DISKUZE K ČLÁNKU Vettel: Proč je v rychlých zatáčkách tak těžké se udržet za jiným vozem
Sebastian Vettel po závodě v Šanghaji přiblížil, proč se obtížně následuje vůz soupeře a málo se i přes velmi dlouhou rovinku předjíždělo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel: Proč je v rychlých zatáčkách tak těžké se udržet za jiným vozem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
jeff
18:20 13.04.2015 88.101.229.XXXnebyl to problém protože to bylo přesně naopak.neexistovalo drs a dnešní milióny křidélek usměrňujících proudění vzduchu.bylo přední a zadní rovné křídlo,větší či menší s možností úpravy sklonu ale napevno zafixovaného.takže dva vozy s podobnou rychlostí se ve většině případů předjížděly tak,že druhý vůz jezdil přilepený na zadním křídle prvního a tím využil tzv.pytle a na konci rovinky z něj vybočil a ještě před zatáčkou jej předjel na brzdy.lepší oproti dnešku bylo určitě to,že předjetý soupeř se jej bez problému držel za křídlem a předjetí vrátil.toto je dnes zřejmě nemožné viz vysvětlení S.V.ale ve středu pole jsme těchto vzájemných předjetí viděli více takže čert se v tom dnes vyznej.-
Duncan66
19:14 13.04.2015 89.29.32.XXX1. vuz pred tebou bude virit vzduch vzdy a je uplne jedno, jake bude mit kridla apod. a vytvarenim vzdusneho pytle bude snizovat pritlak vozu za nim.
2. Uz je to mozna i vic jak 20 let, co si na podobne veci stezuji piloti a za tu dobu kridla a technologie usla neskutecny kus cesty.
Takze ja tomu rozumim a chapu, ze predjet podobne stejne rychle auto neni snadne, ale bylo to treba za ery Senny jinak? A jsme ochotni zpomalit vozy treba o 10 sekund na kolo, aby to zase mozne bylo?-
jeff
08:55 14.04.2015 88.101.229.XXXnejsem expert na aero,ale F1 sleduji od roku 1973 a jelikož se opravdu v té době předjíždělo ze závěsu za soupeřem všechny dosavadní poznatky a vyjádření odborníků z F1 mě utvrzují v tom že to není úplně jedno jake proudění vzduchu za formulí zůstává.takže nemluvím o éře Senny ale Jackieho Stewarta,Grahama Hilla,...tehdy bylo kromě rychlého vozu a jezdce nutné ani jednou za závod nejet do boxu,až na vyjímky-velký náskok,a výrazně nejrychlejší auto toho dne.protože benzín se netankoval a pneu neměnily pouze na mokré či suché-v případě defektu měl jezdec po dobrém umístění,viz dokument. seriál o F-1 na sport 5 byl už nejméně 2x.a protože jsou tvary a vozů dnes úplně jiné,přítlak větší,je možné že dopad na chování vozu je také znatelnější.
-
-
-
-
-
-
Kapor
09:20 13.04.2015 194.160.178.XXXNedovoľuje to aerodynamika voidla,... ...lebo je rozdiel, či sa podeň dostáva nezvírený vzduch, alebo zvírený, ktorý prúdi pomalšie o 1/2 krát druhá odmocnina Pí, rýchlosti toho laminárneho a preto sa znižuje prítlak a pneumatiky sa optrebovávajú rýhlejšie. Skrátka v Číne platí, že kvalifikácia je základ a na tom treba postaviť stratégiu aj na rok, na tomto okruhu.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek