DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli je otevřené vůči změnám, volbu pneumatik ale na týmech nenechá: Co vlastně chcete?

Italský monopolní dodavatel pneumatik do Formule 1 reaguje na kritiku, návrhy ze strany týmů i snahu přivést zpět francouzský Michelin.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli je otevřené vůči změnám, volbu pneumatik ale na týmech nenechá: Co vlastně chcete?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 15.05.2015 12:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 7 lidí) 15.05.2015 07:39
11 11 11 Tohle nemá chybu. Super koment.… »
» uzivatel000046 (Hlasovalo 6 lidí) 14.05.2015 14:52
Vedenie F1 bohužiaľ samo nevie, po čom túži.… »
» erdedy (Hlasovalo 6 lidí) 14.05.2015 23:46
Viete co, ja mam posl. dve sezony pocit, ze to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Duncan66

    89.29.32.XXX
    hehe takze jsou napadum otevreni, ale zatim snad kazdy smetli ze stolu jako "nesmyslny". 18

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • JaroB

    88.212.40.XXX
    gumy čo vydržia Najlepšie riešenie vidím v trvanlivej pneu ktorá vydrží plný plyn aj pol závodu ale dať 1 alebo ešte lepšie 2 povinné výmeny...takto by mohli ísť na plný kotol a ostali by aj možnosti stratégií cez zastávky ...

    + 2 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      85.93.124.XXX
      Nezůstali... Pokud nařídíš více povinných pitů, tak se prostor pro jakoukoli strategii dost zmenší... A zase je tu ta naivní představa, že jezdci pojedou na plný plyn a všechno bude růžové... Nebude ani v nejmenším..

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Malo by to byť tak,.. ...že v F1 by malo byť viac výrobcov pneumatík, aby bola prirodzená konkurencia a samozrejme, že ak je voľba druhu pneumatiky pre závod, aj zodpovednosť je na tíme. 01 To dá rozum a vôbec o tom netreba bazirovať. 14

    + 18 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000046

    uzivatel000046

    194.228.216.XXX
    Čo vlastne chcete? Jednoduchá odpoveď - Pretekársku pneumatiku.
    Nič viac.
    Ale ani nič menej.

    + 5 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Karel

      109.81.245.XXX
      Touží po takové pneumatice vedení F1 nebo ji Pirelli neumí vyrobit? Ani jedno, ani druhé. Pirelli můžete pouze dětinsky vyčítat, že do takové F1 vstoupilo - nikoliv, že neumí udělat pretekársku pneumatik. A druhá věc: chtějí ji opravdu diváci - vrátit se k bridgestone-nudnému kroužení s jedinou zastávkou bez jakéhokoliv předjíždění?

      + 12 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000046

        uzivatel000046

        194.228.216.XXX
        Vedenie F1 bohužiaľ samo nevie, po čom túži. teda ak vedením myslíme Bernieho. ( a pár krikľúňov s ním )
        Od začiatku roku nemajú nič iné na práci, ako neustále kritizovať F1, aká je zlá, nudná, tichá, jednoduchá, pomalá.... Jazdci sú dnes primabaleríny, ovládanie monopostu je jednoduchšie ako ovládanie detského vláčika.
        Odhliadnuc od toho, že takéto táranie je najlepší spôsob ako odradiť od sledovania F1 aj posledných divákov a žiadnych ďalších nezískať, to len ukazuje na senilitu kritikov.

        Za väčšinu kritizovaných neduhov ( okrem hluku ) môžu vo veľkej miere práve pneumatiky. Tie pneumatiky, ktoré Bernie tak húževnato obhajuje. Darmo budeme mať tisíc koňové motory, keď jazdci budú od výjazdu z boxov myslieť len na šetrenie pneumatík. A pri dnešných šmejdoch na nič iné nemyslia. Len na tom aby preboha nešli o kúsok rýchlejšie do zákruty, lebo bude po gumách. Nesmú ani pridať, ani zabrzdiť, ani prudko zatočiť.
        Potom vystúpia z auta a všetci im nadávajú, že nudne krúžia. Ale čo môžu robiť? Gumy im nič iné ako nudné krúženie nedovolia.

        A na Vašu otázku.
        Nie, nikto z vedenia po takých pneumatikách netúži. Dokonca ani Bernie nie. Slúžia mu len ako zámienka na boj s tímami. ( hlavne sú lacné ).
        Nie, Pirelli nevie a nedokáže také gumy urobiť. Ak by to dokázalo, tak dávno ich vyrobí. Myslím, že vyjadrenie Michelinu niekomu zaťalo do živého.
        Nedá sa donekonečna maskovať vlastnú neschopnosť za bonmot človeka, ktorý už dokonca ani nie je súčasťou F1

        + 6 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Karel

          109.81.245.XXX
          Souhlas až na jedno: vyrobit trvanlivou směs, která vydrží celý závod, je pro gumaře to nejjednodušší. Michelin tohle neumí o nic lépe než Pirelli, které jen plní zadání, což naivnější fanoušci považují za neschopnost.

          + 14 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • mida

          88.101.0.XXX
          musíš si uvědomit, že Pirelli dodává to, co si týmy v čele se senilním staříkem objednali. Trvanlivost pneu je daná zadáním, Pokud si F1 objedná pneu, která vydrží celý závod, tak ji Pirelli bez problému dodá. Neviň Pirelli z něčeho, za co nemůže.

          + 17 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000046

            uzivatel000046

            188.167.24.XXX
            To je často opakovaný mýtus, ale v skutočnosti je to lož.
            Čo si vlastne tímy objednali. Lepšiu show.
            Dostali ju?
            Nie, veď preto je okolo toho toľko povyku.

            Dobre, dobre, takto povedané je to priveľké zjednodušenie, aj keď je to pravda. Čo si tímy objednali v podstate nikto nevie ( o to viac sa o tom môžeme dohadovať ) . Pirelli neustále opakuje Brawnovu poznámku - chceme Kanadu. Aj keď sa môžme do nekonečna sporiť, či jeden nezáväzný bonmot môže byť základom obchodu, berme že bol.
            Dostali ale tímy spomínanú Kanadu?
            Určite nie. Samotné navýšenie počtu zastávok v boxoch ešte "Kanadu" neurobí. Aj keď bol tuším RB v Kanade kôli gumám prinútený ísť do boxov opakovane, bolo to za celkom iných okolností ako teraz. Medzi zastávkami mohli ísť naplno, čo pre súčasné gumy neplatí. Na tých sa nedá naplno ísť ani celé kvalifikačné kolo.
            Ešte raz - Pirelli nevydržia ani jedno celé kvalifikačné kolo jazdy naplno. Jedno jediné kolo. V priemere 5 kilometrov.

            To nie je Kanada, to je prepadák.

            + 5 / − 15

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • erdedy

              erdedy

              195.91.13.XXX
              Viete co, ja mam posl. dve sezony pocit, ze to neni v gumach ale v tych priblych pravidlach - hlavne o limite paliva...03

              Druha vec - je podla mna uplne jedno ci budu gumy drzat 35 alebo 7 kol, dnesne strategie su nastavene aj tak "tak", ze ziskom je neist naplno a setrit gumy, bez ohladu na tvrdost ci vydrz. Ked budu mat "lepsie", aj tak na nich nepojdu naplno - pocitac vypluvne, ze "setrenim" pojdeme sice o sekundu pomalsie, ale hlavne o zastavku menej a ziskame dajme tomu 10s vo vyslednom case.
              To keby boli zmesi este viac od seba "rychlostne vzdialene" (uz to tu bolo), mozno by to malo zmysel. Bejvavalo, ale zas to niekomu vadilo, tak Pirelli sa na tento sposob vyprdlo. Ten "niekto" nemusi byt priamo menovany, ale je to tak, ze z celeho startoveho pola dokazalo ist dostatocne rychlo a pritom "nezozrat gumy" len 6 aut/3 stajne. Okamzite sa menili uprostred sezony.
              Napada ma zvlastna paralela s dnesnym stavom na poli motorov - tiez sa casto vravi, ze "Mercedes si urobil najlepsie domace ulohy (a je to aj v podstate pravda, bez ohladu na "ine" okolnosti) a ostatok ma smolu" - vtedy si tiez tie domace ulohy urobili Lotus/Ferrari/ForceIndia zrejme najlepsie - ale vtedy im tu vyhodu silou-mocou museli vziat - jednoducho - roztrhali ich (Porelli) v mediach na cucky! Ked uz Hembery vtedy prehlasil, ze "Pirelli sa bude sustredit uz hlavne na Pirelli", bolo jasne, ze sa nieco zmeni.

              No a z toho vsetkeho vyplyva jedine - vidite sam, ze vlastne v poziadavkach sa uz ani svina nevyzna - "ten hore chce nasadzovat softy v Barcelone, henten chce gumy co sa neznicia, tamten chce to a ten tamto..."

              "Šestnáct se víckrát nevrátí" ale celkovo tento smer, co nabrala F1 s prichodom debilnych palivovych-limitovanych-hybridnych-zmrazenych-vo vsetkom okliestenych pravidiel, tu dufajme nebude dlho.

              Ked pride Michelin, bude to ok (dufajme, ze to bude "rozumna" miera opotrebovania/nie megavydrz!), ale ci gumy su ta hlavna pricina "nudy"... niesom si isty....

              + 6 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (10:30 - 11:30)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama