postavené pouze na co nejmenším počtu zastávek a na dráze jedou vozy s neustále s téměř identickou váhou vozu a závodí, kdo dokáže více pošetřit pneumatiky.
Jedna zastávka nyní vezme se vším všudy téměř 30 sekund, takže každý jezdec, který se rozhodne pro zastávku navíc musí najet půl sekundu na kolo a to v celém průběhu závodu, aby se mu tato strategie vrátila. Navíc, do prvních zastávek konkurentů s konzervativní strategií, jede na stejných gumách jako konkurence a neustále se stejnou vahou. Takže doba na stažení ztráty v boxech se většinou zkracuje na dvě třetiny závodu, což je okolo 40 kol, při kterých musí stáhnout 30 sec a to už je tři čtvrtě sekundy na kolo a to jen za výhodu o něco čerstvějších gum !!!
Pokud by bylo povoleno tankování, tak už do závodu jezdec s agresivnější strategií nastupuje s lehčím vozem a v průměru během celého závodu může jezdit třeba s o 10 kg lehčím vozem. Samozřejmě platí, čím větší spotřeba monopostů tím větší váhový rozdíl mezi jednotlivými strategiemi. Ale i těch průměrných 10 kg paliva může dělat třeba tři desetiny na kolo a když si to vynásobíš třeba šedesáti koly, tak tento bonus udělá skoro 20 sec za závod. Když se k tomu připočte zisk za průměrně čerstvější pneumatiky a kratší stinty mezi zastávkami, tak výsledek je takový, že se závody v šetření gum, změní v závody o co nejrychlejší průjezdy kol a o tom by závody měly být. A další věc, méně zastávek, tankování více paliva = delší zastávka, takže další bonus pro více zastávek.
To co říkají týmy je sice z bezpečnostní hlediska lepší pro ně, navíc ušetří, ale lžou, když říkají, že je to lepší pro fanoušky.
Kombinace agresivnějších strategií spolu s DRS by naopak udělalo ze závodů ještě větší divočinu.
Pokud se mnou nesouhlasíš a považuješ mě za hospodského tlachala, jak si mě nepřímo nazval, tak mi to zkus vyvrátit.-
Jens
11:18 05.06.2015 109.81.245.XXXProč by týmy lhaly? Každý rozumný fanoušek, který éru před 5 lety pamatuje, tak jasně vidí ten rozdíl - nudné kroužení bez předjíždění a současné závody s mnoha souboji.
Nárůst nebyl jen díky DRS - narostl počet i normálních předjížděcích manévrů. K nim si připočítej i některé s DRS, protože na rovinkách by v mnoha případech došlo i bez něj (DRS zóny jsou v těch nejvhodnějších místech). Zákazem tankování se žádné alternativní strategie nevyřadili, naopak! Nyní jsou strategie rozmanitější. A co brání týmům natankovat méně kg a jezdit s lehčím vozem šetrněji?
Jsem rád, že ses v závěru sám zařadil tam, kam patříš. Odborníci tvrdí něco jiného - a když tvrdí něco jiného, tak to hned neznamená, že lžou - zrovna technické ředitele bych mezi lháře neřadil. To se to po pivu mudruje!-
mi88ki
13:37 05.06.2015 165.72.200.XXXAlternativní strategie ? Kde prosím tě ? Každá zastávka navíc je pohřeb všech nadějí,snad s výjimko Mercedesu, kteří si díky své dominanci mohou dovolit tuto chybu najet na trati.
Jinak nárůst normálních předjetí někde v zatáčkách, když ne v DRS zóně, to si děláš legraci ? Kde si je viděl, vždyť ani Hamilton neměl šanci předjet Vettela a přitom jakmile ho tzv. podseknul při zastávce, tak mu ujížděl rozdílem třídy.
Očekával jsem nějaké argumenty, ale jediný čím se zašťiťuješ je názor týmů, kteří si hlavně hlídají nárůst nákladů. Ostatní jsou řečičky pro lidi, aby týmy nemuseli zvyšovat náklady spojené s tankováním a jejich argumenty se opírají jen o DRS předjetí.
Když se dostanou trochu vyrovnanější auta za sebe a pokud nemají jedni problémy s gumami tak ani DRS nepomůže a o nějakém jiném předjetí si mohou nechat jenom zdát. Dokonce bych řekl, že v tomto směru je to ještě horší než období bez DRS, protože problémy s ojetím gum za soupeřem, nikdy v minulosti tak velké nebyly.
-
Jens
13:59 05.06.2015 109.81.245.XXXStačí se podívat na kterýkoliv závod - piloti běžně jezdí na různý počet zastávek a často si tím pomůžou - ne všichni na jednu, jako kdysi. Takže s tím nesmyslem "každá zastávka navíc je pohřeb všech nadějí" si můžeš akorát tapetovat v Jedličkově ústavu. Očekával jsi argumenty, ty jsem ti dal. Očividně ti uniká význam toho slova, když jsi napsal pár dlouhých příspěvků o ničem a nedokázal nic obhájit. Pouze napadnout jemnované odborníky ze lží, zatímco jeden nýmand v diskusi bude mít pravdu. Patent na rozum náhodou nemáš? A jaksi ti uniká, že se na tom jednomyslně shodly všechny týmy.
Sám říkáš, že ani DRS nepomůže, předtím jsi tvrdil, že počet předjíždění stoupl hlavně díky DRS. Pokud by tě to zajímalo, tak DRS předjetí tvořily jen 29% z celkového počtu.-
mi88ki
14:50 05.06.2015 165.72.200.XXXNemá cenu se hádat. Už jsem pochopil, ono záleží co kdo od závodění očekává.
Já jen říkám, že v F1 platí pravidlo, že za každou zastávku v boxech nad rámec nutnosti, musíš získat odpovídající benefit na trati. Zákazem tankování vzali jezdcům jednu podstatnou část tohoto benefitu a to jízdu s lehčím vozem. Z toho důvodu jsou závody nyní postavené na minimalizaci počtu zastávek. Výsledkem je pak soutěž v šetření pneumatik, protože každá zastávka navíc se prostě nezaplatí na trati. Což je pro mě jako fanouška rychlosti na trati, nepřípustné. Jak chci vidět jak lítají jezdci po trati v maximálnním možném tempu, které jim auto dovolí a kde vyniknou jezdci, kteří dokážou odjet celý závod v kvalifikačním tempu a ne ten kdo jede nejšetrněji ke gumám, což je přesný opak toho co chci vidět.
Druhou možností jak zaplatit zastávku, když nemáte profit z lehčího vozu, je zkrátit zastávku na minimum. Jsem přesvědčen, že kdyby celá zastávka trvala do 15 sec. i bez tankování se vším všudy, tak se jezdí do boxů pravidelně a jezdci budou jezdit i v závodě na plno. Ale jak to udělat s ohledem na bezpečnost ?
Třetí možnost, je povinný min. počet zastávek.
Jen pro boha ať to řeší, na ty slimáky v závodě se nedá už ani koukat. Koukat na souboje kde jeden jede pomalu a druhý ještě pomaleji, to není žádné vzrušení.
Takže chápu, Vám to stačí, mě ne.
-
-
-
-
-
Duncan66
12:12 05.06.2015 193.179.208.XXXjenomze ty vubec neberes v potaz, ze s brzkou zastavkou se dostanes do provozu mezi pomalejsi vozy a na vetsine okruhu ti kolikrat nestaci k predjeti ani o sekundu ci vice rychlejsi auto. A potom jdou okamzite tvoje teoreticke vypocty do kytek, protoze nemas cistou drahu a nemuzes jezdit rychlejsi casy ale naopak jezdis jeste pomalejsi nez souper, ktery zvolil mene zastavkovou strategii.
Holt to neni tak jednoduche, jak to na prvni pohled vypada.
Schvalne si projed kalendar MS a spocitej si, na kolika tratich se predjizdi velmi obtizne. Bude jich vetsina.
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek