DISKUZE K ČLÁNKU Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů

Force India se vyjádřila, že podporuje plán Bernieho Ecclestona na představení nízkorozpočtového V8 motoru pro zákaznické týmy ve Formuli 1, které by se měřily s aktuálními hybridními V6.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 28.04.2015 10:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000397 (Hlasovalo 7 lidí) 26.04.2015 14:50
Indycar Dnes večer se budu díval na Slovak… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 26.04.2015 09:33
1. To rozdělení na chudé a bohaté je tu už teď… »
» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 24.04.2015 20:43
Pokud to chápu, tak se bude F1 rozdělovat na … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Xinho

    109.230.60.XXX
    Ked chcu ušetriť A aky bude mat motor vykon, nech si kúpia iba ten spalovaci bez ERS a vybavene...budu to mat dost lacnejsie a budu spokojni...na zaklade ich argumentu to uplne bude spĺňať ich požiadavky 02

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    90.178.29.XXX
    Indycar Dnes večer se budu díval na Slovak Sportu na živý přenos závodu Indycar v Americe. Zaplatil jsem si satelit, abych mohl koukat na celou sezónu a docela se na každý závod těším. Možná by chtělo vyslat Eklestouna i s jeho partou globálních svazarmovců se podívat jak se dělá závodní show. Je to tam jak národní poutě a obrovskými návštěvnostmi a závodí za pakatel. Proto se tam celá veleslavná F1 až tak nechytá. Diváci se chtějí především bavit a ne sledovat nějaké super ekologické vychytávky.
    Další typ motoru je ptákovina, u mne tedy vzbuzuje jistý pocit, že to s těmi zázraky v motorech přehnali a docela se do toho zamotali, nevím jak kdo, mně už se nechce přemýšlet nad předpisy, nějakými kupony na možnost vylepšování a počítáním kolik kdo má k dispozici ještě komponentů ze kterých motor sestává. Takže jednodušší motor je možná plán trnité cesty, jak bez ztráty kytičky, z dnešních šíleně drahých motorů v budoucnu vycouvat.
    Aby se nepletlo, jsou to technické zázraky které obdivuji a samozřejmě i zvedají technickou laťku do nadpozemských výšek, jenže dle mého skromného názoru se jaksi míjí s tím, co si představuji jako vrcholnou závodní kategorii, kde nejlepší piloti krotí nejbrutálnější auta a o jejich umístěních rozhoduje schopnost monstra řídit a psychická i fyzická odolnost, než jiné faktory které nyní jsou násobně důležitější než pilot.
    Jako účelně by se mi jevilo, pokročilé ekologické technologie provozovat ve vytrvalostních závodech či rallye, než ve F1 která se dostala na rozcestí klesajícího zájmu. Z těchto disciplin je také daleko blíže k tomu, tyto technologie dostat do běžné produkce vozidel.

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je nezmysel do F1,.. ...dostať prežité atmosferické motory V8+KERSom, preto lebo sú lacnejšie.02 Treba rozmýšľať o tom, ako znížiť náklady na hybridnú pohonnú jednotku 1,6 V6 Turbo a to tak, aby ERS, bolo nahradené KERSom a tým sa to dosiahnepodobná cena, lebo náklady na MGU-H a drahý riadiaci SW odpadnú. 11 Ak by to bolo ihneď do F1 zavedené od r. 2014takto, nemali by sme tu problémy s financovaním malých tímov a ani so zvukom, ktorý sa marí v turbe, ktoré je brzdené momentom generátora, ktorý musí vyrobyť 2MJ elektrickej energie na jedno kolo. 11

    + 19 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kakaa

    85.70.156.XXX
    no to vždycky přijde výkřik v době kdy by to někdo hodně uvítal, no nevim jestli je to dobrej nápad, motory jsou teď hodně složitý, ale v roce 2017 kdy to má přijít, to bude mít vychytaný i mchonda a rendl, jestli to má být tlak na slevy motorů nebo co.. hlavně to smrdí zlovůlí lídí, který budou rozhodovat

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001674

    uzivatel001674

    85.70.74.XXX
    Bludný kruh To už tu bylo do vynuceného konce přeplňování v roce 1988 v podstatě od počátku F1 s vyjímkou nesmyslné možnosti přeplňovaných tříčtvtek ve druhé polovině 50. let a "dětské formule" v letech 1961-65. A když se teď vrátíme k dvojitým regulím, tak nemůžeme čekat jiný závěr než předtím - stejně se dříve či později všichni přikloní k té konkurenceschopnější možnosti, což bude s největší pravděpodobností V6.

    Bude to mít smysl jen v krátkodobějším horizontu, kdy týmy s menšími rozpočty budou levnějšími V8 překlenovat období než cena technologicky pokročilejších šestiválců přirozeně poklesne. A to ještě jen za předpokladu stability pravidel.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Pokud to chápu, tak se bude F1 rozdělovat na bohaté týmy, které budou používat současnou specifikaci motorů a chudé týmy, které si koupí mnohem levnější motor a které navzdory tomu, díky úpravě pravidel, budou konkurenceschopné s těmi nejbohatšími? Tuhle logiku nechápu. Nedokážu si představit, kdo by donutil ty bohaté týmy, aby zbytečně utrácely desítky miliónů za vývoj, když by si mohly koupit nebo vyvinout mnohem levnější specifikaci motoru.

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Nebyl si ostatními pochopen, ale uvažuješ zcela reálně.
      Jsou jen dvě možnosti, buď budou V8 konkurenceschopné a pak budou skuhrat ti s V6, že mají to samé zam mnohem víc a ne bo druhá možnost, že budou V6 lepší a pak budou V8 nejrychlejší cestou ke krachu. O třetí možnosti ani nechci spekulovat, protože to bylo doslova komické.
      Jinak odhaduji, že celé by se to totálně zvrtlo až by se nějaké V8 prosadila, protože všechny bohaté týmy s V6 by okamžitě začali tlačit na větší restrikci V8-ček a pokud by byl mezi V8 Red Bull, tak to bylo pláče na všech stranách :D Pak už by si i Bernie musel těšit do hrobu. 18

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Moc nechápu, proč by slabší motory vedly ke krachu.
        1. Jsou tu týmy, které 20 let (nadsázka) nevyhrály jediný závod a pořád jezdí a nekrachují.
        2. V8 by byly podstatně levnější, není to právě opak důvodu ke krachu?
        Že by se nějaká V8 prosadila strach nemám. Už teď byly výkonově hodně pozadu a výkon turbomotorů neustále roste. I kdyby něco podobného hrozilo, dá se velice lehce jejich výkon omezit (otáčky, spotřeba, hmotnost vozu).

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          86.49.14.XXX
          A koho budou zajímat vozy, které pojedou několik kol pozadu ? Velké sponzory nezajímají a ti malí je nad vodou dlouho neudrží i kdyby byly motory za půlku. Čím větší ztráta, tím menší zájem.
          Jestli sis toho nevšimnul, tak všichni tihle outsideři již zkrachovali a odešli.
          Posledním je momentálně Manor a i ten už má za sebou jednu klinickou smrt.

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            147.229.7.XXX
            Jeden postřeh: I teď většina pole jezdí skoro s kolem ztráty, Už rok. 04
            A ano, všiml jsem si, že někteří už zkrachovali. Možná, kdyby měli motor za čtvrtinovou cenu, Caterham i HRT by ještě jezdili, Manor by nebyl v "klinické smrti" a FI se Sauberem by neměli finanční problémy. A na výsledcích by se toho moc nezměnilo. Manor je z odstupem poslední a tudíž nezajímavý, ale mohl mít další soupeře jako roky předtím. A mohli by jako loni urvat aspoň nějaký ten bod a soupeření s Caterhamem by bylo aspoň trochu zajímavé. 03
            107% limit by zaručoval, že těch kol by nedostali zas tak moc. Určitě ne víc, než to bývalo v minulosti.

            + 2 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      1. To rozdělení na chudé a bohaté je tu už teď a asi přes 60 let. Proč to má být vidět jen na šasi a ne i na motoru? Můžou se rozhodnout, že ušetřené peníze z motorů vrazí do lepšího šasi. 03
      2. Teď se to také dělí na motory, které mají zaručené místo na bedně, motory co mají malou šanci na vítězství a motory, které si o bedně můžou nechat zdát. Není to stejné? 04

      + 6 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        213.216.61.XXX
        Bod 2 je pokus o demagogii? Protože ten nejslabší motor, který si podle tebe může o bedně nechat jen zdát, prý není nejlevnější a nemají ho ti nejchudší, ale naopak jeden z nejbohatších týmů. A nikdo mu nenařídil si ho udělat tak slabý. Takže tu nejde o finance týmu, jak naznačuješ poukazem na bohaté a chudé, ale hlavně o kvalitu odvedené práce. A o tu jde v F1 vždy a zodpovídá si za ni i RB.

        Navíc je ti jasné, že Bernie tu změnu netlačí v zájmu malých týmů, ale v zájmu omezení Mercedesu a v zájmu RB, že jo? O malých týmech už se v minulosti vyjádřil a je jasné, že na ně kašle.

        + 3 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          S rozdělením na bohaté a chudé jsem tu nepřišel já, ale Pepan. Což ti jistě "neúmyslně" uniklo. 12 Jen jsem uvedl, že chudé a bohaté týmy existují už od začátku F1. Je na tom něco nepravdivé?
          A ani jsem nikde nepsal, že ten nejhorší motor má ten nejchudší tým. 12 Mohl by ses už konečně buď naučit číst, nebo reagovat na to co píšu.
          Berniemu moc nevadí, jestli má 10 nebo 11 týmů, ale už by mu jistě vadilo, kdyby jich měl 5 nebo 6. A to hooodně vadilo, protože mu jde o prachy.
          Ale co naprosto nechápu, jak by o 100-150 koní slabší V8 ohrozilo dominanci motorů Mercedes a jak by to pomohlo RB. To mi fakt hlava nebere. 12

          + 4 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Automobilky už jasně řekly, že návrat k atmosférám nepodporují, tudíž by mě zajímalo, kdo tu V8 bude vyrábět. FI není konkurenceschopná ani s nejlepším motorem v poli a chtěla by jezdit s atmosférickým Cosworthem?

    Chápu že by dost ušetřily, ale na body by mohly rovnou zapomenout. Pokud by tedy pravidla nebyla ohnuta ve prospěch V8. Se 100kg paliva by totiž V8 nedojela do cíle jediný závod. A takových věcí je spousta, de facto by existovaly dvě sady pravidel a ty by se závod od závodu musely vyvažovat aby to aspoň nějak fungovalo.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      85.93.124.XXX
      Nefungovalo by to nikdy... A hlavně ani v principu by nesmělo... Kdyby měli týmy s V8 pravidelnou šanci na úspěch, jaký by mělo smysl pro Mercedes, Hondu a případně další výrobce v F1 působit...

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        82.117.159.XXX
        Jaký smysl? Stejný jako dneska. Automobilky by pořád měly platformu pro propagaci svých hitech h(s)račiček. Pro automobilky není atraktivní propagovat jednoduchý V8, tak by se dál pachtily s V6T s vícenásobnou rekuperací - V8 by stavěli nezávislí výrobci, kteří by nepoužívali F1 jako místo své propagace, ale jako prostor, kde může prodat svůj výrobek.

        Ale je pravda, že by musela vzniknout jiná sada pravidel (nebo by se ta současná musela velmi důkladně upravit). Ale přísně nastavený restriktor pro oturbené motory spolu s větším množstvím paliva na závod pro všechny by mohl stanovit základ, od kterého by se dalo odpíchnout dál.

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          85.93.124.XXX
          To by bylo jako by na paralympiádě, soupeřili běžci bez nohy, s těmi co šlapou rukama a jedou na vozíku... Výrobci vozíků i protéz by jistě nějakou reklamu měli, jen diváci by těžko docenili vítěze tohoto souboje...02 02

          Nebo jinak... Pokud by ty nové drahé technologie prohrávali s těmi starými, tak by to rozhodně nebyla dobrá propagace... A o to tu běží... A kdyby 8mi válce neměli šanci na úspěch, tak by nikoho nezajímaly... Rozhodně je nutné, aby se zachovali stejná pravidla pro všechny...

          Uměl bych si představit, že by byla stanovena min. váha celého monopostu, spotřeba na závod aj. parametry, přitom by se neřešily technologie, počet válců, obsah, turbo, hybridní část... Jenže už teď se nadává na Mercedes, nějak si fanoušci nejsou schopni užívat toho, že odvedli dobrou práci... Pak by to bylo ještě horší...

          + 8 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            I teď jsou motory, které nemají šanci na úspěch a přesto jezdí. Rozdíl je v tom, že by aspoň takovéto šroty nestály stejně jako ty dobré. Pro malé týmy by bylo určitě mnohem lepší koupit si Renault V8 za čtvrtinu ceny Renaultu V6 a výsledek by byl podobný. 03

            + 5 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              212.20.119.XXX
              Ne že bych od tebe něco čekal... :)

              Ale i tak to zní hodně nedomyšleně... Článek říká FI, jistě víš jaký motor má FI... Rovněž se smlouvy na motory podepisují na delší dobu a dříve než např. po 1. testech, aby se z toho dalo vycouvat, když se motor nepodaří... Dalo by se dlouze pokračovat...

              A i ty nějaké body by mohly být problém... Hybridy budou nějakou dobu prostě dražší, tak musí být lepší, jinak nemá smysl pro týmy je kupovat... Navíc by tím trpěla jejich image...

              + 1 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                -díky za kompliment 04
                -FI nikde nepíše, že by je sama chtěla používat. Článek je o myšlence možnosti volby. Proč nedat malým týmům šanci na přežití za podobných výkonostních podmínek? Ano, klidně ať podepíší na rok, tak ja je to teď. Pokud to bude pro tým krok zpátky, zvolili si to sami.
                -Ano, poslední odstavec souhlasím bez výhrad. Ale nějaké body to přece nevylučuje. 03

                + 3 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama