DISKUZE K ČLÁNKU Renault přiznává, že letošní motor na vítězství mít nebude - na Mercedes ztrácí 50 koní
Renault si myslí, že si jeho zákazníci - stáje Red Bull a Toro Rosso - budou muset na vítězný závod počkat přinejmenším do příští sezóny.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault přiznává, že letošní motor na vítězství mít nebude - na Mercedes ztrácí 50 koní
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
Adi
14:06 25.03.2015 176.74.130.XXXTak Lotus má hlavně oproti loňsku podstatně lepší šasi. Zase nedělejme mantru z motoru Mercedes, kdyby to bylo JEN o motoru, tak by na prvních 3. místech PK byly loni týmy pouze poháněné motory Mercedes. To, že Mercedes byl loni dominantní a letos velmi pravděpodobně bude stejně tak, je díky tomu, že mají nejen nejlepší motor, ale i nejlepší šasi.-
-
Mike17
14:41 25.03.2015 93.99.87.XXXJasně. Loni zpackali šasi u RB, STR a Lotusu. Ikdyž i Mercedes tvrdil, že má RB šasi srovnatelné s jejich.
A letos zpackali šasi u RB a STR ještě víc jak loni a jediný Lotus jako zázrakem postavil mnohem lepší.
Jaká to náhoda, že všechny týmy s Renaultem pod kapotu zpackají šasi a když od nich odejdou, rázem jsou z nich skvělí konstruktéři.
Promiň, ale Williams byl v roce 2013 nejhorší z vyjímkou Caterhamu a Marusie. Že se z něj stal 2-3 tým ti podezřelé není. Argument, že zadlužená FI zůstala ve středu pole moc přesvědčivý není.-
Adi
16:15 25.03.2015 176.74.130.XXXMercedes nikdy netrdil, že RB je na jejich úrovni v šasi, to je jen tvé zbožné přání. Několikrát data potvrdila, že RB NEMÉL šasi na úrovni Mercedesu. Loňský RB se těžko nastavoval a měl malé teplotní okno pro optimální práci s pneumatikama a rozhodně mu chyběl přítlak hlavně na zádi, což je letos ještě horší. Víš, když někdo 5 - 6 let staví aero na základě foukání, či jeho simulování, tak jen velmi těžce zacelí ztrátu, když se díky novým motorům rapidně změnily pravidla pro výfuky a tedy bylo foukání z principu nemožné. Lotus měl skvělé šasi i v letech 2012 a 2013, kdežto v r. 2011 měl úplnou plečku, avšak stále stejný motor V8 od Renaultu. Williams dokázal vyhrát závod s tragickým Cosworthem a na sezónu 2013 postavil tak tragické auto, že ani (oproti Cosworthu) lepší V8 Renault nic nezvládl a hlavně příchozí Symonds umí stavět auta, takže úplně odepsali sezónu 2013 kvůli šasi 2014, které se jim povedlo a díky skvělému V6T od Mercedesu byli velice silní. Já rozhodně netvrdím, že díky Mercedesu tým nezrychlí, jasně že ano, ale tvrdit, že rozdíl dělá JEN motor je hovadina. A jako krásný příklad uvádím bohatý Mclaren, který byl loni tragický navzdory božskému Mercedesu v útrobách! Jak je to jen možné?!-
Mike17
17:01 25.03.2015 93.99.87.XXXJá to tu nebudu hledat, ale porovnání šasi obou týmů tu bylo několikrát zmíněno.
S tím foukáním sis to trochu upravil. V roce 2013 byly výfuky umístěny tak, že do difuzorů šlo minimální možství výfukových plynů. A co se změnilo od roku 2012? Na konci roku 2013 měl RB největší převahu v jejich historii. Kupodivu jim to šlo i bez foukání.
Příkladem Williamsu jsi jen zopakoval, jak náhodně tým přecházející od Renaultu najednou našel geniální konstrukci. Je to fakt hrozná "náhoda", že každý co od nich odejde najednou najde optimální řešení jejich šasi.
A Mclaren? Podívej se kde byli na začátku sezony a kde na jejich konci. Na začátku byli hned za Mercedesem a taky nějakým zázrakem se dostali před RB. Na konci? Škoda mluvit že? Jestli to nebude tím, že na rozdíl od ostatních týmů s jejich motorem jim Mercedes nedával další specifikace. Nebo máš jiné vyvětlení, proč tento tradiční a úspěšný tým jako jediný na všechny ostatní ztrácel?
Ne, máš pravdu, není to JEN o motoru, ale HLAVNĚ o motoru.-
...
17:49 25.03.2015 178.23.219.XXXS tím foukáním si to dost netrefil...
A co se týká porovnání šasi, motorů atd... to jsou jenom spekulace a v lepším případě výpočty. Je tam tolik proměnných, že ani nejsilnější motor pokud dobře nezvládneš pneu a máš horší trakci není zárukou dobrých časů na kolo.
A pokud se jezdec špatně vyspí tak to už je konec.. -
Adi
20:03 25.03.2015 212.96.178.XXXJak píše neregistrovaný nademnou, s tím foukáním plaveš na vodě, zpžděné zapalování, specální mapování motoru a foukání přes motor, v tomto byl Renault a Red Bull obrovsky silný..dokonce se spekulovalo, že mají nějakou vychytávku přes pneumatické ventily. Ty máš jasno v tom, že je to hlavně o motoru a přes to u tebe nejede vlak a jasné důkazy o tom, že šasi je minimálně stejně důležité absolutně překrucuješ -viz. tvá reakce na Williams a směšný argument o tom, že Mclaren záměrně dostával o x koní slabší Mercedes a horší sw Tomu asi věříš jen ty Dle tvých příspěvků si jasně zaujatej vůči Renaultu a proto s tebou další diskuze celkem postrádá smysl, pže nejsi schopen vidět i chyby, které jsou na straně Red Bullu... za všechny uvedu asi neschopnost 2 měsíce homologovat nový aero balík RB.-
Mike17
20:54 25.03.2015 93.99.87.XXXVíš, moc dobře vím, že šasi je stejně důležité jako motor. A já vůbec nepochybuju o tom, že RB letos svoje šasi zatím neudělal moc dobře. Což ovšem neplatí o tom loňském, které sice nebylo tak dominantní, jako na konci 2013, ale přesto (nejen) podle mne srovnatelné s Mercedesem.
O tom, že Mclaren nedostává na konci sezony nejnovější specifikace se psalo celkem dost, tak asi nejsem sám, kdo tomu věří.
Nevím jak moc plavu ve foukání, ale princip foukaných difuzorů byl v tom, že se horký vzduch z výfuků vedl pod auto do nich (proto byly těsně nad podlahou a nasměrované k nim), aby urychlil proudění vzduchu pod vozem a tím zvýšil přítlak. Pokud se podíváš na fotky aut z roku 2013, uvidíš NAHOŘE na kapotě takový 2 díry. To jsou výfuky. A protože byly NAHOŘE, težko mohly výrazně ovlivnit proudění pod vozem. Ono právě proto, FIA přikázala je mít nahoře, protože chtěla foukání potlačit (důvody rozebírat nechci). Ony se sice týmy snažily různými kanály na kapotě to nějak dostat k difuzorům, ale účinek foukání byl mizivý v porovnání s roky předcházejícími. A největší ztrátu to způsobilo (jak správně říkáš) motorům Renault, které ve foukání vynikaly. A to se bavíme o roce 2013, takže se s tím RB vyrovnal dooost slušně už tenkrát!!!
Nejsem zaujatý proti Renaultu, jen nejsem zaujatý proti RB. Ono se totiž stačí podívat na ostatní stáje a je celkem zřejmé, v čem je největší problém.-
Iscarian
21:54 25.03.2015 89.177.211.XXXMinulou sezónu už neměl Red Bull nejlepší vůz (šasi a aero), trochu se zapomíná, že s rokem 2014 se nezměnily jen motory, ale i pravidla pro aero. Takže ten kdo měl nejlepší aero v roce 2013 ,nemusel mít nejlepší aero v roce 2014 a naopak. Občas stále čtu ty mýty o tom jak měl minulou sezónu Red Bull nejlepší šasi a aero, jen ten motor jim to kazil... Nesmysl, už před rokem měl Mercedes nejlepší aero a šasi. Nakonec letos všichni chtějí zkopírovat řešení krátkého nosu s kterým přišel právě Mercedes. A teď, kdyby to nebylo nejlepší řešení proč by to všichni kopírovali, včetně Red Bullu? Jak bylo psáno výše, Red Bull se i relativně špatně nastavoval atd.
Teď k McLarenu, možná bych docela věřil tomu, že McLaren ke konci již nedostával takovou podporu od Mercedesu, jako FI nebo Williams, a je to celkem logické, vědělo se, že McLaren bude s Hondou, takže Mercedes se tak mohl chránit, aby co nejméně dat uniklo přes McLaren k Hondě. -
...
16:22 26.03.2015 178.23.219.XXXNevím jak by se výfukové plyny dostali pod auto...
Trochu se zamysli...
Používalo se to na utěsnění difuzoru na jeho bocích a na to hravě stačili ty žlábky
A hlavně motor Renault dokázal produkovat výfukové plyny při brždění i přes všechny zákazy.
Díky foukání byl Vettel o 2s na kolo rychlejší pokud to potřeboval, měli to od půlky sezóny fantasticky vychytaný.-
Mike17
16:49 26.03.2015 93.99.87.XXXCitace o funkci dvojitého difuzoru:
Výfukový plyn pak může vést do horního kanálu dvojitého difuzoru a také vně hlavního difuzoru kolem svislého vnějšího prvku. Má se za to, že Mercedes, McLaren a Renault používají uspořádání z velké části podobné. Jiná konstrukce žene výfukový kouř podél svislé stěny difuzoru, v níž jsou štěrbiny, aby jimi mohly výfukové plyny vnikat do spodní oblasti difuzoru. To je stále velmi účinné, protože proud z výfuku s velkým množstvím energie unáší s sebou proud z difuzoru, takže systémem prochází víc vzduchu (unášení znamená, že jeden rychle se pohybující proud vzduchu strhává jiný a bere ho s sebou).
Tak když už víme jak funguje, mohl bys mi odpovědět na 2 otázky? Proč měli všichni výfuky těsně nad podlahou vykrojenou právě na difuzor? Proč přišli o spoustu přítlaku přepisem umístění nahoře?
A až to pochopíš, rád bych věděl kdy měl Vettel 2s díky foukání náskok. Řekněme, že to potřeboval při každé kvalifikaci a většině závodů, neměl by být problém to najít.-
...
17:31 26.03.2015 178.23.219.XXXJsem ti psal ať se zamyslíš a ty vezmeš citaci, nevím odkud a okamžitě jí převezmeš za správnou... Už jenom spojení výfukový kouř je úsměvné.
Za předpokladu, že výfuk nebo jeho vyústění je nad podlaho a difuzor pod podlahou, jak se nám dostanou výfukové plyny pod auto?
Musím teď jet pryč, tak jenom v rychlosti.
2s na kolo [odkaz na stránku]
za 10kol 20ses náskok jaký byl potom humbuk si můžeš dohledat...
A ty otázky nad tím jsou nějak divně formulované, hlavně té první nerozumím,,,-
Mike17
17:56 26.03.2015 93.99.87.XXXTak najdi jinou správnou formulaci. Nebudu ti hledat 10 článků o difuzorech. Já o tom četl i tady na stánkách ve stejném smyslu.
Když se podíváš na vozy do roku 2012, resp. na řešení zadku, docvakne ti to okamžitě. Přesně proto byly vykrojené směrem k difuzorům a přesně proto byl zadek tvarovaný tak, aby vzduch nešel nahoru, ale kolem podlahy přesně do difuzorů.
Přesně tenhle odkaz jsem čekal. Jistě, to bylo kvůli foukání (které už ani neměl). A vůbec ti nevadí, že tenkrát po restartu SC měl jednak čerstvější gumy jak druhý Rosberg a hlavně měl Rosberg technické problémy.
citace: "Rosberg zřejmě trpí ztrátou přítlaku, způsobenou útržkem pneumatiky v předním křídle." A za ním se vozil celý vláček pole.
Jestli měl 2s náskok na ostatní, proč to nepoužil nikdy jindy? Třeba na začátku tohoto závodu?
-
-
...
19:59 26.03.2015 178.23.219.XXXProsím tě přelož mi to pak ti odpovím,fakt těm otázkám nerozumím...
Tak když už víme jak funguje, mohl bys mi odpovědět na 2 otázky? Proč měli všichni výfuky těsně nad podlahou vykrojenou právě na difuzor? Proč přišli o spoustu přítlaku přepisem umístění nahoře?-
Mike17
10:07 27.03.2015 93.99.87.XXXPromiň, já nemám čas tě učit fyziku pro základní školy. Na stejném principu fungují letadla, nebo i přední a zadní křídla na voze. Pokud potřebuješ získat podtlak na určitě části něčeho, pak ten vzduch v tom místě musí proudit rychleji. Na křídlech letadel nahoře, u formulí naopak dole (aby vznikl ten tlak směrem k trati). A k tomu slouží difuzor.
Pokud tedy budou proudit rychlejší (výfukové) plyny nahoře, bude to vůz nadnášet. Pokud dole, bude se "přisávat" k trati. O tom to celé je. Nejdřív výfuky mířily přímo do difuzorů, později je tuším předepsaly pod nějakým úhlem a nakonec se musely dát nahoru na předepsané místo. A proto všichni piloti nadávali o kolik přítlaku na zadku přišli. Byly tu to tom tuny článků, tak si o tom něco najdi.
Kromě toho, už bylo v roce 2013 zakázané mapování motoru, které by používalo vstřikování paliva, když pilot pustil plynový pedál (v zatáčkách). Nejvíc v tom právě vynikal Renault. Takže v tom roce už neměl RB foukání ze 2 různých důvodů. Jednak výfuky nesměly mířit k difuzorům, ale pod určitým úhlem nahoru a za druhé v zatáčkách (kde ten přítlak potřebuješ), tak ani nemělo co proudit. Protože tam nešlo palivo, nebyly ani plyny.
Promiň, ale víc ti k tomu psát nebudu, pokud tě to zajímá, najdi si to v článcích. Mám moc práce na to, abych ti to tu hodiny vysvětloval.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek