DISKUZE K ČLÁNKU Měly by zákaznické týmy hradit výrobcům motorů náklady na vývoj? Sauberu se to nelíbí
Šéfce Sauberu, Moniše Kaltenbornové, se nelíbí vysoké ceny, za které musí ve Formuli 1 odebírat od výrobců pohonné jednotky. Špatně je podle ní i to, že do ní zahrnují také své náklady na vývoj.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Měly by zákaznické týmy hradit výrobcům motorů náklady na vývoj? Sauberu se to nelíbí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
rock
23:12 22.04.2015 82.117.159.XXXJedna kategorie dovedená ad absurdum znamená značkovou sérii... anebo je možnost otevřít pravidla tak, aby se těch řešení (a jejich kombinací) nabízelo mnoho. Ať si každý má možnost promyslet, jestli raději drahej hitech motor, nebo levnější jednoduchej. Pravidlo 107% (který bych klidně přitvrdil na řekněme 104%) provede selekci beznadějných řešení samo.-
Pepan
07:24 23.04.2015 89.24.157.XXXNemyslím si, že by F1 měla jít třeba cestou Le Mans, kde startuje mnoho kategorií. U vytrvalostních závodů se nejede na doraz jako v efjedničkách, kde leckdy rozhoduje o umístění desetinka sekundy a pohyb mnohem pomalejších vozů na trati je pro ty rychlé výrazně nebezpečnější. Stanovil bych jednu kategorii, ale smysluplnou a dost. To pravidlo 107% bych asi taky přitvrdil, protože se mi zdá příliš benevolentní.-
odin
08:30 23.04.2015 77.240.96.XXXPánové promiňte mi to, ale trochu "nevhodně" se zamíchám do vaší diskuze. Pobavilo mne, jak přitvrzujete 107% a přitom realita je úplně jinde. V současnosti většinou komisaři tolerují nesplnění limitu a vozy k závodu běžně pouštějí. A za druhé, kdyby se limit přitvrdil, pak by se mohlo stát, že by startovalo jen pár aut. A koukat na prořídlé startovní pole alá GP USA 2005, by příliš atraktivní nebylo.
Ale chápu, že vaše úvahy byly spíše z oblasi "přání". Současná F1 je nějaká s nějakými pravidly a určitě ji nikdo nebude měnit "od základu".Ono je otázkou, zda by toto "přání" vůbec prošlo. Zda někdo vůbec chce "dobrodružství", ať už "bez omezení", nebo "s více kategoriemi".V současnosti je to začarovaný kruh. A všechno o penězích. Pár automobilek chce vydělat na úspěchu a reklamě, tak do toho cpou prachy horem, dolem bez ohledu na finanční stropy. A pro zákaznické týmy se stává závodění neúnosně předražené, tudíž nedostupné. Obávám se, že selekce bude, ale nikoliv přes přísnějších 107%. Podle mne příchází selekce finanční. Která může pohltit i třeba takového giganta, jakým je McLaren.-
rock
11:53 24.04.2015 37.188.135.XXXAle přece nejde v téhle debatě o to, jestli to reálně někdo chce nebo jestli by to prošlo. Nikdo z nás nemá hlasovací právo v té správné skupině subjektů, takže je to celé jen na čistě akademické úrovni a tak k tomu taky přistupuji. Když Platón popisoval ve svých spisech utopii, mělo to reálnější základy, než naše debaty.
-
-
-
-
-
-
-
Pepan
14:53 22.04.2015 89.24.157.XXXNějak Monishu nechápu. Každý výrobce do ceny svého výrobku kalkuluje cenu vývoje. Ať už je to výrobce dětských plenek, nebo aut. Akorát že při velké sérii výrobků je cena vývoje na jednotku procentuálně mnohem menší než u motorů do F1, kdy je vyrobeno jenom několik kusů.. -
-
eR
11:16 22.04.2015 62.245.107.XXXJá si nedokážu představit, který výrobce motorů by se chtěl v dnešní době vracet k atmosférám V8. Možná tak Cosworth.
Pro výrobce je F1 především marketingový projekt, takže se potřebují prosadit s něčím co ukazuje jejich technologickou vyspělost a pokrok. Těžko by utrácely miliony na vývoj V8 pro F1, když klasické atmosféry jsou v současné době de facto na konci životního cyklu (což si musíme přiznat ať už k nim máme jakékoliv sympatie pro jejich zvuk, snadnou údržbu a spolehlivost).-
Syntexis
13:11 22.04.2015 37.48.42.XXXVrta mi hlavou, proc nikdo nenavrhuje povoleni jak atmo V8, tak zaroven V6 hybrid. Starsi reseni pro zakaznicke tymy, usetri a maji spolehlivy motor, ktery vsak neni na jedno kolo tak rychly jako V6 hybrid o vykonu 1000 koni, ktery by pouzivali automobilky, resp.kazdy, kdo si to zaplati. Pripadnou nerovnovahu a nevyhodu lze osetrit nejakymi benefitypro jednu nebo druhoustranu, napr.vetsi pocet motoru na sezonu, nebo motory navic pro patecni treninky...
-
-
Kapor
10:50 22.04.2015 80.87.214.XXXJa sa ani Monischi nečudujem,... ...lebo ak sa stretnú dvaja právnici, sú z toho 3 názory. Ale v podstate každá produkcia, aj v cukrárni je spojená s nákladmi a premietnutá do cien výrobkov na plánované obdobie. Lebo po čase sa zmení sortiment, podľa marketingového prieskumu, formy, rúry atď., na pečenie sa opotrebujú a treba investovať zas do ďalšieho vybavenia, kde určujúci je rozpočet, ktorý mi hovorí, či to cukráreň unesie, alebo nie, na rozdiel od F1, kde břídilové z FIA, zabudli, že aby som mohol niečo meniť, rozhodujúci je rozpočet a nie chtíč !
-
chufu
10:28 22.04.2015 94.112.132.XXXne tak docela Je to obchod jako každý jiný. Jeden nabízí, druhý kupuje. Kupujícího nikdo nenutí kupovat. Je proto zbytečné plakat do médií, je potřeba sjednat si vyhovující podmínky a když tak jít tam, kde nabízí lepší. Pokud se tohle bude regulovat, jakože by se našla spousta příživníků, kteří by se rádi tohoto procesu účastnili, pak můžeme vykročit směle vpřed k socialismu nejen pod vlajkou EU, ale i F1.-
dannak
11:18 22.04.2015 193.245.34.XXXOno to ale není tak jednoduché, podstatě je to oligopolní trh, s malým počtem výrobců a extrémními náklady na vstup, a podobné trhy v zásadě regulovány jsou a to z celkem dobrých důvodů - protože v tomto malém počtů výrobců moc nefunguje (cenová) konkurence.
Tzn. že malý tým vlastně nemá alternativu, než kupovat relativně hodně drahé motory.
Z jiného úhlu pohledu by bylo velmi zvláštní, aby výrobce nepromítl náklady vývoje produktu do jeho koncové ceny. Minimálně by tedy zákazník měl na nákladech vývoje participovat. A jak moc, to je na dohodě dodavatel-odběratel, což je opět o té alternativě.-
-
Nasir
18:01 22.04.2015 213.216.61.XXXTak ono to spolu souvisí. Mají sotva na zaplacení motorů a základního vývoje auta, takže pak odrbávají piloty a nejspíš nejenom piloty. Kdyby nebyli v takovém srabu, tak to nedělají. Zcela férové řešení by asi bylo odejít, ale to by spoustu fandů mrzelo a určitě nejenom skalních fandů Sauberu.
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek