DISKUZE K ČLÁNKU Týmy jsou jednoznačně proti návratu tankování - proč by závody byly horší?

K návratu tankování v nejbližší budoucnosti ve Formuli 1 zřejmě nedojde. Týmy na čtvrteční schůzce v Montrealu hlasovaly jednomyslně proti tomuto návrhu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Týmy jsou jednoznačně proti návratu tankování - proč by závody byly horší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 06.06.2015 08:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 20 lidí) 05.06.2015 10:20
Jestli to zjednodušené předjíždění nebylo spíš… »
» mi88ki (Hlasovalo 9 lidí) 05.06.2015 13:37
Alternativní strategie ? Kde prosím tě ? Každá… »
» mi88ki (Hlasovalo 7 lidí) 05.06.2015 14:50
Nemá cenu se hádat. Už jsem pochopil, ono… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Duncan66

    193.179.208.XXX
    ehm A jeste jsme oba zapomneli na jeden zasadni moment. Kdyz pojedes drive do boxu a natankujes, tak kdyz vyjedes na trat, tak se dostanes do provozu, kde tvy souperi budou mit sice sjetejsi gumy, ale budou mit velmi pravdepodobne lehci vuz, protoze maji jinou strategii. Takze budes rychlejsi max. o par desetin, jestli vubec a to znamena, ze budes na sve soupere vepredu kazde kolo cas ztracet, misto abys ho vubec ziskal.

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Presne tak,... ...nielen choré návrhy treba zhodiť zo stola, ale aj starého a degenerovaného cholerika, zo svojej stoličky na ktorej ako promotér FOM stále sedí a plzní F1. 02 Treba sa pozrieť, kde je dnes na rozdiel od F1 Moto GP a je každému jasné, že tu niečo nie je v poriadku.

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    194.228.208.XXX
    Vítězí zdravý rozum Přesně tak to vidím...01

    + 10 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    .... Som zvedavý, kde vezmú palivo pre tých plánovaných 1000 koní, širšie gumy.... Pritom chcú znižovať hmotnosť. Asi poručíme větru dešti.

    + 5 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Karel

      109.81.245.XXX
      Třeba méně zmařené energie? A snížení hmotnosti tomu taky samozřejmě pomůže, nikoliv naopak, jak naznačuješ. Žádné poručíme větru, dešti - přirozený vývoj. Nevidím to nereálně (už teď podle některých Mercedes v kvalifikaci dosahuje skoro 900 koní).

      + 9 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • wrt

        88.80.244.XXX
        Ty popieraš fyzikálne zákony. Teraz majú autá najmenšiu možnú spotrebu. Ak zvýšia výkon, zvýši sa aj spotreba, to palivo navyše bude treba natankovať pred štartom. Širšie gumy sú tiež ťažšie. Zníženie hmotnosti za takýchto podmienok je úplný nezmysel.

        + 4 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Karel

          109.81.245.XXX
          Fyzikální zákony nepopírám - cožpak není logické, že se s nižší hmotností sníží i spotřeba? Proč by se s vyšším výkonem měla lineárně spotřeba? Nepočítáš s dalším nárůstem efektivity, když jsou dnes někde jen u 35%? Širší gumy jsou sice těžší, ale proč by mělo být snižování hmotnosti nesmyslem, když dnes do auta cpou týmy závaží - např. Mercedes přes 25 kg těžkých kovů (wolframových slitin)? Logice tady dáváš zabrat ty, když se navíc ještě nesmyslně oháníš fyzikou.

          + 11 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • wrt

            88.80.244.XXX
            Hlavne že si s takým vysvetlením spokojný.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Karel

              78.157.160.XXX
              Ano, logika a fyzikální zákony jsou uspokojující. Na nesmysly nevěřím. Vidím, že proti tomu nemáš žádné argumenty, jen hloupou poznámku, čímž jsi potvrdil mé podezření, jak jsi na tom se znalostmi.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Jens

    109.81.245.XXX
    Uff Týmy mají na rozdíl od některých hospodských diskutérů naštěstí rozum. Tankování je nesmysl, závody byly horší a velká nuda to, jak tak čtu, nebyla jen pro diváky. 01 01 01

    + 23 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Jestli to zjednodušené předjíždění nebylo spíš díky DRS ?

      Zákazem tankování se pouze vyřadily alternativní strategie, protože každá zastávka navíc už není odměněna možností jízdy s lehčím vozem oproti konzervativnější strategii. Takže tu máme nyní strategie postavené pouze na co nejmenším počtu zastávek a na dráze jedou vozy s neustále s téměř identickou váhou vozu a závodí, kdo dokáže více pošetřit pneumatiky.


      Jedna zastávka nyní vezme se vším všudy téměř 30 sekund, takže každý jezdec, který se rozhodne pro zastávku navíc musí najet půl sekundu na kolo a to v celém průběhu závodu, aby se mu tato strategie vrátila. Navíc, do prvních zastávek konkurentů s konzervativní strategií, jede na stejných gumách jako konkurence a neustále se stejnou vahou. Takže doba na stažení ztráty v boxech se většinou zkracuje na dvě třetiny závodu, což je okolo 40 kol, při kterých musí stáhnout 30 sec a to už je tři čtvrtě sekundy na kolo a to jen za výhodu o něco čerstvějších gum !!!

      Pokud by bylo povoleno tankování, tak už do závodu jezdec s agresivnější strategií nastupuje s lehčím vozem a v průměru během celého závodu může jezdit třeba s o 10 kg lehčím vozem. Samozřejmě platí, čím větší spotřeba monopostů tím větší váhový rozdíl mezi jednotlivými strategiemi. Ale i těch průměrných 10 kg paliva může dělat třeba tři desetiny na kolo a když si to vynásobíš třeba šedesáti koly, tak tento bonus udělá skoro 20 sec za závod. Když se k tomu připočte zisk za průměrně čerstvější pneumatiky a kratší stinty mezi zastávkami, tak výsledek je takový, že se závody v šetření gum, změní v závody o co nejrychlejší průjezdy kol a o tom by závody měly být. A další věc, méně zastávek, tankování více paliva = delší zastávka, takže další bonus pro více zastávek.

      To co říkají týmy je sice z bezpečnostní hlediska lepší pro ně, navíc ušetří, ale lžou, když říkají, že je to lepší pro fanoušky.
      Kombinace agresivnějších strategií spolu s DRS by naopak udělalo ze závodů ještě větší divočinu.

      Pokud se mnou nesouhlasíš a považuješ mě za hospodského tlachala, jak si mě nepřímo nazval, tak mi to zkus vyvrátit.

      + 20 / − 22

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jens

        109.81.245.XXX
        Proč by týmy lhaly? Každý rozumný fanoušek, který éru před 5 lety pamatuje, tak jasně vidí ten rozdíl - nudné kroužení bez předjíždění a současné závody s mnoha souboji.

        Nárůst nebyl jen díky DRS - narostl počet i normálních předjížděcích manévrů. K nim si připočítej i některé s DRS, protože na rovinkách by v mnoha případech došlo i bez něj (DRS zóny jsou v těch nejvhodnějších místech). Zákazem tankování se žádné alternativní strategie nevyřadili, naopak! Nyní jsou strategie rozmanitější. A co brání týmům natankovat méně kg a jezdit s lehčím vozem šetrněji?

        Jsem rád, že ses v závěru sám zařadil tam, kam patříš. Odborníci tvrdí něco jiného - a když tvrdí něco jiného, tak to hned neznamená, že lžou - zrovna technické ředitele bych mezi lháře neřadil. To se to po pivu mudruje! 03

        + 20 / − 17

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Alternativní strategie ? Kde prosím tě ? Každá zastávka navíc je pohřeb všech nadějí,snad s výjimko Mercedesu, kteří si díky své dominanci mohou dovolit tuto chybu najet na trati.

          Jinak nárůst normálních předjetí někde v zatáčkách, když ne v DRS zóně, to si děláš legraci ? Kde si je viděl, vždyť ani Hamilton neměl šanci předjet Vettela a přitom jakmile ho tzv. podseknul při zastávce, tak mu ujížděl rozdílem třídy.

          Očekával jsem nějaké argumenty, ale jediný čím se zašťiťuješ je názor týmů, kteří si hlavně hlídají nárůst nákladů. Ostatní jsou řečičky pro lidi, aby týmy nemuseli zvyšovat náklady spojené s tankováním a jejich argumenty se opírají jen o DRS předjetí.

          Když se dostanou trochu vyrovnanější auta za sebe a pokud nemají jedni problémy s gumami tak ani DRS nepomůže a o nějakém jiném předjetí si mohou nechat jenom zdát. Dokonce bych řekl, že v tomto směru je to ještě horší než období bez DRS, protože problémy s ojetím gum za soupeřem, nikdy v minulosti tak velké nebyly.

          + 9 / − 12

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Stačí se podívat na kterýkoliv závod - piloti běžně jezdí na různý počet zastávek a často si tím pomůžou - ne všichni na jednu, jako kdysi. Takže s tím nesmyslem "každá zastávka navíc je pohřeb všech nadějí" si můžeš akorát tapetovat v Jedličkově ústavu. Očekával jsi argumenty, ty jsem ti dal. Očividně ti uniká význam toho slova, když jsi napsal pár dlouhých příspěvků o ničem a nedokázal nic obhájit. 18 Pouze napadnout jemnované odborníky ze lží, zatímco jeden nýmand v diskusi bude mít pravdu. Patent na rozum náhodou nemáš? A jaksi ti uniká, že se na tom jednomyslně shodly všechny týmy.

            Sám říkáš, že ani DRS nepomůže, předtím jsi tvrdil, že počet předjíždění stoupl hlavně díky DRS. 04 Pokud by tě to zajímalo, tak DRS předjetí tvořily jen 29% z celkového počtu.

            + 13 / − 11

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • mi88ki

              mi88ki

              165.72.200.XXX
              Nemá cenu se hádat. Už jsem pochopil, ono záleží co kdo od závodění očekává.

              Já jen říkám, že v F1 platí pravidlo, že za každou zastávku v boxech nad rámec nutnosti, musíš získat odpovídající benefit na trati. Zákazem tankování vzali jezdcům jednu podstatnou část tohoto benefitu a to jízdu s lehčím vozem. Z toho důvodu jsou závody nyní postavené na minimalizaci počtu zastávek. Výsledkem je pak soutěž v šetření pneumatik, protože každá zastávka navíc se prostě nezaplatí na trati. Což je pro mě jako fanouška rychlosti na trati, nepřípustné. Jak chci vidět jak lítají jezdci po trati v maximálnním možném tempu, které jim auto dovolí a kde vyniknou jezdci, kteří dokážou odjet celý závod v kvalifikačním tempu a ne ten kdo jede nejšetrněji ke gumám, což je přesný opak toho co chci vidět.

              Druhou možností jak zaplatit zastávku, když nemáte profit z lehčího vozu, je zkrátit zastávku na minimum. Jsem přesvědčen, že kdyby celá zastávka trvala do 15 sec. i bez tankování se vším všudy, tak se jezdí do boxů pravidelně a jezdci budou jezdit i v závodě na plno. Ale jak to udělat s ohledem na bezpečnost ?

              Třetí možnost, je povinný min. počet zastávek.
              Jen pro boha ať to řeší, na ty slimáky v závodě se nedá už ani koukat. Koukat na souboje kde jeden jede pomalu a druhý ještě pomaleji, to není žádné vzrušení.



              Takže chápu, Vám to stačí, mě ne.

              + 7 / − 15

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                194.228.208.XXX
                Získáš čerstvé pneu a v případě současných pneu je to obrovský benefit...

                + 10 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • mi88ki

                  mi88ki

                  165.72.200.XXX
                  Hmm, tak proč si pro ně nejezdí častěji než maximálně dvakrát za závod ?

                  + 5 / − 10

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    85.93.124.XXX
                    Jezdí 2-3 krát za závod... V době tankování se častěji nejezdilo...

                    + 3 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • Jens

                78.157.160.XXX
                Ne, nechápeš, ale to po těch hloupostech nikoho nepřekvapí. My chceme zajímavé závody, ne nudu bez předjíždění. Ne každý je masochistou. 02

                + 4 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        193.179.208.XXX
        jenomze ty vubec neberes v potaz, ze s brzkou zastavkou se dostanes do provozu mezi pomalejsi vozy a na vetsine okruhu ti kolikrat nestaci k predjeti ani o sekundu ci vice rychlejsi auto. A potom jdou okamzite tvoje teoreticke vypocty do kytek, protoze nemas cistou drahu a nemuzes jezdit rychlejsi casy ale naopak jezdis jeste pomalejsi nez souper, ktery zvolil mene zastavkovou strategii.
        Holt to neni tak jednoduche, jak to na prvni pohled vypada. 03
        Schvalne si projed kalendar MS a spocitej si, na kolika tratich se predjizdi velmi obtizne. Bude jich vetsina.

        + 9 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama