DISKUZE K ČLÁNKU Kaltenbornová: Pro budoucnost F1 bude klíčová vyrovnanost motorů
Podle šéfky Sauberu, Monišy Kaltenbornové, je vyrovnanost motoru klíčovou pro úspěšnou budoucnost Formule 1. Týmy se na ní musí při jednáních o změnách pro sezónu 2017 zaměřit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kaltenbornová: Pro budoucnost F1 bude klíčová vyrovnanost motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepan
15:18 28.04.2015 89.24.157.XXXJa pořád nechápu smysl toho kroku, pokud motory budou výkonově srovnatelné. Nedokážu si představit, že tým vyhodí třeba dvakrát tolik peněz, aby si pořídil komplikovanější zařízení, které bude náchylnější na poruchu než levnější a jednodušší varianta. Nakonec by se totiž mohlo stát, že tým, který bude používat levnější a jednodušší variantu, vyhraje nad týmem, který bude nucen používat dražší a komplikovanější pohonnou jednotku -
Kapor
15:00 28.04.2015 194.160.178.XXXHybridné jednotky,.. ...od rôznych výrobcov nikdy neboli a ani nebudú vyrovnané, lebo tak tomu nebolo ani v minulosti a hoci mal Mercedes najsilnejší V8, tak tento tím nedominoval, lebo ostatok auta nebol urobený tak dobre, aby mohol konkurovať Red Bullu. Ak po 4. tituloch bola FIA týmto znepokojená a zadala konštruktérom a technikom výrobcov pohonných jednotiek zadanie na 1,6 V6 Turbo + ERS a nedala si na to predložiť rozpočet, tak to bol počin podobný, ako pre tých ktorí chceli vybudovať Panamský prieplav a mysleli si, že to bude také ľahké ako vybudovať ten Lamanšký. A to ERS bolo vlastne RIO Čagres ! A v tom bol vlastne ich najväčší omyl v živote, lebo ako u prieplavov, tak u pohonných jednotiek išlo o úplne inú stratégiu a neporovnateľné rozpočty oproti tomu čo bolo, lebo náklady s tým spojené sa samozrejme u pohonných jednotiek museli premietnuť do cien pohonných jednotiek nielen pre vlastný tím, ale aj odberateľské tímy, lebo inak to ani nejde. Preto ak sa niečo bude meniť od r. 2017, malo by sa to meniť tak, aby to auto pre F1 vyzeralo nielen drsne, ale aj dráždilo svojim vzhľadom fanúšikov, ako koncept Ferrari, ktorý tu bol zverejnený a aby pohonná jednotka mala aj svoj zvuk a neutopila ho v turbíne MGU-H len preto, že to vyrobí mizivé percento elektrickej energie na kolo, ktoré stojí v prepočte na cenu pohonnej jednotky ďaleko viac, ak prihliadneme aj na cenu SW a dĺžky kabeláže po celom aute, ktorá sa v podstate zdvojnásobila, takže nielen pohonná jednotka je drahšia milá Monischa, ale aj ostatok auta. Preto ak prejde koncept Ferrari, tak s motorom 1,6 Turbo + KERS, ktorý by mal byť zväčšený na 200 kW, aby sa zvýšil aj brzdný účinok, ktorý vylepší brzdenie monopostu na širokých nízkoprofilových pneumatikách, lebo turbomotory majú ešte značnú rezervu vo výkone a je len na konštruktéroch, aby dosiahli v tomto závodnom športe F1 ich optimum výkonu a spoľahlivosti, na ktoré majú veľký priestor vďaka žetónom, ktoré treba do konca vývoja vyčerpať. Potom bude v poriadku nielen celý monopost F1 ako celok a bude predstavovať všetko, čo má mať, podľa doby kedy vznikol, teda v 3. tiícročí 21. storočia a nebude mu chýbať potrebný zvuk na hranici 120 dB a naviac ani nízka spotreba, vysoký výkon a dynamika pri predbiehaní ani envoromentálny aspekt, pri splnení normy EURO VI.
-
odin
17:49 28.04.2015 77.240.96.XXXNepochopil jsem 3.tisícročí 21. storočia. Co tím chtěl básník říci?
V podobných příkladech se celkem orientuji např. druhá dekáda dvacátého století je od r. 1911 do roku 1920, ale také čosi neznám Kapříku. vysvětli.
Podle mne jsi měl použít jedno, nebo druhé. Nikoliv dohromady. Nebo se pletu?-
uzivatel000968
17:59 28.04.2015 90.64.124.XXX... mňa zaujali tie prieplavy...a samozrejme ten "envoromentálny" aspekt ... a splnenie EURO VI ...
... ...-
Kapor
11:51 29.04.2015 80.87.214.XXXS prieplavmi je to analógia,... ...Panamský-Suezký : 1,6 V6 Tutrbo+ERS-1,6 Turbo+KERS (náklady), enviromentálny je preklep a EURO VI je dovolená norma výšky emisií vo výfukových plynoch, ktorú spĺňa aj pohonná hybridná jednotka 1,6 V6 Turbo+ERS. Také jednoduché čo, keď ...
Příspěvek byl redakčně upraven.
-
-
-
Kapor
10:37 29.04.2015 194.160.178.XXXTo je zle,... ...lebo žiješ v treťom tisícročí 21. storočia a myslenie by malo odpovedať úrovni toho, že človek je tvorom mysliacim a ovláda všetko tvorstvo a jeho činnosť na planéte Zem, hoci tmavá energia ho unáša stále rýchlejšie do ríše chladu a trvalého zániku nielen života na tejto planéte, ale aj našej galaxie ako takej a celého vesmíru ako takého.
-
odin
10:47 29.04.2015 77.240.96.XXXTak tohle mi připomělo repliku z filmu Černí baroni. "... a čo vy si Kefalín predstavujete pod slovom absůrný?"
A tak se zeptám, od kedy do kedy Kapor počítá 3. tisíciletí? A od kedy do kedy Kapor počítá 21.storočie?
Protože mně se to nějak překrývá-
-
odin
12:35 29.04.2015 77.240.96.XXXJá o koze ty o voze. Tak polopatě.
Podle mne jsi měl napsat 21. století třetího tisíciletí. A ne třetí tisíciletí jedenadvacátého století. Snažíš se být za vzdělance a plaveš v množinách.
Třetí tisíciletí je do roku 3000 a jedenadvacáté století je pouze do roku 2100. Tedy třetí tisíciletí obsahuje celé jedenadvacáté století. Naopak to nejde.-
Kapor
17:41 29.04.2015 194.160.178.XXXÚplne zle,.. ...praotec ! Tretie tisícročie začína v r. 2001 a kedy končí je úplne jedno pre teba aj mňa nakoľko sa ho nedožiješ a to isté platí aj o konci 21. storočia, ktoré začína v r. 2001, lebo r. 2100 ty nikdy nedožiješ a nemôžeš vedieť, či našu planétu netrafí meteroid a náš svet skončí ohnivom tresku. Takže tak.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek