DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Už nemůžeme být jen dodavatelem motorů

Podle Renaultu jsou náklady za motor tak vysoké, že je neudržitelné, aby zůstal jen dodavatelem motorů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault: Už nemůžeme být jen dodavatelem motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 04.06.2015 11:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 12 lidí) 03.06.2015 07:21
Ono už i to, že Renault vycouval z F1 a zrušil… »
» erdedy (Hlasovalo 12 lidí) 03.06.2015 08:04
To ale nebolo "len tak"... Pruser … »
» Adi (Hlasovalo 12 lidí) 03.06.2015 13:10
Tak v první řadě, Ferrari mělo loni horší motor… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jendo

    89.173.188.XXX
    jediny dovod potrebuju postavit vlastne auto ktore bude porazat red bull

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Drako

    85.237.234.XXX
    VŠAK ČO TU PLAČE,... ..mali kúpiť na konci roku Caterham a dnes tu mohli mať vlastný tím, aj dvoch odberateľov, Red Bull a Toro Rosso. Caterham aj tak najviac dlhoval Renaultu za motory a ostatný movitý a nemovitý majtok pred dražbou, by bol vyvážil nielen dlhovanú sumu, ale tím bol plne obsadený odborníkmi a mohol sa trebárs reštruktrualizovať v r. 2015 podľa potrieb Renaultu. Sú si úplne vinný sami, tak ako je vinný Red Bull a Toro Rosso, že sa na Renault nevykašľali a neprešli k Ferrari. To by určite zvládlo o dvoch odberateľov pohonných jednotiek naviac a navŕšilo by tým zisk, z čoho by do budúcna profitovalo, ak Audi stále váha. 02

    + 17 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.130.XXX
      Tak v první řadě, Ferrari mělo loni horší motor než Renault, takže přecházet k Ferrari by bylo nelogické a za druhé, motory do F1 se nedodávají na dobré slovo, ale na základě smluv, které má Renault podepsané jak s RB, tak s TR. Caterham neměl technické zázemí pro vstup továrního týmu, chce to velký tým, velkou továrnu, Milton Keys je pro to opimální, odkoupit RB je pro Renault nejpříznivější varianta. Ani Enstone by nebylo špatný, přecijen by to pro Ren. byl návrat do známé továrny, ale Lotus opakovaně říká, že není na prodej... kdo ví jak to celé dopadne. Každopádně tovární tým Renaultu F1 rozhodně pomůže! 01

      + 12 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • 1

        178.255.168.XXX
        Je jasné, že z marketingového hlediska není příliš šťastné být nejhorším dodavatem pro F1, ale aby měla koupě týmu smysl, tak by nesměli koupit něco, co je v podstatě nutno od základu změnit, takže je také otázkou, jestli by se renaultu nevyplatilo vstoupit do konkurzu na nový tým a začít na zelené louce...

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • fero

          78.98.39.XXX
          zacat na zelenej luke je to najhorsie co by mohli urobit, hned za kupou manoru :)

          ak chcu co najskor uspechy tak musia odkupit lotus, FI, str alebo sauber, ale najlepsie by bolo RB :)
          zacat na zelenej luke je beh na velmi dlhu trat, ak by sa za 3-4 roky dostali na uroven stredu pola tak to by bol uspech

          kupa manoru je v podstate to iste ako zacat na zelenej luke ale s tym rozdielom, ze na 2 roky maju zabezpecenych okolo 50mil.$/rocne od bernieho. co v pripade zaciatku od nuly mat nebudu

          + 6 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • 1

            178.255.168.XXX
            redbull by byl ideální, je otázkou, jestli je na prodej. A stavba na zelené louce? Vůbec by to nemusel být problém, pokud do projektu dají potřebný balík financí a zároven najmou správné lidi. Nemůžeš to porovnávat s japonci, kde je trochu jiná kultura řízení nebo týmy, kde je hluboko do kapsy...

            + 6 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • fero

              78.98.39.XXX
              vsetko je na predaj, zalezi len na tom ci ponuknes dostatocnu cenu :)

              projekt na zelenej luke je zdaleka najdrahsia moznost ako sa dostat do f1 a tiez je to najdlhsia cesta navrchol

              mozu do toho naliat kopec prachov ale aj tak budu 2-3 roky budovat tim len na to aby sa dostali na uroven stredu pola. je naivne si mysliet, ze len tak poskladaju tim o 500-600 ludoch a hned dokazu postavit dobre auto

              + 6 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • 1

                178.255.168.XXX
                No, já ti nerozporuju, že zelená louka je drahá, ale je otázkou, jestli zadluženej tým je lepší volbou. Možná kdyby dokázali koupit lotus, že by měli alespoň nějaký data o mercedesech, ale jak torro rosso tak manor je cesta slepou uličkou minimálně na ty 2-3 roky, stejně jako kdyby začali znova. Uvědom si, že dnes můžeš využít jen jeden aero tunel a pokud chceš být na vrcholu, musí být taky co nejmodernější ten tunel, což je jedna investice, která tě bude čekat ať jdeš ktreou chceš cestou a pak je tu otázka konstrukčního týmu. Pokud budeš chtít vyhrávat, těžko ti postaví vítězné auto konstrukční tým manoru, byť mu dáš dostatek financí, takže stejně ty lidi musíš najít. A pokud jde o data, nevím, jestli ti budou k něčemu data týmu, který ztrácí na špičku víc než auto GP2 (manor), takže stejně skončíš s nutností stavět 2-3 sezony tým, aby jsi byl alespoň konkurenceschopný s ostatními továrnami, natož dokázat vyhrát šampionát...
                ...toť můj pohled na věc...

                + 6 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  78.98.39.XXX
                  ked je podla teba budovanie timu na zelenej luke lepsie, preco sa to deje v minimalne miere?
                  honda,renaul,mercedes,RB,BMW... prebrali zavedene timy aj ked urcite maju prachy aby stavali od nuly
                  jedine toyota stavala tim na zelenej luke

                  tim z str alebo FI nedokaze postavit auto ktore by dokazalo porazit mercedes, ale urcite pri najati par(mozno viackrat par 12 ) spravnych ludi ho budu vediet postavit skor ako ked sa niekto bude snazit postavit tim od zakladov

                  aerotunel si mozu prenajat

                  + 6 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • 1

                    178.255.168.XXX
                    v době, kdy do toho tyto týmy šly, tak byly jinak nastavený pravidla. Mercedes převzal mistrovský braun, čili tým, který dokázal vyhrát šampionát, Honda převzala BAR, kde se dlouhodobě angažovala, čili tento tým dobře znala, renaul šel do benettonu, táké tým, který dobře znal a byl to tým, který dokázal vyhrát šampionát. Red bull chtěl vstoupit a koupil zkrátka licenci jaguaru, který by jinak odešel a stejně tak koupili krachující minardi, aby z něj udělali B-tým a BMW šlo do sauberu jenom proto, že byl na prodej, williams, o který měli zájem především, na prodej nebyl.
                    Uvědom si, že v té době volná místa zkrátka nebyly a vstup do F1 stál nemalý balík (myslím že 40mil dolarů jenom za místo na startu v době, kdy TOP týmy měli rozpočet do 300mil dolarů) a tyto týmy koupí jiného týmu získali tuto licenci zároveň s nějakým zázemím. Dnes když projdou výběrovým řízením, nemusí hradit žádný podobný nesmyslně vysoký poplatek.
                    Když si to přečteš celý, tak hned na začátku píšu, že by bylo lepší stavět na zelené louce, než jít do manoru nebo týmu podobné úrovně. Pokud by dokázali koupit red bull, tak dostanou samozřejmě dost dat k tomu, aby se jim ta investice vyplatila hlavně časově...

                    + 3 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • fero

                      78.98.39.XXX
                      nezabudaj ale ze 2 roky dostanu od bernieho len po 10mil.dolarov, zato uz pri manore dostanu 50mil. a to je sakra rozdiel

                      a vyskladat tim o 500-600(mozno aj viac) ludoch uplne od zakladov tak to je tiez riadne narocne. vacsinu tychto ludi budu musiet ziskat od terajsich timov, a len mensia cast mozu byt uplni "panici"

                      ak chcu co najskor uspiet tak musia ist do odkupu niektore timu zo stredu resp. odkupit rovno RB ten bude sice najdrahsi ale ak by vyriesili motor tak v dalsom roku mozu mat stabilne podia a aj mozno aj na vitazstvo by prislo

                      si pozri ako zacinala toyota, hned od zaciatku tim s top rozpoctom a prve podium prislo az o 4 roky a nebolo to len komplikovanym sytemom riadenia, jednoducho skor nedokazes od zakladov poskladat fungujuci tim

                      odkupit FI alebo lotus je tak za 100 max 200 mil.eur a to je urcite lacnejsie ako to postavit na zelenej luke.

                      jedine ak by chceli mat tim umiestneny vo francuzsku tak je lepsie ist cez vyberove konanie na novy tim, ale pri tych pracovnopravnych restrikciach co su vo francuzsku tak o tom asi ani neuvazuju18

                      + 5 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • Huhukoktejl

    193.228.234.XXX
    Hmm Bylo by perfektní, kdyby koupili Manor, tím by startovní pole mělo konečně 22 aut + 2 nové od Haase (u kterého nevěřím, že bude úplně nekonkurenceschopný).

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    No, budík zazvonil v Renaulte,... ...10 minút po dvanástej, lebo na to mohli prísť v tejto motorárni už minulý rok a odkúpiť Caterham a nenechať ho skrachovať, ak podstatná časť dlhu bola práve za pohonné jednotky a mali tam aj svojho vlastného človeka Abideboa. Predsa hmotný a nehmotný majetok by vyrovnal straty, ktoré Renault mal na pohľadávkach v tomto tíme, nehľadiac na to, že tím bol plne obsadený všetkými potrebnými odborníkmi,, ktorí mohli ihneď začať pracovať, nielen na novom aute, ale aj na pohonnej jednotke, aby práce nešli tak toporne ako doteraz a Renault sa ocitol na chvoste výrobcov pohonných jednotiek, lebo čo nevidieť ho predbehne aj Honda, ktorá prišla do F1 len tento rok. 02

    + 17 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Ono už i to, že Renault vycouval z F1 a zrušil svůj tým, byla pěkná kravina.

    + 12 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.166.XXX
      To ale nebolo "len tak"... Pruser "Singapur"/ING vycuvalo/zaciatok "krizy" (odisla Honda/Toyota/BMW)... atd... Proste blba konstelacia. Cez to vsetko ale Briatore by sa hodil 12 chyba mi tam nejaka taka "figura".03 (a samozrejme aj zasa tovarny Renault)

      + 12 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama