DISKUZE K ČLÁNKU Jakou roli hraje nová úprava průtoku paliva? Ztratilo nejvíce Ferrari?
Ve Španělsku si spousta lidí lámalo hlavu nad tím, co stojí za propadem rychlosti Ferrari. Přivezl Mercedes o tolik lepší balík novinek, nebo Ferrari jen nesedla trať? Nebo je za relativním propadem Ferrari to, že FIA začala přísně kontrolovat dodržování průtoku paliva. Dle mnohých expertů díky tomu rudí ztráceli zvláště ve 3. sektoru. Německý Auto Motor und Sport přinesl detailnější analýzu problému.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jakou roli hraje nová úprava průtoku paliva? Ztratilo nejvíce Ferrari?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001674
(Hlasovali 3 lidé)
11.05.2015 01:10
Že by Renault? Méně paliva ve vyšších otáčkách… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Odoakr
11:33 11.05.2015 62.77.71.XXXMimo mísu Já vám nevím, ale nezdá se vám ta spekulace trochu mimo mísu? Ferrari bylo o 0,5 sec pomalejší v nejpomalejší části okruhu. V pomalých částech máte problém s přenesením výkonu ne s jeho nedostatkem. Pokud by byli schopni dočasně zvednout reálnou spotřebu nad 100kg/hod (tedy zvednout top výkon) pak by toho využívali především na rovinkách ne? -
Kapor
09:16 11.05.2015 194.160.178.XXXÁno, FIA len upresnila,.. ...že tolerancia môže ísť len do mínusu, teda 100+0,00, čo je jedna z ciest, ako režim sprísniť, ale tým vlastne nič nevyriešila, lebo aj tak za senzorom tryska dávkuje podľa otáčok motora a dotláča tlak paliva podľa toho, ako je regulovaná od riadiacej jednotky a môže sa tam hromadiť palivo v pomocnom mini zásobníku pred tryskou, odkiaľ pri zvýšení výkonu sa môže expedovať, lebo je pod tlakom a ak je tam vradený v potrubí jednocestný ventil, nedovolí, aby v mininádržke klesol tlak, či objem. Tým je len rozdiel riešenia Ferrari a Mercedesu, že ten ho má postavený sofistikovanejšie a môže hromadiť palivo na potrebné zvýšenie výkonu za senzorom, lebo čarpadlo dodáva stále rovnaké množstvo paliva, aj keď turbomotor nejde na maximálny výkon. Ha, ha, ha, FIA !
-
-
uzivatel001674
01:10 11.05.2015 85.70.74.XXXŽe by Renault? Méně paliva ve vyšších otáčkách nemusí nutně znamenat nižší výkon, je to především otázka spolehlivosti. Ani v závodních motorech se dlouhodobě nespaluje v přesném steichiometrickém poměru 14,7 kg vzduchu na kilogram benzínu, protože taková směs hoří nejrychleji a při nejvyšší teplotě, což znamená velké tepelné namáhání motoru.
Čím je složení směsi vzdálenější od ideální poměru, tím spalování probíhá pomaleji a při nižší teplotě. Chudší směs má menší odolnost proti samozápalu, protože odpařování paliva odebírá teplo - pokud se odpařuje menší množství, tak se samozřejmě spotřebuje méně tepla z okolí. V praxi se tedy nejčastěji využívá mírně bohatšího poměru.
Vzhledem k tomu, že letos Renault bouchá více než loni, tak bych se ani nedivil, kdyby na úpravu pravidel ohledně průtoku nejvíce dojeli právě oni. -
-
uzivatel001674
01:14 11.05.2015 85.70.74.XXXJen drobná připomínka. Průtok je 100 kg/h (nikoliv 100 litrů) a to ještě od 10 500 otáček za minutu. Pod 10 500 RPM je omezení stanoveno jako 5+(RPMx0,009), to se moc často nezmiňuje.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek