DISKUZE K ČLÁNKU Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů
Force India se vyjádřila, že podporuje plán Bernieho Ecclestona na představení nízkorozpočtového V8 motoru pro zákaznické týmy ve Formuli 1, které by se měřily s aktuálními hybridními V6.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000397
14:50 26.04.2015 90.178.29.XXXIndycar Dnes večer se budu díval na Slovak Sportu na živý přenos závodu Indycar v Americe. Zaplatil jsem si satelit, abych mohl koukat na celou sezónu a docela se na každý závod těším. Možná by chtělo vyslat Eklestouna i s jeho partou globálních svazarmovců se podívat jak se dělá závodní show. Je to tam jak národní poutě a obrovskými návštěvnostmi a závodí za pakatel. Proto se tam celá veleslavná F1 až tak nechytá. Diváci se chtějí především bavit a ne sledovat nějaké super ekologické vychytávky.
Další typ motoru je ptákovina, u mne tedy vzbuzuje jistý pocit, že to s těmi zázraky v motorech přehnali a docela se do toho zamotali, nevím jak kdo, mně už se nechce přemýšlet nad předpisy, nějakými kupony na možnost vylepšování a počítáním kolik kdo má k dispozici ještě komponentů ze kterých motor sestává. Takže jednodušší motor je možná plán trnité cesty, jak bez ztráty kytičky, z dnešních šíleně drahých motorů v budoucnu vycouvat.
Aby se nepletlo, jsou to technické zázraky které obdivuji a samozřejmě i zvedají technickou laťku do nadpozemských výšek, jenže dle mého skromného názoru se jaksi míjí s tím, co si představuji jako vrcholnou závodní kategorii, kde nejlepší piloti krotí nejbrutálnější auta a o jejich umístěních rozhoduje schopnost monstra řídit a psychická i fyzická odolnost, než jiné faktory které nyní jsou násobně důležitější než pilot.
Jako účelně by se mi jevilo, pokročilé ekologické technologie provozovat ve vytrvalostních závodech či rallye, než ve F1 která se dostala na rozcestí klesajícího zájmu. Z těchto disciplin je také daleko blíže k tomu, tyto technologie dostat do běžné produkce vozidel. -
Kapor
13:43 25.04.2015 194.160.178.XXXJe nezmysel do F1,.. ...dostať prežité atmosferické motory V8+KERSom, preto lebo sú lacnejšie. Treba rozmýšľať o tom, ako znížiť náklady na hybridnú pohonnú jednotku 1,6 V6 Turbo a to tak, aby ERS, bolo nahradené KERSom a tým sa to dosiahnepodobná cena, lebo náklady na MGU-H a drahý riadiaci SW odpadnú. Ak by to bolo ihneď do F1 zavedené od r. 2014takto, nemali by sme tu problémy s financovaním malých tímov a ani so zvukom, ktorý sa marí v turbe, ktoré je brzdené momentom generátora, ktorý musí vyrobyť 2MJ elektrickej energie na jedno kolo. -
kakaa
10:42 25.04.2015 85.70.156.XXXno to vždycky přijde výkřik v době kdy by to někdo hodně uvítal, no nevim jestli je to dobrej nápad, motory jsou teď hodně složitý, ale v roce 2017 kdy to má přijít, to bude mít vychytaný i mchonda a rendl, jestli to má být tlak na slevy motorů nebo co.. hlavně to smrdí zlovůlí lídí, který budou rozhodovat -
uzivatel001674
21:58 24.04.2015 85.70.74.XXXBludný kruh To už tu bylo do vynuceného konce přeplňování v roce 1988 v podstatě od počátku F1 s vyjímkou nesmyslné možnosti přeplňovaných tříčtvtek ve druhé polovině 50. let a "dětské formule" v letech 1961-65. A když se teď vrátíme k dvojitým regulím, tak nemůžeme čekat jiný závěr než předtím - stejně se dříve či později všichni přikloní k té konkurenceschopnější možnosti, což bude s největší pravděpodobností V6.
Bude to mít smysl jen v krátkodobějším horizontu, kdy týmy s menšími rozpočty budou levnějšími V8 překlenovat období než cena technologicky pokročilejších šestiválců přirozeně poklesne. A to ještě jen za předpokladu stability pravidel. -
Pepan
20:43 24.04.2015 89.24.157.XXXPokud to chápu, tak se bude F1 rozdělovat na bohaté týmy, které budou používat současnou specifikaci motorů a chudé týmy, které si koupí mnohem levnější motor a které navzdory tomu, díky úpravě pravidel, budou konkurenceschopné s těmi nejbohatšími? Tuhle logiku nechápu. Nedokážu si představit, kdo by donutil ty bohaté týmy, aby zbytečně utrácely desítky miliónů za vývoj, když by si mohly koupit nebo vyvinout mnohem levnější specifikaci motoru.-
mi88ki
14:13 27.04.2015 165.72.200.XXXNebyl si ostatními pochopen, ale uvažuješ zcela reálně.
Jsou jen dvě možnosti, buď budou V8 konkurenceschopné a pak budou skuhrat ti s V6, že mají to samé zam mnohem víc a ne bo druhá možnost, že budou V6 lepší a pak budou V8 nejrychlejší cestou ke krachu. O třetí možnosti ani nechci spekulovat, protože to bylo doslova komické.
Jinak odhaduji, že celé by se to totálně zvrtlo až by se nějaké V8 prosadila, protože všechny bohaté týmy s V6 by okamžitě začali tlačit na větší restrikci V8-ček a pokud by byl mezi V8 Red Bull, tak to bylo pláče na všech stranách :D Pak už by si i Bernie musel těšit do hrobu.-
Mike17
19:14 27.04.2015 93.99.87.XXXMoc nechápu, proč by slabší motory vedly ke krachu.
1. Jsou tu týmy, které 20 let (nadsázka) nevyhrály jediný závod a pořád jezdí a nekrachují.
2. V8 by byly podstatně levnější, není to právě opak důvodu ke krachu?
Že by se nějaká V8 prosadila strach nemám. Už teď byly výkonově hodně pozadu a výkon turbomotorů neustále roste. I kdyby něco podobného hrozilo, dá se velice lehce jejich výkon omezit (otáčky, spotřeba, hmotnost vozu).-
mi88ki
21:46 27.04.2015 86.49.14.XXXA koho budou zajímat vozy, které pojedou několik kol pozadu ? Velké sponzory nezajímají a ti malí je nad vodou dlouho neudrží i kdyby byly motory za půlku. Čím větší ztráta, tím menší zájem.
Jestli sis toho nevšimnul, tak všichni tihle outsideři již zkrachovali a odešli.
Posledním je momentálně Manor a i ten už má za sebou jednu klinickou smrt.-
Mike17
10:18 28.04.2015 147.229.7.XXXJeden postřeh: I teď většina pole jezdí skoro s kolem ztráty, Už rok.
A ano, všiml jsem si, že někteří už zkrachovali. Možná, kdyby měli motor za čtvrtinovou cenu, Caterham i HRT by ještě jezdili, Manor by nebyl v "klinické smrti" a FI se Sauberem by neměli finanční problémy. A na výsledcích by se toho moc nezměnilo. Manor je z odstupem poslední a tudíž nezajímavý, ale mohl mít další soupeře jako roky předtím. A mohli by jako loni urvat aspoň nějaký ten bod a soupeření s Caterhamem by bylo aspoň trochu zajímavé.
107% limit by zaručoval, že těch kol by nedostali zas tak moc. Určitě ne víc, než to bývalo v minulosti.
-
-
-
-
Mike17
09:33 26.04.2015 93.99.87.XXX1. To rozdělení na chudé a bohaté je tu už teď a asi přes 60 let. Proč to má být vidět jen na šasi a ne i na motoru? Můžou se rozhodnout, že ušetřené peníze z motorů vrazí do lepšího šasi.
2. Teď se to také dělí na motory, které mají zaručené místo na bedně, motory co mají malou šanci na vítězství a motory, které si o bedně můžou nechat zdát. Není to stejné?-
Nasir
17:29 27.04.2015 213.216.61.XXXBod 2 je pokus o demagogii? Protože ten nejslabší motor, který si podle tebe může o bedně nechat jen zdát, prý není nejlevnější a nemají ho ti nejchudší, ale naopak jeden z nejbohatších týmů. A nikdo mu nenařídil si ho udělat tak slabý. Takže tu nejde o finance týmu, jak naznačuješ poukazem na bohaté a chudé, ale hlavně o kvalitu odvedené práce. A o tu jde v F1 vždy a zodpovídá si za ni i RB.
Navíc je ti jasné, že Bernie tu změnu netlačí v zájmu malých týmů, ale v zájmu omezení Mercedesu a v zájmu RB, že jo? O malých týmech už se v minulosti vyjádřil a je jasné, že na ně kašle.-
Mike17
19:08 27.04.2015 93.99.87.XXXS rozdělením na bohaté a chudé jsem tu nepřišel já, ale Pepan. Což ti jistě "neúmyslně" uniklo. Jen jsem uvedl, že chudé a bohaté týmy existují už od začátku F1. Je na tom něco nepravdivé?
A ani jsem nikde nepsal, že ten nejhorší motor má ten nejchudší tým. Mohl by ses už konečně buď naučit číst, nebo reagovat na to co píšu.
Berniemu moc nevadí, jestli má 10 nebo 11 týmů, ale už by mu jistě vadilo, kdyby jich měl 5 nebo 6. A to hooodně vadilo, protože mu jde o prachy.
Ale co naprosto nechápu, jak by o 100-150 koní slabší V8 ohrozilo dominanci motorů Mercedes a jak by to pomohlo RB. To mi fakt hlava nebere.
-
-
-
-
eR
18:29 24.04.2015 62.245.107.XXXAutomobilky už jasně řekly, že návrat k atmosférám nepodporují, tudíž by mě zajímalo, kdo tu V8 bude vyrábět. FI není konkurenceschopná ani s nejlepším motorem v poli a chtěla by jezdit s atmosférickým Cosworthem?
Chápu že by dost ušetřily, ale na body by mohly rovnou zapomenout. Pokud by tedy pravidla nebyla ohnuta ve prospěch V8. Se 100kg paliva by totiž V8 nedojela do cíle jediný závod. A takových věcí je spousta, de facto by existovaly dvě sady pravidel a ty by se závod od závodu musely vyvažovat aby to aspoň nějak fungovalo.-
-
rock
11:15 25.04.2015 82.117.159.XXXJaký smysl? Stejný jako dneska. Automobilky by pořád měly platformu pro propagaci svých hitech h(s)račiček. Pro automobilky není atraktivní propagovat jednoduchý V8, tak by se dál pachtily s V6T s vícenásobnou rekuperací - V8 by stavěli nezávislí výrobci, kteří by nepoužívali F1 jako místo své propagace, ale jako prostor, kde může prodat svůj výrobek.
Ale je pravda, že by musela vzniknout jiná sada pravidel (nebo by se ta současná musela velmi důkladně upravit). Ale přísně nastavený restriktor pro oturbené motory spolu s větším množstvím paliva na závod pro všechny by mohl stanovit základ, od kterého by se dalo odpíchnout dál.-
Fanda.LH
20:23 25.04.2015 85.93.124.XXXTo by bylo jako by na paralympiádě, soupeřili běžci bez nohy, s těmi co šlapou rukama a jedou na vozíku... Výrobci vozíků i protéz by jistě nějakou reklamu měli, jen diváci by těžko docenili vítěze tohoto souboje...
Nebo jinak... Pokud by ty nové drahé technologie prohrávali s těmi starými, tak by to rozhodně nebyla dobrá propagace... A o to tu běží... A kdyby 8mi válce neměli šanci na úspěch, tak by nikoho nezajímaly... Rozhodně je nutné, aby se zachovali stejná pravidla pro všechny...
Uměl bych si představit, že by byla stanovena min. váha celého monopostu, spotřeba na závod aj. parametry, přitom by se neřešily technologie, počet válců, obsah, turbo, hybridní část... Jenže už teď se nadává na Mercedes, nějak si fanoušci nejsou schopni užívat toho, že odvedli dobrou práci... Pak by to bylo ještě horší...-
Mike17
09:29 26.04.2015 93.99.87.XXXI teď jsou motory, které nemají šanci na úspěch a přesto jezdí. Rozdíl je v tom, že by aspoň takovéto šroty nestály stejně jako ty dobré. Pro malé týmy by bylo určitě mnohem lepší koupit si Renault V8 za čtvrtinu ceny Renaultu V6 a výsledek by byl podobný.-
Fanda.LH
17:32 26.04.2015 212.20.119.XXXNe že bych od tebe něco čekal... :)
Ale i tak to zní hodně nedomyšleně... Článek říká FI, jistě víš jaký motor má FI... Rovněž se smlouvy na motory podepisují na delší dobu a dříve než např. po 1. testech, aby se z toho dalo vycouvat, když se motor nepodaří... Dalo by se dlouze pokračovat...
A i ty nějaké body by mohly být problém... Hybridy budou nějakou dobu prostě dražší, tak musí být lepší, jinak nemá smysl pro týmy je kupovat... Navíc by tím trpěla jejich image...-
Mike17
18:33 26.04.2015 93.99.87.XXX-díky za kompliment
-FI nikde nepíše, že by je sama chtěla používat. Článek je o myšlence možnosti volby. Proč nedat malým týmům šanci na přežití za podobných výkonostních podmínek? Ano, klidně ať podepíší na rok, tak ja je to teď. Pokud to bude pro tým krok zpátky, zvolili si to sami.
-Ano, poslední odstavec souhlasím bez výhrad. Ale nějaké body to přece nevylučuje.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek