DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone: Red Bull žádá srovnání výkonu právem
Bernie Ecclestone se zastává volání Red Bullu po výkonnostním srovnání ve Formuli 1. Náskok Mercedesu je příliš velký.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone: Red Bull žádá srovnání výkonu právem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:24 17.03.2015 194.160.178.XXXJe to hlúposť,.. ...najprv tu rozpráva rozprávky o tom, že niektoré deti hladujú a druhé jedlo vyhadzujú a že taký je reálny život a na druhej chce niečo zrovnávať, čo je teda úplne od veci, keď vieme, že Renault mal možnosti ako stratu dohnať a nie je to v jeho silách aj napriek tomu, že bývalý technický šéf Mercedesu pre nich pracuje, odhliadnúc od toho, že tam bol od minulého roku aj Mário Ilien a ak sa veci nepohli dopredu, je to chyba Renaultu a Red Bullu, že veci zle koordinovali. Aby sa niečo úmelo zrovnávalo práve v F1, nie je priestor a je to od začiatku choré.
-
zeto
20:35 16.03.2015 89.102.65.XXXHm... Žádné umělé narovnání výkonu není právem. Naopak je to obrovský nesmysl, protože pokud tedy skutečně vadí to, že někdo dokázal udělat lepší motor, než ostatní, pak je jedinou cestou, jak tomu zamezit, použití standardního motoru jednoho výrobce. A to by snad pro pána boha nikdo nechtěl. -
majod
19:14 16.03.2015 195.160.182.XXXco tu placete? red bul ziadne styri roky nedominoval . a druha vec ako by sa vam pacila dohoda ferari a red bulu o ktorej sa suska?ako ratam je to vcetne manoru 10 aut tak ako by sa vam ratalo F1 s 8 monopostami to by ten titul mercedesu mal obrovsku hodnotu -
Radim
19:14 16.03.2015 109.164.120.XXXKdyž Red Bull dominoval, tak dominoval v době, kdy pravidla byla v mnoha ohledech napsána způsobem "co není zakázáno je povoleno". Hledaly se díry v pravidlech aby z toho byla výhoda. Každý si mohl v podstatě tato pravidla vyložit po svém. Nebudu tu jmenovat v čem, ale dle mého názoru měl Red Bull některé části vozu dost na hraně. Když došlo k zákazu něčeho, jednalo se vždy o něco konkrétního, co nebylo pravidly přesně definováno. Tím chci říct, že minulá pravidla byla napsána špatným způsobem (můj názor) a byla postupně upřesňována. U nových pravidel si na to dali pozor, a co teď chcete Mercedesu vlastně zakázat? Postavili nejlepší jednotku, jejíž dokumentaci má FIA k dispozici. Pokud je na ní něco špatně, budiž odstraněno, ale pokud ne, nejde s tím nic dělat. Podmínky byly na začátku stejné. Jediné řešení je podle mě zrušení těch blbých žetonů a neomezený vývoj během sezóny. Samozřejmě by Mercedes mohl vyvíjet také, ale fyzikální zákony nastavují limit, který je pro všechny stejný. Časem by došlo ke srovnání a tím je hotovo. Pokud by Mercedesu zakázali vyvíjet motor a ostatním to povolili, bude zle. Jeden tým se vypaří z F1 a další tři budou auta předělávat na šlapací pohon. To není dobré. Není dobré aby měl jeden tým jiné podmínky než ostatní. -
-
brblal
18:08 16.03.2015 89.102.46.XXXZajímavé Když RED BULL vyhrával jeden závod za druhým,nenapadlo ho navrhnout srovnání výkonu všech formulí.Loni si vetel moc nelíznul a už "hrdina opustil stáj" která mu umžnila získat v řadě několik titulů.Kdyby tehdy RED BULL s tím návrhem přišel,bylo by to férové. -
Kevin
17:02 16.03.2015 83.136.206.XXXPláč dopadl na živnou půdu Buťo mohou zůstat výrobci plechovek, nebo se řádné angažovat na motorovém poli, ať už úzkou spoluprací s dodavatelem nebo jako čistý výrobce. Mimo jiné by si měli vzít příklad z Mclarenu, jak se staví ke svému partnerovi. -
jon
17:02 16.03.2015 194.228.11.XXX... Proč se tak rychle zapomíná, že se vloni zakázal FRIC, který údajně měl Mercedes vyvinutý nejvíc ze všech.
Red Bullu byly vždy omezovány kontroverzní díly/řešení, které byly v šedé zóně nebo až za ní v rámci pravidel. Zajímavé je, že nyní Horner mluví o omezování flexi křídel, když je vždy měli OK a tehdy se dost ostře vyhrazoval proti tomu, že by se prohýbaly víc něž ostatním.
Výfukové difuzory byly za hranou a ostatní je pořádně vyvinuli na jednu sezónu a to jen proto, aby se té sezóny vůbec mělo cenu účastnit. A FIA jasně řekla, že je to nelegální, ale nechají to doběhnout do konce sezóny především kvůli bezpečnosti, protože kolem toho mělo několik stájí řešené celé monoposty.
Já si spíš myslím, že Bernie má moc velkou provizi jako promotér. Mělo by se na to kouknout a ty peníze mu vzít, protože mu jich zůstává víc, než dostává Ferrari a to je spatně. A Ferrari a RB také dostávají víc než dost, tak to srovnáme a budou dostávat za přední místa v PK pár let 0 dolarů a jejich prachy dáme Manoru a zkusíme z nich oživit Caterham. A Sauber se prý také nebrání prachům navíc, stejně jako můžeme poslat něco Haasovi, ať se mu lépe začíná. Tak by to bylo fér, ne? Podle logiky, kterou se snaží demagogicky vštípit Horner veřejnosti by to takto bylo OK a já jsem pro. A pak klidně ubereme pár koní Mercedesu a jdeme závodit. První místo bude za dobrý pocit, poslední ať vydělává balík. :-) -
Kevin
16:57 16.03.2015 83.136.206.XXXPláč dopadl na živnou půdu Smutnou realitu dnešních dnů dokládá tento bezprecedentní návrh vyřčený bez skrupulí z úst čtyřnásobných šampionů, nezjištně podporovaný churavějící myslí miliardáře, který pociťuje stav chronické chudoby. Redbull si cíleně buduje image na pozadí mnoha atraktivních sportů ve spojitosti toho nejlepšího z nejlepších a podporuje sportovce oděné reklamou na plechovky v jejich soutěžních kláních. Tento návrh směru přímého ovlivňování výkonnosti pod hrozbou opuštění šampionátu, tímto nabírá jiných rozměrů oproti minulosti, kdy zákaz fric, hmotových tlumičů, pohyblivých podlah či křídel a mnoha dalších s tímto dle mého názoru nesnese srovnání. "Přiškrcení" motoru jednoho výrobce je na míle vzdáleno plošnému zákazu jakkoli komponenty pro všechny. Ať nejsem z dominance jednoho týmu nadšený, Mercedes si ji dokázal vybudovat legální cestou a zaslouží za to uznání. Pokud budou na motoru nalezeny úpravy, které tam nemají podle pravidel co dělat, nechť jsou odstraněny, stejně tak jako bylo vymáháno dodržování nadměrné flexibility jednotlivých částí monopostu. Nemám nejmenších pochybností o tom, že by Redbull hrozil odchodem, kdyby se nacházel v identické pozici co Mercedes nyní. Dnes stojí v přesném opaku tohoto principu a hrozí také.... Docela se Dietrichovi divím, že si víc necení hrdosti a respektu, který si po zisku několika titulů v řadě jistě zaslouží. Ani minulý rok nebyli s pohonnou jednotkou spokojeni, mluvili o tom, že převezmou záštitu nad mapováním motoru a hlavně managementem energie, který byl také velkým neduhem motoru od Ferrari. Stejně jak u Ferrari nebyla největším problémem hlavní spalovací část, podobně to bude nejspíš i u Renaultu a ta výkonnostní ztráta o které teď mluví, půjde na vrub hlavně softwarovému provozování motoru. Ta špatná ovladatelnost s přidruženými problémy jako je to ničení pneumatik bude stát v čase na kolo jistě více, než těch 60 koní co jím mělo chybět minulý rok. A tak místo toho, aby Renaultu pomohli zlepšit jeho největší slabinu, jej zahnali až do stavu, kde jej místo provozu motoru společně se softwarem na hranici jeho možností provozují nevhodným způsobem. Nevěřím tomu, že Renault postavil za 20 žetonů o 20 koní horší motor než měl koncem sezony, spíš tomu, že společně neodvedli dobrou práci na jeho managementu, která se dá snad v průběhu sezony upravit k lepšímu. Redbull minulý rok sliboval, že se této části ujme a kde nic, tu nic, na místo toho by raději „darovali“ Mercedesu jejich chiptuningový program vyvinutý pro Renault. Doplatit by na to samozřejmě měly i zákaznické týmu, jelikož i s těmi včetně béčkového týmu má Redbull problém. Buťo mohou zůstat výrobci plechovek, nebo se řádné angažovat na motorovém poli, ať už úzkou spoluprací s... -
-
-
jon
17:09 16.03.2015 194.228.11.XXXV sezóně 2013 jeli s čím? Vyjádřili se pouze, že to nebylo úplně ono a do nové éry vsadili na Mercedes. A to ještě říkali, že neradi opouští Renault z historických důvodů, ale že prostě musí myslet na co nejlepší budoucnost týmu. Takže už buď něco tušili nebo jen měli štěstí. RB nikdo nenutil zůstávat s Renaultem. Navíc jak již bylo uvedeno 100x v různých diskuzích zde, RB si měl vzít motor do parády a jak se dnes ukázalo, celé to spočívalo pouze v tom, že na Renault tlačili a chtěli vše řešit přes stolici. A teď za to platí daň, tak bych být na místě Hornera držel hubu a krok. A snažil se najít schůdnou cestu z bludiště a veškerý čas věnovat práci na stávajícím motoru místo pitomých PR řečí, kterými své stáji dost škodí.
-
-
-
Biblbrox
16:28 16.03.2015 94.138.104.XXXHandicap Jsem zvědavý, koho napadne řešení jako u koňů a zavede handicap. Formuli 1 ale už nic nezachrání, je to moc nesrozumitelné a umělé. Chápu, že se na autech mění zimní a letní pneu, ale proč se mění pneu u F1, tak to nechápu. Nechápu ani nutnou úsporu cca 60 kg paliva na jeden závod, když finanční úspora je cca 15 tisíc a náklady na takovou blbost jdou do desítek miliónů.-
Coehoorn
09:54 17.03.2015 176.74.128.XXXAreo je obmedzené tak moc,že keby bolo volné použitie paliva a volné množstvo prietoku a tlaku paliva,tie motory by na dané areo boli moc silné. Už teraz musíš mať perfektný soft aby sa ti auto správalo stabilne,musíš mať mapu motora na každý okruh na každú zákrutu aby výkon stúpal po pridaní optimálne a klesal po brzdení optimálne. Tam je najväčšia sila Mercedesu. Preto Ferrari stavia simulátor i na motor v spolupráci s tou rakúskou firmou a RB tam chodí pravidelne testovať,dokial to,ale nebudú mať priamo v továrni tak to bude ako si prenajímať areo tunel od Toyoty.
-
-
Lord Mystic
16:15 16.03.2015 90.182.9.XXXsrovnání náskoku s red bullem je to krásný, je to na první pohled logický, když red bull vyhrával tak se zakazovali difuzory, křídla, atp. ale to vše jsou jednotlivé jednoduché snadno identifikovatelné věci. ale letošní motor je neskutečně komplexní záležitost, tam prostě nelze něco jen tak zakázat. a podle mě v žádném případě neexistuje aby pro různé týmy platila různá pravidla. i když nyní umožní FIA větší volnost ve vývoji, pak stále není jasné že se i mercedes zase nezlepší a nebude stále dominovat. prostě nyní má ten nejlepší tým který dokáže systematicky pracovat. red bull i kdyby dostal já nevím co, tak to prostě nezvládne, protože neumí systematicky pracovat s renaultem. i to ferrari udělalo obrovský pokrok a možná za rok budou ještě o velký kus blíže merglu - a možná už letos až spotřebuji největší počet volných tokenů! takže ať se dou limonády zahrabat, jsou trapní a k tomu neschopní!
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek