DISKUZE K ČLÁNKU Měly by zákaznické týmy hradit výrobcům motorů náklady na vývoj? Sauberu se to nelíbí

Šéfce Sauberu, Moniše Kaltenbornové, se nelíbí vysoké ceny, za které musí ve Formuli 1 odebírat od výrobců pohonné jednotky. Špatně je podle ní i to, že do ní zahrnují také své náklady na vývoj.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Měly by zákaznické týmy hradit výrobcům motorů náklady na vývoj? Sauberu se to nelíbí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 24.04.2015 18:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 6 lidí) 22.04.2015 14:53
Nějak Monishu nechápu. Každý výrobce do ceny… »
» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 22.04.2015 15:24
Protože tohle by vedlo k dalším komplikacím v… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 22.04.2015 18:25
Já si myslím, že F1 by měla být pouze jedna a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Mr.B

      90.176.164.XXX
      Ono není zcela pravda, že jde o obchod jako každý jiný. Výrobci motorů totiž profitují ze znalostí při konstrukci motorů a dnes hlavně rekuperačních jednotek v jejich hlavní činnosti - produkci silničních aut. Proto si nakonec prosadili změnu pohonných jednotek protože atmosferická V8 se jim nehodila do koncepce. Docela chápu názor, proč by vlastně měli odběratelské týmy financovat vývoj pohonných jednotek do silničních aut svých dodavatelů motorů.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        81.19.2.XXX
        Protiřečíš si... V každem produktu platíš jeho vývoj... Takže ano obchod jako každý jiný...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mr.B

          90.176.164.XXX
          Tak proč myslíš, že motoráři v F1 vůbec jsou, to za prvé a za druhé, proč právě oni prosadili současný model pohonných jednotek?
          Odpověď je jednoduchá, protože zkušenosti nasbírané zúročí při vývoji pohonných jednotek do osobních automobilů.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    109.81.210.XXX
    Zjednodušit Asi není cesta zpět pro návrat V8, ale to je jasná taktika navrhnout a prosazovat extrém a docílit tak jednoduše toho co potřebuji. Za mě bych odebral ze současných motorů tu "tepelnou" část. Takže by byl klasický malý moderní turbomotor s větší spotřebou a více otáčky (více hluku a výkonu) a doplňoval by ho kers, kde by zase bylo krásně vidět kdo kolik má v baterce jako před tím, jen bych na kers aplikoval to co je teď tuším, že můžou uložit do baterií méně energie než spotřebovat za jedno kolo a to by z toho udělalo zajímavý prvek pro předjíždění. Tímto zjednodušením by se cena určitě hodně snížila a náklady na přechod by nemohly být tak velké. Přehled spotřeby bych nechal jen bych nechal ještě povinnost nahlásit kolik kg paliva mám na začátku + jedna baterka a bylo by to zajímavé a přehledné.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      78.98.40.XXX
      az tak by cena neklesla kedze by odobrali len 1 motor-generator a sposobilo by to aj velke problemy s ovladatelnostou motora
      ta "tepelna" cast pomaha turbu ked nestiha a odstranuje tzv. turbo dieru, bez MGU-H by bolo treba prerobit cele turbo

      takze to co usetris na odstraneni MGU-H tak to minies na vyvoji noveho turba a znovu vyladeni celeho motora

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        193.245.34.XXX
        tak tak, myslim si, že v současné době stojí nemálo peněž vývoj SW pro ty motory. Takže odebrání jedné komponenty by sice cena klesla, ale rozhodně ne dramaticky.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000190

          uzivatel000190

          109.81.210.XXX
          Podle mě je to ta nejsložitější část pohonné jednotky a určitě by se muselo předělat turbo, ale zjednodušilo by se. Vlastně by se výrazně zjednodušila celá pohonná jednotka.
          K druhé poznámce - turbo efekt nevidím vůbec na škodu, prostě menší komplikace se kterou by jezdec musel umět zacházet.
          Mě z toho vychází, že by cena klesla výrazně, ale uvidíme co vymyslí motoráři, pokud chtějí změnu od 17 tak specifikace se musí vytvořit a schválit letos.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • dannak

            193.245.34.XXX
            Jestli tomu rozumim, navrhujes postupovat jako do ted, tzn. po dvou letech aspon nejake stabilizace pravidel bys zas zavadel zmeny, ktere si vyzadaji vyzkym, vyvoj a zmeny v konstrukci a vyrobe ? To vse ale opet vyusti v dalsi zdroje, ktere je potreba vynalozit. To je ta uspora, o ktere mluvis ?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • m4nitou

    178.248.253.XXX
    :) Jasně Monisho, budete hradit jen materiál, možná i práci, když vám zbudou drobné... 12

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama