DISKUZE K ČLÁNKU Kubica výkonem na Rallye Monte Carlo zaujal Loeba a Ogiera, dva mistry světa
Dva poslední mistři světa WRC, Sébastien Loeb a Sébastien Ogier, chválí Roberta Kubicu za jeho výkon na Rally eMonte Carlo. Polák sice několikrát havaroval, avšak předváděná rychlost byla neuvěřitelná.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kubica výkonem na Rallye Monte Carlo zaujal Loeba a Ogiera, dva mistry světa
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
rock
08:42 29.01.2015 37.188.136.XXXVidím to podobně. Kubica absolutně neměl pro co jet. V první RZ ztrácel na Loeba víc než sekundu/kilometr a ve druhé to naboural a schytal +10 minut. I kdyby pak dokázal zbytek soutěže jezdit vyrovnaně s Ogierem, pořád by ho jenom tyhle dvě RZ poslaly někam k 10. místu v cíli. Tak holt jel vabank.-
-
Pepan
09:49 29.01.2015 89.24.157.XXXFordy pro mistrovství světa značek v automobilových soutěžích připravuje firma M-sport. Zatím tam platí zásada že soukromí jezdci nemají plnohodnotný materiál jako jezdci M-Sportu, což v praxi znamená, že musejí jet více na hraně, pokud chtějí docílit časy srovnatelné s továrními jezdci. Nevím jak Kubica, ale náš Martin Prokop by měl mít plnohodnotnou Fiestu letos na jaře. Snad ji dostane i Kubica a bude moci naplno ukázat co v něm je. To je právě důvod, proč se o něm pochvalně vyjadřovali Loeb s Ogierem. S horším autem jim dokázal na některých rychlostkách nařezat. A to je věc, kterou většina lidí nevidí nebo vidět nechce. Tovární auta mají, mimo jiné, líp vyladěné a upravené podvozky a může přijít zatáčka, kterou horší vůz už nezvládne, zatímco tovární mašina se na cestě udrží. No a pak slyšíme řeči, že Kubica to umí akorát někde opřít, přičemž vina je spíše v materiálu než v jezdci.-
-
rock
10:16 29.01.2015 37.188.136.XXXJá mu neberu, že dokáže být rychlej. Ale taky vidím, že mu ještě nedošlo, že rally se jede na 300+ km a ne na dvě RZ. Rally se prostě nedá jet neustále za hranou. Teda dá, ale pak ty výsledky budou podle toho vypadat. S tím, jak jezdí teď, by to možná raději měl zkusit v rallycrossu.
-
-
-
Pepan
09:31 29.01.2015 89.24.157.XXXZkuste mu dát pánové ještě nějaký čas. Když nastoupil do kategorie WRC2, taky první půlku sezóny boural a v druhé půlce dokázal zažehlit celý zbytek startovného pole. Já bych mu ještě čas dal. Plnokrevné WRC je o něčem úplně jiném než slabší kategorie a vypěstovat si soutěžácký cit pro trať je běh na dlouhou štreku. To nechce nic jiného než jezdit, jezdit a jezdit. Ostatně, stačí se podívat na fenomenálního Loeba. Devítinásobný mistr světa, sedminásobný vítěz RMC udělal drobnou chybku a z boje o vítězství byl boj o umístění v první desítce. Prostě bylo poznat že více než rok ve wéercéčku neseděl. Přitom není řádné ořezávátko a na okruzích loni vybojoval třetí místo v jednotlivcích. Prostě to chce čas.-
rock
10:12 29.01.2015 37.188.136.XXXNooo, Kubica má odjeto skoro 60 závodů v rally, víc než třetinu z toho v MS. Uznávám, že zkušení piloti mají dvoj- a staří pardálové trojnásobek, ale přesto z něho nemůžeme dělat úplného nováčka. To on už dávno není. A stylem panna-orel jede pořád. Já bych ho do továrního týmu nechtěl, protože k čemu je ti pilot, co vyhraje RZ, ale nedoveze body? Loni jel sezónu s WRC, schválně jsem koukl na výsledky:
Monte Carlo - nedokončil, havárie
Švédsko - 24. po několika návštěvách příkopů
Mexiko - nedokončil, havárie
Portugalsko - nedokončil, havárie
Argentina - 6.
Sardínie - 8. (s jedním vylomeným kolem po cestě)
Polsko - 20. (min. dvě zásadnější nehody)
Finsko - 34. (tady nevím, jestli naboural, nebo se mu to rozpadlo, ale do problému jel okolo 10. místa)
Německo - nedokončil, porucha. Ovšem ve 3.RZ stihl ještě nehodu
Austrálie - 9. (tentokrát bez nějakých příhod)
Alsasko - nedokončil, nehoda
Katalánsko - 17. (po problémech s technikou. Do té doby okolo 6. místa)
Wales - 11. (bez zásadních problémů)
V celkovým pořadí Prokop 44b - Kubica 14b (oba měli soukromou Fiestu, oba odjeli víceméně plnou sezónu, takže naprosto srovnatelní). Před Kubicou byli loni borci, co odjeli polovinu sezóny...
ad Loeb:
To je kapitola sama pro sebe. Po roční pauze skočil do auta a jel vyrovnaně s nejrychlejším Polem - teda dokud jel. To se loni někomu dařilo jenom výjimečně.-
Pepan
11:03 29.01.2015 89.24.157.XXXTo srovnání je mimo mísu. Prokop má odježděno s WRC více sezón a celý život jezdí jenom automobilové soutěže, takže má daleko více vypěstovaný onen soutěžácký cit. A i když před tím jezdil WRC2, je něco jiného, jestli jedu stejnou soutěž třeba popáté, byť s jiným vozem a nebo pokud jedu podruhé. Soutěžáci si navíc cvičí paměť, takže celou řadu rychlostek, které jedou po několikáté, dokáží zpaměti odvykládat zatáčku po zatáčce. Schovávají si rozpisy z předcházejících let a ty pak třeba v dalším ročníku už jenom upravují. A tohle všechno Kubicovi chybí. Proto ho neodepisuji.
Tady si něco přečti o Prokopovi a potom suď Kubicu
[odkaz na stránku]-
rock
11:12 29.01.2015 37.188.136.XXXOK, i kdybych odhlédl od srovnání s Prokopem, pořád mi zbývá soupis Kubicových loňských výsledků: dyť ten kluk měl možná tři-čtyři soutěže MS bez větší havárie, naopak v některých soutěží těch větších nehod stihl i víc než jednu...
Kubica udělal za loňskou sezónu víc havárií, než ten Ogier za celou svoji kariéru dohromady.
Až se naučí udržet auto na trati, můžeme se začít bavit o rychlosti. Rally není sprint.-
uzivatel000792
15:00 29.01.2015 213.160.185.XXXAle o tom prave Pepan pise. Daj Kubicovi cas. Len malo dobrych jazdcov rally jazdilo rychlo a spolahlivo od zaciatku. Vacsinou bud jedno alebo druhe. -
Pepan
11:36 29.01.2015 89.24.157.XXXA s tím že rally není sprint jsi taky mimo mísu. Když se podíváš na výsledky některých RZ, tak rozdíl mezi jezdci může být třeba jenom pár desetinek vteřiny, i když se jedná o rychlostky dlouhé i desítky kilometrů. Dneska už není velký prostor na zvolnění a jezdci obvykle celou soutěž jedou na doraz. A stačí jedna malá chybička a jezdec vypadne z první desítky.-
rock
08:06 30.01.2015 37.188.233.XXXVe dvaceti na sobě nezávislých sprintech si můžeš dovolit je v každém za hranou. Když ve dvou ztratíš po deseti minutách, a v 18 o pár desetinek vyhraješ, jseš king.
V závodu, který se skládá z dvaceti úseků a boduje se jejich součet, tenhle princip jaksi nefunguje. Stejným stylem jízdy získáš 18xpár desetinek a ztratíš 2x10 minut.
Rally se jezdí tím druhým způsobem, Kubica -zatím, ale vývoj nevidno- jezdí tím prvním.
Je tohle opravdu tak k nepochopení?
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek