DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone: Red Bull žádá srovnání výkonu právem

Bernie Ecclestone se zastává volání Red Bullu po výkonnostním srovnání ve Formuli 1. Náskok Mercedesu je příliš velký.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone: Red Bull žádá srovnání výkonu právem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 17.03.2015 10:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Iscarian (Hlasovalo 32 lidí) 16.03.2015 15:16
Ecclestone je idiot, to co navrhuje je … »
» Pepan (Hlasovalo 23 lidí) 16.03.2015 17:13
Strejda Bernie jinými slovy: Když bude Merdcedes… »
» Plecháček (Hlasovalo 21 lidí) 16.03.2015 15:56
Čtu správně? Jste moc dobří, vám úpravy zakážeme… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je to hlúposť,.. ...najprv tu rozpráva rozprávky o tom, že niektoré deti hladujú a druhé jedlo vyhadzujú a že taký je reálny život a na druhej chce niečo zrovnávať, čo je teda úplne od veci, keď vieme, že Renault mal možnosti ako stratu dohnať a nie je to v jeho silách aj napriek tomu, že bývalý technický šéf Mercedesu pre nich pracuje, odhliadnúc od toho, že tam bol od minulého roku aj Mário Ilien a ak sa veci nepohli dopredu, je to chyba Renaultu a Red Bullu, že veci zle koordinovali. 02 Aby sa niečo úmelo zrovnávalo práve v F1, nie je priestor a je to od začiatku choré. 02

    + 14 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zeto

    89.102.65.XXX
    Hm... Žádné umělé narovnání výkonu není právem. Naopak je to obrovský nesmysl, protože pokud tedy skutečně vadí to, že někdo dokázal udělat lepší motor, než ostatní, pak je jedinou cestou, jak tomu zamezit, použití standardního motoru jednoho výrobce. A to by snad pro pána boha nikdo nechtěl. 08

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • majod

    195.160.182.XXX
    co tu placete? red bul ziadne styri roky nedominoval . a druha vec ako by sa vam pacila dohoda ferari a red bulu o ktorej sa suska?ako ratam je to vcetne manoru 10 aut tak ako by sa vam ratalo F1 s 8 monopostami to by ten titul mercedesu mal obrovsku hodnotu 06

    + 3 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Radim

    109.164.120.XXX
    Když Red Bull dominoval, tak dominoval v době, kdy pravidla byla v mnoha ohledech napsána způsobem "co není zakázáno je povoleno". Hledaly se díry v pravidlech aby z toho byla výhoda. Každý si mohl v podstatě tato pravidla vyložit po svém. Nebudu tu jmenovat v čem, ale dle mého názoru měl Red Bull některé části vozu dost na hraně. Když došlo k zákazu něčeho, jednalo se vždy o něco konkrétního, co nebylo pravidly přesně definováno. Tím chci říct, že minulá pravidla byla napsána špatným způsobem (můj názor) a byla postupně upřesňována. U nových pravidel si na to dali pozor, a co teď chcete Mercedesu vlastně zakázat? Postavili nejlepší jednotku, jejíž dokumentaci má FIA k dispozici. Pokud je na ní něco špatně, budiž odstraněno, ale pokud ne, nejde s tím nic dělat. Podmínky byly na začátku stejné. Jediné řešení je podle mě zrušení těch blbých žetonů a neomezený vývoj během sezóny. Samozřejmě by Mercedes mohl vyvíjet také, ale fyzikální zákony nastavují limit, který je pro všechny stejný. Časem by došlo ke srovnání a tím je hotovo. Pokud by Mercedesu zakázali vyvíjet motor a ostatním to povolili, bude zle. Jeden tým se vypaří z F1 a další tři budou auta předělávat na šlapací pohon. To není dobré. Není dobré aby měl jeden tým jiné podmínky než ostatní.

    + 9 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    ... Dedko ako vždy úmyselne provokuje. Ja by som navrhoval malinovkárom keď to nevedia aby sa na to vykašľali a sponzorovali Mercedes. Možno im nakreslí na auto aj reklamu.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • wrt

      88.80.244.XXX
      Dedka by mali zmaraziť, dokiaľ niekto druhý nebude mať rovnaký podiel na F1 ako on.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Iscarian

      Iscarian

      89.177.211.XXX
      To je dobrý, ale asi to nepůjde, Mercedes sponzoruje konkurent přes ty plechovky - Monster... 14

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Dlhý

    188.123.100.XXX
    senil tazko verit tomu, ze tento panko na to este ma...

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • brblal

    89.102.46.XXX
    Zajímavé Když RED BULL vyhrával jeden závod za druhým,nenapadlo ho navrhnout srovnání výkonu všech formulí.Loni si vetel moc nelíznul a už "hrdina opustil stáj" která mu umžnila získat v řadě několik titulů.Kdyby tehdy RED BULL s tím návrhem přišel,bylo by to férové.

    + 10 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Strejda Bernie jinými slovy: Když bude Merdcedes dominantní po celou sezónu, poklesne sledovanost a já si nahrabu méně. Proto je Red Bull v právu

    + 23 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kevin

    Kevin

    83.136.206.XXX
    Pláč dopadl na živnou půdu Buťo mohou zůstat výrobci plechovek, nebo se řádné angažovat na motorovém poli, ať už úzkou spoluprací s dodavatelem nebo jako čistý výrobce. Mimo jiné by si měli vzít příklad z Mclarenu, jak se staví ke svému partnerovi.

    + 10 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.11.XXX
    ... Proč se tak rychle zapomíná, že se vloni zakázal FRIC, který údajně měl Mercedes vyvinutý nejvíc ze všech.
    Red Bullu byly vždy omezovány kontroverzní díly/řešení, které byly v šedé zóně nebo až za ní v rámci pravidel. Zajímavé je, že nyní Horner mluví o omezování flexi křídel, když je vždy měli OK a tehdy se dost ostře vyhrazoval proti tomu, že by se prohýbaly víc něž ostatním.
    Výfukové difuzory byly za hranou a ostatní je pořádně vyvinuli na jednu sezónu a to jen proto, aby se té sezóny vůbec mělo cenu účastnit. A FIA jasně řekla, že je to nelegální, ale nechají to doběhnout do konce sezóny především kvůli bezpečnosti, protože kolem toho mělo několik stájí řešené celé monoposty.
    Já si spíš myslím, že Bernie má moc velkou provizi jako promotér. Mělo by se na to kouknout a ty peníze mu vzít, protože mu jich zůstává víc, než dostává Ferrari a to je spatně. A Ferrari a RB také dostávají víc než dost, tak to srovnáme a budou dostávat za přední místa v PK pár let 0 dolarů a jejich prachy dáme Manoru a zkusíme z nich oživit Caterham. A Sauber se prý také nebrání prachům navíc, stejně jako můžeme poslat něco Haasovi, ať se mu lépe začíná. Tak by to bylo fér, ne? Podle logiky, kterou se snaží demagogicky vštípit Horner veřejnosti by to takto bylo OK a já jsem pro. A pak klidně ubereme pár koní Mercedesu a jdeme závodit. První místo bude za dobrý pocit, poslední ať vydělává balík. :-)

    + 14 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kevin

    Kevin

    83.136.206.XXX
    Pláč dopadl na živnou půdu Smutnou realitu dnešních dnů dokládá tento bezprecedentní návrh vyřčený bez skrupulí z úst čtyřnásobných šampionů, nezjištně podporovaný churavějící myslí miliardáře, který pociťuje stav chronické chudoby. Redbull si cíleně buduje image na pozadí mnoha atraktivních sportů ve spojitosti toho nejlepšího z nejlepších a podporuje sportovce oděné reklamou na plechovky v jejich soutěžních kláních. Tento návrh směru přímého ovlivňování výkonnosti pod hrozbou opuštění šampionátu, tímto nabírá jiných rozměrů oproti minulosti, kdy zákaz fric, hmotových tlumičů, pohyblivých podlah či křídel a mnoha dalších s tímto dle mého názoru nesnese srovnání. "Přiškrcení" motoru jednoho výrobce je na míle vzdáleno plošnému zákazu jakkoli komponenty pro všechny. Ať nejsem z dominance jednoho týmu nadšený, Mercedes si ji dokázal vybudovat legální cestou a zaslouží za to uznání. Pokud budou na motoru nalezeny úpravy, které tam nemají podle pravidel co dělat, nechť jsou odstraněny, stejně tak jako bylo vymáháno dodržování nadměrné flexibility jednotlivých částí monopostu. Nemám nejmenších pochybností o tom, že by Redbull hrozil odchodem, kdyby se nacházel v identické pozici co Mercedes nyní. Dnes stojí v přesném opaku tohoto principu a hrozí také.... Docela se Dietrichovi divím, že si víc necení hrdosti a respektu, který si po zisku několika titulů v řadě jistě zaslouží. Ani minulý rok nebyli s pohonnou jednotkou spokojeni, mluvili o tom, že převezmou záštitu nad mapováním motoru a hlavně managementem energie, který byl také velkým neduhem motoru od Ferrari. Stejně jak u Ferrari nebyla největším problémem hlavní spalovací část, podobně to bude nejspíš i u Renaultu a ta výkonnostní ztráta o které teď mluví, půjde na vrub hlavně softwarovému provozování motoru. Ta špatná ovladatelnost s přidruženými problémy jako je to ničení pneumatik bude stát v čase na kolo jistě více, než těch 60 koní co jím mělo chybět minulý rok. A tak místo toho, aby Renaultu pomohli zlepšit jeho největší slabinu, jej zahnali až do stavu, kde jej místo provozu motoru společně se softwarem na hranici jeho možností provozují nevhodným způsobem. Nevěřím tomu, že Renault postavil za 20 žetonů o 20 koní horší motor než měl koncem sezony, spíš tomu, že společně neodvedli dobrou práci na jeho managementu, která se dá snad v průběhu sezony upravit k lepšímu. Redbull minulý rok sliboval, že se této části ujme a kde nic, tu nic, na místo toho by raději „darovali“ Mercedesu jejich chiptuningový program vyvinutý pro Renault. Doplatit by na to samozřejmě měly i zákaznické týmu, jelikož i s těmi včetně béčkového týmu má Redbull problém. Buťo mohou zůstat výrobci plechovek, nebo se řádné angažovat na motorovém poli, ať už úzkou spoluprací s...

    + 15 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    80.82.145.XXX
    Red Bull neumí prohrávat nic jiného v tom nevidím.Neumí si vzít příklad s Williamsu,který mnoho let se trápil a v sezonách 2011 a 2013 měl pouhých 5 bodů.
    Red Bull není závodní tým na srdce,ale jen nastrčená reklama na limonády.

    + 26 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      46.135.24.XXX
      Heh, tak dej Wilimasu motor Renaultu a uvídíš tem Screaming....03

      + 3 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.11.XXX
        V sezóně 2013 jeli s čím? Vyjádřili se pouze, že to nebylo úplně ono a do nové éry vsadili na Mercedes. A to ještě říkali, že neradi opouští Renault z historických důvodů, ale že prostě musí myslet na co nejlepší budoucnost týmu. Takže už buď něco tušili nebo jen měli štěstí. RB nikdo nenutil zůstávat s Renaultem. Navíc jak již bylo uvedeno 100x v různých diskuzích zde, RB si měl vzít motor do parády a jak se dnes ukázalo, celé to spočívalo pouze v tom, že na Renault tlačili a chtěli vše řešit přes stolici. A teď za to platí daň, tak bych být na místě Hornera držel hubu a krok. A snažil se najít schůdnou cestu z bludiště a veškerý čas věnovat práci na stávajícím motoru místo pitomých PR řečí, kterými své stáji dost škodí.

        + 20 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Biblbrox

    94.138.104.XXX
    Handicap Jsem zvědavý, koho napadne řešení jako u koňů a zavede handicap. Formuli 1 ale už nic nezachrání, je to moc nesrozumitelné a umělé. Chápu, že se na autech mění zimní a letní pneu, ale proč se mění pneu u F1, tak to nechápu. Nechápu ani nutnou úsporu cca 60 kg paliva na jeden závod, když finanční úspora je cca 15 tisíc a náklady na takovou blbost jdou do desítek miliónů.

    + 14 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Coehoorn

      176.74.128.XXX
      Areo je obmedzené tak moc,že keby bolo volné použitie paliva a volné množstvo prietoku a tlaku paliva,tie motory by na dané areo boli moc silné. Už teraz musíš mať perfektný soft aby sa ti auto správalo stabilne,musíš mať mapu motora na každý okruh na každú zákrutu aby výkon stúpal po pridaní optimálne a klesal po brzdení optimálne. Tam je najväčšia sila Mercedesu. Preto Ferrari stavia simulátor i na motor v spolupráci s tou rakúskou firmou a RB tam chodí pravidelne testovať,dokial to,ale nebudú mať priamo v továrni tak to bude ako si prenajímať areo tunel od Toyoty.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Lord Mystic

    Lord Mystic

    90.182.9.XXX
    srovnání náskoku s red bullem je to krásný, je to na první pohled logický, když red bull vyhrával tak se zakazovali difuzory, křídla, atp. ale to vše jsou jednotlivé jednoduché snadno identifikovatelné věci. ale letošní motor je neskutečně komplexní záležitost, tam prostě nelze něco jen tak zakázat. a podle mě v žádném případě neexistuje aby pro různé týmy platila různá pravidla. i když nyní umožní FIA větší volnost ve vývoji, pak stále není jasné že se i mercedes zase nezlepší a nebude stále dominovat. prostě nyní má ten nejlepší tým který dokáže systematicky pracovat. red bull i kdyby dostal já nevím co, tak to prostě nezvládne, protože neumí systematicky pracovat s renaultem. i to ferrari udělalo obrovský pokrok a možná za rok budou ještě o velký kus blíže merglu - a možná už letos až spotřebuji největší počet volných tokenů! takže ať se dou limonády zahrabat, jsou trapní a k tomu neschopní!

    + 21 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama