DISKUZE K ČLÁNKU Marko: Ricciardo je na stejné úrovni jako Vettel
Odborný poradce Red Bullu řadí Daniela Ricciarda na stejnou úroveň jako Sebastiana Vettela, který od nich po loňské sezóně odešel k Ferrari.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko: Ricciardo je na stejné úrovni jako Vettel
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
11:08 30.04.2015 77.240.96.XXXDej odkazy, kde vyzdvihuji Kimiho nad Vettela i když dostal nakládačku.
Dej i odkaz kde vyzdvihuji Alonsa nad Buttona i když nemají relevantní závodní výsledek. Jednou jsem reagoval na názor, že Button Alonsa drtí. Což může dávat smysl pouze vám vzorům objektivity. Proto na to nesmí nikdo zareagovat a uvést argumenty o nesmyslnosti takového vyjádření. Na body to mají FA:JB 0:0, na neodstartování do závodu prakticky také 1:1, na nedojetí pro poruchu 1:1 na dokončené závody 2:2.Což je podle mne remíza. A když někdo o tomto napíše, že Button Alonsa drtí, pak hledám kde? Tak jsem se podíval na dokončené závody, kdo byl před kým a kdo byl před kým než jeden z nich vypadl. A nějak jsem to drcení nezaznamenal. Na základě těchto faktů jsem se ohradil. Pokud napíšeš, že JB FA drtí v kvalifikacích, pak bych s tím až tolik problém neměl (i když slovo drtí, je poněkud zavádějící, podobně jako můj koment k úloze Webbera výše).-
Mike17
12:13 30.04.2015 93.99.87.XXXPo Austrálii ses nevyjádřil.
Po Malajsii:
McLaren vypadal docela slušně, dokud to Alonso (jakožto rychlejší) neutavil a Button (jakožto šetrnější) ho následoval o chvíli později.
Po Číně:
Jsem zvědavý co se stalo při prvním pitstopu Kimiho. Tam ztratil cca 3 sec. na Vettela. Škoda výjezdu SC v závěru. Mohli jsme vidět jak je na tom Vettel i Kimi a jak se k souboji postaví vedení Ferrari se svým údajně otevřeným přístupem. Zatím mi Raikkonen nepřipadá horší než jeho kolega. má jen více smůly, nebo meně péče v týmu?
Alonso opět v závodě před Buttonem i když mu to není k ničemu. Jistě, že k tomu přispěl crashman, přesto si myslím, že by to dopadlo stejně. Měkčí směs pneu byla rychlejší.
Po Bahrajnu:
ako fanoušek Kimiho jsem spokojen.01 Kimi dokázal v závěru smazat neuvěřitelnou ztrátu téměř dvaceti sec na Rosberga a nakonec ho i předjet. Pravda, pomohla mu k tomu Nicova chyba. Zato Vettel potvrdil, že umí jenom kroužit . Ten opravdu od začátku sezóny nikoho nepředjel a před soupeře se dostává jen strategií. Ale nepochopil jsem, proč mu nedali měkké pneu, při výměně křídla. Kimi na nich v pohodě vydržel do konce závodu a byl ještě rychlý.
-
Mike17
12:21 30.04.2015 93.99.87.XXXVýš máš chtěné odkazy. V Malajsii jsi slušně ohodnotil Vettela, ale Kimimu jsi přisoudil také slušný výkon. Přestože Kimi nakládačku zatím dostává, z tvých komentářů mám pocit opačný.
Co se týká Alonsa, jednou Alík nestartoval, jednou nedojel (nezpomněl jsi ho zmínit za rychlejšího, ikdyž byla jen půlka závodu). Stejně tak po Číně, ikdyž si Button hrál soubojem s Maldonadem a bylo mu naprosto u pr... kolik času tím ztratí. Velmi "relevantní" údaj.
Ale ano shodneme se, zatím to také vidím na remízu, já nikde totiž nepsal, že ho Čudlík drtí. A tvoje komentáře nejsou na nikoho reakcí, psal jsi to jako komentář k závodu!!!!
A ani jsem nenapsal, že ho Button drtí v kvalifikacích. To sis zase vyčetl mezi řádky. Já bych z tak drobných rozdílů závěry nedělal. Tak jako děláš ty závěry o válcování Rosberga Hamiltonem pokaždé, když vyhraje o pár vteřin.-
odin
12:50 30.04.2015 77.240.96.XXXJé, tak to já jsem nevěděl, že ses potřeboval přes Alonsa s Buttonem a Kimiho s Vettelem dostat k Rosbergovi.
Proč ta oklika?
K mým komentům. Stojím si za nimi a nemyslím si, že bych psal nesmysly, které nebyly pravdou. To za prvé. Za druhé, výše jsem napsal " pokud napíšeš, že jeden druhého drtí...", Ale ta věta nebyla myšlena tak, že jsi ji napsal ty osobně. (Vím, že ne). Byla myšlena jako příklad, pokud napíšeš...(nevím, zda to dokážeš pochopit, špatně se mi smysl vysvětluje ). Reagoval jsem na nějaký příspěvek a možná i v jiné (starší) diskuzi a tak jsem to napsal jako "hodnocení" po čerstvém závodu.
A teď k Rosbergovi. Moc dobře víš, že ho vnímám podobně, jako Webbera . Se v ším všudy. Jak jeho postavení u týmu, tak jeho schopnost porážet svého týmového kolegu. Napsal jsem "porážet", nikoliv porazit. A stojím si za tím, že kdyby se oběma (NR i MW) zadařilo a měli plnou podporu týmu, mohli by získat titul také. I na úkor Vettela, či Hama. Ani jeden z nich není neporazitelný. Ale oběma chyběla (chybí) stoprocentní podpora týmu. Bohužel ty jsi schopen něco takového připustit, jen v případě Rosberga. Webber si vše pohnojil podle tebe sám. Což si já nemyslím, tedy rozhodně si to nepohnojil více, více než Nico.-
Mike17
13:38 30.04.2015 93.99.87.XXXNe Odine, mockrát jsem připustil, že Webber plnou podporu týmu neměl, ale to neznamená, že budu souhlasit s takovými nesmysly jako je tvá verze Majasie 2013 nebo úmyslné poškozování jeho vozu. To jsou 2 naprosto odlišné věci.
Ale rozhodně souhlasím s tvým názorem, že jsou si NR a MW v těchto věcech v podobném postavení. Jen mne trochu zaráží po tvém velkém rozhořčení z přístupu RB neprojevuješ ani nejmenší dávku rozhořčení u Mercedesu.
Zatímco v případě RB jsi viděl TR i tam, kde ji neviděl nikdo jiný, tak u Mercedesu jsem nezaznamenal ani jedinou výtku na TR u Mercedesu.-
odin
14:58 30.04.2015 77.240.96.XXXRozhořčení projevím až Nica Mergl podvede, jako to udělali RedBullíci s Webberem, nebo až mu odstrojí auto a dají jeho díly Hamovi.
Zatím ho pouze nechávají závodit z druhé pozice, kdyby náhodou Lewisovi bouchlo auto, aby nepřišli o vítězství a body. Podobně na tom byly i jiné dvojky. Barik u Ferrari se Schumim, občas Massa, když zrovna stačil Alonsovi, nebo zrovna Webber, než se s nimi rozhodl skoncovat a odstřihli ho zcela.
Proč bych se měl rozhořčovat nad věcmi, které jsou běžné u všech týmů? Myslíš, že třeba Grosjean měl rovnocenné postavení u Lotusu s Kimim, Massa s Alonsem, Webber s Vettelem, Button s Hamiltonem, Barik, Irvine s Schumacherem atd. atd? Ani náhodou. Běžné strategie sloužící k získání dablu v žádaném pořadí nechávám být. A nevadila by mi ani Malajsie, kdyby RBR přiznali, že oba piloty vyměnili. Říkej si co chceš, ale tým určuje jak kdo pojede "rychle" v tékteré fázi závodu. I tehdá se totiž muselo šetřit jak s palivem, tak s pneumatikami. Piloti jsou pouze vykonavatelé příkazů týmů (někdy lepší, někdy horší-podle svých kvalit). Ale reagují na rádiové a počítačové instrukce. Vzpomeň, jak se Rosbergovi porouchalo rádio a dávali mu instrukce po staru. Celá F1 z toho měla druhé vánoce a považovala to za hrdinský čin, že vůbec dojel do cíle.
Tak že nikoliv Vettel (ten jen dělal svoji práci-závodil), ale tým podrazil MW.-
Mike17
15:34 30.04.2015 93.99.87.XXXNo jestli bude od teď to nejhorší, co se Nicovi stane to, že mu seberou křídlo a dají jiné, se kterým vyhraje závod, pak mu svítá na lepší časy.
Ano tyto strategie jsou běžné a běžné je i to, že někomu občas nedotáhnou kolo (spousty, třeba letos Kimi v Austrálii), nebo že někomu nedotankují auto (Vettel v Abu Dhabi, Hamilton v roce 2012).
Ale je zajímavé, že když to udělali Vettelovi, tak to byli podvodníci, kteří podvodem chtěli dosáhnout jeho lepšího postavení na startu. A když to udělali Webberovi, pak jsi najednou neměl jiné vysvětlení, než že ho chtěli dostat na konec roštu. Tak dostává se tím zlepšení pozice, nebo konec roštu???
Taky mi nesedí nekonzistentnost v tom smyslu, že strategie Nica od prvního závodu jsou v pořádku, ale když přizpůsobili Webberovu strategii podle Vettela v Japonsku 2013, mohl ses vzteky zbláznit. A to už v té době Markovi NAPROSTO vůbec o nic nešlo.
A opakuji. TR ve prospěch Vettela V Malajsii je pouze tvoje verze, kterou popírají všichni včetně Vettela i Webbera. Ale je možné, že se Vettel přiznává běžně i k věcem které neudělal a Webber tak "zřejmý" podvod nějak nepostřehl.
-
-
-
-
odin
13:13 30.04.2015 77.240.96.XXXA jak jsem měl po Malajsii ohodnotit vítěze Vettela a možná největšího "skokana" Kimiho? Podle mne jak porážka dominantních Mercedeů, tak posun z vlastně posledního místa na 4. jsou hodně slušné výkony. Nezapoměň, že Kimi musel krom Bottase se kterým si Seb v Bahrajnu nevěděl rady, předjet ještě další piloty.
A v Bahrajnu si myslím, že kdyby Vettel dostal použité žluté, tak mohl Bottase dát. Ale pořád mi letos nepředvedl žádné předjetí v férovém souboji. Férový myslím takový, kdy má + - stejně opotřebované pneu a bojuje o pozici (nikoliv předjetí o kolo). Kimi má mnohem více smůly, ale jezdí lépe, než jsem čekal v porovnání s Vettelem. Možná na něm tým zkouší alternativní strategie. Až pojedou oba + - stejné strategie může být na konci skopírované pořadí v kvaldě (pokud jed o jejich vzájemné umístění). A tam bude třeba, aby se Rai v kvaldách rapidně zlepšil. Jinak závodní tempo má stejné, někdy mírně lepší a je schopen předjíždět.-
Mike17
14:01 30.04.2015 93.99.87.XXXS tvou reakcí na Malajsii nemám nejmenší problém, s celkovým pohledem a zvlášť s Bahrajnem ano.
Ano, Vettel Bottase nepředjel. Bylo dost zřejmé, že nemá nejmenší šanci. Nedokázal se na rovnce k němu ani přiblížit. Kimi nějaký Williams na stejně ojetých gumách předjel? Celou sezonu jezdí Vettel sám za Mercedesy, koho měl jako předjet? Na Mercedesy neměl (kromě Malajsie, kde je i předjel). Massu v Austrálii??? Vždyť tam nepředjíždí skoro nikdo, natož tak předjet jeden z nejrychlejších vozů na rovinkách.
Že stejný pohled nemáš i u kluků z Mercedesu. Hamík je neskutečný kroužič. Za celou sezonu předjel jen 2 vozy. Rosberg i jen v Číně předvedl 2x tolik předjíždění než on za celou sezonu. není teda lepší v předjíždění? Nebo opět rozdílný pohled u Ferrari a Mercedesu?
Nevím z čeho pramení tvá vize, že je v závodech Kimi lepší. Ano v Austrálii měl smůlu, ale stejně byl daleko za Vettelem. V Malajsii se pěkně prokousával polem, ale jeho startovní pozice byla jeho vina. V Číně opět dojel za Vettelem, aniž měl nejaké problémy. V Bahrajnu se dostal před Vettela díky jeho kiksu a můžeme se jen dohadovat, jestli by dojel před ním nebo za ním. Ale ano, byl to Vettelův kiks, tudíž dojel Kimi před ním oprávněně. Mně to tedy vychází 3:1 pro Vettela. Body i kvalifikace mluví také zcela jasně, i kdyby jsi Kimimu přidal 12 bodů (max) za Austrálii.
Na to že je Vettel v týmu nováček, dává Kimimu na pr....-
odin
15:58 30.04.2015 77.240.96.XXXKimi předjel oba Williamsy v Číně.
Kimi měl krom Austrálie smůlu i v Malajsii, Nasr mu prořízl pneu hned v nájezdu do 2.kola a musel celé kolo odjet než se dostal k výměně. To byla také jeho vina? Nech toho. Sc mu pak trochu pomohl ztrátu smáznout, ale už se nečeká až se celé pole sjede, tak že Kimi musel ještě část ztráty mazat v normálním závodním režimu. A v Číně měl zase trochu smůly, když nemohl využít díky SC strategii a lepší pneu v konci závodu. Teprve Bahrajn byl u něho bez potíží. Naopak Seb jezdil bezproblémové závody až do Bahrajnu, kde svojí chybou přišel o pár pozic. A hned se spekulovalo, že měl poškozenou podlahu, jinak by Bottase dal. Nikde nikdo nic takového nepotvrdil. To bych mohl také napsat, že Kimouš měl poškozenou podlahu v Malajsii jinak by zvítězil.
Prostě ještě je příliš brzy na nějaké soudy. Až bude více závodů, kdy oba pojedou bez problémů, můžeme se bavit, kdo je na tom lépe. Souhlas, že je to zatím 3:1 pro Vettela. Ale já tvrdím, že je to také minimálně 2:0 (možná i 3:0 Čína) na smolné závody pro Kimiho.-
Mike17
16:37 30.04.2015 93.99.87.XXXAno v Číně v postartovním chaosu. Naprosto "srovnatelné". To už můžeme srovnávat předjíždění v Malajsii s Monakem.
Ano, přiznávám, na Malajsii jsem na proříznutí zapomněl, Ale jak sám píšeš, SC mu pomohl. Ale uznávám, že tam zajel skvěle. Jestli by bez toho dojel před nebo za Vettelem je spekulace. Dojel z velkou ztrátou, na druhou stranu měl dost předjíždění. Dobrá, tento závod můžeme dát za rovnocený, pořád je to 2:1 pro Vettela, tak nevím proč ti vychází Kimi líp.
V Číně si už Vettel jen udržoval klidnou pozici. Není důvod si myslet, že za ty 2 kola by dojel Kimi 3 vteřiny a ještě ho předjel, když ho stahoval 0,3-0,4 s na kolo. Ani absence smůly by Kimiho bodově před Vettela nedostala. V kvalifikaci žádnou smůlu neměl a přesto je to 4:0. Mimoto je pomalejší skoro v každé části kvalifikace. Ale na rozdíl od Mercedesů mu dává tým prefektní strategie, které mu dávají šanci k útoku na Vettela. Tak se třeba zlepší a nějaké souboje mezi nimi uvidíme.-
odin
17:21 30.04.2015 77.240.96.XXXPtal jsi se, tak jsem odpověděl. Možná ještě v Malajsii před druhým pitem Bottase předjel (na opotřebovanějších pneu) než měl Bottas, který zajížděl k výměně. Ale nebylo to nikde vidět, jen na liště se objevil Kimi před Bot a za okamžik naskočila u Bot informace PIT. Tak těžko říci, zda se jednalo o regulerní předjetí, nebo jen byl Bot v nájezdu do boxů a Rai ho předjel vedle po dráze.
Kimi mi líp nevychází. Na body, kjteré jsou rozhodující, je to jasné. Zdá se mi jen, že jezdí dobře a díky smůle je ten rozdíl neodpovídající.-
Mike17
17:36 30.04.2015 93.99.87.XXXHmm, Vettel zase předjel Rosberga a Hamiltona na ojetých gumách. To se povedlo Kimimu jedině kvůli Rosbergových mrtvým brzdám. Srovnáváme naprosto nesrovnatelné věci.
Až předjede Kimi někoho na stejném okruhu a Seb ne, za stejných podmínek, můžeme se bavit o tom, že umí líp předjíždět. Zdůvodňovat to na tom, že Kimi se prokousává celým polem, zatímco Vettel krouží za Mercedesy je naprosto o ničem. Pak je Rosberg mnohem lepší jak Hamilton. Bude to stejná ptákovina.
S koncem souhlasím. Rozdíl je neodpovídající a Kimi jezdí dobře.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
13:11 29.04.2015 93.99.87.XXXCitace: Velkou ztrátou, kterou RedBull nedokázal nahradit, je odchod Webbera a jeho nedoceněná práce na vývoji aut.
Jakmile tohle někdo napsal u Schumacherovi, byl jsi tu hned se zlatým šroubovákem.
To je fakt, ptám se asi hloupě. Je jasný, že vyvíjeli vůz podle Markových podnětů tak, že mu přestal vyhovovat a to vše za úmyslem preferovat Vettela. No to je jasný na první pohled. (sarkasmus)-
-
Mike17
14:21 29.04.2015 93.99.87.XXXAno, je tam i o motoru. Srovnáváš ho s motorem z roku 2013 a že příčina je jinde. Jak to souvisí s Webberem?
Takže vždycky na začátku sezony dělali vůz podle Webbera a v průběhu sezony podle Vettela? A to každý rok? Zajímavý přístup. A proto ve většině sezon se vůz proti konkurenci zlepšil právě až v průběhu sezon a je to zásluha Webbera? A tobě to i dává smysl? Odine, Odine. Nějak nám stárneš.-
odin
18:56 29.04.2015 77.240.96.XXXPokud se týmu podaří dostat do základu potenciál "vítězného auta", pak není problém (nebo ho to stojí méně úsilí) během sezóny auto doladit na TOP. Proč myslíš, že Ferrari balilo několik sezón po sobě vývoj po půlce sezóny? Protože věděli, že ten jejich, do té doby vylepšovaný základ, už nelze vylepšit natolik, aby TOP auto předehnali. A netýkalo se to pouze Ferrari, dělají to všechny týmy. Necháme toho, připadá mi to, jako bych se bavil o F1 s desetiletou dcerou mého synovce.
Vím, že jsem popudil vzpomínkou na Webbera v souvislosti s parazitováním kolegy na jeho "práci".-
Mike17
19:54 29.04.2015 93.99.87.XXXTakže jestli to chápu dobře, tak vliv pilota se nejvíc projevil na začátku sezony, když v něm ještě ani neseděl (nadsázka) a čím víc hodin v něm sedí, tím menší vliv na jeho vývoj má? . Promiň, tohle mne fakt pobavilo. Už se v tom pěkně motáš, prostě jsi s tím chybějícím Webberem trochu ulítl.
RB začal vždy (kromě roku 2012) být nejlepším vozem až ve druhé půlce sezony. A nějakým zvláštním způsobem vždy přestalo sedět i Webberovi (sám to řekl). Ferrari zabalilo sezonu jen v letech 2011 a 2013 a to vždy AŽ ve chvíli, kdy bylo jasné, že Alonso na Vettela nemá. Nic víc v tom nebylo.
Mimochodem Newey o tom řekl toto:
Vyvíjeli jsme vůz tímto směrem (foukání), protože naše přesvědčení potvrzovaly aerodynamický tunel a CFD simulace. Naše rozhovory s Vettelem a Webberem o vývoji vozu nás v tom utvrzovaly, nevedly nás jiným směrem. Musím říci, že Mark Webber je citlivější než Sebastian, pokud jde o aerodynamické změny vozu. Proto jsme museli naslouchat spíše jemu. Vývoj vozu není nikdy šitý na míru jednoho pilota.
Nesmíš si vybrat jedinou větu z celého kontextu, ale brát jeho vyjádření jako celek. Třeba v prvních dvou je celkem zřetelně řečeno, že pocity pilotů (obou shodně) je pouze utvrzovaly ve vývoji, který stejně dělali. Tudíž opravdu žádný "zlatý šroubovák" Webbera.
A ne nepopudilo. Jednak jsem nikdy netvrdil, že má Vettel nějaké geniální zpětné vazby a ani, že výsledky RB a zlepšení Ferrari byly jeho zásluhou. A za druhé je to tvé klasické pomlouvání Vettela. Což dokládá i to, že jsi třeba ignoroval tu "maličkost", že Newey mluvil pouze o citlivosti na aerodynamické změny a ty si z toho vytvoříš parazitování na celé konstrukci vozu.
Je to jak u Schumiho a RB. Nemáš ho rád, tak využiješ každé příležitosti k jeho pomlouvání a vidíš pouze to negativní. Pravda občas pro formu u obou dodáš, že se jedná skvělé piloty, ale.....
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek