DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli je otevřené vůči změnám, volbu pneumatik ale na týmech nenechá: Co vlastně chcete?
Italský monopolní dodavatel pneumatik do Formule 1 reaguje na kritiku, návrhy ze strany týmů i snahu přivést zpět francouzský Michelin.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli je otevřené vůči změnám, volbu pneumatik ale na týmech nenechá: Co vlastně chcete?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000046
(Hlasovalo 6 lidí)
14.05.2015 14:52
Vedenie F1 bohužiaľ samo nevie, po čom túži.… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
uzivatel000046
14:23 14.05.2015 194.228.216.XXXČo vlastne chcete? Jednoduchá odpoveď - Pretekársku pneumatiku.
Nič viac.
Ale ani nič menej.-
Karel
14:35 14.05.2015 109.81.245.XXXTouží po takové pneumatice vedení F1 nebo ji Pirelli neumí vyrobit? Ani jedno, ani druhé. Pirelli můžete pouze dětinsky vyčítat, že do takové F1 vstoupilo - nikoliv, že neumí udělat pretekársku pneumatik. A druhá věc: chtějí ji opravdu diváci - vrátit se k bridgestone-nudnému kroužení s jedinou zastávkou bez jakéhokoliv předjíždění?-
uzivatel000046
14:52 14.05.2015 194.228.216.XXXVedenie F1 bohužiaľ samo nevie, po čom túži. teda ak vedením myslíme Bernieho. ( a pár krikľúňov s ním )
Od začiatku roku nemajú nič iné na práci, ako neustále kritizovať F1, aká je zlá, nudná, tichá, jednoduchá, pomalá.... Jazdci sú dnes primabaleríny, ovládanie monopostu je jednoduchšie ako ovládanie detského vláčika.
Odhliadnuc od toho, že takéto táranie je najlepší spôsob ako odradiť od sledovania F1 aj posledných divákov a žiadnych ďalších nezískať, to len ukazuje na senilitu kritikov.
Za väčšinu kritizovaných neduhov ( okrem hluku ) môžu vo veľkej miere práve pneumatiky. Tie pneumatiky, ktoré Bernie tak húževnato obhajuje. Darmo budeme mať tisíc koňové motory, keď jazdci budú od výjazdu z boxov myslieť len na šetrenie pneumatík. A pri dnešných šmejdoch na nič iné nemyslia. Len na tom aby preboha nešli o kúsok rýchlejšie do zákruty, lebo bude po gumách. Nesmú ani pridať, ani zabrzdiť, ani prudko zatočiť.
Potom vystúpia z auta a všetci im nadávajú, že nudne krúžia. Ale čo môžu robiť? Gumy im nič iné ako nudné krúženie nedovolia.
A na Vašu otázku.
Nie, nikto z vedenia po takých pneumatikách netúži. Dokonca ani Bernie nie. Slúžia mu len ako zámienka na boj s tímami. ( hlavne sú lacné ).
Nie, Pirelli nevie a nedokáže také gumy urobiť. Ak by to dokázalo, tak dávno ich vyrobí. Myslím, že vyjadrenie Michelinu niekomu zaťalo do živého.
Nedá sa donekonečna maskovať vlastnú neschopnosť za bonmot človeka, ktorý už dokonca ani nie je súčasťou F1-
mida
15:23 14.05.2015 88.101.0.XXXmusíš si uvědomit, že Pirelli dodává to, co si týmy v čele se senilním staříkem objednali. Trvanlivost pneu je daná zadáním, Pokud si F1 objedná pneu, která vydrží celý závod, tak ji Pirelli bez problému dodá. Neviň Pirelli z něčeho, za co nemůže.-
uzivatel000046
16:24 14.05.2015 188.167.24.XXXTo je často opakovaný mýtus, ale v skutočnosti je to lož.
Čo si vlastne tímy objednali. Lepšiu show.
Dostali ju?
Nie, veď preto je okolo toho toľko povyku.
Dobre, dobre, takto povedané je to priveľké zjednodušenie, aj keď je to pravda. Čo si tímy objednali v podstate nikto nevie ( o to viac sa o tom môžeme dohadovať ) . Pirelli neustále opakuje Brawnovu poznámku - chceme Kanadu. Aj keď sa môžme do nekonečna sporiť, či jeden nezáväzný bonmot môže byť základom obchodu, berme že bol.
Dostali ale tímy spomínanú Kanadu?
Určite nie. Samotné navýšenie počtu zastávok v boxoch ešte "Kanadu" neurobí. Aj keď bol tuším RB v Kanade kôli gumám prinútený ísť do boxov opakovane, bolo to za celkom iných okolností ako teraz. Medzi zastávkami mohli ísť naplno, čo pre súčasné gumy neplatí. Na tých sa nedá naplno ísť ani celé kvalifikačné kolo.
Ešte raz - Pirelli nevydržia ani jedno celé kvalifikačné kolo jazdy naplno. Jedno jediné kolo. V priemere 5 kilometrov.
To nie je Kanada, to je prepadák.-
erdedy
23:46 14.05.2015 195.91.13.XXXViete co, ja mam posl. dve sezony pocit, ze to neni v gumach ale v tych priblych pravidlach - hlavne o limite paliva...
Druha vec - je podla mna uplne jedno ci budu gumy drzat 35 alebo 7 kol, dnesne strategie su nastavene aj tak "tak", ze ziskom je neist naplno a setrit gumy, bez ohladu na tvrdost ci vydrz. Ked budu mat "lepsie", aj tak na nich nepojdu naplno - pocitac vypluvne, ze "setrenim" pojdeme sice o sekundu pomalsie, ale hlavne o zastavku menej a ziskame dajme tomu 10s vo vyslednom case.
To keby boli zmesi este viac od seba "rychlostne vzdialene" (uz to tu bolo), mozno by to malo zmysel. Bejvavalo, ale zas to niekomu vadilo, tak Pirelli sa na tento sposob vyprdlo. Ten "niekto" nemusi byt priamo menovany, ale je to tak, ze z celeho startoveho pola dokazalo ist dostatocne rychlo a pritom "nezozrat gumy" len 6 aut/3 stajne. Okamzite sa menili uprostred sezony.
Napada ma zvlastna paralela s dnesnym stavom na poli motorov - tiez sa casto vravi, ze "Mercedes si urobil najlepsie domace ulohy (a je to aj v podstate pravda, bez ohladu na "ine" okolnosti) a ostatok ma smolu" - vtedy si tiez tie domace ulohy urobili Lotus/Ferrari/ForceIndia zrejme najlepsie - ale vtedy im tu vyhodu silou-mocou museli vziat - jednoducho - roztrhali ich (Porelli) v mediach na cucky! Ked uz Hembery vtedy prehlasil, ze "Pirelli sa bude sustredit uz hlavne na Pirelli", bolo jasne, ze sa nieco zmeni.
No a z toho vsetkeho vyplyva jedine - vidite sam, ze vlastne v poziadavkach sa uz ani svina nevyzna - "ten hore chce nasadzovat softy v Barcelone, henten chce gumy co sa neznicia, tamten chce to a ten tamto..."
"Šestnáct se víckrát nevrátí" ale celkovo tento smer, co nabrala F1 s prichodom debilnych palivovych-limitovanych-hybridnych-zmrazenych-vo vsetkom okliestenych pravidiel, tu dufajme nebude dlho.
Ked pride Michelin, bude to ok (dufajme, ze to bude "rozumna" miera opotrebovania/nie megavydrz!), ale ci gumy su ta hlavna pricina "nudy"... niesom si isty.... -
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek