DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Už nemůžeme být jen dodavatelem motorů
Podle Renaultu jsou náklady za motor tak vysoké, že je neudržitelné, aby zůstal jen dodavatelem motorů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault: Už nemůžeme být jen dodavatelem motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Drako
11:40 03.06.2015 85.237.234.XXXVŠAK ČO TU PLAČE,... ..mali kúpiť na konci roku Caterham a dnes tu mohli mať vlastný tím, aj dvoch odberateľov, Red Bull a Toro Rosso. Caterham aj tak najviac dlhoval Renaultu za motory a ostatný movitý a nemovitý majtok pred dražbou, by bol vyvážil nielen dlhovanú sumu, ale tím bol plne obsadený odborníkmi a mohol sa trebárs reštruktrualizovať v r. 2015 podľa potrieb Renaultu. Sú si úplne vinný sami, tak ako je vinný Red Bull a Toro Rosso, že sa na Renault nevykašľali a neprešli k Ferrari. To by určite zvládlo o dvoch odberateľov pohonných jednotiek naviac a navŕšilo by tým zisk, z čoho by do budúcna profitovalo, ak Audi stále váha.-
Adi
13:10 03.06.2015 176.74.130.XXXTak v první řadě, Ferrari mělo loni horší motor než Renault, takže přecházet k Ferrari by bylo nelogické a za druhé, motory do F1 se nedodávají na dobré slovo, ale na základě smluv, které má Renault podepsané jak s RB, tak s TR. Caterham neměl technické zázemí pro vstup továrního týmu, chce to velký tým, velkou továrnu, Milton Keys je pro to opimální, odkoupit RB je pro Renault nejpříznivější varianta. Ani Enstone by nebylo špatný, přecijen by to pro Ren. byl návrat do známé továrny, ale Lotus opakovaně říká, že není na prodej... kdo ví jak to celé dopadne. Každopádně tovární tým Renaultu F1 rozhodně pomůže!-
1
13:24 03.06.2015 178.255.168.XXXJe jasné, že z marketingového hlediska není příliš šťastné být nejhorším dodavatem pro F1, ale aby měla koupě týmu smysl, tak by nesměli koupit něco, co je v podstatě nutno od základu změnit, takže je také otázkou, jestli by se renaultu nevyplatilo vstoupit do konkurzu na nový tým a začít na zelené louce...-
fero
14:11 03.06.2015 78.98.39.XXXzacat na zelenej luke je to najhorsie co by mohli urobit, hned za kupou manoru :)
ak chcu co najskor uspechy tak musia odkupit lotus, FI, str alebo sauber, ale najlepsie by bolo RB :)
zacat na zelenej luke je beh na velmi dlhu trat, ak by sa za 3-4 roky dostali na uroven stredu pola tak to by bol uspech
kupa manoru je v podstate to iste ako zacat na zelenej luke ale s tym rozdielom, ze na 2 roky maju zabezpecenych okolo 50mil.$/rocne od bernieho. co v pripade zaciatku od nuly mat nebudu
-
1
15:27 03.06.2015 178.255.168.XXXredbull by byl ideální, je otázkou, jestli je na prodej. A stavba na zelené louce? Vůbec by to nemusel být problém, pokud do projektu dají potřebný balík financí a zároven najmou správné lidi. Nemůžeš to porovnávat s japonci, kde je trochu jiná kultura řízení nebo týmy, kde je hluboko do kapsy...-
fero
16:19 03.06.2015 78.98.39.XXXvsetko je na predaj, zalezi len na tom ci ponuknes dostatocnu cenu :)
projekt na zelenej luke je zdaleka najdrahsia moznost ako sa dostat do f1 a tiez je to najdlhsia cesta navrchol
mozu do toho naliat kopec prachov ale aj tak budu 2-3 roky budovat tim len na to aby sa dostali na uroven stredu pola. je naivne si mysliet, ze len tak poskladaju tim o 500-600 ludoch a hned dokazu postavit dobre auto-
1
16:36 03.06.2015 178.255.168.XXXNo, já ti nerozporuju, že zelená louka je drahá, ale je otázkou, jestli zadluženej tým je lepší volbou. Možná kdyby dokázali koupit lotus, že by měli alespoň nějaký data o mercedesech, ale jak torro rosso tak manor je cesta slepou uličkou minimálně na ty 2-3 roky, stejně jako kdyby začali znova. Uvědom si, že dnes můžeš využít jen jeden aero tunel a pokud chceš být na vrcholu, musí být taky co nejmodernější ten tunel, což je jedna investice, která tě bude čekat ať jdeš ktreou chceš cestou a pak je tu otázka konstrukčního týmu. Pokud budeš chtít vyhrávat, těžko ti postaví vítězné auto konstrukční tým manoru, byť mu dáš dostatek financí, takže stejně ty lidi musíš najít. A pokud jde o data, nevím, jestli ti budou k něčemu data týmu, který ztrácí na špičku víc než auto GP2 (manor), takže stejně skončíš s nutností stavět 2-3 sezony tým, aby jsi byl alespoň konkurenceschopný s ostatními továrnami, natož dokázat vyhrát šampionát...
...toť můj pohled na věc...-
anonym
17:40 03.06.2015 78.98.39.XXXked je podla teba budovanie timu na zelenej luke lepsie, preco sa to deje v minimalne miere?
honda,renaul,mercedes,RB,BMW... prebrali zavedene timy aj ked urcite maju prachy aby stavali od nuly
jedine toyota stavala tim na zelenej luke
tim z str alebo FI nedokaze postavit auto ktore by dokazalo porazit mercedes, ale urcite pri najati par(mozno viackrat par ) spravnych ludi ho budu vediet postavit skor ako ked sa niekto bude snazit postavit tim od zakladov
aerotunel si mozu prenajat-
1
20:06 03.06.2015 178.255.168.XXXv době, kdy do toho tyto týmy šly, tak byly jinak nastavený pravidla. Mercedes převzal mistrovský braun, čili tým, který dokázal vyhrát šampionát, Honda převzala BAR, kde se dlouhodobě angažovala, čili tento tým dobře znala, renaul šel do benettonu, táké tým, který dobře znal a byl to tým, který dokázal vyhrát šampionát. Red bull chtěl vstoupit a koupil zkrátka licenci jaguaru, který by jinak odešel a stejně tak koupili krachující minardi, aby z něj udělali B-tým a BMW šlo do sauberu jenom proto, že byl na prodej, williams, o který měli zájem především, na prodej nebyl.
Uvědom si, že v té době volná místa zkrátka nebyly a vstup do F1 stál nemalý balík (myslím že 40mil dolarů jenom za místo na startu v době, kdy TOP týmy měli rozpočet do 300mil dolarů) a tyto týmy koupí jiného týmu získali tuto licenci zároveň s nějakým zázemím. Dnes když projdou výběrovým řízením, nemusí hradit žádný podobný nesmyslně vysoký poplatek.
Když si to přečteš celý, tak hned na začátku píšu, že by bylo lepší stavět na zelené louce, než jít do manoru nebo týmu podobné úrovně. Pokud by dokázali koupit red bull, tak dostanou samozřejmě dost dat k tomu, aby se jim ta investice vyplatila hlavně časově...-
fero
11:39 04.06.2015 78.98.39.XXXnezabudaj ale ze 2 roky dostanu od bernieho len po 10mil.dolarov, zato uz pri manore dostanu 50mil. a to je sakra rozdiel
a vyskladat tim o 500-600(mozno aj viac) ludoch uplne od zakladov tak to je tiez riadne narocne. vacsinu tychto ludi budu musiet ziskat od terajsich timov, a len mensia cast mozu byt uplni "panici"
ak chcu co najskor uspiet tak musia ist do odkupu niektore timu zo stredu resp. odkupit rovno RB ten bude sice najdrahsi ale ak by vyriesili motor tak v dalsom roku mozu mat stabilne podia a aj mozno aj na vitazstvo by prislo
si pozri ako zacinala toyota, hned od zaciatku tim s top rozpoctom a prve podium prislo az o 4 roky a nebolo to len komplikovanym sytemom riadenia, jednoducho skor nedokazes od zakladov poskladat fungujuci tim
odkupit FI alebo lotus je tak za 100 max 200 mil.eur a to je urcite lacnejsie ako to postavit na zelenej luke.
jedine ak by chceli mat tim umiestneny vo francuzsku tak je lepsie ist cez vyberove konanie na novy tim, ale pri tych pracovnopravnych restrikciach co su vo francuzsku tak o tom asi ani neuvazuju
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kapor
09:59 03.06.2015 194.160.178.XXXNo, budík zazvonil v Renaulte,... ...10 minút po dvanástej, lebo na to mohli prísť v tejto motorárni už minulý rok a odkúpiť Caterham a nenechať ho skrachovať, ak podstatná časť dlhu bola práve za pohonné jednotky a mali tam aj svojho vlastného človeka Abideboa. Predsa hmotný a nehmotný majetok by vyrovnal straty, ktoré Renault mal na pohľadávkach v tomto tíme, nehľadiac na to, že tím bol plne obsadený všetkými potrebnými odborníkmi,, ktorí mohli ihneď začať pracovať, nielen na novom aute, ale aj na pohonnej jednotke, aby práce nešli tak toporne ako doteraz a Renault sa ocitol na chvoste výrobcov pohonných jednotiek, lebo čo nevidieť ho predbehne aj Honda, ktorá prišla do F1 len tento rok.
-
-
erdedy
08:04 03.06.2015 195.80.166.XXXTo ale nebolo "len tak"... Pruser "Singapur"/ING vycuvalo/zaciatok "krizy" (odisla Honda/Toyota/BMW)... atd... Proste blba konstelacia. Cez to vsetko ale Briatore by sa hodil chyba mi tam nejaka taka "figura". (a samozrejme aj zasa tovarny Renault)
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek